Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2007, 13:04
teeth, wait
teeth, wait is offline
Hoe slecht is het eigenlijk om de lunch met de avondmaaltijd te verwisselen (áls het slecht is)?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2007, 13:08
Nebel
Nebel is offline
volgens mij is dat helemaal niet slecht, doen ze bij mij in het ziekenhuis ook altijd,

als ik het doe val ik alleen in slaap (wat niet erg is als je in het ziekenhuis ligt maar anders wel) en eet ik veel te weinig omdat ik tussen de middag niet veel op kan.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 13:49
Verwijderd
er zijn heel veel mensen die smiddags warm eten en savonds brood
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 13:53
Nona
Nona is offline
Ik zie niet in wat er slecht aan is. Als je een erg drukke dag hebt en pas de kans hebt om te eten vlak voor je naar bed gaat is het zelfs gezonder aangezien je dan een lichtere maaltijd te verteren hebt.
Oud 27-01-2007, 14:28
Fides
Fides is offline
In warmere landen (bijv. Mediterrane landen) eten ze heel vaak smiddags warm.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 15:14
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 27-01-2007 @ 14:53 :
Ik zie niet in wat er slecht aan is. Als je een erg drukke dag hebt en pas de kans hebt om te eten vlak voor je naar bed gaat is het zelfs gezonder aangezien je dan een lichtere maaltijd te verteren hebt.
Dat denk ik ook ja.

Wij aten vroeger ook 's middags warm :boeren:
Oud 27-01-2007, 16:51
Roos
Roos is offline
Dat is helemaal niet 'slecht'.

Ik vind 't trouwens vervelend dat de laatste tijd allemaal vragen worden gesteld met "hoe slecht is dit, hoe slecht is dat".

Het enige nadeel kan zijn, dat je na je boterhammen avondmaal, 's avonds weer sneller honger krijgt, en dus snackneigingen krijgt.
Ik zou dus 's avonds nog lekker een schaal yoghurt nemen ofzo.
Oud 27-01-2007, 17:07
Verwijderd
volgens mij is het idd gezonder zelfs. want dan heb je nog alle tijd om je eten goed te verteren en de energie die je er uit haalt te verteren. avondeten met boterhammen doe je dan vaak automatisch ietsje later (omdat warm eten zwaarder is), waardoor je ook niet s avonds trek krijgt
je schijnt ook beter te slapen na licht avondeten
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 17:07
Verwijderd
Inderdaad, wat zou daar nou slecht aan zijn?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 17:11
Verwijderd
Uhm wij eten zondag's altijd warm tussen de middag.
En als ik, of mijn broertje moeten sporten ook. Ik zie niet in waarom dat slecht is eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 17:15
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Roos schreef op 27-01-2007 @ 17:51 :
Het enige nadeel kan zijn, dat je na je boterhammen avondmaal, 's avonds weer sneller honger krijgt, en dus snackneigingen krijgt.
Ik zou dus 's avonds nog lekker een schaal yoghurt nemen ofzo.
Bij mij is het juist eerder andersom. Misschien dat de opbouw van eten beter is oid..

Het enige is dat ik nooit zin heb om warm te eten zo vroeg.
Oud 27-01-2007, 17:44
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Roos schreef op 27-01-2007 @ 17:51 :
Ik vind 't trouwens vervelend dat de laatste tijd allemaal vragen worden gesteld met "hoe slecht is dit, hoe slecht is dat".
Eens, maar ik heb nog steeds geen geniale ideeën om het te veranderen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 27-01-2007 @ 18:44 :
Eens, maar ik heb nog steeds geen geniale ideeën om het te veranderen

een discussietopic openen over waarom mensen tegenwoordig opeens bewuster worden van wat ze eten waar ook meteen dat soort vragen kunnen worden gesteld? of is dat juist aanmoedigen? ik vind verhoogd bewustzijn van wat we consumeren niet per se slecht
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 19:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik eet ook graag 's middags warm maar als ik dat doe dan wil ik altijd 's avonds weer warm eten omdat ik dan geen zin in brood heb
Oud 28-01-2007, 17:31
Verwijderd
Ik vind het sowieso raar dat het avondeten het zwaarst is en het ontbijt het kleinst. Ontbijt is toch de belangrijkste maaltijd van de dag enzo? En je neemt dan de meeste voedingsstoffen over etc? En 's avonds is dat een stuk minder? Het zou andersom moeten zijn, 'avondeten' doe je dan 's ochtends, lunch blijft lunch en ontbijt komt 's avonds.

Maar avondeten en lunch omdraaien is ook wel hip genoeg.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 23:11
Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 28-01-2007 @ 09:31 :
Ik vind het sowieso raar dat het avondeten het zwaarst is en het ontbijt het kleinst.
Doorgaans sta je op en heb je energie omdat je een goede nachtrust hebt gehad (tijdens de nachtrust is het lichaam het efficienst aan het werk). Dan ga je niet je spijsvertering belasten. Dat is simpelweg niet efficient. Het enige dat nuttig is op zo'n moment is iets dat licht verteerbaar is en suiker bevat ("een stoot energie geeft"). Dat houdt dus wat mij betreft in: fruit. Want graanproducten of melkproducten zijn niet licht verteerbaar.

Het is wat mij betreft logischer niet warm te eten en in relatief kleine of middelmatige porties te eten, meerdere malen per dag. Dan belast je je spijsvertering gelijkmatig waardoor er geen ups en downs of vermoeidheid optreedt.

Er zijn een aantal andere argumenten tegen het 'grote/warme' maaltijd in de avond princiepe, andere keer misschien. Om de vraag van TS te beantwoorden is het belangrijk te weten wat de lunch of het avondmaal concreet bevat qua ingredienten.

Het avondmaal is per definitie een te late maaltijd omdat de zon meestal al onder is. Dan hoor je te slapen. Wanneer de zon onder gaat slaap je en wanneer de zon op gaat wordt je wakker. Maar ja, zo natuurlijk leven we tegenwoordig niet meer. Zouden we ook zo weinig vrije tijd in de winter hebben.
Oud 29-01-2007, 08:32
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
z0pje schreef op 27-01-2007 @ 14:49 :
er zijn heel veel mensen die smiddags warm eten en savonds brood
In Spanje eten ze de grote maaltijd 's middags en 's avonds nog een paar frietjes met vlees ofzo.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 10:23
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 28-01-2007 @ 18:31 :
Ik vind het sowieso raar dat het avondeten het zwaarst is en het ontbijt het kleinst. Ontbijt is toch de belangrijkste maaltijd van de dag enzo? En je neemt dan de meeste voedingsstoffen over etc? En 's avonds is dat een stuk minder? Het zou andersom moeten zijn, 'avondeten' doe je dan 's ochtends, lunch blijft lunch en ontbijt komt 's avonds.

Maar avondeten en lunch omdraaien is ook wel hip genoeg.
Is het ook. Het beste is om te
Ontbijten als een koning,
Lunchen als een prins,
Dineren als een bedelaar

Dat is het beste voor je lichaam, dus van veel calorien naar steeds minder toe.

Laatst gewijzigd op 29-01-2007 om 10:32.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 18:31
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Af en toe eten we tussen de middag warm en ik vind het eigenlijk alleen maar fijn! Ga je veel minder snel heel veel koekjes eten ofzo

Maar helaas is 't niet echt praktisch om op school warm te eten

Anyway, het is niet schadelijk ofzo en ik sluit me aan bij wat hierboven gezegd is
Oud 30-01-2007, 19:06
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
wij eten in de vakantie ´s middags ook altijd warm, lekker handig. tenzij je niet al je maaltijden naar één punt verschuift of iets dergelijks, is het niet zo snel schadelijk hoor.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 19:25
Angel on Earth
Angel on Earth is offline
volgens mij is het normaal het beste als je s middags warm eet en s avonds brood.. deden wij eerder ook altijd maar nu lukt dat niet meer omdat we naar school en werk enz. moeten.. (deden ze vroeger ook! )
Oud 03-02-2007, 21:23
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
het maakt niet zoveel uit, wat je echt wilt vermijden is eigenlijk s'avonds langzame Carbs binnen te krijgen... en het liefst natuurlijk ook geen snelle Carbs...

Helemaal optimaal zou zijn je Kcal af te bouwen naarmate de dag verloopt. S'ochtends veel S'avonds weinig.

Zowiezo is ons systeem van 3 maaltijden per dag verouderd, en ongezond. 6 maaltijden per dag is eigenlijk wat je wilt. Gewoon berekenen hoeveel Kcal je per dag ongeveer nodig hebt voor onderhoud, die door 6 delen, en daar je maaltijden van maken. Zo hou je je metabolisme hoog, zorg om de 3 uur voor eiwitten om spierafbraak te voorkomen. Spierafbraak betekent dat je lichaam minder energie nodig hebt. Gezond eten is niet zo moeilijk.

Of je eten warm is of koud maakt natuurlijk geen zak uit. Maar als je vooral niet te dik wilt worden zou ik zowiezo 3 uur voor het slapen een minimaal aantal Carbs innemen. Je lichaam verbrand het niet en zet het om in vet
Oud 04-02-2007, 00:48
Verwijderd
Ontbijt is voor het opbouwen, lunch was vroeger altijd warm eten, energie voor smiddags en dan savonds brood.

Vroegah aten wij altijd warm tussen de middag. En in het ziekenhuis doen ze dat niet voor niets ook nog steeds
Met citaat reageren
Oud 04-02-2007, 10:55
Bloem
Bloem is offline
Mwah, niet in alle ziekenhuizen meer, gelukkig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten