Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2012, 13:07
Avonmora
Avonmora is offline
Of het hier wel goed staat, weet ik niet precies aangezien het niet echt om een studie gaat (het is meer een cursus met een examen eraan vast). Ik weet echter niet waar het anders moet.

Ik ben vorig jaar geslaagd voor gymnasium en heb nu een tussenjaar. Komend najaar wil ik graag CPE doen (Engels op hoog niveau) in Cambridge. Aan de ene kant omdat het me leuk lijkt en ik wil gewoon heel graag mijn CPE diploma hebben. Ik wil namelijk graag in het buitenland studeren en met zo'n diploma krijg je voorrang bij universiteiten. Op mijn middelbare school hadden we deze methode al en kregen we ook al de kans om hier drie examens in te doen (waaronder CPE), maar toen het eerste examen begon in de tweede was ik heel slecht in Engels en was de kans toch heel groot dat ik zou zakken. De andere twee heb ik ook niet gemaakt i.v.m. drukte.
Hier heb ik dus veel spijt van en nu wil ik het examen alsnog gaan maken. Dit wil ik dan graag in Cambridge gaan doen. Nu ben ik op een twaalfweekse cursus gekomen waarin je in twintig lessen per week wordt klaargestoomd voor het examen (dit is dan aan het einde van de twaalf weken). Dit is precies wat ik wil doen en graag zou ik hier in september mee willen beginnen.

En nu vroeg ik me af of iemand hier misschien ervaringen heeft met dit soort cursussen. Op internet vind ik niet veel en op de site van die cursus heb je ook geen rubriek met 'ervaringen' e.d. Ik wil namelijk graag weten hoe die lessen er precies uitzien, wat je allemaal moet doen en wat ze precies behandelen.
Ik weet dat de kans niet groot is dat iemand hier zoiets heeft gedaan, maar ik kan het altijd proberen. Op andere fora kan namelijk ook niemand me verder helpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2012, 11:09
Camou
Camou is offline
Het CPE diploma kan je gewoon in Nederland halen. Je krijgt waarschijnlijk ook geen voorrang in het buitenland met het diploma, het is vaak gewoon een vereiste (minimaal CAE). Ik heb zelf een niveau lager gedaan, CAE, en daar heb ik eerlijk gezegd geen drol voor gedaan. Op school bestonden de lessen uit het oefenen van gesprekken (je uitspraak moet goed zijn en je moet een gesprek op gang kunnen houden), beetje grammatica oefenen etc. en artikels schrijven. Vooral de gesprekken en het schrijven moet je oefenen.

Ik zou gewoon het boek "Common Mistakes at Proficiency and how to avoid them" kopen en oefenen. Hier heb je een lijst van alle boeken: http://www.cambridgeesol.org/exam-pr...ooks-study.php . Ik gok dat die cursus gewoon een Student's Book gebruikt waar je elke keer wat opdrachtjes uit maakt + oefentoetsen.

Wel raar dat je het al in de tweede moest doen, het CPE is namelijk iets moeilijker dan de eindexamen voor Engels. Als je minimaal een 7.5 - 8 staat voor Engels, zonder veel moeite, moet je het CPE gewoon kunnen halen. Bij het CAE was de luistertoets veel makkelijker dan de kijk/luistertoets Engels in Nederland en ik denk niet dat het CPE dan een stuk moeilijker is.

Ik zou zelf eerlijk gezegd geen geld verspillen door naar Cambridge te gaan voor zo een korte cursus.

Laatst gewijzigd op 07-02-2012 om 11:18.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2012, 15:26
yannickds
yannickds is offline
Als je je Engels wilt verbeteren kan je ook gewoon op uitwisseling gaan met een organisatie zoals AFS Nederland. Dan verblijf je een jaar in een gastgezin, ga je daar naar school en krijg je een heleboel vrienden. Ik heb hetzelfde gedaan in Bolivia en spreek nu vloeiend spaans! Ik denk dat je dan ook wel gemakkelijker in het buitenland kan gaan studeren als je al zo een buitenlandse ervaring achter de rug hebt!
je kan anders maar eens kijken op www.afs.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Cambridge Engels (CAE)
Wachtwoord
12 24-05-2011 22:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:36.