Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2002, 13:09
Lindatje
Lindatje is offline
Na een relatie van bijna 3 jaar heeft mijn vriend het gisteren uitgemaakt. Ik ben er echt helemaal kapot van, maar op dit moment wordt ik niet overweldigd door liefdesverdriet, nog niet, dat komt straks pas. Maar we zouden wel samen op vakantie gaan, met nog een stelletje. Dat kan ik dus wel vergeten. Ik heb daar dus nu helemaal geen zin in maar annuleren is ook zoiets: kost me 1100 gulden en dan heb ik nog niet eens alles betaald. Om iemand anders te zoeken is geen optie, ik kan niemand meer vinden op zo'n korte termijn en eerlijk gezien interesseert het geld me nu niet maar ik weet dat me dat straks wel uitmaakt. Het is toch niet niks. Ik weet niet of hij nog wil gaan en ik weet dus echt helemaal niet hoe ik dit op moet lossen. Heeft iemand dit eerder gehad? Wat deed je of wat zou je doen als je in deze situatie terecht zou komen?
I need your help...al moet ik de keuze toch wel zelf maken....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-07-2002, 13:14
-Meisje-
-Meisje- is offline
Kan je niet gaan als vrienden?
T is misschien beetje pijnlijk ja, maar toch, je kan het proberen... Ik zou iig gaan, da geld vind ik toch wel belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 13:20
miro
miro is offline
wil hij nie met een vriend gaan? Zodat ie t geld aan jou geeft.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 13:20
Lindatje
Lindatje is offline
nee ik denk niet dat dat gaat, het is gewoon te snel
kan echt niet in een bed met hem liggen want er zijn maar 2 2pers bedden
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 13:21
Lindatje
Lindatje is offline
Citaat:
miro schreef:
wil hij nie met een vriend gaan? Zodat ie t geld aan jou geeft.
Ik denk niet dat hij ook iem kan vinden op zo'n korte termijn...da's juist het probleem daar hadden we al aan gedacht..offe ik..
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 14:21
ZHAzha
ZHAzha is offline
Ik zou in iedergeval WEL gaan.. of hij mee gaat ofniet.. anders leg je je matras op de grond ofzow en ga je je eigen gang?
Oud 27-07-2002, 16:43
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Hele lastige situatie kzou niet weten wat ik zou doen probeer in ieder geval zelf te gaan, zal je wel kunnen gebruiken een vakantie. Maar ja dan wil je dus niet dat hij gaat dus word lastig ik zou het eigenlijk niet weten sorry je hebt niets aan mijn reply
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 17:24
Verwijderd
Hmz.. en het is ook zo korte termijn dat je geen geld meer terug kan krijgen?

Want ja.. bij mijs is het zo dat ik het heb uitgemaakt met mn vriend, na 20 maanden, en hij zou meegaan op 2 vakanties.. wat mijn ouders hadden betaald.. nu bij de ene konden we nog net afzeggen, dat we 80% van het geld trug kregen, en bij de andere heb ik een vriendin meegevraagd..

enneuh, je kan het toch altijd nog proberen? Vraag ff rond, wie weet is er iemand die spontaan mee wil.. proberen kan je niet schaden toch? Het zou altijd kunnen..

Verder zou ik iig wel gaan, er valt altijd wel iets te regelen enz.. qua bedden enzow, neem je luchtbed mee dat naast het bed kan liggen.. desnoods met andere stelletje wat regelen dat het anders kan etc.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 17:29
Smartie
Smartie is offline
Zo, dit is echt een groot probleem, ik zou wel willen dat ik de gouden tip voor je had ...

Ik zou ten eerste iig gewoon gaan, en dan maar alleen (je kan moeilijk mij meenemen) als je niet wil dat hij meegaat. IK heb zoiets ook gehad alleen toen zou ik met haar oudesr op vakantie gaan en dat ging gewoon niet door, maar dit ligt een heel stuk gecompiceerder ...

Uit dit stuk ben je ook niet wijzer geworden denk ik, sorry dat ik je niet kan helpen...
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 18:41
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
waarom kan je m niet annuleren dan???

en tja, verder is een andere vriend(in) meenemen de laatste oplossing.

beide heb je genoemd en beide waren niet goed. tja...????
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 18:45
peperenzout
peperenzout is offline
Dit heb ik dus ook een x mee gemaakt met een vakantievriendin
zij vertelde me dat het uit was tussen haar en haar vriend maar hij was wel mee anders waren ze indd een hoop geld kwijt.

wat ik je kan aanraden je gaat met nog een stelletje
als dat stelletje heel goed bevriend zijn met jou willen ze misschien wel ruilen ofterwijl het meisje bij jou op de kamer de jongen bij je ex

je kan ook als vrienden gaan!

je kan ook ipv je ex je zus of broer meenemen
Oud 27-07-2002, 18:58
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
peperenzout schreef:

als dat stelletje heel goed bevriend zijn met jou willen ze misschien wel ruilen ofterwijl het meisje bij jou op de kamer de jongen bij je ex

Daar zou ik zelf niet heel erg op rekenen, je wil natuurlijk wel graag met je vriend samen slapen, juist als je met hem op vakantie gaat. Ik zou het heel aardig van ze vinden, maar eerlijk gezegd kan ik het me wel voorstellen als ze dat niet doen - het is voor hun ook gewoon vakantie natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 21:44
Lindatje
Lindatje is offline
Jeetje, bedankt allemaal voor jullie reacties! Dat zijn er veel zeg, had ik niet verwacht en het is echt wel een steun voor me. Want ondanks mijn liefdesverdriet heb ik er gewoon nog een probleem bij. Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik wil doen. Zijn moeder zegt dat hij niet wel en anderen die het als laatste spraken zeggen van wel. Ik heb het idee dat ze toch liever hem mee hebben want hij heeft nu eenmaal meer geld en ik niet en dan kunnen ze niet alles doen wat ze willen, wat een onzin maar ja, zeiden ze zo niet hoor maar kwam er wel op neer. Eigenlijk wil ik al helemaal niet meer gaan en nu wil hij mij het geld teruggeven. Eigenlijk wil ik dat niet maar iedereen zegt dat ik het aan moet nemen omdat hij het veel te laat gezegd heeft, hij wist het schijnbaar al langer.

Ik kan inderdaad wel annuleren alleen omdat het op korte termijn vertrek is lopen de kosten gewoon heel hoog op. Mijn vrienden willen ook perse een extra jongen mee als ik mee ga omdat het anders voor de jongen van het andere stelletje niet leuk is. De zin in de vakantie is er iig al ver vanaf.

Mijn ouders hebben aangeboden om met hen mee te gaan. Waarheen weten we nog niet, maar misschien doe ik dat wel. Als ik mijn geld terugkrijg van mijn ex (wat klinkt dat kut) dan hou ik zo'n 750 euro over, da's natuurlijk wel lekker alleen kan ik dan maar 8 dagen gaan, ipv 15, kan ik niet stappen enzo...

Op zich maakt me dat niet uit, het gaat me om de rust die ik hard nodig heb na een jaar zonder vakantie, maar aan de andere kant ben ik heel bang dat ik vanalles ga missen in kreta. Ik wou de eerste keer vliegen met HEM meemaken en met niemand anders, dat kan ik nu wel vergeten. Maar aan de andere kant ben ik ook pissen, voel me best genaaid, hij wist het immers al eerder maar was niet vent genoeg het eerder te zeggen.

Ik weet dus nog niet wat ik doe...

Reacties zijn altijd nog welkom, doet me goed....dank jullie zeer
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 22:38
de abt van sion
de abt van sion is offline
Het feit dat jij zo intensief nadenkt over de (geldelijke) gevolgen van een eventuele annulering, geeft aan dat de voorbije liefde niet erg diep zat en dus eigenlijk geen liefde was.
Je kunt dus beter ronduit toegeven aan je gevoel van opluchting. Sterkte, je komt er wel doorheen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 22:44
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Het feit dat jij zo intensief nadenkt over de (geldelijke) gevolgen van een eventuele annulering, geeft aan dat de voorbije liefde niet erg diep zat en dus eigenlijk geen liefde was.
Je kunt dus beter ronduit toegeven aan je gevoel van opluchting. Sterkte, je komt er wel doorheen.
Wat is dat nou weer voor ondoordachtige mededeling? Natuurlijk waren ze smoor op elkaar, anders hou je het toch geen 3 jaar met elkaar vol? Annulering van de vakantie zou logisch zijn na een split, omdat het meestal het beste is elkaar dan eventjes niet tegen te komen...
Oud 27-07-2002, 22:47
de abt van sion
Citaat:
Dminor schreef:

Wat is dat nou weer voor ondoordachtige mededeling? Natuurlijk waren ze smoor op elkaar, anders hou je het toch geen 3 jaar met elkaar vol? Annulering van de vakantie zou logisch zijn na een split, omdat het meestal het beste is elkaar dan eventjes niet tegen te komen...
1) Wat is dat, een "ondoordachtige" mededeling?
2) Ze waren duidelijk niet smoor op elkaar. Hooguit één van beide partijen was smoor.
3) Er bestaan relaties waarbinnen de partners elkaar niet echt mogen, en die toch jarenlang blijven voortduren.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 22:50
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

1) Wat is dat, een "ondoordachtige" mededeling?
2) Ze waren duidelijk niet smoor op elkaar. Hooguit één van beide partijen was smoor.
3) Er bestaan relaties waarbinnen de partners elkaar niet echt mogen, en die toch jarenlang blijven voortduren.
1) Een mededeling die mede gedeeld wordt voordat daarbij is nagedacht, te snelle oordeling.
2) Waarom, het kan toch zeker zijn dat ze allebei van elkaar hielden?
3) Tja, Lindatje kan het zelf het beste zeggen, of iig zíj van hem heeft gehouden.
Oud 28-07-2002, 09:18
Hippielove
Hippielove is offline
Ik zou in ieder geval niet met je ex op vakantie gaan op zo'n korte termijn. Daar maak je het alleen maar moeilijker mee. Dat geld is dan bijzaak. Bedenk bij jezelf: Wat is het belang van geld? Het is mooi meegenomen om te hebben, maar je kunt zonder.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 13:18
Lindatje
Lindatje is offline
Denk voor je iets zegt eens zelf wat je zou doen in die situatie. Tuurlijk baal ik er verschrikkelijk van en vind ik dat geld niet belangrijk maar ik hoef hier niet zielig te gaan doen over mijn verdriet, daar heb ik jullie hulp niet voor nodig, ik vraag advies betreffende mijn vakantie. Sorry dat ik het zo zeg maar ik voel met een beetje op mijn hart getrapt omdat je gewoon niet weet hoe onze relatie was.
Tuurlijk is dit het eerste waar je aan denkt op zo'n korte termijn, mijn liefdesverdriet komt later wel. Ik ben er kapot van maar ik besef het nu nog niet. En vergeet niet dat 2 andere mensen er de dupe van zijn en dat ik voor hen ook het beste wil. Geld heeft er dus niks mee te maken, ik geef het alleen aan om te laten zien dat het niet niks is. Mijn liefde zat diep en voor hem was dat ook zo alleen het is gewoon over

Trouwens: mijn keuze is al gemaakt. Ik ga niet naar kreta, hoe het gaat met het geld zie ik wel, dat maakt me niet uit en ik ga nog een week met paps en mams weg. Jammer maar het kan niet anders...

Thanx voor de reacties en deze mag wat mij betreft dicht...

dank jullie allemaal!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 17:07
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Je moet je niets aan trekken van abt van sion hij heeft zijn eigen manier van mening uiten waar ik geen bezwaar tegen heb maar veel mensen vangen het verkeerd op
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 17:15
miro
miro is offline
Ik dacht dat abt van sion voortaan zn mond zou houden? Of was t een nepafscheidstopic?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 18:02
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Blijkt een nepafscheid dus, hij kon blijkbaar toch niet zonder ons!!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 19:02
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Ik wil wel mee
Oud 28-07-2002, 21:58
Lindatje
Lindatje is offline
Er gaat nu waarschijnlijk iemand anders mee en ik krijg mijn geld terug van mijn ex.
Hij kwam vandaag mijn spullen brengen die hij nog had en dat maakt het ineens wel heel echt... *zucht*
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 22:00
Verwijderd
Dat lijkt me ontzettend lullig. Nog los van het feit dat je verdriet hebt om het feit dat het uit is, zie je ook nog een leuke tijd door je neus geboord. Da's niet leuk natuurlijk. Reden te meer om iig een goede annuleringsverzekering af te sluiten (hoewel ik niet weet of die ook liebesschmerz dekt)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-07-2002, 21:16
Lindatje
Lindatje is offline
Citaat:
nare man schreef:
Dat lijkt me ontzettend lullig. Nog los van het feit dat je verdriet hebt om het feit dat het uit is, zie je ook nog een leuke tijd door je neus geboord. Da's niet leuk natuurlijk. Reden te meer om iig een goede annuleringsverzekering af te sluiten (hoewel ik niet weet of die ook liebesschmerz dekt)
Nein, die denkt dat dus niet, maar hadden we wel afgesloten. Ach ja ik denk dat ik nog best een leuke vakantie tegemoet ga, met een vriendin of ouders waarschijnlijk. Wel anders en minder leuk misschien als gepland maar het is niet anders en ik moet nou eenmaal door!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 22:32
de abt van sion
Citaat:
nare man schreef:
(hoewel ik niet weet of die ook liebesschmerz dekt)
Het ís geen Liebesschmerz.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 14:28
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

Het ís geen Liebesschmerz.
Eigenwijsneus!
Reageren

Regels voor berichten