Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik ga elk jaar voor tien dagen naar Kathmandu dus ken de buurt wel wat. Pm me anders maar gerust.
|
Verwijderd
|
Nou ik kom daar voor 20 weken te zitten (vanaf februari), loop stage in leprakliniek daar (www.newsadle.org)
Zoals het er nu voorstaat ga ik er alleen naartoe. Ik weet niet hoe veilig het er is, wat voor weer ik kan verwachten, moeson of tropische hitte? Wat is leuk om op een vrije dag naartoe te gaan? Wat is het beste/fijnste vervoer?? Kortom: Hoe ervaar jij Nepal ![]() Kan je ook PMen, maar zo snapt iedereen meteen wat ik bedoel |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hier vind je wat over het weer en vervoer etc.
http://www.lonelyplanet.com/worldgui...epal/kathmandu |
![]() |
||
Citaat:
Het weer : in Kathmandu zelf geloof ik aangename temperaturen , maar daarbuiten kan het kouder zijn (zelf enkel ervaring met december en april en september weer) Vrije dag : * dinsdag en zaterdag : datchinkali , uurtje rijden van kathmandu, verering van godin kali , op die twee dagen worden er geiten en kippen geofferd * bodnath : ogenstupa mooie sfeer en winkels en mensen * swayumbunath (apentempel) zelfde soort stupa als bodnath, maar enorm veel apen (let wel op kunnen soms agressief zijn) * durbar square : plein in centrum, staan beelden en museum enz , pas op voor bedelaars * Patan : gehuchtje naast kathmandu ( 15 mins rijden) ook een durbar square en aantal tempeltjes * baktapur : zeer duur! maar oude stad * verder zijn er enorm veel tempeltjes enz in kathmandu * thamel : toeristisch centrum, nepalezen zelf kopen er niet, maar je vindt er alle blanken in terug en eten is er vrij goed * voor dingen buiten kathmandu denk maar aan chitwan, nagarkot, pokhara enz) Mensen : Nepalezen zijn heel vriendelijk en gastvrij, dus inderdaad je zult snel mensen leren kennen zodat je niet alleen bent Vervoer : * taxi : vrij goedkoop, maar je wordt als blanke snel bedrogen, steeds goed onderhandelen of op de meter rijden ( hoewel soms durven ze expres omweg te nemen) , ik raad aan eerst de weg te leren met een Nepalees mee en daarna alleen te onderhandelen. * Tampo : soort groeps tuctuc (je kan er met 10-12 in) probleem , je moet nepalees kennen om te weten waar hij naartoe gaat enz, is wel heel goedkoop en werkt in principe als een bus. Mijn ervaring met Nepal : zalig, ik kom er graag (als het niet regent) , heb er aantal kenissen zitten waarmee ik dingen doe (zoals tampo, steden bezoeken enz) en ga elk jaar terug , leuke sfeer enz. Nog vragen? ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Die afspraak staat, ga maar vast sparen. Kunnen ook eerst naar Nepal gaan, vanaf daar is Australie niet ver meer ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar in ieder geval hardstikke bedankt. Ben er zeker wijzer van geworden. Heb de info op mn laptop gezet en zal deze plaatsen zeker bezoeken (ligt er wel een beetje aan hoe mijn Nepalese dienstrooster eruit gaat zien) Bedankt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Internetcafé's zijn er genoeg, ksot je in toeristisch gedeelte zo'n 25 roepies voor een uur ( 93 roepies voor 1 euro) Maar in niet toeristisch gedeelte zal dit waarschijnlijk ergens tussen de 10-20 roepies liggen denk ik. Pashupatinat mag je trouwens ook niet vergeten te bezoeken, moet je wel 's ochtends gaan, daar verbranden ze hun lijken, al de rituelen enz.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Als het gaat om administratieve rompslomp, ja, maar dat is bijna overal ...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het is nu rond ![]() ![]() Moet nu tickets gaan regelen, inentingen etc. Zal eens een compleet lijstje op gaan stellen ![]() ![]() |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
wat te doen na je examen - leuke tip! claudia82 | 14 | 04-05-2005 01:16 | |
Eindexamens 2005 |
wat te doen na je examen - leuke tip! claudia82 | 2 | 25-04-2005 17:06 |