Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2007, 09:07
Pipoo
Pipoo is offline
Hallo allemaal, ik zit met een probleem in mijn maag...

Ik heb bijna 2 jaar een vriendin, we zijn al vrij snel samen gaan wonen, laat zeggen na half jaar ofzo...

maar de laatste weken/maanden..

Merk dat ik de laatste tijd vrij snel geiriteerd raak aan haar en andersom.
Hebben we amper sex en van liefde is ook nie meer echt te spreken.
Want dat moet ALTIJD van mij afkomen, ook al hebben we er zooo gruwelijk vaak over gehad, ze beweert gewoon glashard dat zij dat niet kan..

Alsof dat alles is vervangen door "gewoonte"

Het is gewoon te vaak dat ik haar d'r zin moet geven, want anders hebben we weer ruzie, ik probeer zoveel mogelijk confrontatie's te vermijden, maar toch duiken ze bijna iedere dag wel weer op..

Ik heb er echt ALLES aan gedaan om dit beter te maken, maar voor mij houdt het op..
Alleen ik blijf volhouden dat het "wel goed komt"
Maar die moed zakt me steeds verder in de schoenen..

Mijn vriendin zegt dat ze het ook nie meer weet, en dat ze misschien wel psychisch in de war zit, maar als ik we daar een uitgebreid gesprek over hebben, blijkt dat ze niet echt weet waarom dat zou moeten zijn, er is nooit iets gebeurd in haar verleden wat echt een grote psychisch impact kan hebben gehad.

Zit nu al paar weken te denken of het misschien beter is dat we uit elkaar gaan, zoieso worden we er alle2 in ieder geval vrolijker op tegenover andere, want ik merk gewoon dat dit echt HARD aan me vreet..

Zou gewoon zo graag een paar onafhankelijke meningen hebben.
ook tips/suggesties/opmerkingen zijn welkom!

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2007, 09:29
Verwijderd
Citaat:
Pipoo schreef op 06-01-2007 @ 10:07 :
Mijn vriendin zegt dat ze het ook nie meer weet, en dat ze misschien wel psychisch in de war zit, maar als ik we daar een uitgebreid gesprek over hebben, blijkt dat ze niet echt weet waarom dat zou moeten zijn, er is nooit iets gebeurd in haar verleden wat echt een grote psychisch impact kan hebben gehad.
Wilde ff zeggen dat als je vriendin psychisch in de war zit, dat dat niet hoeft te liggen aan haar verleden. En dat ze niet weet waarom, dat heb ik ook. Ik kan an een geweldig leuke dag zomaar in tranen uitbarsten en boos zijn op alles en iedereen, nergens meer zin in hebben, en dus ook niet in sex en liefde geven. Dit hoeft niet door gewoonte te komen, maar kan natuurlijk wel..
En als ik zo'n bui heb, dan moet mn vriend me het liefst ff met rust laten, en me zeker geen gelijk geven. Wel heb ik dan graag het zinnetje 'schat, denk even na en relativeer een beetje' er achter aan. Hij, en jij wss ook wil zn vriendin graag gelijk geven, maar soms is dat onredelijk, en daar word jij ook niet gelukkiger van..

Ik zou zeggen; probeer het gewoon nog even, of las een break in, dat jij of zij even ergens anders kan gaan wonen. Dan besef je je vaak hoeveel je om iemand geeft, hoeveel je iemand mist etc etc.
Meteen uitmaken, zeker als je samenwoont (huur of koop btw?) is soms té rigoureus.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 09:46
zeep007
zeep007 is offline
Ik herken dit wel een beetje, ik kan alleen niet inschatten in welke gradatie. Maar het was een beetje dezelfde situatie, en ik was van plan even naar mijn ouders te gaan. Maar door omstandigheden ging hij weg voor zijn werk.
Toen besefte ik me pas goed wat ik al die tijd voor vanzelfsprekend nam. En hij ook.
Daarna hebben we een paar beslissingen genomen over hoe het niet moet. Want we hielden van elkaar en wilden dit allebei niet stuk laten lopen.
Sindsdien gaat het weer helemaal oke.

Wat die beslissingen waren voor ons, zullen ws niet voor jullie gelden, maar bij ons was het meer dat ieder een eigen leven meer ging leiden. waardoor je weer meer samen wilt zijn als je bijelkaar bent. Vanaf het moment dat wij gingen samenwonen waren wij namelijk onafscheidelijk.

Ik denk dat uitelkaar gaan meteen heel drastisch is. Als jullie allebei van elkaar houden moeten jullie alleen een nieuwe manier vinden om weer lol te krijgen in je relatie.
Doe je eigen ding, maar doe ook leuke dingen met elkaar. Niet thuis bankhangen, maar weg ofzo. Als je weer meer plezier krijgt in je relatie, komt de liefde,sex etc, ook wel weer terug.

Je kan er even tussenuit gaan,zodat je niet 24/7 bij elkaar bent, maar zoek elkaar dan wel op!

Als jullie allebei geen zin meer hebben om hier aan te werken dan is de beslissing makkelijk, maar zoniet, dan is het hard werken.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 10:01
Pipoo
Pipoo is offline
juist dat is bij ons dus ook het geval, we doen eigenlijk ALLES samen, misschien dat het daarom wel zo gewoon wordt..

in ieder geval bedankt voor de reacties
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 10:14
Pelvix
Pelvix is offline
de befaamde sleur?

ga eens iets heeel raars doen samen!
Oud 06-01-2007, 10:17
zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
Pipoo schreef op 06-01-2007 @ 11:01 :
juist dat is bij ons dus ook het geval, we doen eigenlijk ALLES samen, misschien dat het daarom wel zo gewoon wordt..

in ieder geval bedankt voor de reacties
ja, en daar moet je dan wat verandering inbrengen. Ga meer je eigen ding doen, qua sport of vrienden of weet ik het.
Zij zou hetzelfde moeten doen. En dan de tijd die je dan wel aan elkaar besteed wat specialer maken.
Ga wat leuks doen, erop uit ofzo, weekendje weg of kleine dingen zoals lekker koken, romantische setting creeëren etc.

Ik zeg niet dat je dat dag in, dag uit moet doen. Maar je moet weer plezier krijgen in je relatie en daarbuiten.

Laatst gewijzigd op 06-01-2007 om 10:23.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 12:59
Iduna
Iduna is offline
Tja, jullie zitten nu 'met elkaar opgescheept' en dat gevoel zou je juist niet moeten hebben.

- Ze zit blijkbaar niet zo goed in haar vel en dat moet ze ook oplossen. Misschien kan ze iemand vinden om mee te praten? Misschien doet ze dat liever niet met jou omdat jij dichtbij staat.

- Ga eens dingen doen apart van elkaar. Je hoeft niet altijd samen te zijn.

- Maar doe samen ook eens een keer wat leuks, iets nieuws, iets spontaans. Pak je spullen en rijd ergens naar toe, naar een andere stad of zo.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 16:28
Luna
Luna is offline
Citaat:
Pelvix schreef op 06-01-2007 @ 11:14 :
de befaamde sleur?

ga eens iets heeel raars doen samen!
juist niet samen eh
Oud 06-01-2007, 17:12
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Pipoo schreef op 06-01-2007 @ 10:07 :
Hallo allemaal, ik zit met een probleem in mijn maag...

Ik heb bijna 2 jaar een vriendin, we zijn al vrij snel samen gaan wonen, laat zeggen na half jaar ofzo...

maar de laatste weken/maanden..

Merk dat ik de laatste tijd vrij snel geiriteerd raak aan haar en andersom.
Hebben we amper sex en van liefde is ook nie meer echt te spreken.
Want dat moet ALTIJD van mij afkomen, ook al hebben we er zooo gruwelijk vaak over gehad, ze beweert gewoon glashard dat zij dat niet kan..

Alsof dat alles is vervangen door "gewoonte"

Het is gewoon te vaak dat ik haar d'r zin moet geven, want anders hebben we weer ruzie, ik probeer zoveel mogelijk confrontatie's te vermijden, maar toch duiken ze bijna iedere dag wel weer op..

Ik heb er echt ALLES aan gedaan om dit beter te maken, maar voor mij houdt het op..
Alleen ik blijf volhouden dat het "wel goed komt"
Maar die moed zakt me steeds verder in de schoenen..

Zit nu al paar weken te denken of het misschien beter is dat we uit elkaar gaan, zoieso worden we er alle2 in ieder geval vrolijker op tegenover andere, want ik merk gewoon dat dit echt HARD aan me vreet..

Zou gewoon zo graag een paar onafhankelijke meningen hebben.
ook tips/suggesties/opmerkingen zijn welkom!

Alvast bedankt
Annuleer die samenwoon plannen onmiddelijk. Echt. kap er direct mee. Ik hoop voor je dat je geen huis gekocht hebt ofzo. Als je iemand te vaak haar/zijn zin geeft verliest zo'n persoon op den duur respect voor je. Dit is daarom een rampzalige situatie waar je nooit gelukkig in kan worden. Dit klinkt misschien rigoreus maar dit is toch geen doen zo? Als je wilt gaan samenwonen moet je elkaar respecteren en bovendien een gelukkig liefdesleven hebben, en daar hoort sex ook bij. Als je nu gaat samenwonen worden je problemen alleen maar nijpender. Breek het af.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 17:19
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Smokin' schreef op 06-01-2007 @ 18:12 :
Annuleer die samenwoon plannen onmiddelijk. Echt. kap er direct mee. Ik hoop voor je dat je geen huis gekocht hebt ofzo. Als je iemand te vaak haar/zijn zin geeft verliest zo'n persoon op den duur respect voor je. Dit is daarom een rampzalige situatie waar je nooit gelukkig in kan worden. Dit klinkt misschien rigoreus maar dit is toch geen doen zo? Als je wilt gaan samenwonen moet je elkaar respecteren en bovendien een gelukkig liefdesleven hebben, en daar hoort sex ook bij. Als je nu gaat samenwonen worden je problemen alleen maar nijpender. Breek het af.
Leer lezen. Ze wonen al samen.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 17:19
zeep007
zeep007 is offline
Ze wonen al samen hoor.
En dumpen hoeft echt niet de oplossing te zijn, je kan er hier best uitkomen met zijn tweeën.
Ze zijn elkaar alleen vanzelfsprekend gaan vinden.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 15:44
Smokin'
Smokin' is offline
Ik las inderdaad verkeerd. Los daarvan. Zij is hem misschien vanzelfsprekend gaan vinden maar hier is toch wel wat meer aan de hand dunkt me. Voortdurende ruzie omdat de ander een mening heeft maar weinig met 'elkaar vanzelfsprekend' vinden te maken maar meer met een gebrek aan respect.dat lijkt me iets dat je in een dergelijke situatie eigenlijk niet terug kan krijgen als het eennaal weg is.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 16:03
zeep007
zeep007 is offline
Het ligt niet alleen aan haar hoor. Het ene gedrag vult het andere aan en andersom. En irritaties komen juist door vanzelfsprekendheid naar voren en ik denk dat jij het een stuk zwart wit ziet dan dat de situatie is.
En respect is zo'n modeverschijnsel.

Maar los daarvan kunnen wij daar moeilijk een oordeel over vellen, en is het aan ts wat te doen aan de gegeven situatie.

Ik denk alleen dat dumpen niet persee de juiste oplossing is en dat je hier best aan kunt werken.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 17:09
Al Murphy
Al Murphy is offline
Jammer genoeg kun je enkel werken aan hetgeen er nog is. Je kunt bouwen, maar dan heb je een basis nodig die stevig genoeg is. Is die basis er nog: Maar dan nog staat er jullie geen echt gemakkelijke tijd te wachten.

Want het grootste verschil is dat jullie zijn gaan samenwonen en zo, en die beslissingen hebben genomen toen het een pak beter en lekkerder ging tussen jullie. En als je dingen nu (misschien uit gewoonte/omdat je je herinnert dat dat werkte) dingen op dezelfde manier aanpakt, gebeurt het nogal eens dat je luchtkastelen gaat bouwen. En dat moet je niet hebben.

Dus vooral: zorg dat jullie daar met een smile kunnen rondlopen, terug over meer kunnen babbelen dan over het huishouden/werk en ga, los van elkaar, meer leuke dingen doen. Liefst superleuke dingen, die zich dan op jullie relatie kunnen afstralen. Zorg dat je elkaar opnieuw iets te vertellen hebben.

Dat ze psychisch in de war is kan wel zijn, maar behalve terug een betere relatie hebben is er vrij weinig dat jij eraan kan doen. Meer nog: laat haar daarover zoveel mogelijk tegen haar vriendinnen zeuren ipv tegen jou, jullie hebben al genoeg boontjes te doppen. En zet af en toe eens een vers bosje bloemen op tafel, al is het maar uit de wei geplukt. Van die kleine dingetjes kunnen je dag echt opfleuren, en dat heb je nodig, nu meer dan ooit.
Oud 08-01-2007, 11:21
igfy
igfy is offline
Ik woon nu ook een tijdje samen en ik merk vaak dat ik geprikkeld word als ik niet veel te doen heb. zoals vorige week in de vakantie. Het beste is dan gewoon om wat leuks te gaan doen, zodat je niet de hele tijd thuis bij elkaar zit.

Mijn vriend heeft er ook last van, die gaat dus altijd studeren op de universiteit zodat hij niet geprikkeld is.

Verder hebben we eigenlijk allebei onze eigen hobby's, dat helpt ook heel erg. en af en toe moet je gewoon eens de tijd voor elkaar nemen. gewoon een weekend plannen waarin je helemaal niets anders gaat doen dan met elkaar leuke dingen doen. desnoods ga je een weekendje weg...
Oud 10-01-2007, 18:18
E m m
E m m is offline
Zoals jij dit verteld lijkt het mij inderdaad ook het verstandigst om allebei weer op jezelf te gaan wonen. Je hoeft het niet per se uit te maken, misschien zijn jullie gewoon te vroeg gaan samenwonen of waren jullie er nog niet echt aan toe. Het was ook best snel ja...
Maar stel, het wordt na een eventuele woon-split nog niet beter... Dan weet je genoeg... Hoe jammer het ook is.
Oud 17-01-2007, 20:14
me... just me
me... just me is offline
IK heb dit eens doorgelezen... en ik vraag me af hoe het nu tussen pipoo en zn vriendin gaat...
Oud 18-01-2007, 06:10
snuffel3000
snuffel3000 is offline
Citaat:
Smokin' schreef op 06-01-2007 @ 18:12 :
Wens je veel plezier al ga jij later trouwen.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 06:17
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik herken mijn probleem hier in. Mijn vriend en ik zijn uit elkaar gegaan. Maar we hebben wel heel lang geprobeerd om er voor te vechten.
Twee jaar geleden was het ook uit gegaan en na twee weken beseften we dat we elkaar te veel misten en dat we er echt aan wilden werken. Toen ging het ook een tijdje goed.
Daarna bleek toch dat we toch te verschillend waren, andere verwachtingen hadden van een relatie en van het leven.
En dus ging het uit.

Maar wat zeep007 zegt, vind ik ook heel mooi. Het hoeft niet meteen zo drastisch. Maar dat kan alleen jij bepalen, hoe jij op dit moment in je relatie staat
Oud 18-01-2007, 14:36
Verwijderd
De eerste vraag die je jezelf moet stellen is: Hou je nog van haar? Hier kun je achterkomen door haar bijv een tijdje niet te zien. Als je haar dan heel erg begint te missen enz dan besef je waarsch dat je toch echt heel veel van dr houdt.
Als je antwoord op de vraag: Hou je van haar? Nee is, lijkt het me vrij simpel: uitmaken.
Als het ja is, go for it . Belangrijk is denk ik dat jullie beiden elkaars dingetjes etc moeten gaan respecteren. Ook verschillende meningen die jullie hebben respecteren. En daarnaast meer liefde geven aan elkaar En dat zit hem in kleine dingetjes. Als ze wakker wordt maak je een ontbijtje voor haar klaar. Koop een klein cadeautje. Zeg lieve woordjes. Laat een lief briefje achter. Het kan van alles zijn, maar vaak blazen zulke dingen de liefde nieuw leven in en je zult zien als jij het doet dat zij het ook terug gaat geven en ontstaat er actie-reactie. Als jullie allebei maar geirriteerd blijven doen ontstaat er ook actie-reactie maar dan in de negatieve zin. Jij spreekt je irritaties uit, zij reageert daar weer geirriteerd op, zij reageert weer geirriteerd, jullie krijgen ruzie. Die spiraal moet je zien te verbreken hoe dan ook anders komt het niet goed.
succes ermee

Laatst gewijzigd op 16-07-2009 om 19:03.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 18:59
Verwijderd
Je praat een beetje of het hoofdzakelijk aan haar ligt. Als we haar verhaal horen is dit waarschijnlijk hetzelfde... Probeer dat in ieder geval niet te doen. Dan ga je alleen maar negatiever over de ander denken.

Praat erover of stel van mijn part een lijstje op: wat irriteert je nou écht? En wat is een beetje overdreven gezeik? Wij hebben dit namelijk ook gehad, maar dat kwam vooral van mijn kant. Toen we het erover hadden besefte ik wel dat ik soms al om kleine dingen kan zeiken, die ik in het begin van onze relatie niet eens zag.

Als jullie allebei met elkaar verder willen, probeer dan allebei dingen te veranderen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten