Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2002, 15:26
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Janssen van Raay wil New York aanvallen
Door onze verslaggever

DEN HAAG - Jim Janssen van Raay wil New York veroveren als de Amerikanen Nederland binnenvallen. Het Kamerlid voor de Lijst Pim Fortuyn overweegt zo'n voorstel als tegenactie tegen de Amerikaanse invasiewet. New York was ooit Nederlands bezit, maar werd in de zeventiende eeuw overgenomen door de Engelsen.

"Wat zij kunnen, kunnen wij ook", zegt Janssen van Raay in een vraaggesprek met deze krant.

De invasiewet houdt in dat Amerika zich het recht voorbehoudt om Amerikanen die gevangen zitten bij het International Strafhof in Den Haag met militaire middelen te bevrijden.

Janssen van Raay is nog steeds kwaad over het Amerikaanse voorstel, ondanks sussende geluiden van gene zijde van de oceaan. "Wat de Verenigde Staten willen kan niet. Ik meen het: als hun militairen hier landen, moeten die van ons terugschieten. En ik ben niet eens voor het Internationale Strafhof. En onze jongens moeten ook terugschieten als een ander land iets dergelijks probeert."

Sorry hoor, maar wat is dit voor belachelijks?!! Hoe komt die man erbij om zo'n uitspraak te doen.. ik weet niet of hij een beetje in verhoudingen kan denken maar als je kijkt naar hoe vaak Nederland in Amerika past en vervolgens nóg denkt dat wij de VS kunnen aanvallen, is hij toch rijp voor een behandeling denk ik. Als dit opgepakt wordt door een buitenlandse krant staan wij echt vrij voor schut

bron: http://www.gelderlander.nl/CDA/regio...21619_,00.html

[edit: bron vergeten te vermelden ]

Laatst gewijzigd op 24-06-2002 om 15:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2002, 15:49
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
New York is toch geruild voor Suriname?

misschien kunnen we zeeland terug inruilen voor New York
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 15:53
TefnachT
TefnachT is offline
ach zie er de humor van in!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 15:53
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:

jah, of Engeland aan gaan vallen, want tis eigk hun schuld
Oud 24-06-2002, 15:56
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
MeCute1983 schreef:

jah, of Engeland aan gaan vallen, want tis eigk hun schuld
het is een symbolisch gebaar! Dat als de vs ons aanvalt wij hun aanvallen...Lijkt me logisch
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 16:41
CraigDavid
CraigDavid is offline
de denkwijze is wel goed:
eindelijk iemand die iets terug durft te zeggen tegen die arrogante, verwaande bush
alleen jammer dat nl zelfs in zijn dromen niet van vs kan winnen.

nu staat nl alleen maar voor schut
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 16:42
disaster
disaster is offline
kben het eigenlijk voor het eerst met LPF eens
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 16:45
disaster
disaster is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:
de denkwijze is wel goed:
eindelijk iemand die iets terug durft te zeggen tegen die arrogante, verwaande bush
alleen jammer dat nl zelfs in zijn dromen niet van vs kan winnen.

nu staat nl alleen maar voor schut
tis op zig meer een symbolische actie, misschien dat ze daar in de VS een beetje inzien hoe belachelijk die wet van hun is (noujah zal wel niet maar tog)
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 16:47
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
disaster schreef:

tis op zig meer een symbolische actie, misschien dat ze daar in de VS een beetje inzien hoe belachelijk die wet van hun is (noujah zal wel niet maar tog)
dat zeg ik ook
de idee erachter is goed
alleen jammer dat nl niet genoeg kracht heeft om de VS echt bang te maken.
nu zal de VS zich dood lachen
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 16:49
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:

"Wat zij kunnen, kunnen wij ook", zegt Janssen van Raay in een vraaggesprek met deze krant.
Ik betwijfel in hoeverre dat-ie gelijk heeft.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 16:49
John Simon
John Simon is offline
ach ja, misschien had pim 't wel zo gewild...(ik kon 't niet laten)

als je gewoon nadenkt dat er meer van zulke typetjes in de 2e kamer zitten, dan wordt het daar de komende jaren nog gezellig, lekker oorlogje spelen...
Oud 24-06-2002, 17:22
disaster
disaster is offline
Citaat:
John Simon schreef:
ach ja, misschien had pim 't wel zo gewild...(ik kon 't niet laten)

als je gewoon nadenkt dat er meer van zulke typetjes in de 2e kamer zitten, dan wordt het daar de komende jaren nog gezellig, lekker oorlogje spelen...
omg wat is er met me aan de hand ik ga opeens LPF verdeigen

maar dit heeft natuurlijk heel weinig te maken met oorlogje spelen...

tis meer zo van 'de amerikanen zullen deze wet heel belachelijk vinden, misschien dat ze dan inzien dat hun wet ook belachelijk is'
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 17:22
disaster
disaster is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:

dat zeg ik ook
de idee erachter is goed
sorry
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 17:42
dystopia
dystopia is offline
Ah leuk. Met modder gooien. En het nut hiervan is...? Want wij New York aanvallen dat is natuurlijk.. *krijgt een lachkick*.. een bij voorbaat verloren strijd.. en waarom zouden we? Alsof wraak wat oplost..
Oud 24-06-2002, 18:36
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Ah leuk. Met modder gooien. En het nut hiervan is...? Want wij New York aanvallen dat is natuurlijk.. *krijgt een lachkick*.. een bij voorbaat verloren strijd.. en waarom zouden we? Alsof wraak wat oplost..
bleh, de burgers van New York hebben al zwaardere wapens dan het Nederlandse leger
En ze zijn ook met meer
Oud 24-06-2002, 18:55
Stff
Stff is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:

eerder New York voor Den Haag, wnat daar staat het strafhof
Oud 24-06-2002, 19:29
Joostje
Joostje is offline
de Vs heeft hier toch nog allemaal lange afstandraketten staan? die kunnen we dan beter als tegenactie in beslag nemen lijkt me :/
Oud 24-06-2002, 19:34
waaromniet?
waaromniet? is offline
Hmm een wet aannemen die het mogelijk maakt Nederlanders te bevrijden die in de VS gevangen zitten lijkt me ook wel wat
Oud 24-06-2002, 19:56
Jantje het Zonnekind
Jantje het Zonnekind is offline
Citaat:
Stff schreef:

eerder New York voor Den Haag, wnat daar staat het strafhof

ja ehhh
ik woon in Den Haag
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 20:17
Verwijderd
ach, we kunnen toch altijd wat boeing uitlenen aan OBL airlines?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 21:41
autodropje
autodropje is offline
belachelijk, moet ie nederland naar de klote hebben ofzo. We kunnen er beter met diplomatieke sancties dreigen oid. Een oorlog met die amerikanen winnen we toch zeker nooit.
Oud 24-06-2002, 22:04
disaster
disaster is offline
Citaat:
autodropje schreef:
belachelijk, moet ie nederland naar de klote hebben ofzo. We kunnen er beter met diplomatieke sancties dreigen oid. Een oorlog met die amerikanen winnen we toch zeker nooit.
waarom zie je niet in dat het gewoon best wel grappig is????

alsof nederland ooit met amerika in oorlog gaat!

het gaat er gewoon om te laten zien dat de VS belachelijke wetten aanneemt... ik bedoel volgens mij wordt er ook niet serieus geopperd die wet in NL aan te nemen maar er meer over te discussieren als boodschap aan de VS
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 22:05
Verwijderd
het is logisch dat zo'n uitspraak weer van de lpf komt, lpf ers denken niet na, net als hun stemmers, die stemden op een partij zonder leider,zonder politieke ervaring en zonder duidelijk verkiezingsprogramma.

maar ff terug komen op dat lpf'ers niet nadenken, mat herben doet domme uitspraken, fortuyen had ook niet de slimste uitspraken maar was dan de enige die nog een beetje hersens had, lpf'ers zeggen dus wel vaker dingen die on-logisch zijn...moet je maar met een korrel zout nemen....amerika aanvallen....haha een land dat 32x zo groot is...
...en wat denkt ie zelf
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 22:23
UnknoWn EntiTy
Citaat:
devil15 schreef:

amerika aanvallen....haha een land dat 32x zo groot is...
...en wat denkt ie zelf
ik denk eerder 320x
Oud 24-06-2002, 22:28
see the other side
see the other side is offline
bew york werd geruild en verkocht om precies te zijn voor 1600 gulden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2002, 22:30
see the other side
Citaat:
CraigDavid schreef:

dat zeg ik ook
de idee erachter is goed
bang maken lukt wel hoor nederland heefteen leuk speeltje dat de atoom bom heet !!!!!!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 22:34
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
disaster schreef:
waarom zie je niet in dat het gewoon best wel grappig is????
Ik vind er niets grappigs aan, als men dit doorzet zit ik met een oorlog en daar heb ik niet bepaald behoefte aan.

Citaat:
alsof nederland ooit met amerika in oorlog gaat!
Daar gaat dit topic toch over? Hij wil het echt aanvallen, niet alleen maar dreigen oid

Citaat:
het gaat er gewoon om te laten zien dat de VS belachelijke wetten aanneemt... ik bedoel volgens mij wordt er ook niet serieus geopperd die wet in NL aan te nemen maar er meer over te discussieren als boodschap aan de VS
Ik heb liever dat men dat op een andere manier doet als New York aanvallen. En er word dus wel serieus geopperd, als het niet serieus is word er ook niet over gediscussierd

Laatst gewijzigd op 24-06-2002 om 22:38.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 22:50
UnknoWn EntiTy
Citaat:
see the other side schreef:

bang maken lukt wel hoor nederland heefteen leuk speeltje dat de atoom bom heet !!!!!!!!!!!!!!!!!
lol....
gelukkig niet

alleen de VS, Rusland, Engeland, Frankrijk, Australie, India, en Pakistan zijn volgens mij kernmachten. Misschien Israel en China ook....

wij niet iig.
Oud 24-06-2002, 23:49
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
autodropje schreef:

Ik vind er niets grappigs aan, als men dit doorzet zit ik met een oorlog en daar heb ik niet bepaald behoefte aan.

Daar gaat dit topic toch over? Hij wil het echt aanvallen, niet alleen maar dreigen oid

Ik heb liever dat men dat op een andere manier doet als New York aanvallen. En er word dus wel serieus geopperd, als het niet serieus is word er ook niet over gediscussierd
Dit geloof je zelf? Natuurlijk wil hij de VS niet echt aanvallen en als hij dat wel wil dan kan hij of de LPF dat niet alleen beslissen. Ik weet niet precies hoe het staatsrechtelijk in elkaar zit maar volgens mij moet er ieg een meerderheid in de 2e kamer voor zijn, of de minister van defensie moet toestemming geven.
Oud 25-06-2002, 00:13
Verwijderd
Jim Janssen van Raay, dan hebben we het ook even over één van de meest hersenloze, ongeletterde, onbeschofte plebejers van Nederland.

Zo iemand neem je toch niet serieus.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 09:37
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
nare man schreef:
Jim Janssen van Raay, dan hebben we het ook even over één van de meest hersenloze, ongeletterde, onbeschofte plebejers van Nederland.

Zo iemand neem je toch niet serieus.
en jij kan het weten
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 10:16
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef:
de Vs heeft hier toch nog allemaal lange afstandraketten staan? die kunnen we dan beter als tegenactie in beslag nemen lijkt me :/

Wat als wij een wet gecreeerd zouden hebben dat Nederlanders kosten wat het kost Nederlanders uit het ICC zouden bevrijden mochten ze daar aangelaagd zijn.... Gaan we dan ons eigen land aanvallen?

Het ziet er naar uit dat dit alleen maar bewijst hoe achterlijk een dergelijke wet eigenlijk is Maar goed.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 10:40
Verwijderd
Citaat:
TefnachT schreef:
en jij kan het weten
Ja, dat kan ik weten, ja.

Als je dat überhaupt niet in de gaten hebt, heb je zelf ook een bord voor je kop. De man is van hetzelfde soort als Ferry Hoogendijk, en dat is ook een simpele ziel.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 10:41
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:

Dit geloof je zelf? Natuurlijk wil hij de VS niet echt aanvallen en als hij dat wel wil dan kan hij of de LPF dat niet alleen beslissen. Ik weet niet precies hoe het staatsrechtelijk in elkaar zit maar volgens mij moet er ieg een meerderheid in de 2e kamer voor zijn, of de minister van defensie moet toestemming geven.
Daar gaat dit toch over, dat hij het wil. En wat als dat zou gebeuren. Ik geloof ook niet dat het gaat gebeuren, maar dat iemand in de Nederlandse politiek dat zou willen vind ik al erg genoeg
Oud 25-06-2002, 11:20
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
nare man schreef:

Ja, dat kan ik weten, ja.

Als je dat überhaupt niet in de gaten hebt, heb je zelf ook een bord voor je kop. De man is van hetzelfde soort als Ferry Hoogendijk, en dat is ook een simpele ziel.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 13:42
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef:
een diplomatieke oorlog wel dan?

als de vs nederland aanvalt zijn zij volgens navo regels de agressor tegen een navo lidstaat.

daarop zou de rest van de navo er gewoon voor moeten kiezen de VS eruit te kicken, wat gelijk betekend dat we:
1- bush niet uit de goot moeten trekken als amerika weer een aanslag te voorduren krijgt.

2- we naar die jsf's kunnen fluiten.

3- al die slechte schience fiction B-films welke amerika als slechterik afbeelden tóch gelijk moeten geven
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 13:59
bam
bam is offline
Citaat:
Havock schreef:

een diplomatieke oorlog wel dan?

als de vs nederland aanvalt zijn zij volgens navo regels de agressor tegen een navo lidstaat.

daarop zou de rest van de navo er gewoon voor moeten kiezen de VS eruit te kicken, wat gelijk betekend dat we:
1- bush niet uit de goot moeten trekken als amerika weer een aanslag te voorduren krijgt.

2- we naar die jsf's kunnen fluiten.

3- al die slechte schience fiction B-films welke amerika als slechterik afbeelden tóch gelijk moeten geven
*kuch*
herstel punt 2
De V.S. kan fluiten naar het geld dat ze van ons kregen
Oud 25-06-2002, 15:38
PV
PV is offline
das nu eens een leuk voorstel
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 15:43
Verwijderd
Citaat:
TefnachT schreef:
nee maar ik doe niet net of ik hem ken
Ik hoef de man ook niet persoonlijk te kenne om te zien wat voor persoon hij is. Als je hem in actie ziet, dan kijk je er meteen dwars doorheen. Vooral Hoogendijk, dat is gewoon een simpele ziel. Hoe hij reageerde op die vragen n.a.v. de motie over het wegsturen van De Vries...belachelijk gewoon. Iemand die op zo'n manier redeneert, is simpel. Da's een feit.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 16:08
Verwijderd
Ik vind het geheel terecht dat Jim Jannssen van Raay dit zegt.
Wie ons aanvalt heeft een probleem. En daar zal amerika nu ook wel achterkomen.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 16:28
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Ik vind het geheel terecht dat Jim Jannssen van Raay dit zegt.
Wie ons aanvalt heeft een probleem. En daar zal amerika nu ook wel achterkomen.
Ah jah, de zekerheid dat de VS Nederland gaat aanvallen is er al.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 17:14
Verwijderd
Nee, maar ze weten nu dat áls ze aanvallen, ze een groot probleem krijgen.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 17:21
disaster
disaster is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:

Wie ons aanvalt heeft een probleem.
over bush retoriek gesproken

en verder:

de reden waarom die uitspraak me wel bevalt is simpelweg omdat ik het tijd vind dat we niet altijd maar ja knikken als de VS wat zegt... egt niet dat er oorlog komt (alsof de VS daarbij gebaadt is )
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 17:41
G Funker
G Funker is offline
Citaat:
Jantje het Zonnekind schreef:

ja ehhh
ik woon in Den Haag
Ik ook. En ondanks Bush en die andere maloten wordt ik graag amerikaans staatburger. Altijd handig amerikaans paspoort
Oud 25-06-2002, 17:46
bam
bam is offline
Citaat:
G Funker schreef:

Ik ook. En ondanks Bush en die andere maloten wordt ik graag amerikaans staatburger. Altijd handig amerikaans paspoort

nouw ik zie het nut er niet in om een amerikaans paspoort te hebben....

eigenlijk zie ik eerder een nadeel erin.
Oud 25-06-2002, 17:51
Verwijderd
Citaat:
bambix schreef:

*kuch*
herstel punt 2
De V.S. kan fluiten naar het geld dat ze van ons kregen
ook

mochten ze met een vliegdekschip langskomen, dan doen we gewoon waar we in Wo1 ook goed in waren, jatten dat spul
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 18:43
bam
bam is offline
Citaat:
Havock schreef:

ook

mochten ze met een vliegdekschip langskomen, dan doen we gewoon waar we in Wo1 ook goed in waren, jatten dat spul
daar kunnen we Den Haag goed voor gebruiken
Oud 25-06-2002, 21:12
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Eens...

Als Nederland dat zou doen, hoeven ze de invasievloot (die bestaat uit 1 marineschip met 600 mariniers ) maar voor 6000km aan brandstof mee te geven; terug komen ze toch niet.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 22:52
Nate
Nate is offline
Ik ben het zover met hem eens, dat ik ook vind dat zodra een amerikaans militair met bad intentions ons land binnen komt, dat wij 'm dan gerust af mogen knallen. Waar haalt de VS het LEF vandaan om hier een beetje de baas te spelen? Klootzakken.
Oud 26-06-2002, 07:34
see the other side
hoge emoties op dit forum kloot zakkenen arrogante bush ! ik snap niet waar iedereen zich zo druk over maakt hoor amerika zal ned. toch nooit in vallen er zal zelfs geen dreiging zijn.
doe toch eens rustig zodra er iets is met amerika begint ieder een gelijk tte scheld voor alle duidelijkheid amerika is momenteel bezig met voor berijding te treffen tegen irak mischien kunnen daar door mijn kinder gewoon in vrijheid leven zonder de dreiging dat een of ander terrorist met een bom je huis in komt gelopen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten