Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2002, 12:26
AlopiA
AlopiA is offline
zijn hartwand is te dik, als het meezit, wordt hij nog redelijk oud, maar waarschijnlijk niet.
heeft 1 van jullie ook een kat met een hartkwaal, en hoe gaan jullie daar mee om?
Oud 26-06-2002, 11:56
Geraldine
Geraldine is offline
hmm, die van mij heeft geen hartkwaal (hij is wel veel te dik, dus hij kan er wel een krijgen denk ik, maar voorlopig gaat dat nog goed) maar hij heeft wel allerlei andere kwaaltjes, omdat ie het vroeger niet zo goed had (verwaarloost). hij heeft bijv een erg zwak maag en darmstelsel, moet speciale brokken hebben anders krijgtie diaree, dat soort dingen. Hij zal waarschijnlijk niet megaoud worden ofzo, maar hij gaat ook niet extreem vroeg dood denk ik.
maargoed, ik laat het beest gewoon z'n gang gaan, als ie naar buiten wil vinnik dat prima, hij moet wel lol hebben in z'n leven. Liever dat ie een iets minder lang maar wel leuk leven heeft dan een ;ang en saai leven.
Oud 27-06-2002, 07:28
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Geraldine schreef:
hmm, die van mij heeft geen hartkwaal (hij is wel veel te dik, dus hij kan er wel een krijgen denk ik, maar voorlopig gaat dat nog goed) maar hij heeft wel allerlei andere kwaaltjes, omdat ie het vroeger niet zo goed had (verwaarloost). hij heeft bijv een erg zwak maag en darmstelsel, moet speciale brokken hebben anders krijgtie diaree, dat soort dingen. Hij zal waarschijnlijk niet megaoud worden ofzo, maar hij gaat ook niet extreem vroeg dood denk ik.
maargoed, ik laat het beest gewoon z'n gang gaan, als ie naar buiten wil vinnik dat prima, hij moet wel lol hebben in z'n leven. Liever dat ie een iets minder lang maar wel leuk leven heeft dan een ;ang en saai leven.
wat zielig!
maar wel hartstikke bedankt voor je reactie, ik heb er best veel aan
Oud 27-06-2002, 10:00
Frida
Frida is offline
Citaat:
Alopia schreef:
zijn hartwand is te dik, als het meezit, wordt hij nog redelijk oud, maar waarschijnlijk niet.
heeft 1 van jullie ook een kat met een hartkwaal, en hoe gaan jullie daar mee om?
...Wat sielug

Ik heb zelf twee schatten van katten en ik zou ook niet meteen weten wat te doen als deze zo'n hartkwaal zouden krijgen/hebben.
Wat is de oorzaak hier van? Is de kat te zwaar of heeft het meerdere factoren? Je vroeg hoe je ermee kan omgaan, wel ik weet het zelf niet precies, maar ik denk dat een keertje wat extra aandacht kan vast geen kwaad Gaf de dierenarts geen raad betreffende die dingen?
Oud 28-06-2002, 10:32
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Frida schreef:

...Wat sielug

Ik heb zelf twee schatten van katten en ik zou ook niet meteen weten wat te doen als deze zo'n hartkwaal zouden krijgen/hebben.
Wat is de oorzaak hier van? Is de kat te zwaar of heeft het meerdere factoren? Je vroeg hoe je ermee kan omgaan, wel ik weet het zelf niet precies, maar ik denk dat een keertje wat extra aandacht kan vast geen kwaad Gaf de dierenarts geen raad betreffende die dingen?
het is aangeboren, waarschijnlijk, hij is niet te zwaar ofzo, maar de dierenarts zei alleen dat we pillen moesten geven &zo, verde niets, eigelijk ik zit nu al de hele dag met dat beest op schoot heeft vanacht ook bij me in bed geslapen
hij's superlief, moet ie net een hartkwaal krijgen, zeg!
Oud 28-06-2002, 13:21
LiL_Topenge
LiL_Topenge is offline
hai alopia
jah echt sielug voor basje...
hij is nu toch lekker actief met die pillen???
nou veel sterkt en geeft jullie katten maar een aai!

doeggie

topenge
Oud 28-06-2002, 21:53
Geraldine
Geraldine is offline
Citaat:
Alopia schreef:

wat zielig!
maar wel hartstikke bedankt voor je reactie, ik heb er best veel aan
mjah, vergeleken bij jouw kat is mijnus helemaal niet zo zielig hoor, hij word wat sneller ziek dan een normale kat, en hij heeft een regelmatig voedingspatroon nodig, maar verder heeft ie een heel aardig leven.

maargoed, heel veel succes met jouw kat, ik hoop dattie het allemaal haalt.
donorharten inplanteren, daar doen ze niet zo aan bij katten ofwel? das wel een erg zware operatie voor zo'n klein beesie. toch jammer.
Oud 07-07-2002, 00:06
Droyd
Droyd is offline
Jammer...Je moet wel in acht houden dat er ook nog andere doodsoorzaken zijn dan hartkwalen (vergiftiging, aangereden worden enz) en het feit dat ze een hartkwaal heeft minder veel uitmaakt dan je denkt omdat ze ongeveer evenveel kans maakt om aan iets anders te sterven...wat bij mijn 8 exkatten steeds het geval is geweest...

Wees blij als poesie niet veel afziet
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 08:46
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Mijn kat is vroeger verwaarloost een vriendin van mijn moeder had hem gevonden toen ie vastgebonden zat aan een boom met een heel strak touwtje om zn nek. Zij heeft hem toen meegenomen en zo komen wij dus aan hem. We moesten natuurlijk kijken of alles goedwas met hem dus gingen we naar de arts. De arts allemaal dingen gedaan en kwam tot de conclusie dat onze kat een groot gat in zijn hart heeft. Hij zou nog erg kort te leven hebben, binnen een jaar zou hij er niet meer zijn.

Hij was toen nog geen 1 nu zijn we 17 jaar verder en hij leeft nog steeds Hij heeft dus heel erg mazzel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten