Advertentie | |
|
![]() |
|
Tjah, het komt wel goed je moet gewoon niet confrontaties ontvluchten. Ik denk dat het net zoals met blozen vanzelf minder wordt. Als het niet minder wordt moet je misschien professionele hulp zoeken.
Je moet gewoon niet bewust bezig zijn om het probleem te vermijden want dan blijft het een probleem en zal het alleen maar erger worden. Je moet nu niet expres intimiteit gaan zoeken, maar je moet niet uit de weg gaan en nuchter er tegen over proberen te staan ipv meteen denken dat het een andere bedoeling heeft. |
![]() |
|
Ik doe m'n best nuchter te blijven. Ik snap zelf ook wel dat het raar is dat je bang bent voor je buurman enzo.
Maar hoe doe ik dat met vriendjes? Langzaam mezelf laten wennen? Want het liefste zou ik inderdaad alles uit de weg gaan, maar dan kom ik nooit verder. Is het slim om mezelf te dwingen of bereik ik daarmee alleen het tegenover gestelde? |
![]() |
|
Tjah, ik zou eerst nadenken over hoe het tot stand is gekomen. Als het geen psychologische grondslag heeft dan lijkt het mij geen kwaad kunnen om jezelf te dwingen. Ik bedoel je merkt het echt wel als ze echt oneerbare dingen doen zeg maar
![]() Maar misschien kan je beter wachten op wat anderen hierover te zeggen hebben, want ik vind het niet echt gemakkelijk. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Heb je enig idee waar die angst vandaan komt? (als je dit al verteld hebt, laat dan maar, heb ik dan over hoofd gezien)
Dat heeft vaak een diepere grond waar je je misschien helemaal nog niet bewust van bent. Voordat je uberhaupt aan vriendjes gaat denken zou ik dat eerst proberen uit te vogelen. Kijk, dat je van nature een afkeer hebt tegen intimiteit met onbekenden is logisch, heeft iedereen, maar dit geval gaat idd wat ver.
||
Citaat:
wat zou je doen als jouw vriendje je vertelde dat hij moeite heeft met intimiteit. Dat hij het daarom langzaam op wil bouwen en dat hij aan jou vraagt daar rekening mee te houden. Zou je dat bot vinden? Of dom, of wat dan ook? Ik mag hopen van niet, ik zou het in ieder geval alleen maar op prijs stellen dat diegene eerlijk tegen mij is, want het gaat niet goed als je hem dit soort dingen niet durft te vertellen. Vertrouwen en eerlijk durven zijn is toch erg belangrijk. En als dat vriendje om jou geeft zal hij het vast wel accepteren.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik hou niet van vreemden maar ben ook bang voor intimiteit. Dat ik bang ben voor leraren komt denk ik doordat ik één leraar ken die niet zo lief is geweest en ik nu dus bang ben voor mensen in dezelfde positie. Een andere leraar komt ook vaak iets te dichtbij. Ik weet dat ik er niks achter hoef te zoeken, maar klasgenoten zeuren vaak over die leraar die zo vaak bij ons zit en dan niet normaal maar net iets dichtbij of over mij (en andere klasgenoten) heen hangend. Sindsdien hou ik hem en anderen zoveel mogelijk op afstand en kan ik me ook niet concentreren als ze in de buurt zijn. ![]()
|
I agree stefje!
Trouwens Treintje een tip: Duidelijk zijn tegen die leraar misschien zeggen dat het niet iets persoonlijks is maar jij het niet prettig vind als hij te dichtbij komt en dat veel anderen dit ook niet leuk vinden en of hij daar aub mee wil kappen zoiets lol *niet schuldig voelen erover hoor als je beslist om dit te doen als hij er niks extra's mee bedoelt met dat dichterbij moven dan denkt hij wel ai dit wist ik niet ofzow en let er dan op in de toekomst* Als hij dit niet respecteert en te dichtbij komt bij je tja dan zou ik met een aantal anderen die dit ook niet erg koel vinden naar de directeur/directrice stappen ermee en de situatie uitleggen. Maar in ieder geval veel goodluck toegewenst!! Ennuh trouwens als je verliefd word op een jongen en het is wederzijds dan denk ik niet dat het zo moeilijks is om in z'n armen te kruipen enzow maar als dat gebeurt laat je ook vooral niet rushen he! Ieder op zijn/haar eigenste tempo je bent nog maar 16 hoeft allemaal heus niet zo snel als je dat niet wilt en er nog niet klaar voor bent etc^_^ : ![]() Goodnighty! *pfft ik zit thuis en het is zaterdag!!!!!* Ben echt oud aan het worden ofzow ![]() Laatst gewijzigd op 18-01-2004 om 01:30. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Daarom ben ik nu al twee keer een relatie misgelopen. En over die leraar: Ik ga het zeker niet alleen zeggen. Misschien dat ik samen met twee klasgenootjes het wel 'durf', maar ik vind het toch vrij genant.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Hou je dat vol? Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
en eventueel idd met meerdere naar hem/haar toestappen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zorg dat die docent het te weten komt, ga na de les naar hem toe met wat vriendinnen, stuur hem een mailtje, praat erover met je mentor maar doe wat. Verder denk ik dat je met jongens gewoon langzaam aan ze moet wennen. Misschien steeds een stapje verder? |
![]() |
||
Citaat:
toch bedankt.
|
Ik heb het ook een tijdje gehad. Ik haatte het ook als er iemand gewoon een arm om me heen sloeg of een knuffel gaf, of alleen maar naast me zat! Soms reageerde ik overtrokken door heel vijandig tegen die persoon te doen, terwijl hij misschien alleen maar met me wilde praten! Ik ben er vanzelf overheen gegroeid... Veel sterkte!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Het grote zwangerschaps- en babytopic #11 Severus | 500 | 26-08-2010 08:44 | |
Liefde & Relatie |
Waarom zoenen meiden sneller dan jongens met elkaar? Pleunie.. | 45 | 19-12-2009 21:54 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Peiling: Vlaams Blok populairste partij Mr.Hypert€xt | 162 | 05-11-2004 09:13 | |
De Kantine |
rare mensen die je aanspreken Zazoo | 152 | 10-05-2004 17:13 | |
Psychologie |
hebben problemen jouw leven veranderd? CoveredEyes | 78 | 23-01-2004 20:12 | |
De Kantine |
ONDERWEG NAAR FORUM: De geheimzinnige man... Secreet | 47 | 03-06-2003 14:07 |