Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en af en toe de waarheid een klein beetje verdraaien is geen liegen toch? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ander voorbeeld: je komt iemand tegen die je kent van vroeger, maar je hebt eigenlijk helemaal geen zin om met hem/haar te praten. Vanwege fatsoensnormen blijf je vriendelijk en beleefd, maar eigenlijk doe je je anders voor dan je bent, want in werkelijkheid wil je van hem/haar af. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() dit soort theorien komen alleen maar op onzinnige dinge uit dat je zoals topdrop al zegt nooit ''echt'' jezelf bent onzin natuurlijk |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben het wel met je eens trouwens dat je nooit echt jezelf bent (of dat dat 'jezelf' mischien zelfs wel niet bestaat), aangezien je je als het goed is in elke situatie toch anders gedraagt.
||
Citaat:
Ik denk dat er heel veel voor te zeggen valt dat je nooit helemaal jezelf bent. Een theoretische of filosofische discussie zou heel interessant zijn. Ik vind het iig kortzichtig om het meteen als 'onzin' af te doen. |
![]() |
||
Citaat:
Dit is maar een theoretische stelling, natuurlijk. Je hebt ook mensen die bijvoorbeeld wel ronduit laten blijken dat ze niet van praatjes van oude bekenden zijn gediend, zo heb ik laatst aan den lijve ondervonden. Lennaert Nijgh heeft daar een treffende songtekst over geschreven: 'Geen Carnaval' (voor Boudewijn de Groot). |
![]() |
||
Citaat:
![]() En je vertelt natuurlijk niet álles.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Wereldarmoede Gatara | 5 | 27-06-2007 10:18 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Nieuw 'politiek' systeem,wereldorde, levensbeschouwing. Cooperatieve Anarchie. Isa | 28 | 13-06-2003 20:47 |