Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2006, 19:17
Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Ja, als we dan toch over alle sporten een topic gaan maken. Duiken wordt steeds populairder.

Waar duik jij? Zit je bij een vereniging? Doe je ook aan duikvakanties? Heb je bijzondere dingen meegemaakt onderwater?

Vertel!
Oud 09-02-2006, 10:22
Verwijderd
Ik duik niet meer, heb bij de plaatselijke vereniging gezeten, maar vanwege privacyredenen vertellen we niet waar dat is.

Ik heb wel gedoken op vakanties, maar niet echt speciale duikvakanties. En great barrier reef (Australië) is écht heel mooi en groots. Verder niet echt spannende dingen meegemaakt.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 10:45
ExVaal
ExVaal is offline
Ik mag helaas niet duiken met mijn oren.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 13:15
Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Citaat:
Ertur schreef op 09-02-2006 @ 11:22 :
Ik duik niet meer, heb bij de plaatselijke vereniging gezeten, maar vanwege privacyredenen vertellen we niet waar dat is.

Ik heb wel gedoken op vakanties, maar niet echt speciale duikvakanties. En great barrier reef (Australië) is écht heel mooi en groots. Verder niet echt spannende dingen meegemaakt.
Heb je ook brevetten ofzo? Oef, daar in Australië zou ik echt zò graag willen duiken he, dat lijkt me echt geweldig
Oud 09-02-2006, 13:15
Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Citaat:
Vaal schreef op 09-02-2006 @ 11:45 :
Ik mag helaas niet duiken met mijn oren.
Wat heb je dan aan je oren?
Oud 09-02-2006, 13:18
Balance
Balance is offline
Ik heb op Curacao m'n open water gehaald, maar heb sindsdien niet meer gedoken
Oud 09-02-2006, 13:18
Verwijderd
Mja, vrienden van m'n ouders duiken, ik hoor soms wel eens mooie verhalen dat ze op vakantie in dat hele heldere blauwe water alles goed kunnen zien.. Eentje heeft zelfs z'n vriendin ontmoet daar ergens. Maar ik ben een beetje claustrofobisch, dus, heb je daar last van onder water?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 13:22
Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Citaat:
Balance schreef op 09-02-2006 @ 14:18 :
Ik heb op Curacao m'n open water gehaald, maar heb sindsdien niet meer gedoken
En, hoe vond je het op Curaçao? Mijn stiefvader is het een tijdje geleden op duikvakantie geweest en hij vond t prachtig. Alleen hij zei wel dat je er wel duidelijk kon zien dat het koraal heftig wordt aangetast
Oud 09-02-2006, 13:23
Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Citaat:
Lollokaust schreef op 09-02-2006 @ 14:18 :
Mja, vrienden van m'n ouders duiken, ik hoor soms wel eens mooie verhalen dat ze op vakantie in dat hele heldere blauwe water alles goed kunnen zien.. Eentje heeft zelfs z'n vriendin ontmoet daar ergens. Maar ik ben een beetje claustrofobisch, dus, heb je daar last van onder water?
Hmm dat weet ik zo niet. Maar je kan eens een keer een oefenlesje nemen om te kijken hoe het gaat? Gewoon in een zwembad bijvoorbeeld.
Oud 09-02-2006, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Leeuwtje schreef op 09-02-2006 @ 14:23 :
Hmm dat weet ik zo niet. Maar je kan eens een keer een oefenlesje nemen om te kijken hoe het gaat? Gewoon in een zwembad bijvoorbeeld.
Hmm oke, kan dat in elk zwembad? En is dat duur?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 13:33
Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Citaat:
Lollokaust schreef op 09-02-2006 @ 14:31 :
Ik zou je dichtsbijzijnde zwembad even opbellen om te vragen of ze er ook duiklessen geven. Of even op internet zoeken naar een duikvereniging, die zitten meestal in die zwembaden dan 'swinters. En of het duur is weet ik niet.. Volgens mij kan je gewoon een keer een proefles doen, gratis. Iig zo is het altijd bij mijn duikvereniging. (ROV)
Oud 09-02-2006, 13:34
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Leeuwtje schreef op 09-02-2006 @ 14:31 :
Sssst mag niet offtopic! Dus geef nou maar antwoord op mijn vragen!!

Ik heb op vakantie wel eens gedoken met van die flessen
Heb geen diploma ofzo, maar ik vind het gewoon prettig om iets in/bij/op/rond etc. van het water te doen
Was wel leuk dus
Oud 09-02-2006, 13:38
Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Citaat:
MTpower schreef op 09-02-2006 @ 14:34 :

Ik heb op vakantie wel eens gedoken met van die flessen
Heb geen diploma ofzo, maar ik vind het gewoon prettig om iets in/bij/op/rond etc. van het water te doen
Was wel leuk dus
Oew waar dan ergens? En had je wel een korte cursus van tevoren?
Oud 09-02-2006, 13:48
olijke otter
olijke otter is offline
Citaat:
Lollokaust schreef op 09-02-2006 @ 14:31 :
nah is niet zo duur en het is wel een goede manier om een id te krijgen van hoe het is enzo.

Claustrofobisch zou ik het niet willen noemen, het is eerder iets waar je overheen moet stappen. Het is vreemd om onder water adem te halen, maar als je er eenmaal aan went is het wel

net als de eerste keer een wand loslaten om naar beneden te abseilen

of in een velodrome een schuine wand opfietsen, als je het eenmaal gehad hebt is het alleen maar leuk

Laatst gewijzigd op 09-02-2006 om 13:50.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 13:49
Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Citaat:
Wasbeermeneer schreef op 09-02-2006 @ 14:48 :
t willen noemen, het is eerder iets waar je overheen moet stappen. Het is vreemd om onder water adem te halen, maar als je er eenmaal aan went is het wel
Juh dat vond ik echt raar, toen ik met duiken begon.
Oud 09-02-2006, 13:50
olijke otter
olijke otter is offline
Citaat:
Leeuwtje schreef op 09-02-2006 @ 14:49 :
Juh dat vond ik echt raar, toen ik met duiken begon.
de eerste keer dat je inademt is echt vreemd. Je wil het eigenlijk niet, maar je moet wel aangezien je lucht nodig hebt. Tis ook vreemd hoe het je longen ingeblazen wordt als het ware
Oud 09-02-2006, 13:51
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Leeuwtje schreef op 09-02-2006 @ 14:38 :
Oew waar dan ergens? En had je wel een korte cursus van tevoren?
Was in een zwembad, was op een feestje van onze zwemvereniging.
Moest ik een beetje op de bodem van het zwembad de boel in de gaten houden (heel veel mensen in het water, kan van de kant lastig te zien zijn of er iets gebeurt...).
Ik kreeg alleen even uitgelegd hoe die zooi werkte en toen werd ik het water in gedonderd
Ging prima overigens
Oud 09-02-2006, 13:52
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Wasbeermeneer schreef op 09-02-2006 @ 14:48 :
Het is vreemd om onder water adem te halen, maar als je er eenmaal aan went is het wel
Dat vond ik juist meteen
Oud 09-02-2006, 13:54
Green Day
Green Day is offline
Nog nooit gedaan...maar het is zeker iets wat ik ooit nog eens tijdens mn leven wil gaan doen/leren Al was t maar omdat ik sowieso (als oud-reddingsbrigadier) veel met zwemmen/water e.d heb.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 13:54
Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Citaat:
Wasbeermeneer schreef op 09-02-2006 @ 14:50 :
de eerste keer dat je inademt is echt vreemd. Je wil het eigenlijk niet, maar je moet wel aangezien je lucht nodig hebt. Tis ook vreemd hoe het je longen ingeblazen wordt als het ware
Juh en het is hele drooooge lucht, je moet er echt aan wennen.
Oud 09-02-2006, 13:55
Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Citaat:
MTpower schreef op 09-02-2006 @ 14:51 :
Was in een zwembad, was op een feestje van onze zwemvereniging.
Moest ik een beetje op de bodem van het zwembad de boel in de gaten houden (heel veel mensen in het water, kan van de kant lastig te zien zijn of er iets gebeurt...).
Ik kreeg alleen even uitgelegd hoe die zooi werkte en toen werd ik het water in gedonderd
Ging prima overigens
Oh gaaf, dat lijkt me btw best leuk om te hebben als baantje!
Oud 09-02-2006, 13:55
Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb gehoord dat je in Egypte heel goed kunt duiken en dat de omgeving heel mooi is. Daar zou ik nog heel graag heen willen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 13:56
Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Citaat:
Green Day schreef op 09-02-2006 @ 14:54 :
Nog nooit gedaan...maar het is zeker iets wat ik ooit nog eens tijdens mn leven wil gaan doen/leren Al was t maar omdat ik sowieso (als oud-reddingsbrigadier) veel met zwemmen/water e.d heb.
Juh moet je doen Martie, kunnen we samen duiken
Oud 09-02-2006, 13:57
Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 09-02-2006 @ 14:55 :
Ik heb gehoord dat je in Egypte heel goed kunt duiken en dat de omgeving heel mooi is. Daar zou ik nog heel graag heen willen.
Jaaa, mijn stiefvader heeft voor het eerst gedoken toen hij in Egypte op vakantie was.. hij werd zo verliefd op het zicht daar onderwater dat hij hier les is gaan nemen om dat vaker mee te kunnen maken. Ikzelf ben er nog nooit geweest.

Wel in Kroatië en dat beviel me ook al, maar dat is natuurlijk wel iets anders dan Egypte of Australië
Oud 09-02-2006, 13:58
Green Day
Green Day is offline
Citaat:
Leeuwtje schreef op 09-02-2006 @ 14:56 :
Juh moet je doen Martie, kunnen we samen duiken

Maar ik wil er pas na mn 40e aan beginnen, dus dan zul je tot die tijd helaas contact met me moeten houden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2006, 13:59
Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Citaat:
Green Day schreef op 09-02-2006 @ 14:58 :
Maar ik wil er pas na mn 40e aan beginnen, dus dan zul je tot die tijd helaas contact met me moeten houden
Waarom pas na je 40ste?
Oud 09-02-2006, 14:02
olijke otter
olijke otter is offline
Citaat:
MTpower schreef op 09-02-2006 @ 14:52 :
Dat vond ik juist meteen
mja met als het went bedoelde ik ook een paar keer ademhalen

iig dat was bij mij zo dat ik meteen blij rond ging zwemmen en het heel vet vond, maar het zal wel per persoon verschillen
Oud 09-02-2006, 14:03
olijke otter
olijke otter is offline
Citaat:
Leeuwtje schreef op 09-02-2006 @ 14:57 :
Jaaa, mijn stiefvader heeft voor het eerst gedoken toen hij in Egypte op vakantie was.. hij werd zo verliefd op het zicht daar onderwater dat hij hier les is gaan nemen om dat vaker mee te kunnen maken. Ikzelf ben er nog nooit geweest.

Wel in Kroatië en dat beviel me ook al, maar dat is natuurlijk wel iets anders dan Egypte of Australië
het schijnt dat de coraalriffen in egypte abnormaal mooi zijn ja.

Ik ga een dezer jaren naar isla margarita en dan ga ik daar ook duiken
Oud 09-02-2006, 14:03
Bloem
Bloem is offline
Mijn vader, zijn vriendin en mijn zusje hebben hun open water (en wat vervolgdingen geloof ik) gehaald, zij duiken vooral in Nederland en in Egypte. Ik zou ook heel graag willen maar het mag niet ivm mijn medicijnen en het drukverschil dus ik hou het maar bij snorkelen. Duiken lijkt me wel echt nog gaver though
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 14:04
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Wasbeermeneer schreef op 09-02-2006 @ 15:03 :
Daar heb ik in april gesnorkeld en dat was al zooo gaaf, daar duiken lijkt me echt nog veel bijzonderder
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 14:04
Green Day
Green Day is offline
Citaat:
Leeuwtje schreef op 09-02-2006 @ 14:59 :
Waarom pas na je 40ste?

Omdat ik nog 140.000 andere ambities heb, zoals je weet
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 14:08
Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Citaat:
Wasbeermeneer schreef op 09-02-2006 @ 15:02 :
mja met als het went bedoelde ik ook een paar keer ademhalen

iig dat was bij mij zo dat ik meteen blij rond ging zwemmen en het heel vet vond, maar het zal wel per persoon verschillen
Ik kwan de eerste keer niet naar beneden Maar dat was dan ook omdat ik per ongeluk telkens lucht ìn het vest blies terwijl ik het eruit moest laten
Oud 09-02-2006, 14:09
Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Citaat:
Wasbeermeneer schreef op 09-02-2006 @ 15:03 :

Ik ga een dezer jaren naar isla margarita en dan ga ik daar ook duiken
Oew Ik wist btw helemaal niet dat jij dook? Doe je dat ook wel eens hier in Nederland of alleen op vakanties?
Oud 09-02-2006, 14:10
Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Citaat:
Bloem schreef op 09-02-2006 @ 15:03 :
Mijn vader, zijn vriendin en mijn zusje hebben hun open water (en wat vervolgdingen geloof ik) gehaald, zij duiken vooral in Nederland en in Egypte. Ik zou ook heel graag willen maar het mag niet ivm mijn medicijnen en het drukverschil dus ik hou het maar bij snorkelen. Duiken lijkt me wel echt nog gaver though
Ohh wel jammer zeg, vooral als je hele familie zowat duikt en t jou ook leuk lijkt =/ Lijkt me echt balen.

Maarja, snorkelen is ook heel erg leuk (Ik ken het, ik mocht voor t eerst duiken op vakantie in Kroatië en toen werd ik snipverkouden en heb zowat de hele vakantie alleen maar kunnen snorkelen
Oud 09-02-2006, 14:48
Mema
Mema is offline
Ik heb met bedrijfsuitje gedoken Was echt super gaaf, maar wel freaky. Ben altijd heel bang geweest voor onderwater zwemmen En nu was ik steeds bang dat ik geen adem meer kreeg maar dat bleek allemaal mee te vallen Alleen als er water in mn bril liep werd ik gek

Wel schitterende sport, maar nx voor mij want ik vind het niet heel erg prettig onder water Voor even was het wel gaaf.
Oud 09-02-2006, 14:50
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leeuwtje schreef op 09-02-2006 @ 14:22 :
En, hoe vond je het op Curaçao? Mijn stiefvader is het een tijdje geleden op duikvakantie geweest en hij vond t prachtig. Alleen hij zei wel dat je er wel duidelijk kon zien dat het koraal heftig wordt aangetast
Het is inderdaad prachtig. Sowieso zie je in Curacao met het snorkelen alleen al genoeg moois om je ogen uit te kijken. Als je gaat duiken helemaal. Al die vissen zijn zo mooi gekleurd en het koraal is ook erg mooi ja . Het zal ongetwijfeld zo zijn dat het wordt aangetast, maar aangezien ik niet heel goed weet hoe koraal er normaal uit ziet weet ik ook niet of dat erg verschillend is met wat ik heb gezien. Ik zag iig geen kapotte stukken oid.
Ik kwam ook op zo'n anderhalve meter afstand een schildpad tegen. Heel groot en waanzinnig mooi. Ook ben ik een aantal murenes tegen gekomen. Niet te dichtbij gelukkig, want die zijn gevaarlijk.
Oud 09-02-2006, 16:01
Verwijderd
Ik heb zo'n 7 jaar gezwommen en daarbij ook duiken gehad, zit niet bij een vereniging maar ga deze zomer waarschijnlijk wel duiken in curaçao.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 16:43
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Leeuwtje schreef op 09-02-2006 @ 14:55 :
Oh gaaf, dat lijkt me btw best leuk om te hebben als baantje!
Het was maar eenmalig en op vrijwillige basis, maar het was wel leuk ja!
Oud 09-02-2006, 16:59
mcflem
mcflem is offline
Ik heb het nooit écht gedaan maar ik ging wel altijd snorkelen.
En ik heb een hele tijd op (wedstrijd)zwemmen gezeten en toen zwom ik altijd het hele bad onder water maar dat telt ook niet.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 17:05
Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Citaat:
Mema schreef op 09-02-2006 @ 15:48 :
Ik heb met bedrijfsuitje gedoken Was echt super gaaf, maar wel freaky. Ben altijd heel bang geweest voor onderwater zwemmen En nu was ik steeds bang dat ik geen adem meer kreeg maar dat bleek allemaal mee te vallen Alleen als er water in mn bril liep werd ik gek

Wel schitterende sport, maar nx voor mij want ik vind het niet heel erg prettig onder water Voor even was het wel gaaf.
Waar heb je dan gedoken?
Oud 09-02-2006, 17:06
Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Citaat:
Balance schreef op 09-02-2006 @ 15:50 :
Het is inderdaad prachtig. Sowieso zie je in Curacao met het snorkelen alleen al genoeg moois om je ogen uit te kijken. Als je gaat duiken helemaal. Al die vissen zijn zo mooi gekleurd en het koraal is ook erg mooi ja . Het zal ongetwijfeld zo zijn dat het wordt aangetast, maar aangezien ik niet heel goed weet hoe koraal er normaal uit ziet weet ik ook niet of dat erg verschillend is met wat ik heb gezien. Ik zag iig geen kapotte stukken oid.
Ik kwam ook op zo'n anderhalve meter afstand een schildpad tegen. Heel groot en waanzinnig mooi. Ook ben ik een aantal murenes tegen gekomen. Niet te dichtbij gelukkig, want die zijn gevaarlijk.
Oh ik heb wel eens een murene van heel dichtbij gezien en ik schrok me rot Maar ze zijn wel heel gaaf

Schildpadden lijken me ook echt stoer om te zien onderwater <3
Oud 10-02-2006, 14:47
Green Day
Green Day is offline
Houden sommigen van jullie eigenlijk een duik "dag-/logboek" bij?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 14:57
Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Citaat:
Green Day schreef op 10-02-2006 @ 15:47 :
Houden sommigen van jullie eigenlijk een duik "dag-/logboek" bij?
Oh volgens mij heeft iedereen wel een logboek. Ik heb iig wel een logboek van de NOB waar al mn duiken worden opgeschreven enzo en handtekening van buddy wordt gezet (ik mag bv pas mn 2sters halen als ik 50 duiken heb geloof ik) daarom moeten er dus handtekeningen worden gezet als bewijs.

Een dagboek voor duiken hou ik niet bij nee
Oud 10-02-2006, 15:41
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Leeuwtje schreef op 10-02-2006 @ 15:57 :
Oh volgens mij heeft iedereen wel een logboek. Ik heb iig wel een logboek van de NOB waar al mn duiken worden opgeschreven enzo en handtekening van buddy wordt gezet (ik mag bv pas mn 2sters halen als ik 50 duiken heb geloof ik) daarom moeten er dus handtekeningen worden gezet als bewijs.

Een dagboek voor duiken hou ik niet bij nee
Dat is toch makkelijk te faken?
Oud 10-02-2006, 18:27
Mema
Mema is offline
Citaat:
Leeuwtje schreef op 09-02-2006 @ 18:05 :
Waar heb je dan gedoken?
in heel ofzo
Oud 10-02-2006, 22:43
Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Citaat:
MTpower schreef op 10-02-2006 @ 16:41 :
Dat is toch makkelijk te faken?
Njah ik vind t niet leuk om zoiets te faken, ik ga liever voor de veilige weg bij zoiets als duiken
Oud 10-02-2006, 22:44
Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Citaat:
Mema schreef op 10-02-2006 @ 19:27 :
in heel ofzo
:gaaf:
Oud 10-02-2006, 23:16
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Leeuwtje schreef op 10-02-2006 @ 23:43 :
Njah ik vind t niet leuk om zoiets te faken, ik ga liever voor de veilige weg bij zoiets als duiken
Maar het kan wel
En of je nou 45 duiken doet of 50 zal weinig uitmaken lijkt mij
Oud 11-02-2006, 00:31
Project 50
Project 50 is offline
Citaat:
Lollokaust schreef op 09-02-2006 @ 14:18 :
Maar ik ben een beetje claustrofobisch, dus, heb je daar last van onder water?
Ik ben zelf ook een beetje claustrofobisch en heb er onderwater eigenlijk helemaal geen last van, zeker niet als je in helder water zwemt. Maar je moet je er, zoals eerder gezegd, wel even over heen zetten om onder water adem te halen. Dat is inderdaad vreemd. Maar na een zekere tijd vond ik het juist alleen maar leuk. .
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 02:32
Breg
Breg is offline
ik heb een open water course gedaan en wil volgende week de advanced course van padi gaan doen. Moet je dan ook weer oefeningen doen zoals bij de open water course (zoals je masker vol laten lopen met water en het eruit blazen, de regulator van je buddy genbruiken en.)?
Reageren

Regels voor berichten