Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2007, 17:31
misch
misch is offline
Ik ben nu al een 6-tal maanden samen met mijn vriend waarvan ik echt wel hou maar ik heb nog altijd heel sterke gevoelens voor mijn ex-vriend.
Mijn ex was de eerste jongen waarop ik ooit verliefd was en hij betekent zoveel voor me.
Mijn huidige vriend weet dat ook dat ik nog altijd niet over mijn ex ben.

Nu heb ik op oudejaarsavond met mijn ex gekust. Ik wou mijn vriend niet bedriegen maar ik voel gewoon nog zoveel voor mijn ex en ik kon hem echt niet afwijzen.

Ik weet nu niet wat ik moet doen. Moet ik het zeggen tegen mijn vriend of niet?
Mijn vriend ziet me echt graag en ik weet dat als ik ga zeggen dat ik hem bedrogen heb, dan gaat hij het niet uitmaken. Hij gaat er kapot van zijn maar hij zal het niet uitmaken met me!

Dus nu zit ik met een dilemma. Als ik het hem zeg , dan doe ik hem gewoon nog meer pijn maar langs de andere kant wil ik ook eerlijk zijn tegen mijn vriend.

Ik zie hem vrijdag terug. Zouden jullie het zeggen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2007, 17:32
Verwijderd
Ik zou het zeggen, ik vind eerlijkheid echt een van de belangrijkste dingen in een 'relatie'..
edit: En trouwens, als jij nog zoveel voelt voor je ex en hij de moeite neemt om je te zoenen, waarom blijf je in hemelsnaam bij je huidige vriend? En ik vind het best zielig voor je vriend hoor, een vriendin die toch nog een zwak heeft voor dr ex en zich ook niet kan inhouden om met hem te zoenen en het dan verzwijgen omdat hij het toch niet zal uitmaken maar dr wel verdrietig van zou zijn.

Laatst gewijzigd op 02-01-2007 om 17:34.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 17:34
Optima
Optima is offline
Citaat:
misch schreef op 02-01-2007 @ 18:31 Ik wou mijn vriend niet bedriegen maar ik voel gewoon nog zoveel voor mijn ex en ik kon hem echt niet afwijzen.
[/B]
Als het nou een onbeduidende knul was geweest die je gewoon ff getongd had, dan zou ik zeggen "wat niet weet wat niet deert" . maar ik krijg niet echt het idee dat dit een impulsieve actie was, vooral niet als je nog om je ex geeft. Ik zou het vertellen, en eventueel ook uitmaken. Een relatie werkt niet als je hart nog bij iemand anders ligt.
Oud 02-01-2007, 18:25
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Het uitmaken met je vriend inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 18:40
lso
lso is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 02-01-2007 @ 19:25 :
Het uitmaken met je vriend inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 19:09
EggeD
EggeD is offline
ja ik zou die vriend niet willen zijn, zelfs niet voor een euro
Oud 02-01-2007, 20:47
fotj_undercover
fotj_undercover is offline
heb je ook gevoelens voor je huidige vriend?
Oud 02-01-2007, 21:21
misch
misch is offline
Citaat:
fotj_undercover schreef op 02-01-2007 @ 21:47 :
heb je ook gevoelens voor je huidige vriend?

ja tuurlijk!! ik hou echt heel veel van hem.
het was heel erg om hem te bedriegen maar ik kon mijn ex gewoon echt niet weerstaan
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 21:25
Estar
Estar is offline
Vertellen, als je vreemdgaat moet je ook de ballen hebben om het te vertellen.

Ik zou wel dat ik hou heeeeel erg veel van je tijdens dat gesprek weglaten.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 21:27
fotj_undercover
Citaat:
misch schreef op 02-01-2007 @ 22:21 :
het was heel erg om hem te bedriegen maar ik kon mijn ex gewoon echt niet weerstaan
dan moet je naar zijn reactie kijken en dan moet je diep in je hart kijken en luisteren wat je hart zegt
als je het echt niet wil uitmaken, moet je het ook niet doen hoor
Oud 02-01-2007, 21:53
kous
kous is offline
wees eerlijk, en zo snel mogelijk , hoe langer je w8 hoe erger et word
Oud 02-01-2007, 21:57
fotj_undercover
ik denk dat veel mensen dat eens hebben meegemaakt...
je hebt een relatie, jullie zien elkaar echt graag, maar een van de 2 voelt nog iets voor zijn/haar ex.
op zich geen echt groot probleem, maar die persoon voelt zich schulidig...
je zegt zelf dat hij het nie gaat uitmaken dus de keuze is eigenlijk aan jou!
en jij zegt dat je hem echt graag ziet, dus wrm zou je het dan uitmaken?
Oud 02-01-2007, 22:01
lso
lso is offline
Het eerlijk aan hem zeggen... Alles wat je hier nu zei... De keuze zal uiteindelijk bij hem liggen ...
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 22:12
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
fotj_undercover schreef op 02-01-2007 @ 22:57 :
ik denk dat veel mensen dat eens hebben meegemaakt...
je hebt een relatie, jullie zien elkaar echt graag, maar een van de 2 voelt nog iets voor zijn/haar ex. op zich geen echt groot probleem, maar die persoon voelt zich schulidig...
Nou, ik denk dat dat wel meevalt hoor (met dat 'veel mensen dat wel eens meegemaakt hebben'). Ik heb dat zelf iig niet gehad en mijn vriend ook niet. Tuurlijk, iemand waar je een relatie mee hebt, zul je nooit meer echt vergeten en hopelijk kun je met een fijn gevoel op die persoon terugkijken. Maar het is wel een normale ontwikkeling dat je een ex los kunt laten, zeker als je voor een nieuwe relatie kiest. Ik persoonlijk zou niet in een (lange) relatie stappen als ik mijn ex nog niet los kan laten. Naar mijn idee is dat dus wel degelijk een probleem.

En @ ts: ik zou het hem wel degelijk zeggen, ook omdat er dus gewoon nog veel gevoelens meespelen. Dat is het eerlijkst, ook naar jezelf toe. En tuurlijk zul je hem er verdiet mee doen, maar dat doe je ook door het niet te zeggen en stiekem gevoelens voor je ex te blijven houden, waardoor je niet 100% voor deze relatie kunt gaan. Ook al denk je dan dat je huidige vriend het niet uit zal maken (ik persoonlijk zou dat wel doen en dan misschien nog niet eens zozeer vanwege die zoen, maar het gehele feit dat je nog zo met je ex zit) en wil je het zelf in eerste instantie ook niet uitmaken, hoe zie jij deze relatie dan verder voor je? Hoop je dat je vanzelf over je ex heen zult komen en helemaal gelukkig kunt zijn in deze relatie? Ik denk eerlijk gezegd dat dat je nog zwaar tegen gaat vallen..

Laatst gewijzigd op 02-01-2007 om 22:19.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 22:19
WolterB
WolterB is offline
Maak het uit met je vriend, want dit werkt niet.
Oud 02-01-2007, 23:07
Verwijderd
Citaat:
misch schreef op 02-01-2007 @ 22:21 :
Tja, je zal toch echt moeten kiezen.. dit is niet echt fair tegenover je vriend. Geroep van 'maak het uit' schiet je niet zoveel mee op denk ik, jij weet als enige wat je voelt en moet daar eens goed over nadenken denk ik en dan wat beslissen.

Sowieso zou ik het vertellen, hij moet ook weten waar ie aan toe is enzo.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 09:16
Anika
Als je echt zoveel van hem houdt snap ik niet hoe je hem zoiets aan kunt doen. Op mij komt het over alsof je je gevoel voor je ex belangrijker vindt dan je vriend, anders had je jezelf hoe dan ook tegengehouden.

Maargoed, als ik jou was zou ik het inderdaad vertellen aan je vriend, en als jullie besluiten samen verder te gaan zou ik het contact verbreken met je ex. Misschien dat je dan over je gevoel voor hem heenkomt en dan kom je in ieder geval niet meer in de verleiding om met hem te zoenen oid.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 09:21
Smokin'
Smokin' is offline
Je vriend is een pussy als hij het niet uitmaakt en jij hebt geen ruggengraat. Vertel het je vriend en maak het daarna uit als hij het niet uitmaakt.

En komnou.. je geeft om je vriend? Je houd van hem? Vrouwen proberen wel vaker recht praten wat krom is maar dit gaat wel heel ver. Je geeft niks om die gast.. dat zijn de feiten. Want.. het ergste dat je hem ongeveer aan kan doen is zoenen met je ex en uitgerekend dat doe je. Nu snap ik wel dat maatschappelijke normen je ertoe dwingen je eigen daad af te keuren en te zeggen dat je wel om je vriend geeft en daar een lulverhaal over eerlijkheid bij te plakken en blablabla.. maar de feiten zeggen dit: Je hele liefde voor die arme kerel die je vriend is stelde helemaal niks voor want je dacht voortdurend aan die ex van je. En op oudejaarsavond pakte je hem dan uiteindelijk...nadat dit gebeurt is schrijf je dit soort zinnen: "ik hou echt heel veel van hem." Nice way of showing it. Het punt is dat je hiermee niet eerlijk bent.. Ik geloof dat je het vervelend voor je vriend vind.. maar ik geloof er werkelijk niks van je van hem houd. je bent net ongeveer met een tank door zijn hart heen gereden en dan kraam je zulke zinnen uit. Drama.

Laatst gewijzigd op 03-01-2007 om 09:33.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 09:27
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
misch schreef op 02-01-2007 @ 18:31 :
Nu heb ik op oudejaarsavond met mijn ex gekust. Ik wou mijn vriend niet bedriegen maar ik voel gewoon nog zoveel voor mijn ex en ik kon hem echt niet afwijzen.

natuurlijk kon je dat wel. niemand die je dwingt om iemand te kussen hoor. jemig.
Oud 03-01-2007, 09:58
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Estar schreef op 02-01-2007 @ 22:25 :
Vertellen, als je vreemdgaat moet je ook de ballen hebben om het te vertellen.

Ik zou wel dat "ik hou heeeeel erg veel van je" tijdens dat gesprek weglaten.
Oud 03-01-2007, 17:04
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 03-01-2007 @ 10:27 :

natuurlijk kon je dat wel. niemand die je dwingt om iemand te kussen hoor. jemig. [/B]
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 17:43
Al Murphy
Al Murphy is offline
Pff, je moet een beetje weten wat je wil, he. Ofwel ben je consequent, vertel je het hem, en maak je het zelf uit. Want dit komt toch niet meer goed. Ofwel hou je je mond en denk je in het vervolg na voor je nog eens begint met een rondje je-vriendje-waar-je-zo-van-houdt-bedriegen. Maar wat liggen stoken in je relatie terwijl je weet dat hij er kapot van zou zijn en er dan maar mee blijft rondlopen en we leven nog lang en gelukkig... bah. Zoveel eerlijkheid zou ik echt niet appreciëren als vriendje. Oneerlijkheid trouwens ook niet, maar die komt tenminste voor hem niet zo hard aan.
Oud 03-01-2007, 18:33
Verwijderd
Als je dan toch zeker weet dat hij het niet uit maakt, kun je het beter vertellen he. Je hebt dan niet zo veel te verliezen. Bovendien, als jij je ex zoende op een nieuwjaarsfeestje was dat vast vrij openbaar, dus goede kans dat het anders alsnog uitlekt.
Maar dan niet aan komen met de flauwe smoesjes waar je hier mee strooit, 'ik kan hem gewoon niet weigeren', bullshit, je was er zelf bij. Niet jezelf gaan verdedigen, gewoon zeggen: het was stom van me, maar ik zal het niet meer doen.

En idd nadenken of je je vriendje zelf eigenlijk wel leuk genoeg vindt.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 18:43
misch
misch is offline
Citaat:
Sarah schreef op 03-01-2007 @ 19:33 :
Als je dan toch zeker weet dat hij het niet uit maakt, kun je het beter vertellen he. Je hebt dan niet zo veel te verliezen. Bovendien, als jij je ex zoende op een nieuwjaarsfeestje was dat vast vrij openbaar, dus goede kans dat het anders alsnog uitlekt.
Maar dan niet aan komen met de flauwe smoesjes waar je hier mee strooit, 'ik kan hem gewoon niet weigeren', bullshit, je was er zelf bij. Niet jezelf gaan verdedigen, gewoon zeggen: het was stom van me, maar ik zal het niet meer doen.

En idd nadenken of je je vriendje zelf eigenlijk wel leuk genoeg vindt.
mijn huidige vriend woont ver van waar ik woon. Hij kent hier niemand dus hij zal het zeker niet teweten komen als ik het niet vertel.
Maar idd, vrijdag zal ik het hem vertellen en dan praten we er wel over.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 21:24
Estar
Estar is offline
Dat je er uberhaupt aan denkt om het niet te zeggen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2007, 22:57
Kyoki
Kyoki is offline
Eerlijkheid is de basis van elke gezonde relatie. Als je het verborgen houdt voel je je er zelf kut onder en als het ooit boven water komt, dan heb je de poppen pas echt aan het dansen. Gewoon zeggen dus.

Overigens wil ik daarbij duidelijk maken dat jezelf voorhouden dat je nog zoveel voelt voor je ex vriend yaddayadda gewoon geen geldig excuus is. Een beetje wilskracht voor je huidige relatie! Geloof me, ik weet precies hoe je je voelt en dat is nou de reden waarom ik m'n ex al vier jaar niet meer gezien heb. Misschien ook een goed plan voor jou.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 11:26
Maija
Maija is offline
Citaat:
Optima schreef op 02-01-2007 @ 18:34 :
Als het nou een onbeduidende knul was geweest die je gewoon ff getongd had, dan zou ik zeggen "wat niet weet wat niet deert" .
Je lijkt mijn moeder wel,

Regels voor berichten