Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2007, 18:19
myrthelomé
myrthelomé is offline
Wie kan mij vertellen waar je de 21 plus test kan doen? Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2007, 18:22
pyres
pyres is offline
die test kun je toch bij instelling zelf doen
Oud 23-01-2007, 19:36
Magican
Magican is offline
wat is dat?
Oud 25-01-2007, 09:28
pcv
pcv is offline
Een 21 test is een toelatingstest voor het HBO of WO

meestal bestaan deze uit 2 taalvakken (nederlands en engels) en nog een 3e vak, (Wiskunde of Geschiedenis) afhankelijk van de opleiding die je wilt gaan doen.

een 21 plus test is voor mensen die al 21 jaar of ouder zijn en niet de juiste toelatingseisen hebben of de juiste vooropleiding.
het is dus simpel een test om te kijken of je het niveau van de opleiding aankunt.

Elke school of universiteit bied deze toets apart aan, en elke school heeft een andere regelgeving hiervoor.

Kijk dus eens goed rond op de website's van de desbetreffende opleidingen die je interesseren.
Oud 30-01-2007, 12:32
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Is er iemand die mij kan vertellen wat je er van kan verwachten? Ik heb er namelijk net een voor mijn vriend aangevraagd.

Er staat bij dat je je niet ervoor hoeft voor te bereiden.. maar is dat echt zo? Of zijn er wel dingen die je zou kunnen doen?
Oud 30-01-2007, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Aragnabite schreef op 30-01-2007 @ 13:32 :
Is er iemand die mij kan vertellen wat je er van kan verwachten? Ik heb er namelijk net een voor mijn vriend aangevraagd.
De 21+ toets verschilt voor zo ver ik weet per opleiding. En bij sommige opleidingen weet ik dat ze aanraden om je wel voor te bereiden, als ze zeggen dat het niet noodzakelijk is, zal het dat (neem ik aan) ook wel niet zijn...?

Misschien kun je de hogeschool waar het bij je vriend om gaat bellen of mailen om te vragen wat hij er van moet verwachten?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 12:47
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-01-2007 @ 13:42 :
De 21+ toets verschilt voor zo ver ik weet per opleiding. En bij sommige opleidingen weet ik dat ze aanraden om je wel voor te bereiden, als ze zeggen dat het niet noodzakelijk is, zal het dat (neem ik aan) ook wel niet zijn...?

Misschien kun je de hogeschool waar het bij je vriend om gaat bellen of mailen om te vragen wat hij er van moet verwachten?
offtopic: kan die niet zelf bellen?

Maar dat verschilt, soms krijg je op basis van je aanvraag een aantal vakken die je dan krijgt in die 21 plus test en dan raden ze je aan wel boeken te kopen. (niet gebaseerd op eigen ervaring, maar op verhaal van iemand anders)

Sowieso een beetje oefenen op iq-testen kan volgens mij geen kwaad, omdat je dan taal en wiskunde weer een beetje opfrist!
Oud 30-01-2007, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Lilything schreef op 30-01-2007 @ 13:47 :
offtopic: kan die niet zelf bellen?
Daar ging ik vanuit omdat zij ook die test voor hem heeft aangevraagd, ja.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 12:52
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik heb hem aangevraagd bij NTI, waar hij niet gebonden is aan een opleiding.

Bedankt voor de tip van de iq-testen

Edit: Bellen? Uhm.. meneer is altijd drukdrukdruk he.. Lees: dat doet hij dan toch niet, omdat hij zoiets altijd uitstelt.
Reageren

Regels voor berichten