Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2006, 16:50
marrel
marrel is offline
De kerstman heeft aangekondigd dat er een grote kans is dat hij een camera komt brengen, ik moet alleen zelf even helpen met uitzoeken

Ik heb er alleen geen verstand van, weet alleen een beetje wat ik wil dus hoop dat jullie wat tips kunnen geven.

Ik fotografeer enkel voor de hobby, dat blijft zo maar ik ben wel vanplan wat serieuzer te gaan fotograferen. Dat houd in dat ik wel wat functies wil hebben waarmee ik kan gaan spelen, maar dat ik nu op een echt beginnerniveau zit dus het moet begrijpelijk zijn.

De camera moet snel zijn, geen enorme tijd tussen het indrukkken van het knopje en het nemen van de foto.

Hij moet een goede en snelle zoomfucntie bevatten, niet knopje duwen en de lens zoomt enorm langzaam de camera uit, gewoon hup!

Over de prijsklasse kan ik eigenlijk nog niet zeggen wat ik wil, nog niet echt over na gedacht, maar niet al te gek graag.

Ook mijn vader gebruikt hem, hij is eventueel ook bereid een niet al te dure maar wel goede spiegelreflex aan te schaffen, ook vanwege dat laatste.

Iemand misschien wat aanraders?
Oud 02-11-2006, 16:57
Danny
Danny is offline
Hee Marrel,

Wat een gulle kerstman :-).

Voor heel veel informatie over digitale camera's, voorbeelden van foto's die er mee gemaakt zijn maar ook technische specificaties, kun je eens kijken op www.dpreview.com. Ik heb zelf ontzettend goede ervaringen met Canon en Nikon camera's, maar dan zit je meteen wel in een duurdere prijsklasse.

Groetjes,
Danny
Oud 02-11-2006, 18:45
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Canon en Nikon zijn inderdaag goede camera's. Mijn zusje heeft een Canon A540, en daarmee kun je ook zelf diafragma en sluitertijd aanpassen.
Ik heb zelf een spiegelreflexcamera van Nikon, de D50. Ben er zelf erg tevreden over, en is geloof ik wel een van de goedkoopste op dit moment.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 19:32
marrel
marrel is offline
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 02-11-2006 @ 19:45 :
Canon en Nikon zijn inderdaag goede camera's. Mijn zusje heeft een Canon A540, en daarmee kun je ook zelf diafragma en sluitertijd aanpassen.
Ik heb zelf een spiegelreflexcamera van Nikon, de D50. Ben er zelf erg tevreden over, en is geloof ik wel een van de goedkoopste op dit moment.
Sluitertijd en diafragma is wel heel gunstig om zelf in te kunnen stellen.

Als we een spiegelreflexcamera nemen zou in principe zonder ik er verder iets van weet canon de voorkeur krijgen, we hebben namenlijk nog een analoge spiegelreflex camera van dat merk dus dan passen de lenzen/filter weet ik veel wat nog.

En de kerstman is idd best hip en lief en gul
Oud 02-11-2006, 21:58
Al Murphy
Al Murphy is offline
Een Nikon D50 is inderdaad een goede camera, maar ik wil je wel graag meegeven dat de meeste fotografen die ik ken, zowel professioneel als amateurs, stilaan beginnen af te stappen van Nikon ten voordele van Canon.
Reden: Canon zou tegenwoordig kwalitatief haar achterstand ten opzichte van Nikon opgehaald hebben, en laat op dit moment Nikon ook qua duurzaamheid achter. Anderzijds heeft Canon een betere prijs-kwaliteitsverhouding wat betreft lenzen (en dan vooral de primes).

Het feit dat je al een Canon hebt, speelt natuurlijk ook wel in hun voordeel. Maar hou er wel rekening mee dat lenzen van een analoge camera niet automatisch passen op een Canon EOS 350d (om maar een toestel te noemen). Je hebt nog een convertor nodig.
Oud 03-11-2006, 02:44
Talon
Talon is offline
moet dit niet naar electronica?
Oud 03-11-2006, 12:30
Mucky
Mucky is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 02-11-2006 @ 22:58 :
Een Nikon D50 is inderdaad een goede camera, maar ik wil je wel graag meegeven dat de meeste fotografen die ik ken, zowel professioneel als amateurs, stilaan beginnen af te stappen van Nikon ten voordele van Canon.
Reden: Canon zou tegenwoordig kwalitatief haar achterstand ten opzichte van Nikon opgehaald hebben, en laat op dit moment Nikon ook qua duurzaamheid achter. Anderzijds heeft Canon een betere prijs-kwaliteitsverhouding wat betreft lenzen (en dan vooral de primes).

Het feit dat je al een Canon hebt, speelt natuurlijk ook wel in hun voordeel. Maar hou er wel rekening mee dat lenzen van een analoge camera niet automatisch passen op een Canon EOS 350d (om maar een toestel te noemen). Je hebt nog een convertor nodig.
Je hebt niet altijd een convertor nodig hoor.. De lensen van mijn analogen passen perfect op m'n 350D je moet gewoon op voorhand even checken welke lensen je hebt, ze passen idd niet allemaal.

Verder kan ik de 350D (of de Nikon D50 of D70 geloof ik, maar je zei zelf liever bij Canon te blijven) echt aanraden. Je kan er geweldig veel mee spelen, proberen, ... en als je toch nog beslist van het echt serieus te gaan aanpakken hoef je echt niet te veranderen...
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 14:18
luchtloper
luchtloper is offline
ik heb de canon powershot a610, die zijn altijd wel snel en hebben best wat zoom. Je kunt er ook best veel instellen zodat je kunt expirimenteren. Misschien kun je kijken bij die modellen van a610 a620 a640 a700 a710.
Reageren

Regels voor berichten