Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2006, 16:41
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ik ben heel tevreden over mijn telefoon, maar ik zou het leuk (en vooral handig) vinden om er muziek mee af te kunnen spelen. Een MP3 speler is ook een optie, maar combineren is natuurlijk wel zo praktisch.

Dus ben ik op zoek naar een telefoon met een grote opslag capaciteit. Toch wel een paar GB. Het heeft voor mij ook alleen zin als de geluidskwaliteit redelijk in orde is.

Het liefst geen camera. Op internet zit ik ook niet te wachten, want dat gebruik ik niet. Sowieso hoeft er niets bijzonders aan te zitten, want ik gebruik een telefoon alleen voor sms en telefonie.(Ook ben ik niet zo'n fan van klepjes en/of schuivende onderdelen, maar dat is niet zó belangrijk)

Eigenlijk ben ik dus opzoek naar zoiets: w950

Maar omdat die (hoewel nog niet verkrijgbaar) vrij prijzig is, en omdat het niet verkeerd is meerdere opties tegen elkaar af te zetten, vraag ik hier om ideeën die passen bij de bovenstaande omschrijving.

Als het topic verkeerd staat, betuig ik hierbij mijn spijt.
Oud 28-09-2006, 16:50
bamiPoep
bamiPoep is offline
iets ouder en groter, maar wel ok n91. en dan heb je nog tal van telefoons met uitbreidbare geheugenkaartjes
Oud 28-09-2006, 17:46
ILUsion
ILUsion is offline
Momenteel zijn er niet veel telefoons met enkele gigabytes op de markt, hoor.
De SE W950i is inderdaad een optie en de Nokia N91 is ook een optie (heeft ook 4 gieg, heeft een gelijkaaridge bediening als gewone Nokia's (voor deze SE-gebruiker is dat niet zo heel leuk dus), maar heel zwaar/groot en ook best prijzig (500 euro ongeveer)).

Alternatief is inderdaad een andere telefoon zoeken waar je een kaartje in kan steken, wat SE betreft hebben de nieuwste modellem M2-geheuhen, dat is nog niet zo courant verkrijgbaar, duur en heeft relatief lage capaciteit (geloof ik); de oudere modellem (K750i/W800 of W810, ...) hebben nog Memory Stick (Pro) Duo, daar kan je voor vrij goede prijzen toch 2 gieg krijgen (en eventueel kun je twee van die stickjes meenemen, ik heb ook steeds een reserve bij in mijn portefeuille samen met de Memory Stick Convertor (om die kleine stickjes in een diepe connector te steken als ik ergens ben).
Oud 28-09-2006, 18:19
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ik hoop altijd op een soort extreem simpele telefoon, zoals ik nu heb, een Nokia 6030. maar dan met veel mp3 ruimte, goede geluidskwaliteit, enzovoorts. Maar dat lijkt niet te bestaan. Zelf vind ik het geen gek idee, moet ook wel een markt voor zijn.

maar ja.
Oud 28-09-2006, 21:32
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 28-09-2006 @ 19:19 :
Ik hoop altijd op een soort extreem simpele telefoon, zoals ik nu heb, een Nokia 6030. maar dan met veel mp3 ruimte, goede geluidskwaliteit, enzovoorts. Maar dat lijkt niet te bestaan. Zelf vind ik het geen gek idee, moet ook wel een markt voor zijn.

maar ja.
Het bestaat wel, maar je betaalt ernog steeds heel wat geld voor. Bij de N91 mag ik je verzekeren dat de geluidskwaliteit zéér goed is, bij een K750/W800 is dat al een stuk minder (maar toch nog goed luisterbaar, vind ik). De N91 kan je een volwaardige MP3-speler noemen, de K750 is een gsm met muziekafspeelfunctie.

Als je echt op je geld zit, zou ik toch wel voor de oude reeks SE gaan (K750,W800, liever die laatste omdat je daar al betere oortjes bijkrijgt en ook je eigen oortjes op kan aansluiten, bij de K750 moet je anders de headset gaan verbouwen) en dan zo'n kaartjes erbij kopen. Een K750 kost nu nog misschien 200 euro, tel daarbij een kaartje van 1 gieg (50 euro ofzo) of 2 gieg (90 euro?) en daarmee geraak je al een heel eind.

De extreem simpele toestellen hebben juist geen MP3, dat houdt dat extreem simpel nu gewoonweg in; in de midrange heb je daarentegen wel genoeg keus. Bij Nokia kan je trouwens ook geheugenkaartjes gebruiken, maar daar heb ik minder ervaring mee (ik weet dat het RS-MMC moet zijn, maar die heb je dan nog in verschillende voltages en volgens mij niet tot 2 gieg capaciteit).
Oud 29-09-2006, 18:35
Verwijderd
Ik denk dat je toch voor een aparte MP3 speler moet gaan kijken. een telefoon met mp3 speler is leuk.. maar de capaciteit is gewoon niet te evenaren. ik heb de K800i met een 1 gig geheugen(M2). en als je dat kaartje geleverd krijgt. staat er ook in, "deze kaart kan in theorie tot 32 gig opslaan" dus als deze kaarten verder ontwikkeld zijn. kan je er nog wat aan hebben..

maar ik raad dus gewoon een MP3 speler aan. want voor een telefoon met zoveel capaciteit ben je al snel veel geld kwijt.
en telefoons zijn in deze tijd niet echt goedkoop als je iets goeds wilt!
je hebt telefoons voor 20 euro.. maar dat zijn ook alleen maar telefoons
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 10:01
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Jawel, maar mp3 spelers zijn natuurlijk ook niet gratis.
Oud 30-09-2006, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 30-09-2006 @ 11:01 :
Jawel, maar mp3 spelers zijn natuurlijk ook niet gratis.
Maar voor het geld wat je voor een tel/mp3 combo uit zou geven.. zou je geen goede kwaliteit geluid geven, dan wanneer je een losse mp3 speler er voor koopt.. als je tenminste een liefhebber van geluid bent
Met citaat reageren
Oud 29-10-2006, 21:17
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 28-09-2006 @ 22:32 :
[B]
tel daarbij een kaartje van 1 gieg (50 euro ofzo) of 2 gieg (90 euro?) en daarmee geraak je al een heel eind.

[\B]
weet niet wat voor kaartjes daar in gaan, maar t gros van de kaartjes is tegenwoordig echt wel een stuk goedkoper.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2006, 21:19
]{ing
]{ing is offline
nokia n91
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 20:22
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 29-10-2006 @ 22:17 :
weet niet wat voor kaartjes daar in gaan, maar t gros van de kaartjes is tegenwoordig echt wel een stuk goedkoper.
Dat hangt natuurlijk van het type af, mijn laatste kaartje zal ik ergens in mei gekocht hebben en dat was 1 gieg voor 50 euro ongeveer, hoe de prijzen nu zitten, weet ik niet opde euro af.

Eventjes opgezoch op T.net: 1 gieg MS Pro Duo staat daar met minimumprijzen van 37 tot 50 euro (afhankelijk van welk merk je koopt). Dus wat betreft goedkoper, zeker vermits mijn ander gegevens helemaal gedateerd waren, is dat toch niet zo ver ervan af.

Wat betreft de N91, zeker een goede gsm (heb hem lang genoeg in handen gehad en mee kunnen spelen), geluidskwaliteit is subliem (tien maal beter dan K750 bijvoorbeeld, helemaal vergelijkbaar met een goede mp3-speler). Maar er zijn volgens mij 2 grote nadelen: dat ding is best wel lomp (groot en zwaar) en het geheugen is qua functionaliteit beperkt; dat laatste verklaar ik best wat nader: je hebt dan wel 4 gieg harde schijf (ja, harde schijf, dus schokgevoelig!), maar het eigenlijke geheugen (flashgeheugen zoals de meeste gsm's) is heel beperkt (8 of 16 megabyte geloof ik); als je dus met de standaardinstellingen mp3's via bluetooth doorstuurt, zit je zo tegen de limiet aan als je pc ze achter elkaar doorstuurt), en verder kan je geen externe kaartjes insteken. 4 gieg is dus de absolute limiet, waar je anders bijvoorbeeld meerdere kaartjes van 1 of 2 gieg in je zak/portefeuille kan steken, is het met de N91 gedaan bij 4 gieg. Een grote gemiste kans, wat mij betreft.

Verder ben ik niet tevereden met de Nokia-menu's, de menuknop staat trouwens aan de zijkant van het toestel (ja, hoe komen ze erop? voor mij hoort een menuknop vanvoor in het midden te staan ofwel op een van de actietoetsen, maar dat telt ook voor het midden eigenlijk). Wel leuk dat overschakelen gsm/muziekspeler, verloopt heel vlot, ook het aansluiten op je pc gaat vlot (met de kabel toch, bluetooth is iets minder door dat beperkte flashgeheugen, al kan je ook instellen dat hij al je berichten (ja, Nokia wiet binnenkomende bestanden als een bericht; SE doet het hier volgens mij veel beter door ze gewoon direct als bestand te zien en in de meest logische map te keilen). De grote plus is wel dat de interface voor het beluisteren van muziek, vergelijkbaar is met menig HD-MP3-speler (lees: iPod, Creative Zen, ...) in de zin dat kan zoeken op album, artiest, titel, ... Tegenover de iPod heeft hij bijvoorbeeld de mogelijkheid dat je de mp3's gewoon in een zelf gekozen map kan gooien, hij vindt ze wel na eventjes zoeken; terwijl je bij de iPod alles in de juiste map moet zetten en dan met de computer een databasebestand moet laten genereren (dat doet iTunes in de praktijk voor je, maar dat is in feite de iPod-manier, wat dus niet handig is als je gewoon met om het even welk programma die muziek wilt kunnen overzetten).

Verder nadeel bij de N91: de prijs. De features zijn wel cool en ook wel nuttig (WLAN bijvoorbeeld, heb ik veel mee gespeeld, maar ook de actieve desktop om het maar zo te noemen: weergave van je afspraken op je standbyscherm, plus wat applicaties zoals op een Windows Mobile). Als je er het geld voor hebt, zeker geen slechte gsm, ook al vind ik er wat mindere kantjes aan zitten; maar misschien ben ik gewoon een beetje moeilijk wat dat betreft (en ook helemaal gewonnen voor SonyEricsson ten opzichte van Nokia).
Oud 01-11-2006, 02:18
Roos
Roos is offline
Sowieso kan je in veel telefoons uit de n-serie van nokia een geheugenkaartje stoppen. Weet niet of dat is wat je wilt, maar het werkt
Oud 04-11-2006, 13:12
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Bedankt

De N91 is misschien wel een optie. Nokia is vind ik over het algemeen ook ideaal. Hij is betaalbaarder dan de SE in mijn openingspost in ieder geval. Alleen vind ik 'm stiekem best lelijk. En hij heeft een camera die ik toch niet ga gebruiken, maar waar je natuurlijk wel geld voor neerlegt.

Kaartjes kunnen zijn ook een mogelijkheid, maar als je voor 50 euro 1 kaartje koopt ben je in verhouding net zoveel kwijt als aan de w950 (4 x 50 euro = 200 en het ook niet practisch om met vier van die kaartjes rond te slepen natuurlijk. Je zult ze ook wel met een grote capaciteit kunnen kopen, maar toch.)

Misschien moet ook niet zeiken en genoegen nemen met 1 gig en eventuele uitbreidings mogelijkheden. Óf toch een MP3 speler kopen.

In december verloopt mijn abonnement, dus ik heb nog even om te denken.
Oud 05-11-2006, 14:09
bindmiddel
bindmiddel is offline
Sagem My-501c

115 euros en uitbreidbaar micro sd geheugen, mp3 speler. Is verder alleen een rukding....tot nu toe. (1 week in bezit)
Reageren

Regels voor berichten