Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2006, 20:03
backspace
backspace is offline
Ik was vorige week met een paar vrienden een jointje aan het roken. Ik rook ongeveer 1 keer per week wiet in het weekend (doe ik al zo'n half jaar lang). Maar de laatste week hadden we over van een feest en hebben we die weer al voor de 4e keer zitten roken.

Alles was gewoon relaxed, beetje lachen tot ik opeens een heel vaag duizelig gevoel kreeg. Ik had ook steeds dat ik 'wakker' schrok (zoals mensen wel vaker hebben als ze erg moe zijn) terwijl je al wakker bent, maar niet helemaal bewust van je omgeving (om het zo maar ff uit te leggen).

Ik ben toen naar huis gefietst en het laatste stukje op de fiets voelde ik me heel vaag, ik voelde bijna mn armen niet meer. Ik raakte een beetje in paniek en voelde me opeens heel zwaar. Ik kreeg ook een heel zwaar gevoel (niet gewoon stoned, maar erger) en ik kreeg een paniekerig gevoel. Ik ben toen even gaan liggen en toen begon m'n hart ineens gigantisch hart te kloppen, tot het bijna pijn deed. Ik ben toen maar even gaan zitten en wat eten en na een uur of 2 was het weer over.

Ik heb vrijdag weer (voorzichtig) een jointje gerookt en zaterdag, zondag en vandaag ook. Maar na het roken kreeg ik vandaag na 15 min later weer dat duizelige gevoel en dat 'wakker' schrikken.

Iemand misschien een idee wat dit is en hoe het komt?

Komt het misschien omdat ik de laatste 2 week veel heb geblowed (meerdere dagen per week), terwijl ik normaal alleen in het weekend blow?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2006, 22:22
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Te veel geblowt die avond? Niet genoeg gegeten? Grieperig? Drank gehad?

Typische tekenen van een overdosis

Dat je het vandaag weer kreeg heeft waarschijnlijk te maken met dat je bang was dat het weer zou gebeuren, dan gebeurt het namelijk ook.

Ik denk niet dat het komt doordat je het vaker gedaan hebt dan gewoonlijk.
Oud 17-10-2006, 07:13
gewoonmax
gewoonmax is offline
inderdaad teveel, maar ik denk ook dat je gewoon op het foute moment bent gaan blowen dan. Onbewust kan je je soms toch niet helemaal lekker voelen enzo en met blowen kanje dat dan naar boven halen ofzo.
Oud 17-10-2006, 21:12
fellware
fellware is offline
Ik denk dat je gewoon op het verkeerde moment hebt gedaan. Het is een emotie versterker maar je kan je der ook dingen door gaan inbeelden dat is waarschijnlijk de verklaring voor de 2e keer.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 00:15
Nickson
Nickson is offline
of je was gewoon al oververmoeid om t zo maar ff te zegge en nog junkoe.... niet aan te rade, of weinig gegeten denk ook ja?
Oud 19-10-2006, 08:23
Supreme Dutch
Citaat:
backspace schreef op 16-10-2006 @ 21:03 :
Ik heb vrijdag weer (voorzichtig) een jointje gerookt en zaterdag, zondag en vandaag ook.
Lekker verstandig om het 4 dagen achter elkaar te doen, als je er net ervoor slecht op gereageerd hebt..

Laatst gewijzigd op 19-10-2006 om 15:39.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 13:42
coopergirl
coopergirl is offline
Wat hierboven ook al min of meer gezegd is, als je net een nare ervaring met wiet hebt gehad kan het zijn dat je er (on)bewust 'bang' voor bent. Wanneer je de dag erna blowt en je je nog niet zelfverzekerd genoeg voelt kan het rot vallen.

Bij mij viel het in den beginnen vaak slecht, later kon ik het beter sturen of zo. Blijft iig vervelend. Je voelt je wel op je gemak op de plek waar je blowt?

Het blijven speculaties..
Oud 19-10-2006, 17:44
backspace
backspace is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 19-10-2006 @ 09:23 :
Lekker verstandig om het 4 dagen achter elkaar te doen, als je er net ervoor slecht op gereageerd hebt..
Naja het was niet veel ofzo, hooguit 1/4e van een joint.

Citaat:
coopergirl schreef op 19-10-2006 @ 14:42 :
Wat hierboven ook al min of meer gezegd is, als je net een nare ervaring met wiet hebt gehad kan het zijn dat je er (on)bewust 'bang' voor bent. Wanneer je de dag erna blowt en je je nog niet zelfverzekerd genoeg voelt kan het rot vallen.

Bij mij viel het in den beginnen vaak slecht, later kon ik het beter sturen of zo. Blijft iig vervelend. Je voelt je wel op je gemak op de plek waar je blowt?

Het blijven speculaties..
Nu ik erover nadenk. We waren die middag over iets oneens (ik en een maat van me) en zaten toen daar een beetje over te discuseren. En die avond was het in het begin gewoon relaxed, maar toen gingen we weer over op dat onderwerp, en toen werd het zelfs een beetje ruzie'ig. Ik weet nog dat hij best fel reageerde en ik ook, en dat ik toen opeens duizelig begon te worden. Ik had die avond ook best veel (voor mijn doen) geblowed.

En die maandag waren we aan het pokeren en kregen we weer een soort meningsverschil, omdat ik kaarten aan het delen was en aan het cheaten was, daardoor had ik ineens 5 man tegen mij.

En rond dat moment kreeg ik weer hetzelfde.

Dus is het opzich best logisch?

Laatst gewijzigd op 19-10-2006 om 17:55.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 18:40
Augustus
Augustus is offline
Citaat:
backspace schreef op 19-10-2006 @ 18:44 :
Naja het was niet veel ofzo, hooguit 1/4e van een joint.

Nu ik erover nadenk. We waren die middag over iets oneens (ik en een maat van me) en zaten toen daar een beetje over te discuseren. En die avond was het in het begin gewoon relaxed, maar toen gingen we weer over op dat onderwerp, en toen werd het zelfs een beetje ruzie'ig. Ik weet nog dat hij best fel reageerde en ik ook, en dat ik toen opeens duizelig begon te worden. Ik had die avond ook best veel (voor mijn doen) geblowed.

En die maandag waren we aan het pokeren en kregen we weer een soort meningsverschil, omdat ik kaarten aan het delen was en aan het cheaten was, daardoor had ik ineens 5 man tegen mij.

En rond dat moment kreeg ik weer hetzelfde.

Dus is het opzich best logisch?
PERMBAN CHEAT0R
Oud 20-10-2006, 03:31
n.
n. is offline
hmm, het eerste wat in me opkomt is slecht gegeten of teveel geblowd (of een combinatie ). maar dat valt lastig vast te stellen natuurlijk aangezien iedereen weer verschillende grenzen heeft qua wat ze aankunnen.. misschien ff een paar dagen niet meer blowen, en eerst helemaal tot rust komen voordat je t weer probeert.. als je met je gedachtes steeds bij het foutgaan zit, gaat t natuurlijk weer fout
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 14:14
Tinkerbellina
Tinkerbellina is offline
ik had het laatst ook:
ik heb wel vaker een paar trekjes van een joint genomen,
maar die avond heb ik een hele joint in m'n eentje zitten roken.
dat viel dus niet zo goed, en ik kreeg een paniekaanval.
m'n hart klopte super snel, m'n hoofd voelde branderig aan
en ik was bang dat ik dood ging.
ik heb toen 112 gebeld (oeps),
en die zeiden dat het m'n eigen schuld was en dat ik maar niet moest blowen...
in ieder geval, na 2 liter water gedronken te hebben, voelde ik me ruim 2 uur later weer wat beter en was ik in staat naar huis te fietsen.
Oud 04-11-2006, 15:23
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
Tinkerbellina schreef op 04-11-2006 @ 15:14 :

en die zeiden dat het m'n eigen schuld was en dat ik maar niet moest blowen...

en een beter advies hadden ze niet kunnen geven

als je gaat blowen en denkt dat je doodgaat, dan had je er echt niet aan moeten beginnen => in de 6000 jaar dat cannabis gebruikt wordt op deze wereld, is er nog nooit iemand doodgegaan aan puur en alleen het gebruik van cannabis.

@ts je hebt gewoon op dat moment teveel gehad en waar dat nou aan ligt? het kan aan die 'ruzie' liggen, aan het weinig eten, zorgen, etc. Of dat was er allemaal niet en je was gewoon iets te enthousiast.
Leer ervan en wees in het vervolg iets voorzichtiger.

leg liever een joint na 3 hijsjes weg om 'm vervolgens na 10 minuten weer aan te steken ipv als een idioot te gaan lopen sucken en je 20 minuten later zo beroerd als een makreel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten