![]() |
|
![]() |
Na enige maanden te hebben overwogen om Bachelor of Business Administration te studeren aan de Erasmus, verschoof mijn interesse vlug naar hun Bachelor of International Business Administration wegens de topics die aan bod kwamen in de studie als Cultuur, Globalisatie, Taal etc. Mijn besluit stond toen vast om die studie te gaan doen, maar na een paar berichten te hebben ontvangen via de media, dat de studiebeurs meegenomen kon worden naar elk land (met voorwaarden dat de studie in het buitenland van goede kwaliteit zou zijn etc.), was de financiele drempel en mijn blik op andere buitenlandse universiteiten flink vergroot. Toen was mijn keuze gevallen op de University of Auckland te New-Zealand met als studie: Bachelor of Commerce met major in International Business.
Na enige tijd te hebben gestoeid met de kosten van het collegegeld (dat rond de 11000 euro per jaar zou zijn) gaf ik het op. Financieel zou ik het niet redden. Een gewone commerciele bank zou mijn nooit zo'n aanzienlijk bedrag uitlenen (ik ben nog maar 17 en zit nog op het VWO), dus met die gedachte sloot ik het hoofdstuk Auckland af. Maar ik gaf het niet op, en zocht verder tot diep in de nacht naar logica achter het idee om wel een stufi mee te kunnen nemen naar het buitenland terwijl een normale burger het grote bedrag van het collegegeld niet kan opbrengen-> klopte niet. Uiteindelijk kwam ik op een artikel uit dat van de Volkskrant: http://www.volkskrant.nl/binnenland/...het_buitenland Mijn ogen vergrootten van de verbazing dat aan het begin van het nieuwe schooljaar 2007, naast de stufi die je kan meenemen naar het buitenland, ook een collegegeldkrediet wordt ingevoerd. Maar de artikel vond ik te vaag qua duidelijkheid. Dus vroeg ik gelijk informatie aan bij de IB-groep en de ministerie van Onderwijs---. Dat leverde weinig op en dus zocht ik nog verder. Ik leek op dat moment wel een nachtdier dat met een vaag schemerlichtje en een computer op zoek was naar antwoorden. At last kwam een pdf bestand aan het licht van de Eerste Kamer. De inhoud ervan bevatte informatie over de hoeveelheid er geleend kon worden (5x 1500=7500 euro) en dat het per jaar mocht worden verstrekt. + dat het terugbetalen ervan binnen 25 jaar zou worden. Kortom, een studie volgen in het buitenland kwam weer in het zicht. Het enige obstakel is nu de toelating op de University of Auckland. (IELTS-test en het behalen van een VWO diploma). Daar ben ik nu mee bezig. Vragen aan de lezers van dit "bericht" zijn: -Zijn er mensen die ook een volledige studie in het buitenland overwegen in 2007/2008+ ? -Enige ervaring met de IELTS-test? -Hoe hebben de mensen die een volledige studie hebben gevolgd in het buitenland hun studie gefincieerd? -Enige opmerkingen? Yours Truly, Monster PS: Typfouten voorbehouden ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Hey,
Ik ben inderdaad vorig jaar ook bezig geweest om te kijke of ik een studie in het buitenland kon gaan doen. Een obstakel waar ik al snel tegen aan liep was het feit dat ik dit jaar voor mijn havo ga en je vwo nodig hebt. Ook wordt ik pas in deze zomer 17. Er waren wel programma's waar ik aan mee kon doe bijv. highschool year maar hier haal je vaak geen diploma mee. Ik ben daarna maar gaan zoeken naar een studie in Nederland. Ik ben vooral geintressert in economie maar kon geen studie vinde wat me echt leuk lijkt om te doen. Toen ik een gesprek had met mijn mentor vroeg ze waarom ik eigenlijk niet meer naar het buitenland wilde, zij adviseerde me om toch nog verder te zoeke. Dus dat heb ik gedaan. Omdat ik graag naar australie wil heb ik naar IDP gemaild. IDP is opgericht door de Australische universiteiten met als doel om internationale studenten te helpen hun weg te vinden in het Australische onderwijs. Ze helpen studenten met voorlichting en bij het maken van een keuze en daarnaast verzorgen ze ook de hele aanmeldingsprocedure. Ze werken gratis! Zij brachten me op het idee om een foundation year te gaan doen. Een foundation year is een soort van schakeljaar waarin je wordt voorbereid op een universitaire studie. Enerzijds krijg je algemeen vormende vakken maar je krijgt ook al vakken in de richting die je later op wilt. Ik kreeg van hen direct een folder op gestuurd van de volgende uni http://www.sibt.nsw.edu.au Het klinkt allemaal erg leuk maar toch zijn er nog een paar grote probleme. Ten eerste natuurlijk het financiele plaatje. Op de site van SIPBT stond dat je zo ongeveer 10000 euro moest rekenen per jaar voor kosten + collegegeld. College geld is 8000 euro. Omdat ik nog geen 18 ben zal ik ook een voogd moeten hebben in Australie maar ik kon gelukkig nog wel op de campus wonen. Ik ga er eerst nog dus nog maar eens heel diep over nadenken of dit is wat ik wil. Ik ben benieuwd hoe jij je voorbereiding hebt geregeld? En of je ook een beurs hebt. Greetz |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||