![]() |
|
![]() |
Janssen van Raay wil New York aanvallen
Door onze verslaggever DEN HAAG - Jim Janssen van Raay wil New York veroveren als de Amerikanen Nederland binnenvallen. Het Kamerlid voor de Lijst Pim Fortuyn overweegt zo'n voorstel als tegenactie tegen de Amerikaanse invasiewet. New York was ooit Nederlands bezit, maar werd in de zeventiende eeuw overgenomen door de Engelsen. "Wat zij kunnen, kunnen wij ook", zegt Janssen van Raay in een vraaggesprek met deze krant. De invasiewet houdt in dat Amerika zich het recht voorbehoudt om Amerikanen die gevangen zitten bij het International Strafhof in Den Haag met militaire middelen te bevrijden. Janssen van Raay is nog steeds kwaad over het Amerikaanse voorstel, ondanks sussende geluiden van gene zijde van de oceaan. "Wat de Verenigde Staten willen kan niet. Ik meen het: als hun militairen hier landen, moeten die van ons terugschieten. En ik ben niet eens voor het Internationale Strafhof. En onze jongens moeten ook terugschieten als een ander land iets dergelijks probeert." Sorry hoor, maar wat is dit voor belachelijks?!! Hoe komt die man erbij om zo'n uitspraak te doen.. ik weet niet of hij een beetje in verhoudingen kan denken maar als je kijkt naar hoe vaak Nederland in Amerika past en vervolgens nóg denkt dat wij de VS kunnen aanvallen, is hij toch rijp voor een behandeling denk ik. Als dit opgepakt wordt door een buitenlandse krant staan wij echt vrij voor schut ![]() bron: http://www.gelderlander.nl/CDA/regio...21619_,00.html [edit: bron vergeten te vermelden ![]()
Laatst gewijzigd op 24-06-2002 om 15:52. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
de idee erachter is goed alleen jammer dat nl niet genoeg kracht heeft om de VS echt bang te maken. nu zal de VS zich dood lachen |
![]() |
||
Citaat:
![]() maar dit heeft natuurlijk heel weinig te maken met oorlogje spelen... tis meer zo van 'de amerikanen zullen deze wet heel belachelijk vinden, misschien dat ze dan inzien dat hun wet ook belachelijk is' |
![]() |
|
![]() |
Ah leuk. Met modder gooien. En het nut hiervan is...? Want wij New York aanvallen dat is natuurlijk.. *krijgt een lachkick*.. een bij voorbaat verloren strijd..
![]()
||
Citaat:
![]() En ze zijn ook met meer
||
Citaat:
![]() ![]()
|
belachelijk, moet ie nederland naar de klote hebben ofzo. We kunnen er beter met diplomatieke sancties dreigen oid. Een oorlog met die amerikanen winnen we toch zeker nooit.
||
Citaat:
alsof nederland ooit met amerika in oorlog gaat! het gaat er gewoon om te laten zien dat de VS belachelijke wetten aanneemt... ik bedoel volgens mij wordt er ook niet serieus geopperd die wet in NL aan te nemen maar er meer over te discussieren als boodschap aan de VS |
![]() |
|
Verwijderd
|
het is logisch dat zo'n uitspraak weer van de lpf komt, lpf ers denken niet na, net als hun stemmers, die stemden op een partij zonder leider,zonder politieke ervaring en zonder duidelijk verkiezingsprogramma.
![]() maar ff terug komen op dat lpf'ers niet nadenken, mat herben doet domme uitspraken, fortuyen had ook niet de slimste uitspraken maar was dan de enige die nog een beetje hersens had, lpf'ers zeggen dus wel vaker dingen die on-logisch zijn...moet je maar met een korrel zout nemen....amerika aanvallen....haha een land dat 32x zo groot is... ...en wat denkt ie zelf ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 24-06-2002 om 22:38. |
![]() |
||
Citaat:
gelukkig niet ![]() alleen de VS, Rusland, Engeland, Frankrijk, Australie, India, en Pakistan zijn volgens mij kernmachten. Misschien Israel en China ook.... wij niet iig.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() Wat als wij een wet gecreeerd zouden hebben dat Nederlanders kosten wat het kost Nederlanders uit het ICC zouden bevrijden mochten ze daar aangelaagd zijn.... Gaan we dan ons eigen land aanvallen? Het ziet er naar uit dat dit alleen maar bewijst hoe achterlijk een dergelijke wet eigenlijk is ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
als de vs nederland aanvalt zijn zij volgens navo regels de agressor tegen een navo lidstaat. daarop zou de rest van de navo er gewoon voor moeten kiezen de VS eruit te kicken, wat gelijk betekend dat we: 1- bush niet uit de goot moeten trekken als amerika weer een aanslag te voorduren krijgt. 2- we naar die jsf's kunnen fluiten. 3- al die slechte schience fiction B-films welke amerika als slechterik afbeelden tóch gelijk moeten geven ![]() |
![]() |
||
Citaat:
herstel punt 2 De V.S. kan fluiten naar het geld dat ze van ons kregen
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() en verder: de reden waarom die uitspraak me wel bevalt is simpelweg omdat ik het tijd vind dat we niet altijd maar ja knikken als de VS wat zegt... egt niet dat er oorlog komt (alsof de VS daarbij gebaadt is ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() nouw ik zie het nut er niet in om een amerikaans paspoort te hebben.... eigenlijk zie ik eerder een nadeel erin.
||
![]() |
Citaat:
Als Nederland dat zou doen, hoeven ze de invasievloot (die bestaat uit 1 marineschip met 600 mariniers ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik ben het zover met hem eens, dat ik ook vind dat zodra een amerikaans militair met bad intentions ons land binnen komt, dat wij 'm dan gerust af mogen knallen. Waar haalt de VS het LEF vandaan om hier een beetje de baas te spelen? Klootzakken.
|
![]() |
hoge emoties op dit forum kloot zakkenen arrogante bush ! ik snap niet waar iedereen zich zo druk over maakt hoor amerika zal ned. toch nooit in vallen er zal zelfs geen dreiging zijn.
doe toch eens rustig zodra er iets is met amerika begint ieder een gelijk tte scheld voor alle duidelijkheid amerika is momenteel bezig met voor berijding te treffen tegen irak mischien kunnen daar door mijn kinder gewoon in vrijheid leven zonder de dreiging dat een of ander terrorist met een bom je huis in komt gelopen |
Advertentie |
|
![]() |
|
|