Advertentie | |
|
Advertentie |
|
![]() |
|
.....Je wordt altijd gevormd door dingen die je mee maakt... Ikzelf ben wie ik ben door dingen die ik heb meegemaakt..
Na m'n ouders scheiding heb ik hoegenaamd geen contact meer met m'n pa (zag hem sinds 6 jaar pas toevallig in Zwolle lopen). Omdat hij sloeg, seks. misbruikte, ben ik nu bang voor mannen.. (Komt niet alleen door hem, ook door 7 jaar seks. misbruikt door 2 andere mannen + 2 × incest met andere familieleden..) In ieder geval ben ik nu altijd panisch voor mannen, en ga ik dissocieren zodra een man/ jongen mij aanraakt of enkel naar me kijkt.... Als ik dit soort dingen niet had meegemaakt was ik niet bang voor ze geweest, had ik er geen nachtmerries over, was ik may be niet al 4,5 jaar bij het riagg voor depressies, had ik miss niet 2 suicidepogoingen ondernomen en had ik een thuissituatie met vader + moeder enz....... Ik wil er eigenlijk niet teveel bij stilstaan... Het heeft immers geen zin om er over na te denken... Het verleden kun je niet veranderen (HELAAS ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Dat het geklaag is, ben ik het niet mee eens, ik vraag niet naar de problemen, maar naar het effect op je leven daarvan...
|||
Citaat:
*maar goed, laat verder maar zitten* Citaat:
*enfin, mon cher, je te pardonnai ![]()
Laatst gewijzigd op 24-12-2003 om 11:09. |
![]() |
|
![]() |
Toen ik heel jong was is mijn broer op zestienjarige leeftijd overleden als gevolg van een auto-ongeluk.
Dat heeft me heel erg gevormd. Toen ik zelf 16 was werd ik best wel bang, toen ik 17 was besefte ik dat elke dag die ik nu leef langer is dan mijn broer heeft kunnen meemaken. Om die reden probeer ik ook maximaal uit elke dag te halen ipv de hele dag niksen. Ik kan me ook vreselijk ergeren aan mensen die de hele dag geen flikker uitvreten...geef die dag dan aan mijn broer denk ik dan wel eens. |
![]() |
|
![]() |
Hmm, ik heb zelf nooit echt problemen ondervonden, ik ben, zoals nare man, gewend dat altijd alles lukt. Wel heeft mijn vader een herseninfarct gehad en vier hartinfarcten, waarvan de laatste bijna fataal was. Daar was ik best ondersteboven van en dat neem je wel mee. Ik ben nu blij met wat ik heb
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Spoiler: zeer lang verhaal Scarlet Spider | 21 | 21-09-2012 11:27 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
moslima's in nederland>>>referaat voor nederlands malaika | 5 | 28-09-2005 21:36 | |
Verhalen & Gedichten |
Een gedeelte uit mijn leven.. U*NiQ | 3 | 28-09-2005 18:06 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 | |
Verhalen & Gedichten |
Kritiek (dus niet reageren als je niet tegen kritiek kan!) Tantalus | 31 | 02-02-2002 10:36 |