Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2006, 16:45
Verwijderd
Als ik probeer in Firefox, in een tekstveld, een speciaal teken te gebruiken met ALT en numkeys, lukt dat niet altijd.

Bij Alt + 137 hoor je een e-met-trema te krijgen, maar ik krijg dan een nieuw tabblad, bij 134 ga ik een pagina terug en zo zijn er vast nog wel andere dingen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik 'gewoon' de ALT-combi voor speciale tekens kan gebruiken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2006, 17:09
Verwijderd
Hmm. Hier werkt het gewoon. Gebruik je toevallig de nieuwe beta? Kan daar aan liggen.....
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 17:22
Verwijderd
Dan moet je even wat meuk veranderen in je about:config.
(Of ook shift indrukken.)
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 17:23
Verwijderd
Eergisteren wel geupgraded, ja. Maar ik weet niet of dat de oorzaak is, of dat het al eerder was.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 17:23
Verwijderd
Oja, shift erbij ingedrukt helpt wel Zal sowieso wel ff in mn about:config kijken.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 08:24
Enlightenment
Enlightenment is offline
Je keyboard layout op US-International (of VS-internationaal) zetten is veel handiger. Dan kun je in elke applicatie (dus ook Firefox) een e met trema gebruiken door eerst op ' (accent) te drukken en daarna op e. Dan krijg je een e met een trema. Veel makkelijker te onthouden dus, je hoeft in elk geval geen stomme nummers meer te onthouden.

De layout zit een beetje verstopt maar in configuratiescherm bij landinstellingen en dan op een knop ergens, zoek maar even. Vind je het niet ga ik zelf ff kijken voor je.
Oud 10-11-2006, 13:51
Engadin
Engadin is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 10-11-2006 @ 09:24 :
Je keyboard layout op US-International (of VS-internationaal) zetten is veel handiger. Dan kun je in elke applicatie (dus ook Firefox) een e met trema gebruiken door eerst op ' (accent) te drukken en daarna op e. Dan krijg je een e met een trema. Veel makkelijker te onthouden dus, je hoeft in elk geval geen stomme nummers meer te onthouden.

De layout zit een beetje verstopt maar in configuratiescherm bij landinstellingen en dan op een knop ergens, zoek maar even. Vind je het niet ga ik zelf ff kijken voor je.
Als je programeert wil je dat dus niet, want dan moet je voor al je ' en " een extra toets induwen.
Oud 10-11-2006, 17:35
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Engadin schreef op 10-11-2006 @ 14:51 :
Als je programeert wil je dat dus niet, want dan moet je voor al je ' en " een extra toets induwen.
Exactemundo, ik heb echt dikke vette schijt aan VS-Internationaal, want je typewerk wordt er indeterministisch van. Laat mij maar lekker Unicode-code points kloppen (want ASCII ALT-137 is natuurlijk achterhaald, ALT-0235 is de nieuwe shizzle).
Oud 10-11-2006, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Manuzhai schreef op 10-11-2006 @ 18:35 :
Exactemundo, ik heb echt dikke vette schijt aan VS-Internationaal, want je typewerk wordt er indeterministisch van. Laat mij maar lekker Unicode-code points kloppen (want ASCII ALT-137 is natuurlijk achterhaald, ALT-0235 is de nieuwe shizzle).
Qft.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 00:44
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Engadin schreef op 10-11-2006 @ 14:51 :
Mja zo doe ik het al jaren.
Je went eraan. Het grootste probleem is als je gaat typen op andere computers dan jezelf, dan ben je gewend dat je na de ' een spatie moet typen (om dus die ' te krijgen). Ik heb ook een tijdje met een layout switcher gewerkt, maar daar werd ik helemaal gek van. Dus nu doe ik gewoon overal met. Zoveel trager is het nou ook weer niet.
Reageren

Regels voor berichten