Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2006, 17:24
sonicM
sonicM is offline
ik heb nouw al een half jaar met een meisje van 14 en ze is bang voor vreemde mensen ze voelt zicht totaal niet op haar gemak bij vreemde en ik dacht dat dat wennen was maar ze voelt ze er zo rot bij en ik wil haar heel graag helpen alleen weet niet hoe kan dit trouwens vaal angst zijn of andere dingen? ze durft heel weinig te zeggen en ze is heel erg stil en ze durft gewoon haast niet te eten of te drinken ik heb zelf vaalangst gehad toen had ik het ook wel maar niet zo erg als zij nu heeft met vreemde kan iemand mij helpen bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-12-2006, 18:37
Verwijderd
Ik zou zeggen: Probeer een faalangsttraining of ga eens met de vertrouwenspersoon praten op school ofzo. Maar dan moet ze het zelf ook wel willen.

Maar begin eens met het gebruiken van interpunctie.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 21:13
Smokin'
Smokin' is offline
Hmm maar ze is 14 en jij bent 17.. Stel dat je haar meeneemt naar iets waar je vrienden zijn. Jongens van 17/18..ik denk dat de meeste meisjes van 14 zich daar totaal niet op hun gemak zouden voelen eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 21:55
Al Murphy
Al Murphy is offline
Zal wel een beetje met haar leeftijd te maken hebben. Dat gedeelte lost zich vanzelf op. En ook wel wat met haar persoonlijkheid. En ze heeft nog jaren de tijd om die te vormen. En bedoel je dat ze zich in het algemeen zo schuchter gedraagt als ze bij onbekende is, of heb je het over wanneer ze met jouw vrienden is?

Verder denk ik dat jij er weinig tot niets aan kan veranderen. En hoe een 14-jarig meisje zich voelt t.o.v. 17- en 18-jarige jongens? Ik zou het weten. Waar is fotv_undercover als je haar nodig hebt...
Oud 29-12-2006, 22:00
Kwekky
Kwekky is offline
Ik had dit vroeger ook heel sterk, maar dat was dan ook omdat de vrienden van mijn vriend (nu ex) mij maar niets vonden, en dat ook openlijk op tafel legden.
Ik voelde mij dus altijd ongewenst.

Maar na lang nadenken etc., ben ik er eigenlijk ook wel achter gekomen dat ik mij ook ongemakkelijk voelde omdat ik niet sterk in mijn schoenen stond en mij altijd te min vond.

Wat ik je dus zou aanraden (al kan jij daar niet veel in helpen) is dat zij haar eigen wat meerwaarde geeft, dat ze haar goed in der vel voelt en niet onwennig moet zijn bij anderen, omdat ze zeker en vast goed genoeg is.

Het is volgens mij dus een kwestie van onzekerheid... Ze is ook nog zo jong..

Kus
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 00:24
Verwijderd
14 jaar, dat is de leeftijd van een hormonenhuishouding die niet deugt en een politieke overtuiging zonder onderbouwing.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 00:25
Verwijderd
Citaat:
Dukko schreef op 30-12-2006 @ 01:24 :
14 jaar, dat is de leeftijd van een hormonenhuishouding die niet deugt en een politieke overtuiging zonder onderbouwing.
Was dat maar waar.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 09:00
sonicM
sonicM is offline
Citaat:
Dukko schreef op 30-12-2006 @ 01:24 :
eeuhm op oud en nieuw 15
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 10:46
Verwijderd
Interpunctie schat..
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 11:37
Fides
Fides is offline
Citaat:
sonicM schreef op 29-12-2006 @ 18:24 :
vaalangst

Probeer haar zoveel mogelijk op haar gemak te stellen en laat haar kennis maken en praten met anderen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 17:46
gurl19
gurl19 is offline
Ik heb dat soms ook wel bij vreemden waar ik me niet op mij gemak voel. Geef haar in ieder geval aandacht. Praat wel met haar, anders zit ze er helemaal zo verloren bij.

Ik denk dat ze die vreemden (zoals je familie en vreemden) vanzelf wel leert kennen, en daardoor zich ook beter op haar gemak voelt.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 22:45
Poepkind
Poepkind is offline
ze is wat jong, en jouw vrienden zijn denk ik wat eng. Ze kent die mensen niet, ik was op mn 14e ook een stuk verlegener. Dat kan je nu echt niet meer zeggen van mij. het komt met de tijd wel, en geef haar gewoon xtra complimenten enzo voor haar zelfvertrouwen.
Oud 31-12-2006, 12:09
Verwijderd
Als ze zekerder van zichzelf is, zal ze vanzelf makkelijker met anderen omgaan. En als ze steeds vaker merkt dat dat goed gaat, zal ze ook weer zekerder van zichzelf worden. Positieve spiraal . Wat jij dus voor haar kunt doen, is haar zelfvertrouwen verhogen door haar te laten merken dat jij haar heel geweldig vindt . Complimentjes geven, als ze bang lijkt een knuffel, positief over haar zijn tegen anderen.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 15:12
Lotte
Lotte is offline
Dat is normaal, veel mensen hebben dat wel volgens mij. De beste oplossing lijkt mij om haar te accepteren en gewoon dingen met haar en haar vrienden te ondernemen en af en toe te vragen of ze zich gemakkelijk voelt.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 14:29
Klein Zusje
Klein Zusje is offline
Citaat:
Lotte schreef op 31-12-2006 @ 16:12 :
Dat is normaal, veel mensen hebben dat wel volgens mij. De beste oplossing lijkt mij om haar te accepteren en gewoon dingen met haar en haar vrienden te ondernemen en af en toe te vragen of ze zich gemakkelijk voelt.
Reageren

Regels voor berichten