Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2006, 17:21
Verwijderd
Als tegenhanger van de topic 'sms'en in een relatie'. Hoe denken jullie hierover?
Ik zal als TS beginnen: Ik sta hier redelijk positief tegenover. Zo heb ik laatst een heel goed gesprek over msn gehad. Het fijne vind ik ervan dat je even goed kan nadenken over wat je zegt, je zegt niet zo snel per ongeluk stomme dingen die fout over kunnen komen. Al vind ik ook dat je geen ruzie moet maken over msn en dat je moet oppassen met msn omdat mensen dan toch vaak anders zijn dan in het echt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-10-2006, 17:27
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Liever face tot face. Dan zie je elkaar en weet je hoe de ander reageert (de zogenaamde non verbale communicatie) Bovendien, is het fijner om te weten dat je partner met JOU praat, ipv nog zoveel schermpjes open heeft staan...
Oud 23-10-2006, 17:41
Martiño
Martiño is offline
Lange tijd heeft er tussen mijn vriend en ik een grote afstand gezeten, dus dan is MSN wel handig aangezien bellen ook veel kost, en je elkaar meer wilt spreken dan alleen in het weekend. Dus MSN kan best in een relatie.
Je gaat gewoon 's avonds een uurtje met elkaar kletsen via msn, wat je die dag gedaan hebt enzo. Ik deed dan af en toe wel eens andere dingen ja, maar dat maakt toch niet zoveel uit?
Ruzie heb ik eigenlijk nooit gehad over MSN. Natuurlijk worden er ook wel eens vervelende dingen gezegd, maar dan belden we elkaar gewoon op om het telefonisch uit te vechten .
Oud 23-10-2006, 17:44
Verwijderd
Je kunt wel goede gesprekken hebben over msn, maar het kan er ook voor zorgen dat je volledig langs elkaar heen praat. In principe zijn vriendlief en ik ondertussen zo goed op elkaar ingespeeld dat we over de msn ook behoorlijk kunnen inschatten hoe we iets bedoelen. Maar goed, we hebben toen we elkaar zaten te versieren dan ook echt heel veel gemsnd (ik zat in het noorden en hij in het zuiden, vandaar), dan leer je het wel.

Face to face blijft prettiger, maar als je elkaar tegenkomt op msn, is het zeker niet onmogelijk om goede gesprekken te voeren - en al helemaal niet om heel veel lol te hebben. Maar dat hoef je forummers waarschijnlijk niet te vertellen.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Martino87 schreef op 23-10-2006 @ 18:41 :
Ruzie heb ik eigenlijk nooit gehad over MSN. Natuurlijk worden er ook wel eens vervelende dingen gezegd, maar dan belden we elkaar gewoon op om het telefonisch uit te vechten .
Haha, inderdaad, als bij ons de discussies erg heftig worden, gaan we ook maar bellen.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 18:09
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
MSN'en is een voordeel in lange afstandrelaties als je elkaar weinig kunt zien. Discussies zijn best wel te voeren via MSN, al hangt dat af van het soort meisje waarmee je gaat. Maar als ik een vriendin heb, discussieer ik liever als ze bij me is, via de computer kan het soms iets vager / moeilijker te interpreteren zijn.
Oud 23-10-2006, 18:21
Crimson
Crimson is offline
Nope, nooit.

Ookal hebben we een 'lange afstandsrelatie'. We hebben maar 1 of 2 keer gemsnd. Eerste keer tot 4 uur 's nachts, toen hadden we elkaar net ontmoet en ik zou 10 dagen naar Rome gaan, dus een tweede ontmoeting moest nog even wachten. Dat vond ik wel cool, omdat 'ie zei dat hij echt nooit op msn zat.
Hij zit gewoon alleen achter de pc om 'nuttige' dingen te doen, waaronder administratie oid. Maar nooit voor msn.
En ik vind het prima, heb er niet echt behoefte aan, zit zelf wel vrij veel op msn, maar als ik hem wil spreken, dan bel ik hem wel gewoon.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 18:43
Moonspell
Moonspell is offline
Ik weet al wie er gaat replyen
Oud 23-10-2006, 18:59
Drez
Drez is offline
Ik heb maar iets van 2x gemsnt met mijn vriendje, maar toen was het nog niet echt helemaal mijn vriendje.
Oud 23-10-2006, 19:47
Lorelei
Lorelei is offline
Msn is gezellig, af en toe praktischer dan bellen en leuk voor wat chitchat tussendoor. De belangrijkere dingen moeten gewoon face to face.
Oud 23-10-2006, 19:54
Neiu
Neiu is offline
Mijn vriendje heeft geen MSN, alleen Skype en dat gebruiken we als ik in het buitenland ben, verder nooit als we allebei in Nederland zijn. Er zijn eigenlijk maar twee mensen met wie ik daadwerkelijke gesprekken heb op MSN en dat zijn Drez (van twee posts hierboven) en mijn moeder, maar die heeft ook Skype en de emoticons van Skype zijn veel gaver.
Oud 23-10-2006, 20:46
Nuck
Nuck is offline
We msn'en eigenlijk nooit...ja, toen we nog niks hadden wel . Maar nu bel ik liever.
Oud 23-10-2006, 20:49
Ming-Xia
Ming-Xia is offline
Mijn vriend en ik 'praten' bijna iedere dag op MSN (behalve als we bij elkaar zijn in het weekend ), maar echt praten vind ik dat nou ook weer niet. Tegenwoordig zeggen we ook niet zo veel meer tegen elkaar op msn, omdat we het gewoon fijner vinden om elkaar dingen face to face te vertellen of aan de telefoon (dan is de reactie ook prettiger en duidelijker). Bovendien kan MSN ook nogal voor wat misverstanden zorgen, dus dat vind ik ook niet zo prettig.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 20:50
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik heb het ook liever face to face. Via msn kunnen dingen toch verkeerd overkomen en daarbij vind ik het gewoon prettig om in het echt over dingen te hebben en niet via msn.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 21:46
herby
herby is offline
Voor gesprekken, nee
Om een keer af te spreken ergens, ja
Oud 23-10-2006, 21:51
snoopy
snoopy is offline
ach, als hij online is (heeeel af en toe) dan spreken we elkaar wel aan. Meestal hebben we een lief/grappig gesprek, en meestal gaat hij maar niet weg, haha
Oud 23-10-2006, 21:56
Faerie
Faerie is offline
Msn vind ik een heel fijne manier om lekker even met elkaar te praten, dat kan ook gewoon heel gezellig zijn. En het is ook lekker snel en makkelijk. Toch zie ik iemand ook liever echt of heb ik diegene aan de telefoon, dat is duidelijker en ik denk ook wel eerlijker. Bij msn kun je langer nadenken over wat je zegt, en is het dus ook makkelijker om te liegen. Bij een echt gesprek hoor je elkaars stem en moet je ook meteen antwoorden. En het blijkt ook vaak maar weer dat iemand op msn heel anders is dan irl, maar dat staat even los van msnen in een relatie want dan heb je immers al een relatie en weet je hoe iemand echt is
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 10:41
luchtballon
luchtballon is offline
Voor niet serieuze dingen is het wel gezellig en goed Dingen afspreken enzo ook, maar serieuze dingen gaan bespreken werkt meestal niet helemaal.
Ik ben niet bang om stomme dingen te zeggen tegen mijn vriend (al doe ik dat natuurlijk wel regelmatig ) dus die extra tijd heb ik niet nodig
Oud 24-10-2006, 10:48
Iduna
Iduna is offline
Ik gebruik bijna nooit meer msn, maar tegenwoordig gaat het juist goed. Vroeger wel veel misverstanden, waar je niet blij van werd.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 12:27
__
__ is offline
toen we nog niks hadden vond ik msnen met m altijd wel leuk want dan was ik minder verlegen enzo hehe. nu is ie vrijwel nooit meer online dus we msnen eigenlijk nooit.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 14:35
Verwijderd
Vroeger wel eens gedaan, maar nu al jaren niet meer. (Overigens deden we het toen via ICQ, niet via MSN.) Vooral handig als hij op z'n werk zat, konden we fijn kletsen. Heel positief altijd, nooit ruzie gehad via ICQ ofzo, dat vind ik ook nogal lame. Maar ja, nu is het niet meer nodig; op het werk heeft hij z'n eigen kamer, dus we kunnen altijd snel even bellen zonder dat iemand er last van heeft, en we zijn elkaar ook iedere dag; toen we nog via icq communiceerden zagen we elkaar twee tot vier dagen per maand.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 14:40
raycoo
raycoo is offline
ik had eerst ook een relatie.
we msnde heel veel. maar dan zeg je weer iets stoms.
en ze heeft het via msn uitgemaakt.
dat is wel stom
ik zou zeggen: maak het recht voor mijn gezicht dan uit..
grtjesss
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 15:04
luchtballon
luchtballon is offline
ik verander van mening.

Kutmsn.
Oud 24-10-2006, 16:12
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Citaat:
luchtballon schreef op 24-10-2006 @ 16:04 :
ik verander van mening.

Kutmsn.
Dat is ook maar tijdelijk.. daarna veranderd je weer van menig
Oud 24-10-2006, 16:13
Verwijderd
Citaat:
luchtballon schreef op 24-10-2006 @ 16:04 :
ik verander van mening.

Kutmsn.
Don't blame the messenger.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-10-2006, 17:24
Verwijderd
Ik ben een hele tijd een msn mens geweest, maar de laatste tijd begin ik het steeds minder leuk te vinden. Ja het is even handig om af te spreken met mensen, of leuk om een uurtje te doen en wat bij te kletsen. Maar ik spreek liever iemand gewoon face to face, dat is veel gezelliger.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 23:32
blacky
blacky is offline
Nu mijn vriendje en ik even niet 10 minuten van elkaar vandaan wonen aangezien ik in het buitenland zit voor studie msnnen we soms. Niet zo vaak, aangezien we elkaar eigenlijk vrijwel alleen onbelangrijke en onnuttige dingen te melden hebben over msn. Face to face of over de telefoon praat toch een stuk makkelijker met elkaar. Dus gaat het nu maar over weekend en bier drinken en een beetje hoe is het op school en werk, maar veel verder komt het niet.
Oud 25-10-2006, 23:49
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 23-10-2006 @ 20:47 :
Msn is gezellig, af en toe praktischer dan bellen en leuk voor wat chitchat tussendoor. De belangrijkere dingen moeten gewoon face to face. (vindt ze)
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 17:29
KiMZz
KiMZz is offline
Ik zit weleens op MSN met mn vriend maar niet vaak. Zie m liever irl en dat is ook niet moeilijk want hij woont vlakbij me.
Maar op MSN kán fijn zijn, je kan makkelijker dingen tegen elkaar zeggen die je irl niet zo snel durft te zeggen. En het is ook wel handig om iets te overleggen of af te spreken.
Oud 26-10-2006, 18:03
Drez
Drez is offline
Citaat:
Neiu schreef op 23-10-2006 @ 20:54 :
Er zijn eigenlijk maar twee mensen met wie ik daadwerkelijke gesprekken heb op MSN en dat zijn Drez (van twee posts hierboven) en mijn moeder, maar die heeft ook Skype en de emoticons van Skype zijn veel gaver.
hihi.
Oud 26-10-2006, 18:57
W1A
W1A is offline
Ik ben geen fan van MSN. Op de één of de andere manier lopen de gesprekken tussen mijn vriend en ik altijd verkeerd over MSN. Face to face hebben we nooit echt ruzie hooguit een misverstand, maar op MSN gaat het altijd mis. Een zin kan op msn heel anders overkomen dan in het echt, alleen al door de intonatie en non-verbale communicatie.

Ik zie hem liever in het echt of bel hem even.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten