Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2007, 16:04
heidje
heidje is offline
Ik heb een lerares voor Frans, en die zegt als iemand niet al te snel antwoord geeft: 'Volgens mij kun jij beter naar het speciaal onderwijs'.
Ze wil ook altijd alles heel snel doen. Dan zegt ze steeds: Vite, vite!!'

WAT VINDEN JULLIE HIERVAN?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2007, 16:08
pc nerd
pc nerd is offline
Het kan wel, maar of het mag
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 16:20
Verwijderd
Beetje gemeen, dat 'vite vite' vind ik nog wel kunnen. Ga een klacht indienen bij je mentor/conrector
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 17:10
Verwijderd
Het kan wel, het mag wel, maar misschien beseft ze zich niet dat ze jullie er mee kwetst. Gewoon even bespreken in mentor-uur of meer leerlingen het irritant vinden en dan in gesprek gaan met de docent om te zorgen dat ze het niet meer doet.

Als dat niet werkt kan je altijd naar de afdelingsleider of iets dergelijks maar de docent erop aanspreken werkt meestal wel.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 17:13
Verwijderd
ja, eigenlijk kan het natuurlijk niet, maar ik vind het eigenlijk stiekem wel grappig
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 17:21
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Als ze dat elke keer zegt als iemand een beetje langzaam antwoord geeft, komt ze ook niet echt slim over.
Oud 17-01-2007, 21:44
Magican
Magican is offline
/care
Oud 18-01-2007, 19:54
Adrenaline
Adrenaline is offline
gewoon lekker achterbaks gaan klagen bij de schoolleiding met de hele klas.
Tenzij je natuurlijk echt geen moer uitvoert.
Oud 19-01-2007, 01:36
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
een beetje dom.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2007, 09:42
Verwijderd
Ik zou het idd een keer met je mentor bespreken en/of een officiele klacht indienen (en daar vind ik niets achterbaks aan), want ik vind dergelijke opmerkingen niet kunnen (ik heb het nu over die eerste).

Of met de hele klas afspreken om als ze een opmerking maakt als 'volgens mij kun jij beter naar het speciaal onderwijs' de klas uit te lopen en met z'n allen naar de conrector te gaan oid.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2007, 10:43
Verwijderd
wat zijn jullie allemaal een stelletje paupers, who fucking cares?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2007, 12:12
mepsteen
mepsteen is offline
kei hard in de reet neuken, dan heeft ze niet meer zo'n grote bek.
Oud 19-01-2007, 12:19
Makaveli
Makaveli is offline
Ik vind zo'n uitspraak niet kunnen.

Als ik docent ben (2 dagen in de week) doen leerlingen bij mij ook weleens hun beklag over uitspraken van andere docenten. Soms terecht, soms onterecht. Ze vragen dan om je mening en het is soms wel jammer dat je niets direct kan zeggen over je collega's, omdat leerlingen jou en die andere leraar dan tegen elkaar uit kunnen spelen. Ik moet mijn mening dan een beetje indirect geven.

Als een docent zo'n opmerking tegen mij zou maken, zou ik de docent zeker terug pakken op zijn woorden. Op de uitspraak: "Volgens mij kun jij beter naar het speciaal onderwijs" reageren met "Dan had u dat maar moeten regelen!" De docent kan dat niet hebben en stuurt je misschien weg. Als dat gebeurt kan je het mooi uitgaan spelen door een meerdere (een directeur of rector) te spreken, waarbij je denkt dat die het best voor je op wilt nemen, als hij inziet dat jij gelijk hebt. En er vervolgens een gesprek onder 6 ogen komt met de directeur, de docent en jij, dan zou het leuk zijn als de docent zijn/haar excuus moet aanbieden. De docent gaat dan 2x af (eerst in de klas en vervolgens tegenover een meerdere) en kijkt volgende keer wel uit met deze opmerkingen jou, bovendien kan je hem/haar in het vervolg aan dit voorval herinneren als de docent weer 'foute uitspraken' heeft tegen andere leerlingen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2007, 12:32
mepsteen
mepsteen is offline
zo'n leraar kan mij de pot op en als hij/zij het heraaldelijk flikt dan krijgt die van mij een middelvinger en daarna kunnen we gaan lachen...
Oud 19-01-2007, 13:57
Sanctus
Sanctus is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 19-01-2007 @ 13:32 :
zo'n leraar kan mij de pot op en als hij/zij het heraaldelijk flikt dan krijgt die van mij een middelvinger en daarna kunnen we gaan lachen...
Hahaha
Met citaat reageren
Oud 19-01-2007, 19:12
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Misschien een idee om voortaan gewoon sneller een antwoord te geven? Misschien heeft ze wel gewoon gelijk ;-).
Met citaat reageren
Oud 19-01-2007, 22:07
mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Sanctus schreef op 19-01-2007 @ 14:57 :
Hahaha
serieus. als zon kutwijf tegen mij stom begint te doen kan ze het terugverwachten.
Oud 19-01-2007, 22:16
Verwijderd
Ik zou het aangeven, om de redenen die anderen al aangeven. Mijn ervaring is dat met z'n allen de klas uitlopen goed werkt. (Een aantal meiden deden dit bij een leraar in de eerste, die nogal denigrende opmerkingen maakte, verder hebben wij het een keer in de derde klas gedaan in zo'n zelfde situatie)

Verder moet ik wel heel erg grinninken om de domheid van jou docente, want ook in het VSO heb je HAVO/VWO, dus dat alleen mongooltjes daar zouden zitten klopt niet.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2007, 23:17
Elmoo
Elmoo is offline
Citaat:
heidje schreef op 17-01-2007 @ 17:04 :
Ik heb een lerares voor Frans, en die zegt als iemand niet al te snel antwoord geeft: 'Volgens mij kun jij beter naar het speciaal onderwijs'.

Wat een irritant rotmens zeg! Ze kan het niet maken vind ik. Ik zit zelf op de lerarenopleiding, wel voor basisonderwijs, maar je moet de leerlingen met respect behandelen en niet van die stinkopmerkingen maken
Oud 20-01-2007, 12:09
Fingon
Fingon is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 17-01-2007 @ 18:13 :
ja, eigenlijk kan het natuurlijk niet, maar ik vind het eigenlijk stiekem wel grappig
Oud 20-01-2007, 12:17
Anki
Anki is offline
Hm, ik ben denk ik te eigenwijs/arrogant om dat soort opmerkingen te pikken.
Ik sta bekend dat ik tegen veel leraren in ga.. En ik zou zo'n opmerking echt niet ongemerkt voorbij laten gaan.
Ga hier tegenin! Is eigenlijk ook nog best leuk
Oud 20-01-2007, 13:36
Trass
Trass is offline
Ik vind het dom van haar. Alsof je naar het speciaal onderwijs zou moeten als je even nadenkt voor je antwoordt. Als ze het weer zegt, een gevatte opmerking er tegenin gooien. Zonder brutaal te worden natuurlijk, dus het wel netjes zeggen en niet schelden ed.

En als het steeds erger wordt en ze maar door blijft gaan haar er op aanspreken. Dan zal ze er vast wel mee op houden. Anders naar de teamleider gaan om te vragen of hij haar erop aan wil spreken omdat ze van jullie niks aanneemt. Desnoods opnemen met mp3/telefoon, dan kan de teamleider er ook niet omheen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 14:15
Verwijderd
Het is niet echt netjes. Aangezien je als leerling zulke opmerkingen ook niet mag maken tegen een leraar. Maar het kan altijd wel. Je kunt natuurlijk naar je mentor stappen, en zeggen dat je zulke opmerkingen demotiverend vind. Hij zal er vast wel iets mee doen
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 16:44
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Queasy schreef op 20-01-2007 @ 15:15 :
Het is niet echt netjes. Aangezien je als leerling zulke opmerkingen ook niet mag maken tegen een leraar. Maar het kan altijd wel. Je kunt natuurlijk naar je mentor stappen, en zeggen dat je zulke opmerkingen demotiverend vind. Hij zal er vast wel iets mee doen
Of niet, omdat hij zijn collega niet wil afvallen. Kritiek op collega's rust vaak een taboe op.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 16:50
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Trass schreef op 20-01-2007 @ 14:36 :
Ik vind het dom van haar. Alsof je naar het speciaal onderwijs zou moeten als je even nadenkt voor je antwoordt. Als ze het weer zegt, een gevatte opmerking er tegenin gooien. Zonder brutaal te worden natuurlijk, dus het wel netjes zeggen en niet schelden ed.

En als het steeds erger wordt en ze maar door blijft gaan haar er op aanspreken. Dan zal ze er vast wel mee op houden. Anders naar de teamleider gaan om te vragen of hij haar erop aan wil spreken omdat ze van jullie niks aanneemt. Desnoods opnemen met mp3/telefoon, dan kan de teamleider er ook niet omheen.
Ik denk dat de docent er op aanspreken weinig kans op slagen heeft, over het algemeen zijn leraren eigenwijs en zullen ze kritiek van anderen (en vooral leerlingen) vaak niet aannemen en naast zich neerleggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2007, 19:52
Verwijderd
Het kan best zijn dat de docente het als grapje bedoelt en niet doorheeft dat mensen het kwetsend vinden. In dat geval helpt het wél om haar erop aan te spreken.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 20:01
Politiker
Politiker is offline
Citaat:
heidje schreef op 17-01-2007 @ 17:04 :

Niet pedagogisch verantwoord!!!!
Oud 20-01-2007, 20:03
Verwijderd
Wij hadden zo'n leraar voor Engels in de 3e klas. Uiteindelijk maakte hij iemand uit voor zombie en waarschijnlijk is dat wel de reden geweest dat het gelijk z'n laatste jaar aan die school was.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 20:20
Spoonie
Spoonie is offline
Misschien eerst eens tegen je lerares zeggen dat zulke opmerkingen niet goed vallen binnen een groep. Het kan heel goed zijn dat ze dat zelf niet ziet.

Een beetje leraar snapt zoiets wel en draait wel bij
Oud 21-01-2007, 13:20
Trass
Trass is offline
Citaat:
Makaveli schreef op 20-01-2007 @ 17:50 :
Ik denk dat de docent er op aanspreken weinig kans op slagen heeft, over het algemeen zijn leraren eigenwijs en zullen ze kritiek van anderen (en vooral leerlingen) vaak niet aannemen en naast zich neerleggen.
Misschien dat ze niet inziet dat het nergens op slaat en dat ze ermee stopt als je dat zegt (met een beetje dreigen dat je naar de rector stapt als het niet ophoudt). Dan kun je ook tegen de rector zeggen dat je zelf al van alles geprobeerd hebt maar dat ze er toch mee door blijft gaan. Ik denk dat je het beter zelf kan proberen op te lossen dan meteen de rector erbij halen, vooral als het over zo'n opmerkingen gaat. Als het zo niet gaat, kun je alsnog naar de teamleider toestappen.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 16:53
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Trass schreef op 21-01-2007 @ 14:20 :
Misschien dat ze niet inziet dat het nergens op slaat en dat ze ermee stopt als je dat zegt (met een beetje dreigen dat je naar de rector stapt als het niet ophoudt). Dan kun je ook tegen de rector zeggen dat je zelf al van alles geprobeerd hebt maar dat ze er toch mee door blijft gaan. Ik denk dat je het beter zelf kan proberen op te lossen dan meteen de rector erbij halen, vooral als het over zo'n opmerkingen gaat. Als het zo niet gaat, kun je alsnog naar de teamleider toestappen.
Klopt!
Dreigen moet je wel mee oppassen, vooral bij gestresste leraren (dit verhaal komt mij wel over als een gestresste docent) dan bereik je het tegenovergestelde. Je moet je kritiek daarom ook goed timen, denk ik.
Het ligt natuurlijk ook aan de docent als persoon en aan het moment zelf, hoe ik daadwerkelijk zal reageren in zo'n zelfde situatie.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 16:58
Verwijderd
Mooi toch. De beste manier van sturen, kinderen bang maken omdat ze anders worden afgezeken, daar gaan ze wel goed van presteren!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 20:38
Verwijderd
Citaat:
mepsteen schreef op 19-01-2007 @ 13:32 :
Bij jou zou het nog wel redelijk terecht zijn denk ik.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Makaveli schreef op 20-01-2007 @ 17:44 :
Of niet, omdat hij zijn collega niet wil afvallen. Kritiek op collega's rust vaak een taboe op.
Dan weet ik niet wat voor mentor je hebt..
maar een mentor is daar de aangewezen persoon voor, ook al is het een collega. Bij ons op school zou mijn mentor zich er niks van aantrekken, en gewoon op die leraar afstappen.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 17:32
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Queasy schreef op 22-01-2007 @ 15:06 :
Dan weet ik niet wat voor mentor je hebt..
maar een mentor is daar de aangewezen persoon voor, ook al is het een collega. Bij ons op school zou mijn mentor zich er niks van aantrekken, en gewoon op die leraar afstappen.
Ik heb geen mentor .
Ookal is hij de aangewezen persoon daarvoor, maar mentors durven niet altijd met kritiek naar een collega toe te stappen. Maar het zou wel kunnen natuurlijk, het hangt gewoon erg af welke persoonlijkheid je mentor heeft.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 14:40
alspinazio
alspinazio is offline
dat is wel mogelijk maar het is ook niet zo ernstig om het in te dienen.
Oud 23-01-2007, 14:51
alspinazio
alspinazio is offline
Ik wee maar een ding dat ik het examen b1 heb gehaald met 84%
Oud 23-01-2007, 19:59
Blaf
Blaf is offline
ga haar zelf ook afzeiken
Reageren

Regels voor berichten