Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2006, 15:27
Verwijderd
Ik heb al de zoekfunctie en google gebruikt voor informatie. Maar vaak is de informatie voor vrouwen bedoelt.

Mijn probleem is dus dat ik veel last heb van donkere kringen rond me ogen. De oorzaak is niet stress of te weinig slaap, maar zover ik weet is het gewoon aangeboren. Het is geen natuurramp, maar het is ook geen zege. Vaak vragen mensen waarom ik chagerijnig ben, terwijl ik dat helemaal niet ben.

Heeft iemand persoonlijke ervaringen met dit probleem. Veel gebruikte oplossingen zijn cremes en camouflage. Maar als jongen zie ik het niet zitten om met zo een camouflagestift te werken.

Kent iemand een goed betaalbaar merk tegen donkere kringen rond de ogen?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2006, 18:29
Verwijderd
Huis, tuin en keuken middeltjes
- IJsklontjes
- Schijfjes aardappel doen de kleur verminderen
Met citaat reageren
Oud 25-11-2006, 19:40
Poepkind
Poepkind is offline
Theezakjes die je hebt gebruikt kunnen wat helpen. (ik vind het altijd wel prettig) Verder kan ik je wel zeggen dat al die smeersels die ze je in de Douglas aanpraten echt NEP zijn, het kost bakken vol met geld, maar helpen
Mijn moeder heeft errug veel van die dingen gebruikt (en haar vriendinnen ook ) en uit hun gesprekken kan ik wel opmaken dat het de grootste geldklopperij is.
Oud 25-11-2006, 19:59
coopergirl
coopergirl is offline
@ placebo avatar: als het een genetisch iets is, lijken ijsklontjes en dergelijke weinig uit te halen?!
Oud 25-11-2006, 20:07
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 25-11-2006 @ 20:59 :
@ placebo avatar: als het een genetisch iets is, lijken ijsklontjes en dergelijke weinig uit te halen?!
Nouja, dat het genetisch is betekent niet dat je het niet kan verbergen. Er is geen manier om het weg te halen, behalve dan met een chirurgische ingreep. Het ging me meer om goede merken die echt helpen om de donkere stukken te verbergen.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2006, 22:12
- KTFE
- KTFE is offline
Het kan toch komen omdat je ogen te diep in je oogkassen liggen en je daardoor donkere kringen rond je ogen hebt? Mijn vader heeft dat ook heel erg, en ik een klein beetje.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2006, 22:33
Verwijderd
Citaat:
- KTFE schreef op 25-11-2006 @ 23:12 :
Het kan toch komen omdat je ogen te diep in je oogkassen liggen en je daardoor donkere kringen rond je ogen hebt? Mijn vader heeft dat ook heel erg, en ik een klein beetje.
Kan...

"De huid onder de ogen is dun en het bloed stroomt door de aders onder de dunne, transparante huid. Dit kan de huid een blauwige tint geven. Hoe transparanter de huid hoe donkerder de kringen lijken."
bron

Maar niet iedereen vind het vervelend. Ik vind het zelf wel vervelend om telkens te horen te krijgen dat ik chagerijnig kijk terwijl ik dat niet ben. Ik schijn ook altijd boos te kijken...
Met citaat reageren
Oud 25-11-2006, 22:37
Poepkind
Poepkind is offline
Naja het beste is gewoon om een camouflage stift te gebruiken.
Oud 26-11-2006, 12:27
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 25-11-2006 @ 20:40 :
Theezakjes die je hebt gebruikt kunnen wat helpen. (ik vind het altijd wel prettig) Verder kan ik je wel zeggen dat al die smeersels die ze je in de Douglas aanpraten echt NEP zijn, het kost bakken vol met geld, maar helpen
Mijn moeder heeft errug veel van die dingen gebruikt (en haar vriendinnen ook ) en uit hun gesprekken kan ik wel opmaken dat het de grootste geldklopperij is.
Het helpt wel na een paar nachten slecht slapen
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 13:32
deleugen
deleugen is offline
Theezakjes helpen denk ik, maarja om dat nou elke dag te gaan doen
Ik zou ook gewoon een camouflagestift kopen, boeiend dat t voor meisjes is ?

Citaat:
UneXisted schreef op 25-11-2006 @ 23:33 :
Kan... ... Ik vind het zelf wel vervelend om telkens te horen te krijgen dat ik chagerijnig kijk terwijl ik dat niet ben. Ik schijn ook altijd boos te kijken...
Dat zeggen mensen van mij ook, terwijl ik best wel bolle en uitpuilende ogen heb.
Ik probeer altijd 'blij' te kijken of als t kan veel praten, meelachen enz, dan valt het niet op...?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 14:06
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 25-11-2006 @ 23:37 :
Naja het beste is gewoon om een camouflage stift te gebruiken.
Oud 26-11-2006, 16:05
niene
niene is offline
een concealer (goeie is van clinique of estee lauder) oke, het kost wel wat maar gaat super lang mee (echt maanden)
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten