Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2006, 13:50
IriiSz
IriiSz is offline
Hallo allemaal,,

Ik zit in 3 VMBO, en moet voor engels een spreekbeurt houden van 5 minuten, in het Engels, maar ik ben super slecht in engels, heeft toevallig iemand nog een spreekbeurt voor mij of tips?

Het moet wel een onderwerp zijn, wat bij me past.. Niet iets over het koninklijk huis ofzo.

Bij voorbaat dank, Iris
Oud 20-10-2006, 14:11
wutang
wutang is offline
5 minuten is toch niks.

Pak een onderwerp wat je leuk vind en niet moeilijk

Ga van te voren je spreekbeurt oefenen tegenover iemand die goed of beter engels kan.

Hij of zij kan je vervolgens een paar tips geven wat je anders moet uitspreken enzo.

Je kan het ook eens proberen om eerst op papier te zetten. Dan kunnen mensen hier je grammatica en zinsopbouw bekijken en mogelijk verbeteren.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 14:48
Verwijderd
Wij weten niet of een onderwerp bij je past of niet, dat weet jijzelf alleen. Dus ga even na wat je bijvoorbeeld graag doet, leest of op tv graag kijkt en probeer daar een onderwerp uit te halen. Als je een sport doet, zou je daar iets over kunnen vertellen.
Vijf minuten zijn zo om, dus dat gaat wel goedkomen.

Zorg er voor dat je duidelijk praat, ga niet alles oplezen van een papiertje maar kijk de klas in. Een spiekbriefje mag je er best bij hebben, als je dan even niet meer weet wat je moet zeggen, kan je even snel een blik op het papiertje werpen en weer verder gaan. Oefen je spreekbeurt ook even thuis hardop, dat hoef je niet voor je familie te doen, maar gewoon voor jezelf. Hou de tijd in de gaten en let duidelijk op hoe snel en hoe luid je praat.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 16:11
Verwijderd
heel belangrijk is dat je niet bang bent om engels te spreken, het maakt echt niet uit als je wat fouten maakt, als je maar durft te praten. (probeer zelfverzekerd over te komen, je klasgenoten zijn ook echt niet geweldig in engels!)

en idd, kies een onderwerp wat bij je past, zoals je favoriete sport, huisdier, tv serie, muziek.

succes
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 10:20
jevader
en leer het goed bij de meeste spreekbeurten mag je geen tekst voor je hebben allen wat trefwoorden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten