Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2002, 09:10
sientjuh
sientjuh is offline
Stel je wordt verliefd op de beste vriend van je vriendje, vinden jullie dat jet kan maken tegenover je vriend om het uit te maken met hem en een relatie te beginnen met zijn beste vriend?
En vinden jullie dat die vriend van je vriendje het kan maken tegenover zijn beste vriend om een relatie met jou te beginnen?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-07-2002, 09:13
Verwijderd
euh... nee
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 09:16
sientjuh
sientjuh is offline
jij kan het niet maken tegenover je vriend?
of zijn vriend kan het niet maken?

of 2x nee?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 09:26
Hippielove
Hippielove is offline
Je kunt het zelf niet maken en die vriend is al helemaal lager dan een rat als ie zijn beste vriend zoiets aan doet.
Als je verliefd word op een ander is dat trouwens wel reden om er maar eens goed over na te denken wat je relatie nog waard is.

Laatst gewijzigd op 09-07-2002 om 09:29.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 09:26
Verwijderd
Citaat:
sientjuh schreef:

of 2x nee?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 09:43
miss_sunshinegirl
miss_sunshinegirl is offline
nee! Bovendien, je komt elkaar dan waarschijnlijk nog vaak tegen dus: pijnlijk! (Voor jou of voor hem...)

Ik zou helemaal flippen als mijn beste vriendin mijn vriend in zou pikken. In mijn ogen ben je dan geen echte vriendin want die doen dat niet!!
Oud 09-07-2002, 12:15
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Hippielove schreef:
Je kunt het zelf niet maken en die vriend is al helemaal lager dan een rat als ie zijn beste vriend zoiets aan doet.
Als je verliefd word op een ander is dat trouwens wel reden om er maar eens goed over na te denken wat je relatie nog waard is.

Helemaal mee eens.
Oud 09-07-2002, 12:34
PardonMe
PardonMe is offline
Ik vind niet dat jij het kan maken, en ik vind ook dat de beste vriend van jouw vriendje het niet kan maken..
In ieder geval niet nu gelijk ofzo..
Je zal je vriendje er heel veel pijn mee doen en die vriend die zet zijn vriendschap er gruwelijk mee op het spel, want een beste vriend zou zoiets niet doen!

Als de gevoelens voor je vriendje weg zijn, ben dan eerlijk en maak het wel uit.. maar ga niet gelijk aanpappen met zijn beste vriend!
Oud 09-07-2002, 12:38
stout!
stout! is offline
Wat een vraag. Ik kan me niet voorstellen dat iemand hier vindt dat het ok is, niet iemand die weet wat vrienschap is.
Oud 09-07-2002, 12:42
Dagusti
Dagusti is offline
Zoiezo nooit doen!! Je vriend zal waarschijnlijk helemaal kapot zijn. Dat is ie waarschijnlijk als je je het gewoon uitmaakt, maar als jij dan ook nog is zoijn vriend gaat nemen, kan hij daar al helemala geen steun zoeken. Bovendien is zijn vriendschap met hem dan verneukt. En stel straks baalt die vriend ervan dat zijn vriendschap is verneukt met je ex. En dumpt hij jou om ziojn vriendschap weer op te bouwen. Heb je met bijde lekkere ruzie en baal jij daar ook nog is van. Das twee keer niks
Ik zou is nagaan hoe erg je van je vriend houd. Daarvoor moet je eerst effe wachten en zien hoe het gaat. Dan beoordelen of je nog steeds van hem houd of niet. En dat het uitmaken of niet. EN NIET ZIJN VRIEND NEMEN.
Oud 09-07-2002, 13:36
[^#ComeClose#'}
[^#ComeClose#'} is offline
O ja, leuk, gekwetst worden door de 2 mensen die je het nauwst aan het hart liggen...
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 16:56
charly not
charly not is offline
UHmmzz, lijkt me niet erg handig en vrij lullig.. aangezien je dan ook nog best veel met je ex te maken hebt.. Lijkt mij voor je ex dan nogal pijnlijk als hij jullie bijv. ziet zoenen.
Niet echt subtiel dus..
Nee, ik zou het iig nooit doen... Gewoon, ookal zou hij et goed vinden... Het blijft altijd pijn doen!!!!!
Oud 09-07-2002, 22:32
ElCafone
ElCafone is offline
Ben het er ook mee eens, dat het iets is wat je eigenlijk niet kan maken. Maar jah verliefd worden op iemand is nou niet echt iets wat je altijd in de hand kunt hebben. Maar als je in dit geval een beetje nadenkt over de gevolgen, dan zou ik zeggen>> niet doen.

Eerst het hart van je huidige vriend breken, en dan er met degene vandoor gaan aan wie hij juist dan veel steun kan hebben.

Ik kan wel een voorbeeld geven uit mijn omgeving. Een vriend van me heeft zijn vriendin gedumpt, om vervolgens binnen een dag verder te gaan met haar beste vriendin. Nou toen hadden die twee dus ruzie, dat spreekt voor zich. Daarna heeft die nieuwe relatie ook niet lang stand gehouden, omdat zij haar hartsvriendin er aan kwijt was geraakt.

Kortom zij maakt het weer uit, om vervolgens weer bij te leggen met haar beste vriendin, wat echter nooit meer goed gekomen is. Ondertussen was het hart van die jongen ook weer gebroken omdat hij ECHT verliefd was deze keer. Uiteindelijk blijft er over>> 1 jongen met gebroken hart, 1 ex met gebroken hart en een ex zonder gebroken hart, maar die ook haar beste vriendin kwijt is.

Bovenstaand verhaaltje dus om het een en ander te illustreren, met andere woorden, het zou een hoop ellende geven, dus niet doen.

Groeten Elcafone
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 10:20
Tox
Tox is offline
Citaat:
[^#ComeClose#'} schreef:
O ja, leuk, gekwetst worden door de 2 mensen die je het nauwst aan het hart liggen...
ja iddem, dat is echt een zware klote streek.
Oud 10-07-2002, 16:37
girl18
girl18 is offline
ik zou als ik jou was het in elk geval uit maken met je vriend want je bent verliefd op een ander..

leg het aan je vriend uit en zeg ook dat je verliefd bent op zijn beste vriend.. je moet gewoon de waarheid zeggen de waarheid is hard voor andere mensen maar je moet het zeggen of anders doe je het om hem geen pijn te doen en dat is al helemaal fout want je doet hem toch pijn of je het nou niet of wel verteld geloof mij je komt er altijd achter hoor dat je ex vriendin verliefd was op je beste vriend of andersom en dan doet ook heel erg pijn maar als je de waarheid verteld moet je wel je eigen beloven om nooit met zijn beste vriend te gaan tenzij hij er toestemming op geeft of wat dan ook ja het klinkt achterlijk maar het is gewoon niet goed als je het met zijn beste vriend aan legt als het net uit is ofzo
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 17:12
Tsoenami
Tsoenami is offline
Citaat:
[^#ComeClose#'} schreef:
volledig akkoord!! zou echt smerig zijn
Oud 10-07-2002, 17:33
DEChengst
DEChengst is offline
Tuurlijk kan je dat maken. Zodra het uit is met je huidige vriend heeft hij er niks over te zeggen met wie jij een relatie aan gaat. Dat dat toevalig zijn beste vriend is, is toch volledig zijn probleem.

Of zijn vriend een relatie met jou kan beginnen, ligt aan hoe het gegaan is. Zolang hij niet actief achter jou aan heeft gelopen, en een wig heeft proberen te drijven tussen jou en je vriend, vind ik ook dat absoluut kunnen. In dit geval is er namelijk geen sprake van afpakken, maar gewoon van verliefd worden.

-Desecrator
Oud 10-07-2002, 17:42
Talon
Talon is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Tuurlijk kan je dat maken. Zodra het uit is met je huidige vriend heeft hij er niks over te zeggen met wie jij een relatie aan gaat. Dat dat toevalig zijn beste vriend is, is toch volledig zijn probleem.

Of zijn vriend een relatie met jou kan beginnen, ligt aan hoe het gegaan is. Zolang hij niet actief achter jou aan heeft gelopen, en een wig heeft proberen te drijven tussen jou en je vriend, vind ik ook dat absoluut kunnen. In dit geval is er namelijk geen sprake van afpakken, maar gewoon van verliefd worden.

-Desecrator
helemaal mee eens

anders zou je dus nooit iets kunnen krijgen met iemand die je WEL leuk vind, en dan is niet alleen je huidige vriend ongelukkig, maar ook jij en die beste vriend.
Als je nu nadat het uit is iets neemt met die beste vriend, dan zijn er 2 mensen gelukkig, en maar 1 persoon ongelukkig.

Nou, simpel genoeg lijkt me.

En tegenwoordig stellen vriendschappen toch geen bal meer voor, iedereen is egoistisch, dus om toch nog een beetje overeind te blijven in dit leven moet je dat zelf ook maar worden
Oud 10-07-2002, 17:43
ElCafone
ElCafone is offline
Citaat:
Desecrator schreef:

-Desecrator
Kijk hier heb je natuurlijk ook helemaal gelijk in. Maar is het niet zo dat ze ook om haar huidige vriendje geeft, en van uit dat oogpunt ook wel zoiets heeft van> dit kun je eigenlijk niet maken?

Groeten Elcafone
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 17:51
sweet girl
sweet girl is offline
kan wel hoor. mits je een openminded vriendje. ja, hij zal eerst heel erg gekwetst zijn enzo. maar als je er nu zeker van bent dat de beste vriend van je vriendje wel eens de ware zou kunne zijn, moet je hem dan laten gaan en misschien NOOIT meer zo een jongen tegenkomen omdat je eventjes iemand zijn gevoelens kwetst?
ja, ok, dit lijkt cru
*schaam*
ik zou er gewoon met je vriendje over praten en eerlijk zijn over zijn beste vriend en als hij dan echt HEEEEEEEL erg gekwetst is, wachten tot dat over gaat
ik weet zelf niet meer wat ik wil zeggen....
ben er niet bij met mijn hoofd
en gaan jullie me nu aub niet beledigen voor de ergste dingen
xxx

edit: ik bedoel wat desecrator zei.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 17:56
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
ElCafone schreef:

Maar is het niet zo dat ze ook om haar huidige vriendje geeft, en van uit dat oogpunt ook wel zoiets heeft van> dit kun je eigenlijk niet maken?
Vanuit dat zelfde oogpunt zou je het dan eigenlijk uberhaupt niet uit mogen maken, want daar kwets je hem ook mee. Dat kleine beetje kan er dan nog wel bij.

Als ze niks met die beste vriend begint kwetst ze zichzelf. Voor een ander gaan lijden vind ik echt een kwestie van je prioriteiten verkeerd stellen.

Bovendien als je vind dat je dit niet kan maken, waar leg je dan de grens. Als de beste vriend niet kan, mag een goede vriend dan wel ? Of een vage kennis ? Als je verliefd bent moet je er gewoon voor gaan, want het risico lopen dat je wellicht je enige kans mist op een serieuze relatie voor het leven is wel het allerdomste wat je kan doen.

-Desecrator
Oud 10-07-2002, 18:10
Spyker
Spyker is offline
Citaat:
Dagusti schreef:
Zoiezo nooit doen!! Je vriend zal waarschijnlijk helemaal kapot zijn. Dat is ie waarschijnlijk als je je het gewoon uitmaakt, maar als jij dan ook nog is zoijn vriend gaat nemen, kan hij daar al helemala geen steun zoeken. Bovendien is zijn vriendschap met hem dan verneukt. En stel straks baalt die vriend ervan dat zijn vriendschap is verneukt met je ex. En dumpt hij jou om ziojn vriendschap weer op te bouwen. Heb je met bijde lekkere ruzie en baal jij daar ook nog is van. Das twee keer niks
Ik zou is nagaan hoe erg je van je vriend houd. Daarvoor moet je eerst effe wachten en zien hoe het gaat. Dan beoordelen of je nog steeds van hem houd of niet. En dat het uitmaken of niet. EN NIET ZIJN VRIEND NEMEN.
Whaaa... Dat had ik dus eens niet van jou verwacht David
Je hebt wel gelijk overigens, maar het is zo moeilijk om je in te houden hè?
Oud 10-07-2002, 18:16
Verwijderd
Beide gevallen: not done
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 18:18
ElCafone
ElCafone is offline
Citaat:
Desecrator schreef:

Vanuit dat zelfde oogpunt zou je het dan eigenlijk uberhaupt niet uit mogen maken, want daar kwets je hem ook mee. Dat kleine beetje kan er dan nog wel bij.

Als ze niks met die beste vriend begint kwetst ze zichzelf. Voor een ander gaan lijden vind ik echt een kwestie van je prioriteiten verkeerd stellen.
Iets denken is iets anders dan iets doen. Er zit altijd nog een groot verschil tussen verliefd zijn er en aan toe geven, of accepteren dat het een misschien wel onmogelijke liefde is. Want zeg nu zelf, voor het zelfde geld heeft die beste vriend helemaal geen interessen, OF gaat er ook niet op in, omdat hij dat tegenover zijn beste vriend onrechtvaardig zou vinden. En geloof me dat laatste kan echt heel moeilijk zijn, maar er zijn van die gekken

Citaat:

Bovendien als je vind dat je dit niet kan maken, waar leg je dan de grens. Als de beste vriend niet kan, mag een goede vriend dan wel ? Of een vage kennis ? Als je verliefd bent moet je er gewoon voor gaan, want het risico lopen dat je wellicht je enige kans mist op een serieuze relatie voor het leven is wel het allerdomste wat je kan doen.

-Desecrator
Dom zou het wel zijn, om de kans van je leven te laten lopen. Maar in mijn ogen zijn er ook nog andere dingen belangrijk> namelijk de gevoelens van anderen, die direct met de situatie te maken hebben, en dan met name die van het huidige vriendje.

Waar die grens ligt is idd afhankelijk van de situatie. Als de relatie zelf niet veel voorstelde, en de persoon in kwestie ook vrij denkt, dan was er sowieso al geen probleem. (is hiervoor al eerder genoemd) In een ander geval zal het misschien wel een probleem zijn, zelfs al met een goede vriend. Hangt er dus een beetje vanaf.

Groeten Elcafone
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 18:49
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
ElCafone schreef:

Iets denken is iets anders dan iets doen. Er zit altijd nog een groot verschil tussen verliefd zijn er en aan toe geven, of accepteren dat het een misschien wel onmogelijke liefde is. Want zeg nu zelf, voor het zelfde geld heeft die beste vriend helemaal geen interessen, OF gaat er ook niet op in, omdat hij dat tegenover zijn beste vriend onrechtvaardig zou vinden.
Het risico dat die ander je niet wil loop je altijd. Dat is normaal geen reden om het niet te proberen. Ik zie niet in waarom in deze situatie je in een keer dat risico niet zou willen lopen. Als
je verliefd bent op een ander, moet je het in ieder geval altijd
uitmaken. Met die beste vriend kun je alleen maar winnen. Als je namelijk niks onderneemt weet je zeker dat het nooit wat wordt.

Citaat:

Dom zou het wel zijn, om de kans van je leven te laten lopen. Maar in mijn ogen zijn er ook nog andere dingen belangrijk> namelijk de gevoelens van anderen, die direct met de situatie te maken hebben, en dan met name die van het huidige vriendje.
Als ik kan kiezen tussen mezelf rot voelen, en een ander die zich rot voelt. Dan laat ik het rot voelen toch echt aan die ander over.

-Desecrator
Oud 11-07-2002, 10:06
punkyfish
punkyfish is offline
been there, done that. nja, niet 'done that', maar wel in die situatie gezeten. zucht. mja. bla. zijn beste vriend is ook mijn beste vriend... en het is al meer dan een jaar aan en we hebben en té goede relatie om het voor Thoom uit te maken... ook omdat ik Thoom nou al nie tmeer zo koel vind
Oud 11-07-2002, 10:15
sparkling star
sparkling star is offline
Citaat:
miss_sunshinegirl schreef:

Ik zou helemaal flippen als mijn beste vriendin mijn vriend in zou pikken. In mijn ogen ben je dan geen echte vriendin want die doen dat niet!!
Dat is waar, ik zou juist hetzelfde voelen
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 11:16
vrijgezel16d
vrijgezel16d is offline
maar stel nou dat je verliefd word op de beste vriend(in) van je ex, kan het dan wel of is dat nog raar.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 12:21
ElCafone
ElCafone is offline
Citaat:
vrijgezel16d schreef:
maar stel nou dat je verliefd word op de beste vriend(in) van je ex, kan het dan wel of is dat nog raar.
Dat lijkt me nu juist weer geen probleem, omdat de hele situatie dan alweer anders is. Tjah je hebt dan nog wel te maken met de gevoelens van die ex, maar ik denk dat het toch minder zwaar weegt, als wanneer je de een voor de ander aan de kant zet.

Groeten Elcafone
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten