Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2006, 20:13
Verwijderd
Hey allemaal

Ik ga in Februari naar Nepal op stage vanuit hbo-verpleegkunde opleiding.
Ik kom in de hoofdstad Kathmandu te zitten voor 20 weken.
Iemand die er toevallig al geweest is en me kan zeggen wat ik ZEKER moet doen, en wat zeker niet!

Alvast bedank!
Advertentie
Oud 06-10-2006, 21:07
Kali
Kali is offline
Citaat:
Myztic schreef op 06-10-2006 @ 21:13 :
Hey allemaal

Ik ga in Februari naar Nepal op stage vanuit hbo-verpleegkunde opleiding.
Ik kom in de hoofdstad Kathmandu te zitten voor 20 weken.
Iemand die er toevallig al geweest is en me kan zeggen wat ik ZEKER moet doen, en wat zeker niet!

Alvast bedank!
Wat bedoel je juist? eten, bezoeken, hotels, enz?
Ik ga elk jaar voor tien dagen naar Kathmandu dus ken de buurt wel wat. Pm me anders maar gerust.
Oud 06-10-2006, 21:41
Verwijderd
Nou ik kom daar voor 20 weken te zitten (vanaf februari), loop stage in leprakliniek daar (www.newsadle.org)
Zoals het er nu voorstaat ga ik er alleen naartoe. Ik weet niet hoe veilig het er is, wat voor weer ik kan verwachten, moeson of tropische hitte? Wat is leuk om op een vrije dag naartoe te gaan? Wat is het beste/fijnste vervoer??
Kortom: Hoe ervaar jij Nepal
Kan je ook PMen, maar zo snapt iedereen meteen wat ik bedoel
Oud 06-10-2006, 21:53
Verwijderd
Hier vind je wat over het weer en vervoer etc.

http://www.lonelyplanet.com/worldgui...epal/kathmandu
Oud 06-10-2006, 23:03
Bottleneck
Bottleneck is offline
Nou makker,

Je moet zorgen dat je er wat vrienden bij elkaar doet zoals in Australie en dan vliegt de tijd voorbij!

Staat die afspraak van ons nog steeds?
Oud 07-10-2006, 09:04
Kali
Kali is offline
Citaat:
Myztic schreef op 06-10-2006 @ 22:41 :
Nou ik kom daar voor 20 weken te zitten (vanaf februari), loop stage in leprakliniek daar (www.newsadle.org)
Zoals het er nu voorstaat ga ik er alleen naartoe. Ik weet niet hoe veilig het er is, wat voor weer ik kan verwachten, moeson of tropische hitte? Wat is leuk om op een vrije dag naartoe te gaan? Wat is het beste/fijnste vervoer??
Kortom: Hoe ervaar jij Nepal
Kan je ook PMen, maar zo snapt iedereen meteen wat ik bedoel
Veiligheid : Probleem maoisten koning is er nog steeds, maar ze zijn volop bezig met democratie te stichten ( gesprekken zijn dit weekend enz) Maar tegen 'toeristen' (blanken met andere woorden) zijn ze voorzichtig en doen ze normaal niets. In Kathmandu zelf is er trouwens helemaal geen gevaar, eerder als je buiten de stad gaat.

Het weer : in Kathmandu zelf geloof ik aangename temperaturen , maar daarbuiten kan het kouder zijn (zelf enkel ervaring met december en april en september weer)

Vrije dag :
* dinsdag en zaterdag : datchinkali , uurtje rijden van kathmandu, verering van godin kali , op die twee dagen worden er geiten en kippen geofferd
* bodnath : ogenstupa mooie sfeer en winkels en mensen
* swayumbunath (apentempel) zelfde soort stupa als bodnath, maar enorm veel apen (let wel op kunnen soms agressief zijn)
* durbar square : plein in centrum, staan beelden en museum enz , pas op voor bedelaars
* Patan : gehuchtje naast kathmandu ( 15 mins rijden) ook een durbar square en aantal tempeltjes
* baktapur : zeer duur! maar oude stad
* verder zijn er enorm veel tempeltjes enz in kathmandu
* thamel : toeristisch centrum, nepalezen zelf kopen er niet, maar je vindt er alle blanken in terug en eten is er vrij goed
* voor dingen buiten kathmandu denk maar aan chitwan, nagarkot, pokhara enz)

Mensen : Nepalezen zijn heel vriendelijk en gastvrij, dus inderdaad je zult snel mensen leren kennen zodat je niet alleen bent

Vervoer :
* taxi : vrij goedkoop, maar je wordt als blanke snel bedrogen, steeds goed onderhandelen of op de meter rijden ( hoewel soms durven ze expres omweg te nemen) , ik raad aan eerst de weg te leren met een Nepalees mee en daarna alleen te onderhandelen.
* Tampo : soort groeps tuctuc (je kan er met 10-12 in) probleem , je moet nepalees kennen om te weten waar hij naartoe gaat enz, is wel heel goedkoop en werkt in principe als een bus.

Mijn ervaring met Nepal : zalig, ik kom er graag (als het niet regent) , heb er aantal kenissen zitten waarmee ik dingen doe (zoals tampo, steden bezoeken enz) en ga elk jaar terug , leuke sfeer enz.

Nog vragen? of uitleg nodig ?
Oud 07-10-2006, 11:40
Ieke
Ieke is offline
---> Verre bestemmingen
Oud 07-10-2006, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Bottleneck schreef op 07-10-2006 @ 00:03 :
Nou makker,

Je moet zorgen dat je er wat vrienden bij elkaar doet zoals in Australie en dan vliegt de tijd voorbij!

Staat die afspraak van ons nog steeds?
Davy Kerelll!
Die afspraak staat, ga maar vast sparen.
Kunnen ook eerst naar Nepal gaan, vanaf daar is Australie niet ver meer
Oud 08-10-2006, 15:15
Kali
Kali is offline
bon blijkbaar nutteloos een hele reply gegeven want niet eens een bedanking of een reactie, trek u plan voor verdere vragen dan maar.
Oud 09-10-2006, 10:17
Verwijderd
Citaat:
Kali schreef op 08-10-2006 @ 16:15 :
bon blijkbaar nutteloos een hele reply gegeven want niet eens een bedanking of een reactie, trek u plan voor verdere vragen dan maar.
Ik wilde je nog bedanken maar er was zoveel om op te reageren, ondertussen heb ik ook nog volle bak moeten werken en slaapdienst, dus geen tijd meer gehad.
Maar in ieder geval hardstikke bedankt. Ben er zeker wijzer van geworden.
Heb de info op mn laptop gezet en zal deze plaatsen zeker bezoeken (ligt er wel een beetje aan hoe mijn Nepalese dienstrooster eruit gaat zien)
Bedankt
Oud 09-10-2006, 10:22
Verwijderd
Wat ik ook nog wilde vragen, is fietsen er ook mogelijk? En zijn er plaatsen waar je kunt internetten? dat ik bv foto's op mn laptop zet en die daar ergens aan kan sluiten? Dat zou wel gaaf zijn.

Ik heb via via een DVD gekregen van een meisje dat ook HBO-V deed en er afgelopen jaar is geweest op die stageplaats, ziet er allemaal supertof uit!
Oud 09-10-2006, 10:30
Kali
Kali is offline
Citaat:
Myztic schreef op 09-10-2006 @ 11:22 :
Wat ik ook nog wilde vragen, is fietsen er ook mogelijk? En zijn er plaatsen waar je kunt internetten? dat ik bv foto's op mn laptop zet en die daar ergens aan kan sluiten? Dat zou wel gaaf zijn.

Ik heb via via een DVD gekregen van een meisje dat ook HBO-V deed en er afgelopen jaar is geweest op die stageplaats, ziet er allemaal supertof uit!
Ooit al Aziatisch verkeer gezien? Als je graag zelf in het ziekenhuis beland dan moet je denk ik fietsen ( maw ze rijden zo gek en chaotisch dat ik het ni echt zou aanraden)

Internetcafé's zijn er genoeg, ksot je in toeristisch gedeelte zo'n 25 roepies voor een uur ( 93 roepies voor 1 euro)
Maar in niet toeristisch gedeelte zal dit waarschijnlijk ergens tussen de 10-20 roepies liggen denk ik.

Pashupatinat mag je trouwens ook niet vergeten te bezoeken, moet je wel 's ochtends gaan, daar verbranden ze hun lijken, al de rituelen enz.
Oud 18-10-2006, 18:15
pourlesyeux_
pourlesyeux_ is offline
Nepal is echt geweldig. Als je de kans krijgt moet je naar Pokhara gaan, is een geweldig dorpje in de buurt. Je kunt trouwens ook goedkoop bungeejumpen en raften in Nepal!
Ik ga zelf over een paar maanden ook weer naar Nepal, voor een maand of drie, en heb er echt zo'n zin in. Echt het is een heerlijk land!
Oud 19-10-2006, 22:40
Verwijderd
@ Kali: Ik zal je morgen even toevoegen

@ pourlesyeux_: Jij bent er dus ook al eens geweest waar zat je etc? Misschien ook ervaring met hotels of iets dergelijks? Ik zal namelijk een hotelkamertje krijgen denk ik. Het intern wonen binnen die stichting bestond uit slapen op houten planken of iets dergelijks, en alles smerig etc... (daar had meid van school t over die er vorig jaar geweest was)
Oud 23-10-2006, 13:16
pourlesyeux_
pourlesyeux_ is offline
ik heb rondgereisd.
ben op verschillende plaatsen geweest.
(pokhara, nagarkot, baktapur, kathmandu, chitwan...)
ik weet niet waar je precies heen gaat maar als je een fijn hotel zoek in een van deze plaatsen kan ik je wel helpen.
Oud 23-10-2006, 19:33
Verwijderd
Ik zit in Kathmandu, moet inderdaad denk ik nog een hotel gaan zoeken. Morgen moet ik stageman op school bellen, dan weet ik definitief of t zeker is dat ik kan gaan.
Zijn dr hotels waar je je bv fatsoenlijk kunt douchen etc? en die beetje betaalbaar zijn? moet er zon beetje van de uitwonende studiebeurs rondkomen, en heb natuurlijk ook nog genoeg reserves:x
Oud 23-10-2006, 20:22
Kali
Kali is offline
Citaat:
Myztic schreef op 23-10-2006 @ 20:33 :
Ik zit in Kathmandu, moet inderdaad denk ik nog een hotel gaan zoeken. Morgen moet ik stageman op school bellen, dan weet ik definitief of t zeker is dat ik kan gaan.
Zijn dr hotels waar je je bv fatsoenlijk kunt douchen etc? en die beetje betaalbaar zijn? moet er zon beetje van de uitwonende studiebeurs rondkomen, en heb natuurlijk ook nog genoeg reserves:x
Mmmm geen ervaring met goedkope hotels ( allé enkel nirvanagarden en daar was geen warm water en kakkerlakken en spinnen enz) , anders zit ik altijd in Dwarika, maar dat is way over ur budget
Oud 25-10-2006, 00:12
pourlesyeux_
pourlesyeux_ is offline
je hebt daar genoeg van die backpackershostels ed voor cheap.
Oud 07-11-2006, 13:11
Verwijderd
Ik mocht nu EINDELIJK contact opnemen met de stageverlenende instelling. Moet nu gaan kijken of ik daar intern kan wonen, of een hotelletje ofzo. Als ik meer weet PM ik jullie wel ok?
Heb dr veel zin in, damn!
Oud 07-11-2006, 16:24
Kali
Kali is offline
Citaat:
Myztic schreef op 19-10-2006 @ 23:40 :
@ Kali: Ik zal je morgen even toevoegen
Hebt ge wel nog niet gedaan denk ik... Nog vragen trouwens?
Oud 16-11-2006, 22:07
Verwijderd
Zijn mensen in Nepal ZOOO traag?
Oud 17-11-2006, 07:03
Kali
Kali is offline
Citaat:
Myztic schreef op 16-11-2006 @ 23:07 :
Zijn mensen in Nepal ZOOO traag?
Hoezo?
Als het gaat om administratieve rompslomp, ja, maar dat is bijna overal ...
Oud 26-11-2006, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Kali schreef op 17-11-2006 @ 08:03 :
Hoezo?
Als het gaat om administratieve rompslomp, ja, maar dat is bijna overal ...

Het is nu rond ik mag komen!
Moet nu tickets gaan regelen, inentingen etc. Zal eens een compleet lijstje op gaan stellen (als er dan nog dingen missen hoop ik dat deze aangevuld kunnen worden
Advertentie

Regels voor berichten