Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2006, 12:08
Stefanie
Stefanie is offline
Ik hoorde mij cavia net heel hoog piepen en zag hem steeds hoog op zijn poten staan. Toen ik hem optilde zag ik bloed zitten tussen zn pootjes. Ik ga straks naar de dierenarts toe, want ik vertrouw het niet.

Zou dit blaasontsteking/gruis kunnen zijn? Wie heeft dit ook wel eens gehad bij zn (knaag)dier?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2006, 21:31
akumabito
akumabito is offline
Denk een blaasontsteking.. mijn kat had het ook, heel zielig allemaal, maar gelukkig niet al te ernstig en ze zijn er normaal met medicatie met een paar dagen weer vanaf.
Oud 02-09-2006, 08:45
Stefanie
Stefanie is offline
een dure grap bij de dierenarts...

72,50
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 09:56
Bloem
Bloem is offline
Wat had 'ie dan?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 10:03
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Bloem schreef op 02-09-2006 @ 10:56 :
Wat had 'ie dan?
Ik ben altijd heel eigenwijs en vertrouw nooit op één dierenarts, daarom ben ik voor een second opinion naar een tweede gegaan.

Nr 1 zei dat hij waarschijnlijk iets aan z'n prostaat heeft en dat hij gecastreerd moet worden

Nr 2 zei dat het een blaasontsteking was en zeker weten geen blaasgruis (hij zag geen kristallen door de microscoop) En al helemaal niets aan zijn prostaat

Uiteindelijk heeft hij bij nr 2 een antibioticum ingespoten gekregen en een kuurtje mee naar huis voor een week.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 10:04
Stefanie
Stefanie is offline
Hoe kan het eigenlijk dat twee dierenartsen zo verschillend denken Straks was het arme beest gecastreerd en had ie nog ontstekingen...
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 10:30
Bloem
Bloem is offline
En dan maar hopen dat nummer 2 wel gelijk heeft en dat het niet toch iets aan zijn prostaat is? Wel rottig, hoop dat beestje zich snel beter voelt.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 10:31
Stefanie
Stefanie is offline
nr 2 zei dat als er uiteindelijk toch iets aan zn prostaat is, je hem dan nog kan laten castreren, maar hij vermoedt het niet.

De cavia is al een stuk opgeknapt, geen jammerende pijn meer en ook geen bloedverlies.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 15:55
Stefanie
Stefanie is offline
Vanmorgen zag ik tot mn grote schrik (na de antibioticumkuur) weer een bruin plekje in het zaagsel, waarschijnlijk weer wat bloedverlies...

Hij eet geen brokjes, wel groenvoer (bloemkool, andijvie etc.)
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 18:11
juno
juno is offline
*knip!* (castratie, als het die prostaat is)

Laatst gewijzigd op 11-09-2006 om 21:20.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 18:47
Bloem
Bloem is offline
Zaagsel kan ook van zichzelf rood/bruin verkleuren he? Dan hoeft er niet perse iets aan de hand te zijn.

Toch zijn prostaat misschien?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 19:51
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Bloem schreef op 11-09-2006 @ 19:47 :
Zaagsel kan ook van zichzelf rood/bruin verkleuren he? Dan hoeft er niet perse iets aan de hand te zijn.

Toch zijn prostaat misschien?
Op een spierwitte handdoek is het ook rood...

Verder is hij zo fit nog, hij rent over de vloer, schrokt andijvie naar binnen. Hoe lang moet ik hem nog hier houden? Wat is het moment waarop je moet beslissen dat ie een spuitje krijgt? Als ie slap wordt? De dierenarts zei dat het veel pijn kan doen als je een blaassteen hebt of een tumor. Behandelen kost minstens 150 euro...
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 19:57
Bloem
Bloem is offline
Op een gegeven moment houdt het wel een keer op denk ik... Als je oneindig veel geld hebt kun je ook oneindig veel geld uitgeven aan zo'n beestje, maar als je aan het kwakkelen gaat (wat je eigenlijk een beetje doet nu) en je gewoon niet oneindig veel geld hebt... Moeilijk hoor.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 20:48
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Bloem schreef op 11-09-2006 @ 20:57 :
Op een gegeven moment houdt het wel een keer op denk ik... Als je oneindig veel geld hebt kun je ook oneindig veel geld uitgeven aan zo'n beestje, maar als je aan het kwakkelen gaat (wat je eigenlijk een beetje doet nu) en je gewoon niet oneindig veel geld hebt... Moeilijk hoor.
Ik heb wel drie jaar cavia's nu, maar totaal geen verstand van ziekte, pijn etc. Hoe ver zou jij gaan met je nijntjes dan? Heb je ooit iets erg meegemaakt?

Wanneer weet ik bij het beestje dat het tijd is om te stoppen? Moet ie dan uitgeput zijn en slapjes, of is dat al eerder?

Laatst gewijzigd op 11-09-2006 om 20:50.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 21:17
juno
juno is offline
Tegen pijn heb je pijnstillers, maar dan nog is dat alleen maar uitstel van executie, en zekerheid dat zijn pijn echt weg is heb je niet.

Dokteren aan een diertje dat leeft zonder enig besef is niet leuk voor dat beest. Hij weet niet waarvoor hij het doet.

Je weet dat het tijd wordt als het leven voor het beestje niet meer leuk is. Als hij een beetje stilletjes wordt, heeft hij pijn en geen zin meer. Dieren kunnen niet laten merken dat ze pijn hebebn. Ze liggen niet zoals een mens te kermen. Ze zijn alleen maar stil. Dan moet jij hem die genade geven. Wachten tot hij eindelijk slap en suf wordt is onnodig wreed. En heb jij op die manier plezier van je cavia?

Het is lullig, maar soms heb je pech en krijg je een ziek beest. Hij kan niet voor zichzelf beslissen, dat moet jij voor hem doen, met inachtneming van zijn belang en niet dat van jou.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 11:23
Bloem
Bloem is offline
Met mijn nijnen heb ik gelukkig nooit iets rottigs meegemaakt nog, maar vroeger met caafjes en ratten wel. Meestal deden we dat een beetje op gevoel, als het beestje zelf nog levendig en vrolijk was laten leven, maar zodra ze zich minder gingen voelen (stiller werden, zich terugtrekken, heel 'handzaam' worden (nergens meer tegen verzetten etc)) dan ermee naar de dierenarts. Aan sommige dingen kan makkelijk iets worden gedaan, maar andere dingen kosten gewoon zoveel tijd en moeite dat je je af kunt vragen of zo'n beestje er uberhaupt baad bij heeft.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 14:51
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Bloem schreef op 12-09-2006 @ 12:23 :
Met mijn nijnen heb ik gelukkig nooit iets rottigs meegemaakt nog, maar vroeger met caafjes en ratten wel. Meestal deden we dat een beetje op gevoel, als het beestje zelf nog levendig en vrolijk was laten leven, maar zodra ze zich minder gingen voelen (stiller werden, zich terugtrekken, heel 'handzaam' worden (nergens meer tegen verzetten etc)) dan ermee naar de dierenarts. Aan sommige dingen kan makkelijk iets worden gedaan, maar andere dingen kosten gewoon zoveel tijd en moeite dat je je af kunt vragen of zo'n beestje er uberhaupt baad bij heeft.
Vanmorgen liep hij los in de kamer en had hij een aantal plasjes op de grond gedaan die helemaal geel waren, is dus wel positief. Alleen heeft hij nu wel ontzettend veel poepjes en het is ook erg dun (waterig)...

We wachten het af, ik ga niet zijn leven wegnemen als hij nog zo vrolijk rondhuppelt.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 18:02
Mrs. Robinson
Mrs. Robinson is offline
Lees je topic nu pas.
Heb ook 3 cavia's gehad. De eerst 2 waren echt oud gworden. De derde, tommy niet. Hij had een heel natte plek onder zijn kin iets van etter ofso. Daar hebben we iets opgesmeerd en dat was daarna snel over. Maar toen stopte hij met eten. Om een of andere reden kon hij niet meer eten. We hebben m toen een tijd lang vloeibaar voedsel gegeven, maar hij werd steeds magerder. Echt zielig. Hij is nu dood. we weten nog steeds niet wat het is geweest en de dierenarts wist het ook niet precies. volgens mij is het sowieso wel moeilijk om dat bij die kleine beestjes te ontdekken
Oud 13-09-2006, 09:28
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Mrs. Robinson schreef op 12-09-2006 @ 19:02 :
Lees je topic nu pas.
Heb ook 3 cavia's gehad. De eerst 2 waren echt oud gworden. De derde, tommy niet. Hij had een heel natte plek onder zijn kin iets van etter ofso. Daar hebben we iets opgesmeerd en dat was daarna snel over. Maar toen stopte hij met eten. Om een of andere reden kon hij niet meer eten. We hebben m toen een tijd lang vloeibaar voedsel gegeven, maar hij werd steeds magerder. Echt zielig. Hij is nu dood. we weten nog steeds niet wat het is geweest en de dierenarts wist het ook niet precies. volgens mij is het sowieso wel moeilijk om dat bij die kleine beestjes te ontdekken
Dat is wel heel sneu, at hij helemaal niets meer? Mijn cavia eet namelijk wel allerlei soorten groenten en wat appel en uiteraard hooi, verder weinig brokjes uit de voerbak. Ook water geef ik hem omdat ik bang ben dat ie anders uitdroogt.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 10:35
juno
juno is offline
Al die dunne ontlasting komt door het groenterijke dieet. Probeer eens een ander merk droogvoer. Onze woestijnratten waren helemaal wezenloos van papegaaienvoer.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 11:02
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
juno schreef op 13-09-2006 @ 11:35 :
Al die dunne ontlasting komt door het groenterijke dieet. Probeer eens een ander merk droogvoer. Onze woestijnratten waren helemaal wezenloos van papegaaienvoer.
Hoe moet ik zoiets uittesten? Gewoon kopen en eten maar?

Ik moet iets hebben wat niet calciumrijk is (voor het geval het een blaassteen zou zijn)
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 13:08
juno
juno is offline
Heb je al andere antibiotica gekregen?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 14:30
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
juno schreef op 13-09-2006 @ 14:08 :
Heb je al andere antibiotica gekregen?
Ik mag dezelfde gebruiken, zei de dierenarts en ik had toevallig nog een half potje over.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 15:00
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 13-09-2006 @ 12:02 :
Hoe moet ik zoiets uittesten? Gewoon kopen en eten maar?

Ik moet iets hebben wat niet calciumrijk is (voor het geval het een blaassteen zou zijn)
Vraag gewoon bij je dierenwinkel of je wat proefzakjes mag, meestal kan dat wel
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 20:19
Mrs. Robinson
Mrs. Robinson is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 13-09-2006 @ 10:28 :
Dat is wel heel sneu, at hij helemaal niets meer? Mijn cavia eet namelijk wel allerlei soorten groenten en wat appel en uiteraard hooi, verder weinig brokjes uit de voerbak. Ook water geef ik hem omdat ik bang ben dat ie anders uitdroogt.
Hij kon niets meer eten. Het leek wel alsof er iets met zn tanden was ofso. Alleen nog maar vloeibaar voedsel. ( babyvoeding uit zo'n potje) We spoten een aantal keer per dag vloeibaar voedsel naar binnen. Eetlust had hij namelijk nog wel
Oud 13-09-2006, 20:35
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Bloem schreef op 13-09-2006 @ 16:00 :
Vraag gewoon bij je dierenwinkel of je wat proefzakjes mag, meestal kan dat wel
Ik ga morgen eens kijken! Hij eet nu andijvie en witlof ondergesmeerd met Critical Care, oplosbare voeding met vitamine c en kruiden, dwangvoeden moest ik maar stoppen zeiden ze.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 15:17
Ami1987
Ami1987 is offline
Een cavia met blaasontsteking kan je mits het niet vergevorderd is prima behandelen. Als ik de klachten zo hoor gaat het idd om blaasontsteking.

Als ik jou was zou ik je dierenarts om Baytrill vragen. Dit is een antibioticum met breed spectrum. Dit werkt goed voor verschillende soorten problemen, en dus ook voor blaasontsteking. Dit moet hij dan 2 keer per dag 0,5 ml hebben via zijn bekje.

Als hij geen hard voer meer eet zul je hem MOETEN dwangvoeren. Als hij geen voer meer eet gaan zijn darmen stil liggen en zal hij zoiezo overlijden. Als je gaat dwangvoeren is Science Recovery prima middel. Kopen bij de dierenarts en aanmengen met water.

Zoiezo veel groenvoer geven, als hij dat nog wel goed eet.

Geef je vitamine C pilletjes? Zonee..als ik jou was zou ik dan eens per dag de pilletjes van Roter met citroensmaak gaan geven.

Dat hij wat diarree achtige ontlastig heeft komt door de antibiotica. Verstandig is als je antibiotica geeft hiernaast 2 maal per dag 1 ml Yakult te geven (niet in de koelkast bewaren, dat is te koud). Dit zorgt dat de darmpjes niet zo'n optater krijgen van de antibiotica.

Succes en hopelijk heb je er wat aan.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 16:10
Stefanie
Stefanie is offline
Dankjewel voor je reactie!

Hij eet inmiddels wel weer zijn brokjes, maar plast nog steeds bloed. Ik zal eens vragen aan de dierenarts wat ik moet doen, misschien is het iets anders dan een blaasonsteking (of ik moet een ander antibioticum zoals jij zei) De dierenarts had het vorige keer meteen over echo's, x-ray's en operaties
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 17:29
Ami1987
Ami1987 is offline
Het kan zijn dat hij voor een bepaald soort antibiotica resistent is.

Baytrill is een vrij sterk antibioticum, en de enige waarvoor hij niet allergisch kan zijn.

Vergeet je niet dat je als je antibiotica geeft je het 10 dagen moet geven, en niet moet stoppen als de klachten weg zijn na een paar dagen? Met 10 dagen Baytrill 2x per dag 0,5 ml zit je denk ik al aardig op de goede weg. Vergeet niet de Yakult, ivm het ontlasten van de darmen. Anders krijgt hij diarree

Je kan ook een plasje opvangen (zet hem in een curverbak net zolang tot hij plast, wel met groenvoer erbij natuurlijk), en neem de urine mee zodat die onderzocht kan worden. Zal wellicht goedkoper zijn dan xray foto's (variërt tussen de 40 en 60 euro).
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 19:31
juno
juno is offline
Zelf eten is een goed teken, maar nog steeds bloed? Dat duurt wel erg lang. Toch niet het juiste middel dus.

Wat krijgt hij nu? Amox? Logische volgende stap is Doxycicline. Ik weet niet of een cavia ook echte urinewegmiddelen mag als Furadantine.

Jouw dierenarts klinkt wel een beetje als een geldwolf. Hij schiet met een kanon op een mug, terwijl een andere kuur toch zo simpel is...want je hebt nu nog een keer dezelfde kuur gekregen.

Dat van die Yakult vind ik een hele goede tip!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 20:12
Ami1987
Ami1987 is offline
Citaat:
juno schreef op 20-09-2006 @ 20:31 :
Ze kan ook eventueel biogarde yoghurt naturel gebruiken. Maar mijn ervaring is dat de Yakult een stuk lekkerder gevonden word, dan is het niet zo'n gevecht om het ze te voeren
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 20:37
juno
juno is offline
de zoete yakult of de light variant?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 20:41
Ami1987
Ami1987 is offline
Gewoon de normale.

De light variant bevat bepaalde stoffen die niet goed voor cavia's zijn.

Let wel op dat je de Yakult niet meer dan maximaal 3x per dag 1 ml geeft. Dit i.v.m. het suikergehalte.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 20:58
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
juno schreef op 20-09-2006 @ 20:31 :
Zelf eten is een goed teken, maar nog steeds bloed? Dat duurt wel erg lang. Toch niet het juiste middel dus.

Wat krijgt hij nu? Amox? Logische volgende stap is Doxycicline. Ik weet niet of een cavia ook echte urinewegmiddelen mag als Furadantine.

Jouw dierenarts klinkt wel een beetje als een geldwolf. Hij schiet met een kanon op een mug, terwijl een andere kuur toch zo simpel is...want je hebt nu nog een keer dezelfde kuur gekregen.

Hij krijgt nu enrofloxoral, en het helpt dus niet... Betekent het zelfstandig eten dat hij zich beter voelt?

Ik zal eens vragen wat ik nu kan gaan proberen, want een operatie lijkt me overbodig...

Ik zal er Yakult bij doen, bedankt voor je tip!

En juno: hebben alle dierenartsen dezelfde antibioticum? Welke van de drie die genoemd zijn zal ik dan gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 21:24
Ami1987
Ami1987 is offline
Alle dierenartsen hebben dezelfde antibiotica. Gemiddeld kost een flesje rond de 9 a 11 euro. Een consult kost tussen de 10 en de 15 euro.

Ik raad je zelf de Baytrill aan, omdat het bij mij altijd erg goede resultaten gegeven heeft.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 08:25
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Ami1987 schreef op 20-09-2006 @ 22:24 :
Alle dierenartsen hebben dezelfde antibiotica. Gemiddeld kost een flesje rond de 9 a 11 euro. Een consult kost tussen de 10 en de 15 euro.

Ik raad je zelf de Baytrill aan, omdat het bij mij altijd erg goede resultaten gegeven heeft.
Mijn dierenarts vertelt net dat Baytrill bijna hetzelfde is als enrofloxaral, maar dan een andere naam...

De andere dierenarts (second opinion) die ik sprak over de cavia zegt dat ik even wat urine moet laten testen om te kijken wat het is en hij raadt me aan om niet met Baytrill te beginnen omdat ik al 2 kuren heb gehad van antibioticum. Hij raadt me aan om vitamine C druppels toe te voegen zodat de zuurgraad van zijn urine hoger wordt.

Laatst gewijzigd op 21-09-2006 om 08:31.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 08:53
Ami1987
Ami1987 is offline
Bedenk je wel dat als het echt een blaasontsteking is, alleen vitamine C toedienen niet genoeg is. Ik weet niet hoe je de vitamine C gaat toedienen, maar ik raad je aan dit niet via water te doen. Dan vervliegt het namelijk erg snel zodra het water in contact komt met daglicht.

Handiger is de Roter pilletjes vitamine C te geven. Deze bevatten 50 mg per pilletje, en hier hebben ze per dag genoeg aan. In het begin moet je misschien eventjes in het bekje duwen, maar daarna vinden ze het al vrij snel ontzettend lekker

Wat je ook zou kunnen doen, en dat is misschien nog beter dan antibiotica. Je zou met colloïdaal zilver kunnen starten. Dit is een natuurlijk soort antibiotica in druppelvorm.
2maal daags geef je hem 1 druppel in zijn bekje. Dit is genoeg omdat het vrij sterk spul is. Het is voor veel dingen goed, voor de weerstand te verhogen, zodat ontstekingen minder kans krijgen. Het dood virussen, schimmels en bacteriën. Dit geeft geen aanslag op het lichaampje, reguliere antibiotica wel.

Colloïdaal zilver kun je bestellen op www.knoevel.nl
Het kost voor 10 ml geloof ik 5 euro. Hier doe je erg lang mee. Verzendkosten zijn 2 euro.

Het zijn allemaal maar tips, kijk maar wat je er mee doet
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 08:56
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Ami1987 schreef op 21-09-2006 @ 09:53 :
Bedenk je wel dat als het echt een blaasontsteking is, alleen vitamine C toedienen niet genoeg is. Ik weet niet hoe je de vitamine C gaat toedienen, maar ik raad je aan dit niet via water te doen. Dan vervliegt het namelijk erg snel zodra het water in contact komt met daglicht.

Handiger is de Roter pilletjes vitamine C te geven. Deze bevatten 50 mg per pilletje, en hier hebben ze per dag genoeg aan. In het begin moet je misschien eventjes in het bekje duwen, maar daarna vinden ze het al vrij snel ontzettend lekker

Wat je ook zou kunnen doen, en dat is misschien nog beter dan antibiotica. Je zou met colloïdaal zilver kunnen starten. Dit is een natuurlijk soort antibiotica in druppelvorm.
2maal daags geef je hem 1 druppel in zijn bekje. Dit is genoeg omdat het vrij sterk spul is. Het is voor veel dingen goed, voor de weerstand te verhogen, zodat ontstekingen minder kans krijgen. Het dood virussen, schimmels en bacteriën. Dit geeft geen aanslag op het lichaampje, reguliere antibiotica wel.

Colloïdaal zilver kun je bestellen op www.knoevel.nl
Het kost voor 10 ml geloof ik 5 euro. Hier doe je erg lang mee. Verzendkosten zijn 2 euro.

Het zijn allemaal maar tips, kijk maar wat je er mee doet
Hadden jouw cavia's altijd last van blaasonsteking? Of ook iets ergers dan dat?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 09:10
Ami1987
Ami1987 is offline
Ik heb hier ook last gehad van blaasontstekingen ja.
Ook hardnekkige schurft, lontontstekingen, een hart/longafwijking, astma en bronchitis, te lange tandjes, ontstekingen van de huid, gasophoping, geen eetlust na operaties zodat dwangvoeren noodzakelijk was...

Wat dat betreft veelste veel ervaring met ziektes en problemen helaas.

Op dit moment heb ik een caviadame (de voorste op de foto) rondlopen die last heeft van chronische longontstekingen en vocht op de longetjes. Haar ben ik nu aan het behandelen met Enrofloxoral 2x daags 0,5 ml. Ik merk redelijk verbetering, maar niet genoeg naar mijn zin. Als de kuur van 10 dagen af is laat ik het 2 dagen rusten en start ik erna met colloïdaal zilver (eerder al goede resultaten mee gehad).

Je mag nooit antibiotica en colloïdaal zilver tegelijk gebruiken, want dan werkt de antibiotica niet meer, omdat je in feite dubbelop geeft. Ook als je het zilver toedient, kun je beter op een ander tijdstip vitamine C geven, want het zilver zorgt dat de vitamine C niet opgenomen word als je het tegelijk geeft.

Fotootje van een paar van mijn cavia's:

Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 09:18
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Ami1987 schreef op 21-09-2006 @ 10:10 :
Ik heb hier ook last gehad van blaasontstekingen ja.
Ook hardnekkige schurft, lontontstekingen, een hart/longafwijking, astma en bronchitis, te lange tandjes, ontstekingen van de huid, gasophoping, geen eetlust na operaties zodat dwangvoeren noodzakelijk was...

Wat dat betreft veelste veel ervaring met ziektes en problemen helaas.

Op dit moment heb ik een caviadame (de voorste op de foto) rondlopen die last heeft van chronische longontstekingen en vocht op de longetjes. Haar ben ik nu aan het behandelen met Enrofloxoral 2x daags 0,5 ml. Ik merk redelijk verbetering, maar niet genoeg naar mijn zin. Als de kuur van 10 dagen af is laat ik het 2 dagen rusten en start ik erna met colloïdaal zilver (eerder al goede resultaten mee gehad).

Je mag nooit antibiotica en colloïdaal zilver tegelijk gebruiken, want dan werkt de antibiotica niet meer, omdat je in feite dubbelop geeft. Ook als je het zilver toedient, kun je beter op een ander tijdstip vitamine C geven, want het zilver zorgt dat de vitamine C niet opgenomen word als je het tegelijk geeft.

Fotootje van een paar van mijn cavia's:

[afbeelding]
Ik heb net met de mevrouw van Knoevel gebeld (ja ik begin mijn dierenarts wat zat te worden met al zijn hoge prijzen) Zij raadt me aan een rontgenfoto te laten maken (kosten bij mij dierenarts 80 euro) en als er een steen blijkt te zitten hem operatief te laten verwijderen. En daarna door te gaan met chinese kruidenmengsel wat het gruis oplost. (het microscopisch onderzoek zegt niets over eventuele steen in de blaas)

Weet jij een dierenarts die geen 80 euro vraagt voor een rontgenfoto? Helaas woont deze mevrouw helemaal in Zuid-Limburg.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 09:23
Ami1987
Ami1987 is offline
Als het goed is heb je dan met Desiree gesproken, neem ik aan? Zij heeft erg veel ervaring met cavia's en bijbehorende problemen dus daar kun je zeker wel van op aan. Ze geeft eerlijk antwoord, ook als dat er niet zo goed uit ziet, en zal je niet iets aansmeren omdat zij er beter van word, want ze verdient er zelf niets aan.

Qua röntgenfoto's weet ik dat het in mijn kliniek 40 euro kost, en dan voor iedere extra röntgenfoto (er worden er standaard 3 gemaakt) kost het 5 euro extra. Dit duurt een 20 minuutjes.
Het beste kan je denk ik even rondbellen in jouw regio, en gewoon om de prijzen vragen. Sommige klinieken vragen inderdaad belachelijk hoge prijzen.

Ik weet niet welke regio je woont?

Overigens, dingen die je bij Knoevel bestelt, het geld wat je ervoor betaalt gaat naar de opvang als donatie, dit is dus meteen een goed doel wat je steunt.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 09:29
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Ami1987 schreef op 21-09-2006 @ 10:23 :
Als het goed is heb je dan met Desiree gesproken, neem ik aan? Zij heeft erg veel ervaring met cavia's en bijbehorende problemen dus daar kun je zeker wel van op aan. Ze geeft eerlijk antwoord, ook als dat er niet zo goed uit ziet, en zal je niet iets aansmeren omdat zij er beter van word, want ze verdient er zelf niets aan.

Qua röntgenfoto's weet ik dat het in mijn kliniek 40 euro kost, en dan voor iedere extra röntgenfoto (er worden er standaard 3 gemaakt) kost het 5 euro extra. Dit duurt een 20 minuutjes.
Het beste kan je denk ik even rondbellen in jouw regio, en gewoon om de prijzen vragen. Sommige klinieken vragen inderdaad belachelijk hoge prijzen.

Ik weet niet welke regio je woont?

Overigens, dingen die je bij Knoevel bestelt, het geld wat je ervoor betaalt gaat naar de opvang als donatie, dit is dus meteen een goed doel wat je steunt.
Ik woon in Deventer en ben bereid een stukje te reizen. Zomaar bellen vind ik niet betrouwbaar. Ik wil echt zeker weten dat het een goede dierenarts is. (ik heb zelf een beunhaas in Deventer waar ik niet meer naartoe wil)

Ken je geen kliniek in mijn omgeving? Of kennissen misschien?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 09:39
Ami1987
Ami1987 is offline
Echt in de buurt weet ik het niet.

In Utrecht zit de faculteit der diergeneeskunde, ik heb gehoord van anderen (zelf geen ervaring) dat ze daar ook erg goed zijn. Dit is een uurtje rijden van je vandaan. Als je eigen dierenarts het normaal gesproken niet kan oplossen stuurt hij je hier naar toe door. Maar zelf kan je ook erheen bellen.

Tel: 030 253 1799. Dit spreekuur wordt op maandag tot en met vrijdag gehouden van 13.30-14.30 uur.

De kosten in de faculteit:
Wij kunnen een indicatie geven van een aantal standaardkosten. Een consult kost 50,15 euro. Een röntgenfoto/echo kost gemiddeld 70 euro. Bloedonderzoek kan variëren van 15 euro tot 50 euro. Maar de kostenschatting blijft een indicatie. Elke patiënt is anders en elk dier heeft weer andere onderzoeken nodig. Het is voor ons dus onmogelijk om precies te zeggen wat de kosten zullen zijn.

Zorg wel, dat mocht je kiezen om foto's te laten maken of te laten opereren, je je cavia NOOIT nuchter laat zijn. Hierdoor komen zijn darmen stil te liggen, en gaat hij zoiezo dood. Een cavia kan niet braken, dus het is niet erg als hij tijdens narcose niet nuchter is.

Ik zie trouwens dat je er zelfs met je struisvogel heen kan

Laatst gewijzigd op 21-09-2006 om 09:43.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 09:51
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Ami1987 schreef op 21-09-2006 @ 10:39 :
Echt in de buurt weet ik het niet.

In Utrecht zit de faculteit der diergeneeskunde, ik heb gehoord van anderen (zelf geen ervaring) dat ze daar ook erg goed zijn. Dit is een uurtje rijden van je vandaan. Als je eigen dierenarts het normaal gesproken niet kan oplossen stuurt hij je hier naar toe door. Maar zelf kan je ook erheen bellen.

Tel: 030 253 1799. Dit spreekuur wordt op maandag tot en met vrijdag gehouden van 13.30-14.30 uur.

De kosten in de faculteit:
Wij kunnen een indicatie geven van een aantal standaardkosten. Een consult kost 50,15 euro. Een röntgenfoto/echo kost gemiddeld 70 euro. Bloedonderzoek kan variëren van 15 euro tot 50 euro. Maar de kostenschatting blijft een indicatie. Elke patiënt is anders en elk dier heeft weer andere onderzoeken nodig. Het is voor ons dus onmogelijk om precies te zeggen wat de kosten zullen zijn.

Zorg wel, dat mocht je kiezen om foto's te laten maken of te laten opereren, je je cavia NOOIT nuchter laat zijn. Hierdoor komen zijn darmen stil te liggen, en gaat hij zoiezo dood. Een cavia kan niet braken, dus het is niet erg als hij tijdens narcose niet nuchter is.

Ik zie trouwens dat je er zelfs met je struisvogel heen kan
Ik heb een dierenarts gevonden in Apeldoorn die een rontgen laat maken voor 21 euro jeej! Ik ga er om twee uur heen! Wat super is de mevrouw van Knoevel! Ze geeft me echt goede raad!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 10:02
Ami1987
Ami1987 is offline
Citaat:
Stefanie schreef op [pl=22924599]21-09-2006 @ 10:51 Wat super is de mevrouw van Knoevel! Ze geeft me echt goede raad! [/B]
Dat ben ik helemaal met je eens Ikzelf heb ook super goede ervaringen met haar.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 10:07
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Ami1987 schreef op 21-09-2006 @ 11:02 :
Dat ben ik helemaal met je eens Ikzelf heb ook super goede ervaringen met haar.
Dankjewel!

Ben echt blij met je tips, hopelijk gaat het balletje nu echt rollen en worden de problemen opgelost. Zodra ik weet wat er uit de rontgen komt bel ik Desiree nog eens op.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 14:40
Stefanie
Stefanie is offline
De cavia heeft geen tumor of blaassteen (gruis). Het enige wat het zou kúnnen zijn is zijn prostaat, dan moet hij wss gecastreerd worden...

Ik krijg nu van Knoevel een aantal medicijnen/poeders die Nemo helpen te herstellen. Hopelijk blijft het goed gaan
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 18:23
Ami1987
Ami1987 is offline
Dat komt vast helemaal goed dan! Is het gelukkig niks ernstigs!

Succes met de spullen van knoevel! Hopelijk heb je net zulke goede resultaten als mij ermee
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 21:22
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Ami1987 schreef op 21-09-2006 @ 19:23 :
Dat komt vast helemaal goed dan! Is het gelukkig niks ernstigs!

Succes met de spullen van knoevel! Hopelijk heb je net zulke goede resultaten als mij ermee
Desiree wist zelfs je achternaam te noemen
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 19:52
Ami1987
Ami1987 is offline
Hehehe ik heb overal mijn connecties Helaas is je anonimiteit weg dan

Wat zei je dan, dat ze aan mijn naam denkt? (ik benieuwd )

Overigens weet ik niet hoeveel voornaamgenoten ik heb die ze kent ...? Dus wie weet is het wel de foute, al denk ik niet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten