![]() |
|
Ik ben heel tevreden over mijn telefoon, maar ik zou het leuk (en vooral handig) vinden om er muziek mee af te kunnen spelen. Een MP3 speler is ook een optie, maar combineren is natuurlijk wel zo praktisch.
Dus ben ik op zoek naar een telefoon met een grote opslag capaciteit. Toch wel een paar GB. Het heeft voor mij ook alleen zin als de geluidskwaliteit redelijk in orde is. Het liefst geen camera. Op internet zit ik ook niet te wachten, want dat gebruik ik niet. Sowieso hoeft er niets bijzonders aan te zitten, want ik gebruik een telefoon alleen voor sms en telefonie.(Ook ben ik niet zo'n fan van klepjes en/of schuivende onderdelen, maar dat is niet zó belangrijk) Eigenlijk ben ik dus opzoek naar zoiets: w950 Maar omdat die (hoewel nog niet verkrijgbaar) vrij prijzig is, en omdat het niet verkeerd is meerdere opties tegen elkaar af te zetten, vraag ik hier om ideeën die passen bij de bovenstaande omschrijving. Als het topic verkeerd staat, betuig ik hierbij mijn spijt.
|
![]() |
||
Citaat:
Als je echt op je geld zit, zou ik toch wel voor de oude reeks SE gaan (K750,W800, liever die laatste omdat je daar al betere oortjes bijkrijgt en ook je eigen oortjes op kan aansluiten, bij de K750 moet je anders de headset gaan verbouwen) en dan zo'n kaartjes erbij kopen. Een K750 kost nu nog misschien 200 euro, tel daarbij een kaartje van 1 gieg (50 euro ofzo) of 2 gieg (90 euro?) en daarmee geraak je al een heel eind. De extreem simpele toestellen hebben juist geen MP3, dat houdt dat extreem simpel nu gewoonweg in; in de midrange heb je daarentegen wel genoeg keus. Bij Nokia kan je trouwens ook geheugenkaartjes gebruiken, maar daar heb ik minder ervaring mee (ik weet dat het RS-MMC moet zijn, maar die heb je dan nog in verschillende voltages en volgens mij niet tot 2 gieg capaciteit).
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Eventjes opgezoch op T.net: 1 gieg MS Pro Duo staat daar met minimumprijzen van 37 tot 50 euro (afhankelijk van welk merk je koopt). Dus wat betreft goedkoper, zeker vermits mijn ander gegevens helemaal gedateerd waren, is dat toch niet zo ver ervan af. Wat betreft de N91, zeker een goede gsm (heb hem lang genoeg in handen gehad en mee kunnen spelen), geluidskwaliteit is subliem (tien maal beter dan K750 bijvoorbeeld, helemaal vergelijkbaar met een goede mp3-speler). Maar er zijn volgens mij 2 grote nadelen: dat ding is best wel lomp (groot en zwaar) en het geheugen is qua functionaliteit beperkt; dat laatste verklaar ik best wat nader: je hebt dan wel 4 gieg harde schijf (ja, harde schijf, dus schokgevoelig!), maar het eigenlijke geheugen (flashgeheugen zoals de meeste gsm's) is heel beperkt (8 of 16 megabyte geloof ik); als je dus met de standaardinstellingen mp3's via bluetooth doorstuurt, zit je zo tegen de limiet aan als je pc ze achter elkaar doorstuurt), en verder kan je geen externe kaartjes insteken. 4 gieg is dus de absolute limiet, waar je anders bijvoorbeeld meerdere kaartjes van 1 of 2 gieg in je zak/portefeuille kan steken, is het met de N91 gedaan bij 4 gieg. Een grote gemiste kans, wat mij betreft. Verder ben ik niet tevereden met de Nokia-menu's, de menuknop staat trouwens aan de zijkant van het toestel (ja, hoe komen ze erop? voor mij hoort een menuknop vanvoor in het midden te staan ofwel op een van de actietoetsen, maar dat telt ook voor het midden eigenlijk). Wel leuk dat overschakelen gsm/muziekspeler, verloopt heel vlot, ook het aansluiten op je pc gaat vlot (met de kabel toch, bluetooth is iets minder door dat beperkte flashgeheugen, al kan je ook instellen dat hij al je berichten (ja, Nokia wiet binnenkomende bestanden als een bericht; SE doet het hier volgens mij veel beter door ze gewoon direct als bestand te zien en in de meest logische map te keilen). De grote plus is wel dat de interface voor het beluisteren van muziek, vergelijkbaar is met menig HD-MP3-speler (lees: iPod, Creative Zen, ...) in de zin dat kan zoeken op album, artiest, titel, ... Tegenover de iPod heeft hij bijvoorbeeld de mogelijkheid dat je de mp3's gewoon in een zelf gekozen map kan gooien, hij vindt ze wel na eventjes zoeken; terwijl je bij de iPod alles in de juiste map moet zetten en dan met de computer een databasebestand moet laten genereren (dat doet iTunes in de praktijk voor je, maar dat is in feite de iPod-manier, wat dus niet handig is als je gewoon met om het even welk programma die muziek wilt kunnen overzetten). Verder nadeel bij de N91: de prijs. De features zijn wel cool en ook wel nuttig (WLAN bijvoorbeeld, heb ik veel mee gespeeld, maar ook de actieve desktop om het maar zo te noemen: weergave van je afspraken op je standbyscherm, plus wat applicaties zoals op een Windows Mobile). Als je er het geld voor hebt, zeker geen slechte gsm, ook al vind ik er wat mindere kantjes aan zitten; maar misschien ben ik gewoon een beetje moeilijk wat dat betreft (en ook helemaal gewonnen voor SonyEricsson ten opzichte van Nokia).
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verkeer & Vervoer |
Carbage Run 2012 KIET | 70 | 29-09-2012 01:04 | |
Software & Hardware |
Samsung E530 Rainbow4 | 25 | 13-03-2006 16:06 | |
Software & Hardware |
[GSM] Welke nemen? CrazY G | 39 | 30-12-2003 01:06 | |
De Kantine |