Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2007, 17:52
Persoon123
Persoon123 is offline
op de site http://www.essener.nl/ verschijnen 6x per jaar een nieuwstoets. nouw kwam 1 van mn mede klasgenoot erachter dat mn leraar maatschappij de toetsen daar vanaf deed halen.

nu staat op de site dit:

Citaat:
Zesmaal per schooljaar geeft uitgeverij Essener een actualiteitentoets uit die naar de docenten VMBO, MBO en HAVO/VWO wordt gezonden.
De data van de actualiteitentoets in het schoolseizoen 2006-2007 zijn:

* 13 september 2006
* 1 november 2006
* 6 december 2006
* 24 januari 2007
* 14 maart 2007
* 9 mei 2007

Gebruikers van een Essener-methode krijgen de toets gratis. Niet-gebruikers kunnen zich abonneren. De kosten bedragen 20 euro per schooljaar.
Ga naar Actualiteitentoets en u of uw leerlingen kunnen de drie laatst verschenen toetsen maken.

Ik denk dat die dus de toets van 24 januari 2007 gaat vragen. ik heb de toets morgen dus voor degene die deze toevallig hebben please geef hem. (het kan ook zijn dat die die van 6 december vraagt maar denk eerder die van 24 januari)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2007, 19:35
T_ID
T_ID is offline
Tja, wie alleen de sportpagina's van de krant leest haalt bij dat soort toetsen gewoon een slecht cijfer.

Ik zou overigens niet raar kijken als gebruik per abonnement persoonlijk is en verspreiden van de toets dus illegaal.
Oud 24-01-2007, 19:40
Persoon123
Persoon123 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 24-01-2007 @ 20:35 :
Tja, wie alleen de sportpagina's van de krant leest haalt bij dat soort toetsen gewoon een slecht cijfer.

Ik zou overigens niet raar kijken als gebruik per abonnement persoonlijk is en verspreiden van de toets dus illegaal.
Op de site zijn de vorige nieuws toetsen ook te vinden. dus denk gewoon als je dat boek heb dat je dan eerder de toets opgestuurd krijg die dan later op de site worden gezet.

Kijk wel elke dag het nieuws, en nee niet alleen het sportnieuws
Dus we zien wel..
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 20:12
T_ID
T_ID is offline
Het is niet zozeer het nieuws kijken, maar het nieuw volgen (dat is meer dan het 8 uur journaal ) en de achtergronden kennen. Dan is het vrij simpel om een goed cijfer te halen.

Zelf nooit iets fout gehad aan die toetsen, behalve vreselijk irrelevante zaken als regionaal nieuws a la 'krelis d'r ligt n'n koei in de sloot'. Het probleem is dat ze dat soort dingen, zoals die paarden die op een eilandje terecht kwamen bij de overstroming in Friesland afgelopen jaar soms wel vragen.

Ter vergelijking: voor die toets van december 2006 had ik een fout, omdat ik zonder al te veel nadenken inramde dat inwoners van de EU-27 overal mogen werken behalve Nederland, België en Duitsland.

Maar ja, als ze vragen wie zijn teruggetreden uit de politiek vlak voor december 2006, dan is enige achtergrondkennis noodzakelijk. (dat waren natuurlijk Zalm en Weisglas)

Laatst gewijzigd op 24-01-2007 om 20:19.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 12:19
gigmomai
gigmomai is offline
Hey

Ik heb volgende week mijn actualiteiten toets, denken jullie dat die van 24 jan dan al op internet is?

Reuze bedankt!!!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 08:28
gigmomai
gigmomai is offline
Als je nog een paar vragen weet "persoon123" zou je me heel erg helpen.

Bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten