Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2006, 00:19
LaTengo
LaTengo is offline
Wij hebben elkaar ruim drie maanden geleden op dit forum leren kennen. We hebben heel erg veel met elkaar gepraat op msn en het klikte best goed
Omdat we zo goed konden/kunnen praten hadden we besloten om een keer af te spreken.
We hebben elkaar nu in totaal vijf keer gezien, ook drie keer met overnachting..
Elke keer dat we af hebben gesproken werd het leuker, vertrouwder en hebben we meer 'dingen' bij elkaar/ met elkaar gedaan

We zijn onderhand al best ver gegaan en het voelde allemaal heel erg vertrouwd.
Waar we nu mee zitten is, hoe het verder moet. We willen elkaar heel graag vaker zien. Het voelt allemaal gewoon heel erg goed en vertrouwd.. Maar nu vragen we ons af hoe het met een 'relatie' zit. Aan de ene kant is het wel een fijn idee, omdat het zo goed voelt allemaal en we al best veel hebben gedaan wat je 'normaal' eerder in een relatie zou doen.. Maar aan de andere kant hebben we alle twee nog niet dat echte 'verliefde' gevoel..
Het is meer zo dat vanuit het ‘chatten’ er een hele goede vertrouwensband is ontstaan, die in ‘meer’ is overgegaan…
Het is ook niet zo dat we niks voor elkaar voelen, het voelt juist heel goed allemaal Maar toch hebben we het idee dat er nog iets 'mist' of dat het gevoel niet helemaal zo is als we altijd hadden gedacht dat het zou zijn..

We weten nu niet echt wat we 'moeten' doen..Wat we willen en hoe het verder gaat.. Wat voelen we dan wel voor elkaar? Kan dat gevoel nog veranderen of over gaan in verliefdheid?

Wat denken jullie? Hebben jullie misschien tips over hoe we erachter komen? Of misschien kunnen jullie over je eigen ervaringen vertellen..

Iig alvast bedankt
Advertentie
Oud 04-02-2006, 00:24
MTpower
MTpower is offline
Normaal gaat verliefdheid juist over in een gevoel dat beter te omschrijven is als het 'houden van' iemand.
Misschien hebben jullie door het vele chatten (waardoor je iemand erg goed kan leren kennen) de fase van echte verliefdheid wel overgeslagen of er juist versneld doorheen gegaan
Ik zou zeggen probeer het gewoon, veel heb je niet te verliezen lijkt me.
Oud 04-02-2006, 00:25
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Ik herken het wel een beetje. Je vindt elkaar leuk, het voelt fijn en het is gezellig. Een pril begin lijkt me waar verliefdhed zeker nog kan komen.
Ik zou gewoon lekker blijven afspreken als het zo goed voelt maar blijf wel jullie verwachtingen en eisen uitspreken zodat jullie elkaar niet teleurstellen. Het wordt namelijk wel tricky als de ene het ziet als open sex relatie en de ander hoteldebotel is...

Ik neem aan dat jullie dit samen hebben geopend..?
Oud 04-02-2006, 00:32
LaTengo
LaTengo is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 04-02-2006 @ 01:25 :
Ik herken het wel een beetje. Je vindt elkaar leuk, het voelt fijn en het is gezellig. Een pril begin lijkt me waar verliefdhed zeker nog kan komen.
Ik zou gewoon lekker blijven afspreken als het zo goed voelt maar blijf wel jullie verwachtingen en eisen uitspreken zodat jullie elkaar niet teleurstellen. Het wordt namelijk wel tricky als de ene het ziet als open sex relatie en de ander hoteldebotel is...

Ik neem aan dat jullie dit samen hebben geopend..?
Ja, we hebben het er samen al vaker over gehad en dit samen geopend om ook eens te kijken wat buitenstaanders erover denken en hoe het op hen overkomt
Oud 04-02-2006, 03:10
probeer
probeer is offline
ben het helemaal eens met koekiemonstertje.

wat houdt jullie tegen? jullie vinden het fijn om bij elkaar te zijn, willen elkaar graag (nog) beter leren kennen, evt misschien verliefd worden. prima toch? spreek gewoon vaker samen met elkaar af, en kijk dan of jullie relatie er eentje is van verliefdheid enz (je weet wel, het vriendje vriendinnetje gedoe), een van een hechte vriendschap of vertrouwensband, of een van de meer seksuele kant. blijf wel steeds praten over wat jullie nu precies voelen, en hoe jullie allebij over jullie relatie denken. al heb ik het idee dat jullie daar al erg veel mee bezig zijn, en al goed met elkaar over kunnen praten. veel plezier samen.

Laatst gewijzigd op 04-02-2006 om 03:14.
Oud 04-02-2006, 07:38
Li
Li is offline
Als je nu niet echt verliefd bent raak je vast sneller op elkaar uitgekeken na een tijdje.. Ik wil graag helemaal gek van iemand zijn voordat ik er iets mee begin, een relatie zonder verliefdheid werkt naar mijn mening niet..
Oud 05-02-2006, 17:12
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
probeer schreef op 04-02-2006 @ 04:10 :
ben het helemaal eens met koekiemonstertje.

wat houdt jullie tegen? jullie vinden het fijn om bij elkaar te zijn, willen elkaar graag (nog) beter leren kennen, evt misschien verliefd worden. prima toch? spreek gewoon vaker samen met elkaar af, en kijk dan of jullie relatie er eentje is van verliefdheid enz (je weet wel, het vriendje vriendinnetje gedoe), een van een hechte vriendschap of vertrouwensband, of een van de meer seksuele kant. blijf wel steeds praten over wat jullie nu precies voelen, en hoe jullie allebij over jullie relatie denken. al heb ik het idee dat jullie daar al erg veel mee bezig zijn, en al goed met elkaar over kunnen praten. veel plezier samen.
Sluit ik me volledig bij aan

Gewoon blijven daten en kijken waar het schip strand
Veel geluk
Oud 05-02-2006, 17:20
Verwijderd
Probeer het gewoon, als het niet werkt, kan dat altijd nog blijken.

veel plezier
Oud 05-02-2006, 19:29
Optima
Optima is offline
als je niet verliefd bent, dan moet je er ook niet op gaan wachten. Heb je er vrede mee, geniet dan van elkaar, wil je toch iets waar de vonken vanaf vliegen, kies dan vriendschap.
Oud 05-02-2006, 20:18
I C U
I C U is offline
Gewoon zien hoe het loopt. Je hebt niets te verliezen, geniet ervan! Blijf eerlijk tegen elkaar... Eigenlijk wat hierboven al gezegd is
Oud 05-02-2006, 20:45
Myuki
Myuki is offline
Een vriendin van mij is erg gelukkig met haar vriend waar ze nooit verliefd op geweest is...

Verliefdheid is leuk, maar vrij nutteloos. Geniet van wat je hebt
Oud 06-02-2006, 11:59
[L]him
[L]him is offline
Citaat:
Myuki schreef op 05-02-2006 @ 21:45 :
Een vriendin van mij is erg gelukkig met haar vriend waar ze nooit verliefd op geweest is...

Verliefdheid is leuk, maar vrij nutteloos. Geniet van wat je hebt
Hoe kun je dan een relatie aangaan met diegene. Vraag ik me dan af.

Om op de 1e post te reageren;
Als jullie het allebei zo aankunnen, waarom zouden jullie het dan niet proberen? Ik was eerst ook met mijn vriend, meer dan 2jaar lang goede vrienden. Maar het kon op dat moment gewoon nog niet omdat we er allebei niet klaar voor waren!
Maar zorg inderdaad ervoor, zoals al vaker is gezegd, dat jullie elkaar geen valse hoop gaan geven, dan loopt het fout.
Oud 02-12-2006, 23:14
LaTengo
LaTengo is offline
Ik bedacht me opeens dat ik ooit samen met iemand dit topic heb geopend. En het leek me wel leuk om de mensen die hebben gereageerd te laten weten hoe het nu gaat. Misschien vinden jullie dat wel interessant .

Op dit moment zit het allemaal goed . We hebben sinds de zomervakantie een relatie.
Er is nog heel erg veel aan vooraf gegaan, wat niet makkelijk is geweest. Maar uiteindelijk is het dus wel goed gekomen .
Oud 02-12-2006, 23:25
Bloem
Bloem is offline
Fijn dat het goed zit nu, helaas is topics uppen die zo oud zijn niet toegestaan, maar leuk voor jullie
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten