Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2005, 12:54
Flower_4_u
Flower_4_u is offline
Hallo,

Ik heb een dwergkonijntje van 3 jaar oud. Gisteren lag er een klein plasje bloed bij zijn uitwerpselen, en vandaag hing er nog een beetje bloed aan zijn uitwerpselen. Verder heeft hij geen diarree en loopt hij vrij fit rond, maar ik maak me dus wel echt ongerust (omdat konijnen zulke tere beesten zijn).
Weet iemand wat het kan zijn?
Oud 15-10-2005, 14:50
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
ik heb geen idee. Ik zou er wel ff mee naar de dierenarts gaan
Oud 15-10-2005, 18:15
Verwijderd
Ik zou het inderdaad ook niet weten. Ik denk dat het toch het beste is dat je er even mee naar de dierenarts gaat.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 20:03
DutchGirl
DutchGirl is offline
bloed is op die manier nooit goed. naar de dierenarts ermee
Oud 16-10-2005, 17:07
Poeperd
Poeperd is offline
Dat had mijn konijntje ook. Ik weet niet meer precies wat het was, lang geleden. Iets met zn darmen geloof ik. In ieder geval kreeg hij gewoon wat antibiotica en toen was het na een tijdje wel weer over.

Nu is hij dood trouwens. Niet daarvan, maak je maar geen zorgen
Oud 16-10-2005, 17:29
Verwijderd
Citaat:
ABgirl schreef op 15-10-2005 @ 19:15 :
Ik zou het inderdaad ook niet weten. Ik denk dat het toch het beste is dat je er even mee naar de dierenarts gaat.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Poeperd schreef op 16-10-2005 @ 18:07 :
Dat had mijn konijntje ook. Ik weet niet meer precies wat het was, lang geleden. Iets met zn darmen geloof ik. In ieder geval kreeg hij gewoon wat antibiotica en toen was het na een tijdje wel weer over.

Nu is hij dood trouwens. Niet daarvan, maak je maar geen zorgen
Ik weet dat konijnen iets van coccidiose ofzo kunnen krijgen, is iets met de darmen waardoor ze diaree krijgen en waar ze als je er niets aan doet uiteindelijk dood aan kunnen gaan.
Naar de da dus, maar dat heb ik al eerder gezegd
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 18:02
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik weet wel dat mijn mannetjes konijn altijd een beetje rood plaste om zijn territorium te markeren. Maar dat was dus elke keer als ik zijn kooi had schoongemaakt.

Ik geloof dat het bij jou anders is, dus de dierenarts is een goede optie
Oud 18-10-2005, 19:37
Verwijderd
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu met het konijntje gaat...
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 20:59
Flower_4_u
Flower_4_u is offline
Ben uiteindelijk niet naar de dierenarts gegaan, omdat het in het weekend was, en ik geen bloed meer gevonden heb ondertussen. Ook was er niets anders mis aan te zien; hij sprong lustig rond en had geen last van diarree.
Volgens mij een klein wondje ofzo, want hij knabbelt aan alles wat hij tegenkomt. Maar het wordt zeker opgevolgd, vanaf het minste passief gedrag/bloed/diarree gaat hij HOP naar de dierenarts .
Oud 03-11-2005, 16:33
ik_jo
ik_jo is offline
Mijn cavia plaste ook bloed. Meerdere keren. Ze was verder helemaal blij en zag er gezond uit, dus ik liet het maar zo. En een paar dagen later was ze dood. Bleek dat ze iets in haar blaas had, het was waarschijnlijk een tumor of stenen. Ik zat me toen bij de dierenarts af te vragen waarom ze dan zo normaal deed, toen zei dierenarts dat knaagdieren dat vaak doen, want als ze in het wild laten zien dat ze ziek zijn worden ze verstoten/opgevreten. Dus ze laten het pas zien als ze bijna dood zijn.
Dus ik zou toch maar naar de dierenarts gaan als ik jou was.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten