Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2006, 10:41
Kapoen
Kapoen is offline
Sinds gisteren is het officieel uit tussen mij en mn vriend.
Na een relatie van 4 jaar ziet hij het niet meer zitten.

Hij twijfelde over zijn gevoelens voor mij en is er achter dat deze niet sterk genoeg zijn om een relatie op voort te zetten.

Ik voel me nu dus zwaar klote, alleen gelaten en aan de kant gezet.

We hebben afgesproken om verder te gaan als goede vrienden en ik wil dit ook heel graag omdat je een relatie van 4 jaar niet ineens aan de kant zet, en we eigenlijk echte maatjes zijn geworden.

Dit is voor mij de eerst keer dat ik na zo'n lange tijd aan de kant gezet word, zijn er hier mensen die dit mee gemaakt hebben en die tips hebben over hoe ik hiermee om kan gaan.
Oud 05-12-2006, 10:45
Pluis
Pluis is offline
wat balen zeg!

Tja, eigenlijk is voor iedereen de procedure zo'n beetje hetzelfde.
Heel hard huilen, veel praten met je vriendinnen, andere dingen doen om er niet constant aan te denken en wachten tot het niet meer zo'n pijn doet...

Mijn relatierecord staat op 4 maand, dus ik ben niet van de lange relaties. Maar een gebroken hart doet volgens mij gewoon bij iedereen pijn...

in iig sterkte meis!
Oud 05-12-2006, 14:30
Orpheo
Orpheo is offline
dat zeiden mijn ex en ik ook. ze zijn maatjes, we gaan als vrienden uit elkaar. hielden we 2 weken vol. ze werd jaloers toen ik een ander kreeg, en ik walg nu van haar. echt top.
Oud 05-12-2006, 14:49
Verwijderd
Ok, sterkte ermee. Reken maar op een lange periode van verdriet.

Hoe moeilijk het ook zal zijn: het is verstandig hem zo min mogelijk te zien en te spreken, dan zal het verwerken een stuk sneller gaan.

En inderdaad veel dingen doen die je afleiden, ook al heb je er geen zin in. Reken er maar op dat je vrienden de eerste tijd veel begrip tonen, maar daarna vinden dat je er nu eens overheen moet zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 14:53
Iduna
Iduna is offline
Het is moeilijk om die knop om te zetten. Je moet jezelf echt de tijd gunnen om over hem heen te komen en je niet zomaar storten op een vriendschap.

Natuurlijk kennen jullie elkaar nu goed en zo, maar om meteen te 'promoveren' naar goede vrienden gaat niet 123, zeker niet als je nog veel gevoelens voor de ander hebt.
Je kunt niet afspreken om ineens goede vrienden te worden, een vriendschap moet toch groeien. Want je gaat toch anders met elkaar om in een relatie dan in een vriendschap.

Dus, geef jezelf genoeg tijd en afleiding. Het liefst natuurlijk zonder al te veel contact met je ex. Bouw het langzaam op, begin bij het begin, zo voorkom je te hoge verwachtingen en teleurstellingen.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Ertur schreef op 05-12-2006 @ 15:49 :
Ok, sterkte ermee. Reken maar op een lange periode van verdriet.

Hoe moeilijk het ook zal zijn: het is verstandig hem zo min mogelijk te zien en te spreken, dan zal het verwerken een stuk sneller gaan.

En inderdaad veel dingen doen die je afleiden, ook al heb je er geen zin in. Reken er maar op dat je vrienden de eerste tijd veel begrip tonen, maar daarna vinden dat je er nu eens overheen moet zijn.
Dit dus..

En; ik ben, na een relatie van 5 mnd, nog steeds goed bevriend met mn exvriend. Ik vond het in het begin ook wel lastig, maar het went wel. Ik heb een nieuwe relatie, hij ook. Nix aan de hand..

Succes meis, het zal wel ff duren voor alles gewend is enzo
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 16:03
Ceespop
Ceespop is offline
komt wel goed, je kan nu lekker je gang gaan , en het is inderdaad een lange tijd, maar je bent nog jong.
sterkte
Oud 05-12-2006, 16:17
Verwijderd
Citaat:
jøss_1991 schreef op 05-12-2006 @ 17:03 :
komt wel goed, je kan nu lekker je gang gaan , en het is inderdaad een lange tijd, maar je bent nog jong.
sterkte
Klinkt alsof je uit ervaring spreekt.

Ontopic: sex, drugs & rock 'n roll.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 19:27
stout!
stout! is offline
Ik wilde ook heel graag vrienden met mijn ex blijven maar juist door geen afstand te nemen was het veel te moeilijk om elkaar los te laten.

Nu heb ik eindelijk die (letterlijk: 2000 km) afstand genomen en hebben we een veel beter en fijner contact dan het half jaar dat het net uit was.

Maargoed toen mensen mij dit vertelden wilde ik het helemaal niet horen of geloven omdat ik me mijn leven niet zo goed zonder hem kon voorstellen en dat zul jij zeker na een relatie van 4 jaar ook wel hebben. Dus waarschijnlijk moet je een paar keer vrij hard op je bek gaan... het wordt niet fijn en het duurt lang.

Maar ooit... .
Oud 05-12-2006, 19:43
Mariekje*
Mariekje* is offline
Afleiding zoeken, bij vrienden rondhangen en uithuilen.

Geef het vooral tijd, want meestal pakt het oh zo mooie voornemen om vrienden te blijven vies tegen. Misschien is het in jullie situatie verstandig om even afstand te houden, maar dat kan je natuurlijk het beste zelf beoordelen.
Reageren

Regels voor berichten