Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2006, 20:26
missG
missG is offline
Haj..
Ik ga na de herfstvakantie stage lopen op de longafdeling..!!
Wie heeft dit al eerder gedaan? EN wat kan je verwachten????

Ben errug benieuwd nar jullie reactie!

Liefs
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2006, 20:48
Balance
Balance is offline
Heb je geen stage gesprek gehad?
Oud 16-10-2006, 20:49
missG
missG is offline
Haj,
Kmoet nu dus een activiteitenplan maken, waarin je o.a. moet vertellen wat weet je al over de longafdeling e.d...
Ja jeetje, heel weinig maar omdat er neer te zetten!
Nee, geen stage gesprek
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 21:08
DDM
DDM is offline
Longpatienten.
Oud 16-10-2006, 21:10
missG
missG is offline
Goed dat je t zeg..
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 21:13
DDM
DDM is offline
Hehe Ja maar je vraag is ook breed gesteld. Wat wil je precies weten? Dan kan ik je beter helpen
Oud 16-10-2006, 21:14
missG
missG is offline
Nou bijvoorbeeld: Wat voor longaandoeningen komen er het meest voor, en welke eventuele complicaties. Verblijven ze er lang etc....
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 21:23
DDM
DDM is offline
Citaat:
missG schreef op 16-10-2006 @ 22:14 :
Nou bijvoorbeeld: Wat voor longaandoeningen komen er het meest voor, en welke eventuele complicaties. Verblijven ze er lang etc....
Kijk daar kan ik wat mee. Nou de meest voorkomende chronische longaandoeningen zijn asthma en COPD. COPD bestaat uit chronische bronchitis en longemfyseem. Deze ziekten ontstaan voor bijna 95% door roken. Mensen die daar liggen opgenomen hebben meestal exacerbaties van deze ziekten. Een exacerbatie wil zeggen een acute opvlamming. Dus ze worden weer benauwd en dat soort dingen. Daarnaast kan je patienten verwachten die een klaplong hebben, longtumoren, vocht achter de longen, longontsteking enz. De opnameduur verschilt dus per aandoening. Maar ik zou zeggen dat dit meestal wel langer is dan een week. Bijna alle patienten gebruiken puffers en pijpen om te "stomen". Een longpatient herken je meestal wel meteen. Let maar op Niet zozeer door die puffers dan, maar door andere karakterstieke verschijnselen. En nee daar bedoel ik geen benauwdheid mee, want dat is te simpel Voor de rest wordt er vaak op die afdeling arteriepuncties verricht. Dat is een prik in de pols om het zuurstofgehalte in het blloed na te kijken en wat andere dingen.
Als laatste is het zo dat je op een longafdeling ook patienten kan aantreffen met Interne aandoeningen. Aangezien longziekten een dochter is van de Interne Geneeskunde, de moeder der geneeskunde. Maar deze zijn dan onder behandeling van een internist. Zo een beetje een antwoord op je vragen?
Oud 16-10-2006, 21:31
missG
missG is offline
Toppie!! Kga er morge mee verder!!!

Thanx
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 10:14
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
DDM schreef op 16-10-2006 @ 22:23 :
Als laatste is het zo dat je op een longafdeling ook patienten kan aantreffen met Interne aandoeningen. Aangezien longziekten een dochter is van de Interne Geneeskunde, de moeder der geneeskunde.
komt omdat de longen in direct contact staan met het hart --> rechts hartfalen leidt bijvoorbeeld tot ernstige longstuwing en dus benauwdheid.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 10:30
Hagel
Hagel is offline
via de site van het ziekenhuis waar je stage gaat lopen kun je meestal ook veel info vinden, bijv op www.umcn.nl van het radboud kon ik destijds aardig wat info vinden.
Oud 17-10-2006, 12:03
DDM
DDM is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 17-10-2006 @ 11:14 :
komt omdat de longen in direct contact staan met het hart --> rechts hartfalen leidt bijvoorbeeld tot ernstige longstuwing en dus benauwdheid.
Nee ik doel meer op het feit dat als er een tekort aan bedden is op een interne afdeling, deze patienten geplaatst worden op een longafdeling dan wel een MDL afdeling. Ten tweede valt dit valt me dit van een BMW student tegen. Rechts hartfalen leidt tot stuwing in de systemische veneuze circulatie. Links falen geeft stuwing in de longcirculatie.
Reageren

Regels voor berichten