Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2006, 09:59
Verwijderd
Hoe druk heb jij het? Leef je volgens een volgeboekte agenda, of vergeet je elke afspraak omdat je het gewoon niet noteert. Moet je bij elke nieuwe afspraak kijken of je wel tijd hebt, of zeg je gewoon spontaan ja en zie je vanzelf wel wat er van komt?
Ben je altijd mooi op tijd, sta je een uur van te voren al nerveus te springen omdat je bang bent om te laat te komen of kom je altijd fashionably late.

Ik heb geen agenda, een tijd terug heb ik wel een tijdje proberen vol te houden alles in mijn gsm te zetten, maar dan vergat ik daar toch weer in te kijken. De meeste dingen zitten in mijn hoofd, maar vergeetachtig als ik ben, sluipen daar vanzelf gaten in. Werkafspraken hou ik meestal wel netjes bij, of ik laat het over aan mijn moeder (eigen zaak), die alles wel correct noteert.

Eigenlijk kom ik altijd te laat, ik spreek meestal te vroeg af, zodat ik vroeg genoeg moet beginnen met voorbereiden, maar uiteindelijk draait het meestal uit op een half uur later. De meesten weten dat ook al en spreken daarom ook te vroeg met me af .
Daarentegen ben ik als de dood om te laat te komen als ik met het OV moet of op reis ga ofzo, dan zenuw ik al een uur van te voren en sta ik minstens een kwartier te vroeg bij de halte of op het station. Ik hou er dan ook niet van afhankelijk te zijn van het OV, ze rijden hier wat minder frequent dan in bv. Amsterdam.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2006, 10:01
Mephisto
Mephisto is offline
Druk, meestal volgeboekt. Moet altijd kijken of ik tijd heb, wat niet al te vaak het geval is. En ben altijd op tijd.
Oud 09-11-2006, 10:07
Amon Din
Amon Din is offline
Het verschilt heel erg, de ene week zit ik volgepland, de andere week is er niets te doen en vraag ik me af of ik misschien iets verkeerds doe. Ik onthou elke afspraak die ik maak en ben standaard 5 minuten te vroeg. Oh en mijn agenda zit in m'n hoofd.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 10:07
P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Ik schrijf wel dingen op maar ik kijk er dan niet meer naar. Ik heb het wel druk dus ik moet afspraken soms wel echt inplannen. Ik vergeet afspraken nooit en ik ben vrijwel altijd op tijd.
Oud 09-11-2006, 10:11
idontcare
idontcare is offline
ik heb aan het begin van het schooljaar een agenda gekocht, maar volgens mij ben ik na een week gestopt met dingen bijhouden. op m'n stage hou ik wel een planning bij in een excel bestandje, maar qua prive dingen doe ik het eigenlijk nooit. daardoor komt het geregeld voor dat ik op zaterdagavond eigenlijk naar 3 verschillende dingen moet. maar goed, meestal pakt dat altijd wel goed uit
Oud 09-11-2006, 10:12
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ik heb het de laatste tijd wel druk, dus ik schrijf alles op in m'n agenda maar ik onthoud het eigenlijk altijd sowieso wel. Ik vind zelf dat ik erg goed ben met het plannen van dingen, in tegenstelling tot mijn vriendje die daar echt een ramp in is, dus dat botst wel eens.
Ik kom nooit te laat op afspraken, wel op school omdat dat me minder kan schelen (en het vaak maar om 1/2 minuten gaat) en weet dat ik het toch meestal wel kan maken. Ik vind het super storend als mensen te laat komen, (tenzij ze me van te voren even zeggen dat ze iets later zijn) want ik heb echt een schijthekel aan wachten.
Oud 09-11-2006, 10:24
655321
655321 is offline
Verschilt heel erg. Soms heb ik zo'n drukke week dat ik extra post'its in mn agenda moet plakken om afspraken op te schrijven. De volgende week vind ik dan dat ik het rustig aan moet doen.. met als gevolg dat ik me dan verveel en weer mn agenda volplan.

Verder ben ik een ramp met plannen. Altijd dubbele afspraken, ik zeg gewoon altijd 'ja' en dan zie ik wel waar het schip strand. Zelfs de nieuw gekochte DisneyVillains agenda heeft niet mogen baten.
Buiten dat ben ik ook nog bijna altijd te laat.
Behalve op mijn werk.

Laatst gewijzigd op 09-11-2006 om 10:28.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 10:29
Verwijderd
Ik gebruik die van google. Prima dingetje imo, zeker ook vanwege het inviten enzo.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 10:39
Crimson
Crimson is offline
uhh ik heb wel een agenda, maar ik doe er niks mee. staan wel foto's in van mn vriend / vriendinnen, lekker brugklaslike.
oja ik heb nu wel de tijden van mn examens erin gezet, want anders vergeet ik die.
afspraken met vrienden onthoud ik wel gewoon (of niet, hehe).
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 10:41
Verwijderd
ik heb een degelijke leren succes agenda die ik volkrabbel met afspraken en notities.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 10:51
Verwijderd
mijn agenda

werkt goed
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 10:51
Verwijderd
ik heb wel een agenda nodig ja
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 10:52
Larry Flint
Larry Flint is offline
oh ik heb er een van de hema met zo'n plastic mapje op de voorkant waarin je een foto of kaart kan doen en bij mij zit er een kaart in met I'm not just some guy with a big dick, I'm an artist maar binnenkort doe ik er een kaart van picasso of Muñoz in jaja
Oud 09-11-2006, 11:16
Verwijderd
Ik heb een agenda maar vergeet er wel eens afspraken of deadlines in te schrijven.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 11:17
Verwijderd
ik heb een zilveren studiejaar agenda en schrijf werkelijk alles op wat ik niet moet vergeten en daarom lijkt het of ik een heel druk bestaan heb wat eigenlijk best meevalt
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 11:25
Moustache
Moustache is offline
Ik heb de simpelste grijze HEMA agenda die ik kon vinden. Soms staat de week helemaal volgepland, soms, zoals deze week, is ie leeg.
Oud 09-11-2006, 11:45
Verwijderd
Ik heb een Andy Warhol theme agenda van de Bijenkorf Ik schrijf veel maar kijk er verder nooit in.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 11:52
Tesh
Tesh is offline
Citaat:
Bardamu schreef op 09-11-2006 @ 11:51 :
mijn agenda
[afbeelding]

werkt goed
Juist. Ik gebruik ook niet meer anders.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 11:53
Verwijderd

^ Mijn agenda

Voor ik dat ding had zei ik voornamelijk altijd gewoon ja op een afspraak en dan keek ik wel wat er van kwam. Meestal ging dat goed, maar soms had het enkele dubbele afspraken tot gevolg wat nogal lastig is. Qua planning ben ik enorm chaotisch maar door stelselmatig proberen alles met een agenda te plannen lukt me dat toch steeds beter.
Verder heb ik het over het algemeen genomen altijd redelijk druk.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 12:37
June bug
June bug is offline
Ik zet sommige dingen in mn telefoon en sommige dingen in m'n agenda. Nadeel van m'n telefoon is wel dat ik niet iedere dag die agenda bekijk en dus dingen vergeet. Maar dat gebeurt ook wel met mn gewone agenda. Meestal onthoud ik dingen wel, maar soms denk ik ook wel: shit, dan had ik iets, maar wat ookalweer..
Oud 09-11-2006, 12:40
Broeder
Broeder is offline
Meestal heb ik wel tijd genoeg, maar zeg ik toch nee
Oud 09-11-2006, 12:47
*oma*
*oma* is offline
Ik schrijf alles op in mijn agenda, anders wordt het een zooitje. Mijn agenda is van Kitsch Kitschen... Soms maak ik weleens dubbele afspraken, dan zeg ik er eentje af op ik probeer het allebei te doen. Ik kom meestal wel een beetje te laat, niet dat ik de ander wil laten wachten, maar ik ben gewoon een ramp in het inschatten van tijd ofzo.
Meestal zitten bijna al mijn dagen wel vol, heb bijna nooit een hele dag voor mij alleen.
Oud 09-11-2006, 13:14
Verwijderd
Hva agenda,ramvol,altijd op tijd m.u.v overmacht.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 14:26
neok
neok is offline
tijdens de week heb ik een redelijk leeg bestaan, alleen avondschool, pc en fitness vullen dan m'n dagen.

in de weekend is het andere koek, overdag lekker lui wezen, vrijdag en zaterdag altijd uitgaan en de zondag meestal een filmpje gaan zien.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 14:45
botulismf
botulismf is offline
Mijn agenda kocht ik bij de Aldi en ik schrijf er op zich wel het een en ander in, maar kijk er (te) weinig in.

Naast mijn agenda heb ik dit jaar nog een dummy waarin ik per week alles opschrijf wat ik die week af wil hebben en wil doen: (delen van) opdrachten, afspraken etc etc. Hier maak ik veel meer gebruik van.

Ik vergeet afspraken niet snel en ben bijna altijd op tijd.
Oud 09-11-2006, 15:23
suikerprinses
suikerprinses is offline
Ik heb een Hema-agenda want die is handig en goedkoop. Hij staat stampesvol met afspraken en andere dingen die ik niet moet vergeten. Ik heb mijn agenda bijna altijd bij me en check m eerst voordat ik een afspraak maak. Aangezien mijn rooster voor skool elke week anders is, zal ik wel moeten. Op al mn afspraken ben ik op tijd want ik ga altijd te vroeg de deur uit. Ik heb een hekel aan mensen die altijd te laat zijn. En aan mensen die hun afspraken vergeten.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 16:17
Verwijderd
ik heb ergens een agenda. ik schrijf er eigenlijk nooit iets in, behalve verjaardagen. afspraken schrijf ik op losse papiertjes die ik op m'n bureau leg. soms heb ik ineens een paar weken dat ik met een agenda werk, en dan doe ik het INTENSIEF, want dan staat alles vol enzo.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 16:43
innogen
innogen is offline
Mijn agenda is van de Hema want die zijn wel prima en niet zo duur. Ik heb hem altijd bij me en hij is ook redelijk vol. Meestal krabbel ik er allerlei concertjes in die wel leuk zijn maar waar ik meestal niet naartoe ga. Voor de rest gewoon afspraken met vrienden/werktijden/deadlines/etc.

Ik ben altijd op tijd, meestal te vroeg. Te laat komen is , ik kom alleen te laat als ik er niets aan doen. Een brand op Schiphol bijvoorbeeld.

Mijn standaard antwoord op dingen is dat ik het even moet nakijken. Eerst ja zeggen om het later af te moeten zeggen is vervelend.
Oud 09-11-2006, 16:50
CoalChamber
CoalChamber is offline
Ik heb een agenda, maar eigenlijk alleen voor school. Ik gebruik hem eigenlijk niet, alleen maar om te kijken waar ik les heb. En om vrije schooldagen op te schrijven.
Afspraken zet ik in mijn mobiel, in mijn agenda kijk ik toch nooit. Mobiel is erg handig, vooral het alarm wat je aan kunt zetten, anders zou ik altijd te laat komen op afspraken, aangezien ik alles snel vergeet.
Oud 09-11-2006, 17:00
Verwijderd
Ik heb een agenda voor school en een kalender thuis. Ik maak altijd dubbele afspraken en vergeet dan vaak op een van de 2 te komen.
Ook kom ik (bijna) altijd te laat. Vooral 's morgens. Soms red ik het net door mn benen uit mn lijf te trappen, maar helaas, bussen wachten nooit.
Verder zit ik niet echt volgepland, maar in mn hoofd is het altijd druk, en ik hou niet zo van plannen
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 17:06
capibara
capibara is offline
Vaak staan er meer notities, gigs en muziektips in dan schoolwerk.
Oud 09-11-2006, 17:36
teenager
teenager is offline
ik heb een succes agenda die soms vol is en soms lekker leeg.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 17:46
Verwijderd
ik heb een simpele hema agenda, en ik kan echt niet zonder.
ik heb elke dag wel duizend dingen te doen en als ik het niet opschrijf vergeet ik het of maak ik dubbele afspraken. Zelf kom ik nooit te laat behalve op school maar dat is niet erg. daarom haat ik het ook als andere mensen te laat komen want wachten is fucked
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 18:17
flyaway
flyaway is offline
Kan niet zonder agenda. Was een keer gejat in de klas, kon wel gillen Zorgt voor een beetje rust in mn hoofd.
En ik ben altijd een uur te vroeg en sta dan nog steeds te kijken: ojeej ben ik te laat, enz.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 18:38
suvórov
suvórov is offline
Ik ben op een gegeven moment opgehouden met agenda-gebruik en vergeet dus selectief en niet selectief afspraken.
Oud 09-11-2006, 18:53
]{ing
]{ing is offline
Ik zet er vanalles in, het is meer een notitieblok dan een agenda
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 19:08
Verwijderd
heb het niet druk.. 2 uur in de week werken en nog een keer in de week ggz.. heb toch wel een agenda voor afspraken, maar die is eigenlijk zo goed als leeg..
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 19:33
Verwijderd
ik heb wel een agenda en ik schrijf er wel eens dingen in maar eigenlijk kijk ik er amper in dus het heeft helemaal geen nut. af en toe is het wel handig om te kijken wanneer ik moet werken oid.

en ja ik heb het wel druk ja, fulltime baan etc.
doordeweeks plan ik vaak 's avonds niets omdat ik dan toch moe ben, af en toe een concertje, maar mijn vrije dagen en weekenden zijn meestal wel vrij vol. vind het wel mooi zo.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 20:10
Ramble On
Ramble On is offline
Ik vergeet afspraken niet, maar wel de dag waarop ze plaatsvinden, dus ik schrijf alles netjes in m'n agenda. Ik moet altijd nadenken voordat ik 'ja' kan zeggen op een voorstel, omdat ik het toch wel redelijk druk heb met allerlei dingen. Op m'n werk sta ik bekend als degene die nooit extra kan werken. Ik kom meestal wel een beetje te laat, maar niet extreem. Meestal max. een kwartiertje ofzo. Ik heb een hekel aan mensen die precies op de afgesproken tijd paraat staan en dan gaan janken als je 5 minuutjes te laat komt.
Oud 09-11-2006, 20:22
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
jukeboxxx schreef op 09-11-2006 @ 18:46 :
ik heb een simpele hema agenda, en ik kan echt niet zonder.
ik heb elke dag wel duizend dingen te doen en als ik het niet opschrijf vergeet ik het of maak ik dubbele afspraken. Zelf kom ik nooit te laat behalve op school maar dat is niet erg. daarom haat ik het ook als andere mensen te laat komen want wachten is fucked
quote mij dan!
Oud 09-11-2006, 20:40
Broeder
Broeder is offline
Overigens heb ik dit jaar wel weer een agenda, omdat ik daadwerkelijk dingen te onthouden heb , een roze met groene van de V&D ! Eigenlijk moet ik er nog traditioneel zwart overheen plakken , maar daar heb ik blijkbaar nog geen zin in gehad.
Oud 09-11-2006, 21:17
ZerO
ZerO is offline
Ja ik heb ook eentje van de hema een groene en ik kan niet meer zonder. Ik heb een goed geheugen dus zou ik het ook zonder agenda redden geloof ik, maar het is handig om een overizcht te hebben van wat er nog komen gaat. Ook leuk om bioskaartjes enzo in te bewaren
Oud 09-11-2006, 22:24
__
__ is offline
Citaat:
Kapt. Roodbaard schreef op 09-11-2006 @ 12:53 :
[afbeelding]

^ Mijn agenda

blabla
wtf dat ding is gemaakt voor mij, hij staat op MIJN VERJAARDAG \m/

verder wou ik alleen even melden dat ik dé roze agenda van de v&d in mijn bezit heb en dat ik daar vooral heel veel leuke dingen in noteer en heel af en toe iets met betrekking tot school enzo. ik heb het ehh gemiddeld druk, genoeg tijd om me af en toe eens lekker te vervelen maar over het algemeen totaal niet en ehhja thats the way I like it .
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 22:28
Verwijderd
Ik heb een kleine van de hema en hij staat helemaal vol. Ik moet alles wel opschrijven anders vergeet ik het, ik zou nooit kunnen onthouden wanneer ik nou moet werken en wanneer dingen voor school af moeten zijn.
En ohja ik heb een druk bestaan en het is nu even te druk wat mij betreft. Maarja, het kan ook niet echt anders want school moet en werken heb ik nodig voor m'n opleiding.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 23:01
Verwijderd
ik heb een gratis agenda van school, maar ik gebruik hem niet meer. ik probeer dingen te onthouden. misschien gebruik ik hem komende periode. vorig jaar had ik ook een gratis agenda, die heb ik toen goud gespoten, want ik had nog goud verf over. toen was ie plakkerig en lelijk (goh)
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 00:00
Electriq
Electriq is offline
Ik heb ook zo'n hema-agenda met een fotodingetje op de voorkant, net als vorig jaar en het jaar daarvoor. En hij is hard nodig want ik vergeet alles als ik het niet opschrijf. Daarom bewaar ik er ook een heleboel formuliertjes in en mn urenstrookjes van werk omdat ik ze anders vergeet in te leveren en dan krijg ik geen loon.
Oud 10-11-2006, 01:05
Verwijderd
ik heb het heel druk. Verder heb ik een agenda maar die ligt op mijn stage/werk. Daarin schrijf ik per dag wat ik moet doen en teken ik het ook af, omdat er nogal eens dingen veranderen en ik veel verantwoordelijkheid heb mbt de programma's die ik monteer. Nooit gedacht dat ik aan de agenda zou gaan, maar het werkt boven verwachting
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 02:11
Craig Rogen
Craig Rogen is offline
Ik slaat alles op in mijnen hersenpan en wat ik vergeet, vergeet ik. Vandaar mijn enorme achterstand wat school betreft maar school kan de kanker krijgen want ik stop er denk ik toch maar mee.
Oud 10-11-2006, 09:51
tuttebel
tuttebel is offline
mn agenda staat altijd bomvol, en ik leef erbij. ik zou t echt kut vinden als ik m kwijt zou raken, want dan ben ik echt alles vergeten.
daarbij erger ik me eraan als ik met mensen werk die geen agenda bijhouden, en dus dingen niet vantevoren plannen, maar op de dag zelf bedenken ofzo.

en ik haat t als ik door omstandigheden te laat kom, want k kom zelf altijd op tijd..
Oud 10-11-2006, 10:05
Jimmy Who?
Jimmy Who? is offline
Citaat:
tuttebel schreef op 10-11-2006 @ 10:51 :

en ik haat t als ik door omstandigheden te laat kom, want k kom zelf altijd op tijd..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten