Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Een treffend voorbeeld. Ik ken namelijk een geval waarbij de twee uiteindelijk zonder bekering wel (voor de wet, doh) getrouwd zijn met elkaar. Zij moslim, hij katholiek. Familie was er niet blij mee. Van beide kanten niet. Niet zozeer vanwege de personen, maar omdat niemand zich tot het geloof van de ander wilde bekeren. Uiteindelijk is de trouwerij voortgezet en heeft de familie de situatie maar genomen zoals deze is. Fijn is anders ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() 2) Ik wil het gewoon omdat ik me er beter bij zou voelen. Het gaat niet echt om dezelfde 'mentaliteit' (want ook in dezelfde religie kan mentaliteit verschillen) maar we hebben meer dingen gemeenschappelijk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ontopic.. toen ik een relatie had met een 'ongelovig' meisje toen ging ik ook niet veel meer naar de kerk, omdat ik haar niet zo vaak kon zien. Verder is het opzich geen probleem als er inderdaad maar respect is. Maar toegegeven het is toch wel makkelijker als je beide van hetzelfde soort bent. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik geloof dat ze hele erge strenge aanhangers waren van het christendom. Zij moest precies doen wat de bijbel/haar opvoeders haar opdraagde. Ze hebben ongeveer 3 jaar wat gehad en telkens was er wel weer een soort 'ruzie' tussen die gozer en zijn schoonouders. Hij is namelijk atheistisch, en dat past natuurlijk niet in het plaatje van een strenge geloofsaanhanger. Na 3 jaar heeft ze de keuze tussen hem en de kerk gemaakt, en dat pakte negatief uit voor hem. Ze zit nu op een christelijke kostschool in Duitsland. Het hele verhaal ken ik niet, maar dit is in grote lijnen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Wat dom he, als je je leven wijdt aan wat jij voor staat. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
wat een ontzettend dom meisje ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Hij heeft het recht om God een verzinsel te vinden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Net zo min als deze reactie op die off-topic reactie van jou iets toevoegt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik kan het niet begrijpen dat iemand een relatie verbreekt vanwege geloof. Juist omdat er geen enkele reden is aan te nemen dat het klopt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder ontopic: Ik heb er persoonlijk geen problemen mee als iemand gelovig is, als er tenminste niet al te veel toewijding is. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Wat een gezeik trouwens weer, ach ende wee, het geloof wordt aangevallen, strooi bans, bel de cavalerie, die smerige atheisten verdienen niet eens burgerechten, etc etc. Een atheist kan zich net zo goed beroepen op zijn denkbeekden als een gelovige dat kan, het een schofferen wordt gezien als discriminatie en is banbaar, dus dan denk ik dat het tijd is dat dat voor het ontbreken van geloof, en vooral het schofferen van mensen die dat aanhangen net zo goed moet gelden.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Een relatie van anderhalf jaar plotseling voorbij Ratrom | 2 | 15-01-2013 16:06 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarheid, methode en geloof Verwijderd | 19 | 31-03-2012 11:16 | |
Waarom geloven? De uitverkiezing Mr.Mark | 45 | 27-12-2010 09:43 | |
Liefde & Relatie |
Advies gevraagd bij 2,5 jaar durende relatie Jongen_22 | 32 | 17-03-2009 14:54 | |
Lichaam & Gezondheid |
Seks, relaties en anticonceptie Daantje_0705 | 40 | 24-07-2008 05:23 | |
zij gelooft en zij niet. Ninnoc | 29 | 08-03-2005 20:55 |