Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2006, 12:39
maftijs
maftijs is offline
Over een half jaartje moeten veel scholieren een keuze maken om ergens te studeren. Ook hier zijn al veel topics hierover gestart.

Decanen geven voorlichting etc. zodat je een eerste idee hebt, en een studie test lijkt me ook heel belangrijk om juist in het begin te doen, maar belangrijker is je gevoel.
Goed lijkt het mij om direct met de universiteit in contact te komen en idd de open dag ervn te bezoeken en gericht vragen te stellen.
Om nu ook de ervaring van een echte student te horen kun je tegenwoordig eenvoudig lid worden van Studyfriends. Hier kun je direct vragen stellen aan studenten over hun studie. Dit kan je helpen om je studiekeuze beter te bepalen.

Mij lijkt een goed stappenplan dan ook:

1. voorlichting van Decaan en studie test
2. voorlichting van de instelling (hogeschool ofzo) waarin je interesse hebt.
3. voorlichting van studenten zelf
4. bespreken met andere scholieren hier in het forum, want belangrijk blijft natuurlijk wel dat je er lol in hebt en dat bekenden er ook heen gaan.
5... misschien vergeet ik iets belangrijks? post ff reply dan.

groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2006, 14:27
Verwijderd
Goed zo, jongen, dat heb je helemaal begrepen

Ik zou ook zeker nog noemen dat je naast een opendag ook eens een dag moet meelopen, dan krijg je pas echt een beeld van de studie omdat je er een dag middenin zit. En je kan dan meteen met studenten praten, vragen stellen. Heel belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 14:41
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
maftijs schreef op 09-11-2006 @ 13:39 :
Om nu ook de ervaring van een echte student te horen kun je tegenwoordig eenvoudig lid worden van Studyfriends.
hmm, ik studeer nu voor het zevende jaar en ik heb nog nooit van Studyfriends gehoord. ik vraag me af hoeveel (representatieve) verhalen je daar kunt verwachten van de gemiddelde studie...

afijn, ben iig altijd bewust van het feit dat open dagen en studiebeurzen je een verschrikkelijk vertekend beeld geven. iedere opleiding wil studenten lokken en een proefcollege tijdens een open dag is vaak het leukste dat je in je hele carriere zult beleven.
Oud 09-11-2006, 15:17
zoef de haas
zoef de haas is offline
Met het deel belangrijk dat er bekenden heen gaan ben ik het echt alles behalve eens. Waarom zou je je studiekeuze laten afhangen van of er oud-klasgenoten of nog meer bekenden heen gaan
Oud 09-11-2006, 15:27
Verwijderd
De bekenden die er zitten zijn voor mij dus echt non-belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 18:16
joehoe19
joehoe19 is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 09-11-2006 @ 16:27 :
De bekenden die er zitten zijn voor mij dus echt non-belangrijk.
inderdaad. Ik ben dit jaar ook begonnen aan BMW waar ik echt helemaal niemand kende, maar bevalt me super! Je leert zoveel nieuwe mensen kennen
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 03:35
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
ganralph schreef op 09-11-2006 @ 15:41 :
hmm, ik studeer nu voor het zevende jaar en ik heb nog nooit van Studyfriends gehoord. ik vraag me af hoeveel (representatieve) verhalen je daar kunt verwachten van de gemiddelde studie...

afijn, ben iig altijd bewust van het feit dat open dagen en studiebeurzen je een verschrikkelijk vertekend beeld geven. iedere opleiding wil studenten lokken en een proefcollege tijdens een open dag is vaak het leukste dat je in je hele carriere zult beleven.
Studyfriends is zn eigen site.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten