Willen jullie even zeggen wat jullie hiervan vinden? Dan weet ik of ik het zal insturen of niet...
Mijn proefwerkweek.
Proefwerkweek. Elke keer onderschat ik het weer. Elke keer denk ik dat het nog heel lang duurt en toch wel mee zal vallen. Elke keer ben ik zó met andere dingen bezig dat ik er niet aan denk om eerder te beginnen met leren. En elke keer wíl ik het ook eigenlijk helemaal niet.
En dan ineens staat het groot en dreigend voor me. Oh jee, morgen de eerste twee proefwerken, en ik heb nog niets gedaan! Snel beginnen met leren en vooral niks anders meer doen. Zo min mogelijk slapen en absoluut geen leuke dingen doen, want in die tijd kan ik beter leren… Veel sterke koffie drinken om tot 3 uur ’s nachts door te kunnen gaan, en dan ’s ochtends een ijskoude douche nemen om m’n ogen open te krijgen en weer helder genoeg te worden om het proefwerk te maken.
Het kán op deze manier.
Maar de donkere kringen rond mijn ogen komen zo onderhand tot aan mijn mondhoeken, en dat terwijl deze zelf ook al een centimeter of drie naar beneden zijn gezakt. Mijn voeten til ik niet meer op als ik loop, en even rustig gaan zitten is er niet meer bij, want dan val ik in slaap.
Nu is het voorbij. En ik leef nog. Maar na een overdosis cafeďne, een flink slaaptekort en een ontregeld lichaam als gevolg daarvan, weet ik:
Volgende keer ga ik écht eerder beginnen.
*Een meisje met goede voornemens*