Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Vraag & Aanbod

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2007, 17:51
cccarlijnnn
cccarlijnnn is offline
Binnenkort moet ik voor mijn studie een onderzoek uitvoeren waarvoor we nog een geschikte locatie zoeken! Het moet op een plaats waar een trap en een roltrap precies naast elkaar zijn, zoals op veel NS-stations. Het kan alleen niet op een station, het moet ergens anders.

Dus weet iemand een plek waar een trap en een roltrap precies naast elkaar zijn? Het mag in heel Nederland. En het liefst een zo kort mogelijke roltrap.

Alvast bedankt voor reacties!
We zijn echt haastig op zoek dus alle suggesties zijn welkom

(En mocht dit bericht niet in "vraag & aanbod" horen, dan sorry daarvoor! Dit leek me de meest geschikte plek voor deze vraag)
Advertentie
Oud 27-01-2007, 17:54
Verwijderd
winkelcentra, metrostations?
Oud 27-01-2007, 17:57
cccarlijnnn
cccarlijnnn is offline
We zijn bij verschillende uitgangen van Hoog Catherijne geweest, maar deze roltrappen waren te lang.
Helaas kan het niet op een station, dus ook niet op een metrostation.
En verder kennen we zo geen winkelcentrum die een trap en een roltrap naast elkaar hebben, dus mocht iemand een specifiek winkelcentrum weten....
Oud 27-01-2007, 18:01
Ray
Ray is offline
Nu ben ik benieuwd naar het onderzoek
Oud 27-01-2007, 18:15
Konijn
Konijn is offline
In grote winkels (zoals V&D, Bijenkorf) zitten vaak de trap en roltrap naast elkaar naar de verschillende afdelingen.
Misschien ff een site erbij zoeken en de vestigingen die redelijk in je buurt zijn langsbellen met je vraag? Hoef je niet eerst overal te kijken.
Oud 27-01-2007, 18:16
Wazigheid
Wazigheid is offline
De Bristol in Emmen (maar die is eigenlijk best lang )
dat is het enige wat me te binne schiet....
Oud 27-01-2007, 18:17
Verwijderd
Citaat:
X-Ray™ schreef op 27-01-2007 @ 19:01 :
Nu ben ik benieuwd naar het onderzoek
Waarschijnlijk iets met of het verschil maakt of je de roltrap of de gewone trap gebruikt. De hoeveelheid mensen tellen die er in een uur overheen gaat, oid, of timen hoe lang het duurt voor iemand boven is. Zoiets.

Ik kan ook alvast de resultaten voorzeggen - de roltrap is waarschijnlijk langzamer, want die was oorspronkelijk bedoeld als 'extra', je zou er dus gewoon op moeten lopen en dan zou je sneller boven zijn omdat de trap ook beweegt. Maar toen dacht mensen van 'w00000t een bewegende trap, ik ga fijn blijven staan' en zodoende.
Oud 27-01-2007, 18:57
Jones
Citaat:
Paranoide schreef op 27-01-2007 @ 19:17 :
Ik kan ook alvast de resultaten voorzeggen - de roltrap is waarschijnlijk langzamer, want die was oorspronkelijk bedoeld als 'extra', je zou er dus gewoon op moeten lopen en dan zou je sneller boven zijn omdat de trap ook beweegt. Maar toen dacht mensen van 'w00000t een bewegende trap, ik ga fijn blijven staan' en zodoende.
Dat ligt natuurlijk aan de stroom mensen. Als ik gewoon een trap oploop ben ik sneller boven dan bij een roltrap maar op een roltrap kunnen veel meer mensen in 1x omhoog dan op een gewone trap waardoor er aan het einde van het verhaal waarschijnlijk even veel mensen boven staan in bijvoorbeeld 5 minuten.

OT: geen idee, vooral omdat je een "korte" roltrap zoekt. Als de trap niet al te hoog is wordt meestal de moeite van een roltrap aanleggen niet genomen
Oud 27-01-2007, 19:46
Meija_meis
Meija_meis is offline
magma plaza in amsterdam misschien?
schiphol?
Oud 27-01-2007, 19:53
Poepkind
Poepkind is offline
scapino of bristol (weet niet meer) in het almeerse nieuwe stadscentrum. zit ook een v en d, maar die heeft alleen nog roltrappen. En stations zijn inderdaad wel ideaal hoor, bv HS.
Oud 27-01-2007, 19:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik weet niet wat voor onderzoek je gaat doen maar ik meld het al vast: als je foto's of video-opnamen wilt maken op (NS)stations dan heb je toestemming nodig, dat mag niet zomaar.
Oud 27-01-2007, 20:01
Hakuna
Hakuna is offline
Een roltrap zoals je 'm nog nooit gezien hebt.

Seconds From Disaster: King's Cross Fire
Oud 27-01-2007, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 27-01-2007 @ 20:55 :
Ik weet niet wat voor onderzoek je gaat doen maar ik meld het al vast: als je foto's of video-opnamen wilt maken op (NS)stations dan heb je toestemming nodig, dat mag niet zomaar.
Wat ze ook gaat doen: ze wil het iig niet op een station doen.

@TS: Ik wilde Hoog Catherijne zeggen...die roltrappen zijn niet zo ontzettend lang als je ze vergelijkt met de andere roltrappen die ik ken.
Oud 27-01-2007, 22:08
zoemzoem
zoemzoem is offline
Brugrestaurant A4 heeft ook een trap en roltrap naast elkaar (wel alleen een roltrap naar boven, niet naar beneden), er zit zelfs nog een lift naast, maar die wordt niet vaak gebruikt.
Oud 28-01-2007, 12:21
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
Meija_meis schreef op 27-01-2007 @ 20:46 :
magma plaza in amsterdam misschien?
schiphol?
Yep magna plaza, dit is een hele goeie voor TS! Want die bij de ingang is een superklein roltrapje met een trapje ernaast!
Oud 28-01-2007, 12:27
Zyh
Zyh is offline
in scheveningen bij de bowling baan heb je links rechts een korte roltrap en ene trap in t midden
Oud 28-01-2007, 13:35
cccarlijnnn
cccarlijnnn is offline
In ieder geval alvast heel erg bedankt voor alle reacties!

Ik kan nog niet precies vertellen wat we gaan onderzoeken. De kans is erg klein dat ik iemand tegenkom tijdens het onderzoek die deze topic gelezen heeft, maar om die kans maar helemaal uit te sluiten vertel ik het nog niet. Over 3 weken zijn we als het goed is klaar met uitvoeren, mochten jullie echt nieuwsgierig zijn dan kan ik het dan wel even uitleggen

We hoeven in ieder geval niks te filmen, en we kijken ook niet of het verschil maakt of je de trap of de roltrap gebruikt.

En het Magna Plaza is inderdaad een erg goed idee! Volgens mij weet ik welke je bedoelt, die zou ideaal zijn
En in Scheveningen, is dat in het winkelcentrum, met zo'n uitgang naar het strand? Daar ben ik ook wel eens geweest, kan de roltrap me zo niet meer voor de geest halen. Maar misschien dat we een kijkje kunnen gaan nemen.

De andere locaties ken ik zo niet, maar ik zal ze op een lijstje zetten. Dat kunnen we van dat lijstje de beste uitzoeken

Fijn dat er al zoveel reacties zijn, bedankt iedereen!
Oud 28-01-2007, 13:50
Verwijderd
In Nijmegen centraal staan zowel een gewone alsroltrap naast elkaar.
Oud 28-01-2007, 13:58
Verwijderd
Bij de Xenos in Delft
Oud 28-01-2007, 14:03
Zyh
Zyh is offline
Citaat:
cccarlijnnn schreef op 28-01-2007 @ 14:35 :
En in Scheveningen, is dat in het winkelcentrum, met zo'n uitgang naar het strand? Daar ben ik ook wel eens geweest, kan de roltrap me zo niet meer voor de geest halen. Maar misschien dat we een kijkje kunnen gaan nemen.
In de palace promenade is het, aan de vorkant (richting strand) heb je 2 roltrappen en een trap maar die zijn heel lang. aan een zij ingang van de palace promenade (bij de bowlingbaan) heb je volgens mij precies wat jij zoekt. 2 kleine roltrappen en een trap in het midden
Oud 28-01-2007, 14:12
*oma*
*oma* is offline
In Barcelona als je naar parc guell gaat
Oud 28-01-2007, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Piloff schreef op 28-01-2007 @ 14:50 :
In Nijmegen centraal staan zowel een gewone alsroltrap naast elkaar.
Citaat:
cccarlijnnn schreef op 27-01-2007 @ 18:51 :
Het kan alleen niet op een station, het moet ergens anders.
Oud 28-01-2007, 15:12
RockaholiC
RockaholiC is offline
Citaat:
cccarlijnnn schreef op 28-01-2007 @ 14:35 :
En het Magna Plaza is inderdaad een erg goed idee! Volgens mij weet ik welke je bedoelt, die zou ideaal zijn
laatste keren dat ik daar was, was ie buiten werking en afgeschermd ofzo.
Oud 28-01-2007, 16:07
Verwijderd
Hema in nijmegen centrum
Oud 28-01-2007, 17:22
Dvine
Dvine is offline
Deventer, bij de kijkshop
Oud 28-01-2007, 18:43
Verwijderd
In Almere heb je wel een roltrap en een trap naast elkaar, maar er zitten twee trappen naast: één trap die er wel parallel aan loopt maar niet tot het einde en één trap die gewoon er paralell aan loopt met daarnaast nog een andere rare trap. Die zit tussen de abn-amro en de v&d in.

En volgens mij is er als je vanuit de Hema naar beneden wil ook een trap en een roltrap naast elkaar maar dat weet ik niet zeker.
Oud 28-01-2007, 20:12
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 28-01-2007 @ 19:43 :
In Almere heb je wel een roltrap en een trap naast elkaar, maar er zitten twee trappen naast: één trap die er wel parallel aan loopt maar niet tot het einde en één trap die gewoon er paralell aan loopt met daarnaast nog een andere rare trap. Die zit tussen de abn-amro en de v&d in.

En volgens mij is er als je vanuit de Hema naar beneden wil ook een trap en een roltrap naast elkaar maar dat weet ik niet zeker.
Toys R Us of Piet Kerkhof in Almere
Oud 28-01-2007, 22:30
Sennah
Sennah is offline
Het ziekenhuis in Hengelo heeft dat ook en die is bij mijn weten ook niet lang.

Ik ben benieuwd wat je ermee gaat doen, in ieder geval veel succes!
Oud 29-01-2007, 01:19
Verwijderd
Zoek 2 roltrappen langs elkaar (zie je vaak) en zet er dan gewoon 1 uit
Oud 29-01-2007, 08:36
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 29-01-2007 @ 02:19 :
Zoek 2 roltrappen langs elkaar (zie je vaak) en zet er dan gewoon 1 uit
..
Roltrappen hebben een grotere op- en aantrede.
Oud 29-01-2007, 12:31
cccarlijnnn
cccarlijnnn is offline
Iemand die ik ken en in Amsterdam studeert is even naar magna plaza gegaan om te kijken, maar het is helaas verbouwd. De kleine roltrap is weg, daar kan je nu naar beneden een verdieping lager. Helaas

Alle andere plaatsen heb ik genoteerd! Hopelijk zit daar een goede tussen
Oud 29-01-2007, 14:20
sita15
sita15 is offline
de amsterdam arena heeft roltrappen naast de gewone trappen. En zijn kort
Oud 30-01-2007, 11:32
Verwijderd
Ik weet niet wat 'lang' is en ik weet niet of je nog een roltrap nodig hebt, maar ik kwam gister in het Alexandrium I een trap en roltrap naast elkaar tegen en ben even de trap afgelopen om de treden te tellen, het waren er drie keer acht + twee van die 'plateauts' (schrijf je dat zo?), 26 treden in totaal dus. Zal wel niet zijn wat je zoekt.
Oud 30-01-2007, 13:34
Fieneke
Fieneke is offline
Coriocentrum in heerlen
Oud 30-01-2007, 14:09
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Fieneke schreef op 30-01-2007 @ 14:34 :
Coriocentrum in heerlen
Ja.. en na reguliere sluitingstijd is de mediamarkt nog open.. en werken de roltrappen nog.. Als je er zonder mensen iets mee wil doen.

Maar ik denk dat Heerlen vast ver weg is voor je
Oud 30-01-2007, 18:31
martijn1985
martijn1985 is offline
Oud 30-01-2007, 23:18
Verwijderd
Winkelcentrum Kronenburg in Arnhem. Daar zitten een roltrap en een gewone trap recht naast elkaar en ze zijn ook niet erg lang geloof ik, van de AH naar de parkeergarage.
Oud 31-01-2007, 00:50
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
cccarlijnnn schreef op 27-01-2007 @ 18:57 :
We zijn bij verschillende uitgangen van Hoog Catherijne geweest, maar deze roltrappen waren te lang.
Helaas kan het niet op een station, dus ook niet op een metrostation.
En verder kennen we zo geen winkelcentrum die een trap en een roltrap naast elkaar hebben, dus mocht iemand een specifiek winkelcentrum weten....
Xenos in Delft

Regels voor berichten