Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2006, 10:00
Lif
Lif is offline
Ik wil vandaag erwtensoep gaan maken (voor het eerst). Het recept van albert heijn vond ik wel goed klinken. Maar ik vroeg me af of jullie nog tips hebben om het extra lekker te maken. Is dit een goed recept?

En ik las ergens dat je het het beste de dag van te voren kan maken, maar kan ik het ook nu maken en dan tot vanavond laten staan en dan weer opwarmen?

Het recept van Albert Heijn

Ingrediënten
350 g spliterwten

300 g schouderkarbonade

100 g magere spekblokjes

2/3 eetlepel zout

peper

1/2 laurierblaadje

1 kruimig kokende aardappel

1 zak erwtensoepgroenten (` 500 g)

2 magere rookworsten (` 250 g)

Bereiden
1. In zeef spliterwten wassen. In grote pan doen: spliterwten, karbonade, spekblokjes en 1 3/4 liter water. Zout, peper en laurierblad toevoegen. Aan de kook brengen en ca. 30 minuten zachtjes laten koken. Af en toe roeren. 2. Aardappel schillen, wassen en in blokjes snijden. Erwtensoepgroenten en aardappelblokjes aan soep toevoegen. Soep ca. 30 minuten zachtjes doorkoken; regelmatig roeren. Rookworsten uit verpakking nemen en toevoegen en ca. 10 minuten meewarmen op laag vuur. 3. Karbonade en rookworst uit soep nemen. Laurierblad verwijderen. Karbonadevlees in stukjes van bot snijden. Rookworst in plakjes snijden. 4. Vlees en worst door soep roeren. Op smaak brengen met zout en peper. Serveren met donker roggebrood en plakjes katenspek.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2006, 10:04
Verwijderd
je kunt het zelfs vanmiddag maken en dan meteen opeten, dat maakt niet uit. De smaak is alleen wat beter verdeeld als je het tussendoor even laat staan. En je recept vind ik wel goed klinken. Gebruik je gedroogde spliterwten? Kijk dan wel vooraf op de verpakking of het misschien moet weken.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 14:38
Stefanie
Stefanie is offline
Opwarmen is best lekker hoor, dan is de smaak er goed in getrokken! Als je het gaat invriezen moet je het wel helemaal verwarmen als je het weer opeet, uit ervaring zeg ik dat erwtensoep met koude stukjes niet echt lekker is
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 19:05
MTpower
MTpower is offline
Spliterwten pers ik altijd nog even door de zeef na het koken, ik vind die stukjes erin zo ranzig

Laatst gewijzigd op 20-12-2006 om 10:54.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 19:58
Lif
Lif is offline
Ik heb bijna helemaal het recept gevolgd en het is erg lekker geworden. Was van plan om een deel in te vriezen, maar alles is opgegaan Best makkelijk te maken eigenlijk, het kost vooral tijd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten