Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2006, 19:17
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
De bevolking van de Georgische regio
Zuid-Ossetië heeft,zoals werd verwacht,
massaal voor onafhankelijkheid gestemd.
Gisteren werd een referendum gehouden.
Daarin heeft volgens de organisatie 99
procent van de mensen gekozen voor
zelfstandigheid.

De uitslag verandert niks aan de status
van Zuid-Ossetië,want het referendum
wordt niet erkend door Georgië.De regio
is in feite al jaren zelfstandig,maar
van afscheiding wil de Georgische
president Saakasjvili niets weten.

Rusland steunt de separatisten.Moskou
heeft Saakasjvili dan ook geadviseerd
de uitslag serieus te nemen.
90 % daar is voelt zich etnisch Rus. Ze willen bij Noord-Ossetie wat al bij Rusland hoort. Ik zou zeggen: laat gaan.

En als Kosovo onafhankelijk mag worden, waarom dan Noord-Ossetie niet. Hoorde toch al bij Rusland, tot Stalin het bij Georige voegde....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2006, 19:47
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 13-11-2006 @ 20:17 :
90 % daar is voelt zich etnisch Rus. Ze willen bij Noord-Ossetie wat al bij Rusland hoort. Ik zou zeggen: laat gaan.

En als Kosovo onafhankelijk mag worden, waarom dan Noord-Ossetie niet. Hoorde toch al bij Rusland, tot Stalin het bij Georige voegde....
Ja, dit is dus een lied zonder eind. Het houd nooit meer op.
Oud 13-11-2006, 20:08
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 13-11-2006 @ 20:47 :
Ja, dit is dus een lied zonder eind. Het houd nooit meer op.
Daarom moet Kosovo ook niet onafhankelijk worden. Dan open je box van Pandora. Wil je dat?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 20:55
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 13-11-2006 @ 21:08 :
Daarom moet Kosovo ook niet onafhankelijk worden. Dan open je box van Pandora. Wil je dat?
Ik kies voor optie drie, namelijk, dood aan de overdreven doortrekkingen van gelijkheidsprincipes.
Oud 13-11-2006, 21:11
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-11-2006 @ 21:55 :
Ik kies voor optie drie, namelijk, dood aan de overdreven doortrekkingen van gelijkheidsprincipes.
Wat een domme reactie.

(1) Er is AFGESPROKEN met Serviers en Kosovaren dat er autonomie zou komen. Geen onafhankelijkheid.

(2) Kosovo en Zuid-Ossetie lijken erg op elkaar. Beide een gebied dat in the first place nooit in het land terecht had moeten komen waar het nu is.

Zouden de Georgiers het gebied willen hebben als het nooit bij Georgie had gehoord? Het lijkt me niet. Het is een cru gevolg van de verdeel en heers politiek van Stalin dat het bij Georgie is gekomen. Maak dat nu ongedaan. Ik denk dat beide groepen daar beter mee zijn!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 21:20
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 13-11-2006 @ 22:11 :
Wat een domme reactie.

(1) Er is AFGESPROKEN met Serviers en Kosovaren dat er autonomie zou komen. Geen onafhankelijkheid.

(2) Kosovo en Zuid-Ossetie lijken erg op elkaar. Beide een gebied dat in the first place nooit in het land terecht had moeten komen waar het nu is.

Zouden de Georgiers het gebied willen hebben als het nooit bij Georgie had gehoord? Het lijkt me niet. Het is een cru gevolg van de verdeel en heers politiek van Stalin dat het bij Georgie is gekomen. Maak dat nu ongedaan. Ik denk dat beide groepen daar beter mee zijn!
(1) Dat is dus niet bij Zuid-Ossetie afgesproken, dus hoeft Georgie er niet aan te houden. Je kunt zo hoog en laag springen als je wilt, ze hoeven zich er niet aan te houden.

(2) Misschien, maar Georgie hoeft zich er niet aan te houden, zoals hierboven staat.

Ik weet niet wat voor gebied het is, maar het zal vast wel grondstoffen hebben ofzo dat Georgie erbij wil laten houden. En ik denk dat als Georgie er niet bij gebaat zou zijn, ze het gebied wel af zouden stoten.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 22:58
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
domus schreef op 13-11-2006 @ 22:20 :
(1) Dat is dus niet bij Zuid-Ossetie afgesproken, dus hoeft Georgie er niet aan te houden. Je kunt zo hoog en laag springen als je wilt, ze hoeven zich er niet aan te houden.

(2) Misschien, maar Georgie hoeft zich er niet aan te houden, zoals hierboven staat.

Ik weet niet wat voor gebied het is, maar het zal vast wel grondstoffen hebben ofzo dat Georgie erbij wil laten houden. En ik denk dat als Georgie er niet bij gebaat zou zijn, ze het gebied wel af zouden stoten.
Maar Servie hoeft onafhankelijkheid van Kosovo dus ook niet te accepteren. Immers, dat was niet afgesproken. Zijn we dat dan eens?

Maar Georgie stapte zelf wel uit Sovjet Unie. Hadden ze dat ook niet moeten doen. Dus iets wat je zelf doet, ergens uit stappen, ontzeg je een ander? SCHIJNHEILIG!
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 10:02
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 13-11-2006 @ 23:58 :
Maar Servie hoeft onafhankelijkheid van Kosovo dus ook niet te accepteren. Immers, dat was niet afgesproken. Zijn we dat dan eens?

Maar Georgie stapte zelf wel uit Sovjet Unie. Hadden ze dat ook niet moeten doen. Dus iets wat je zelf doet, ergens uit stappen, ontzeg je een ander? SCHIJNHEILIG!
In theorie klopt dit ja... Maar je houd niet rekening mee dat Servie politiek zeer ongemakkelijk staat, ivm de Kosovo kwestie. De NAVO kijkt mee (en het is begrijpelijk dat ze nog steeds pro-Kosovo zijn) en Servie weet dat de ze niet veel uit kunnen halen. Verder is Kosovo nog niet onafhankelijk, zie wikipedia artikel hieronder:

Citaat:
Vervolgens besloot men tot het houden van de Kosovo-conferentie in het Franse Rambouillet, in februari 1999. Het plan dat hier werd opgesteld was dat Kosovo voor een periode van drie jaar zelfbestuur zou krijgen, maar niet onafhankelijk zou worden. De Kosovaren tekenden het plan in maart 1999, op de vervolgconferentie in Parijs............

De status van Kosovo is op het moment nog niet duidelijk. Een oplossing zou echter gevonden moeten worden binnen het raamwerk dat beschreven is in de resolutie 1244 van VN van 10 juni 1999. Het begin van de eindbesprekingen over de status van Kosovo is gepland in de loop van 2006.
Dus eigenlijk is Kosovo niet onafhankelijk, maar de leiders besturen nog steeds door op het plan van de Kosovo-conferentie.

En je punt van schijnheiligheid, zijn we dat allemaal niet eens? Ik kan je zat voorbeelden geven van dat Amerika schijnheilig is, bijv guantanamo bay.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 10:08
Fides
Fides is offline
99% voor zelfstandigheid Doet me denken aan een schijnverkiezing in een dictatoriaal regime.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 10:12
Verwijderd
Verder is het een autonome provincie, hetzelfde als bij Kosovo, dus je argument dat het ongelijk zou zijn is niet waar.

Citaat:
Zuid-Ossetië is een autonome regio van Georgië. De regering van Zuid-Ossetië heeft zich uitgesproken om samen te gaan met Noord-Ossetië en heeft zich daartoe onafhankelijk verklaard van Georgië. Zuid-Ossetië heeft geen erkenning gekregen voor deze onafhankelijkheid. Een groot deel van de bevolking heeft, net als in Abchazië, een Russisch paspoort aangevraagd om mede te kennen te geven niet bij Georgië te willen horen.
bron: wikipedia

Laatst gewijzigd op 14-11-2006 om 18:33.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten