Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Voor samenwonen moeten beide partijen compromissen kunnen maken. Hij zal zich er zo nu en dan overheen moeten zetten dat jij iets vergeten bent of laat slingeren, jij zult er even aan moeten denken iets op te ruimen als je het gebruikt hebt. Dat zijn kleine opofferingen die jullie best kunnen maken als jullie relatie genoeg betekent. Misschien is het een goed plan af te spreken wanneer jullie schoonmaken. Mijn ouders zijn op zaterdagochtend gewoon samen bezig met opruimen en schoonmaken. Samen gaat het twee keer zo snel en dan hoeft geen van beide het gevoel te hebben benadeeld te zijn. Over je kookkunsten: dat jij niet zo goed kookt als hij (of misschien gewoon niet zoals hij het gewend is) hoort geen probleem te zijn. Schop hem de keuken uit als hij je op de vingers kijkt en maak hem duidelijk dat als hij kritiek geeft, die wel gegrond moet zijn. Ik moet zeggen dat ik het zelf soms ook een beetje voel, maar dan van de andere kant. Ik wil dingen wat netter dan mijn vriend. Dus wanneer zijn rommel (in zíjn huis ja) me echt irriteert ruim ik een beetje op en als ik vind dat hij er te weinig aandacht aan besteedt vraag ik hem vriendelijk even wat op te ruimen of schoon te maken. Hij weet dat ik rustiger studeer als de boel aan kant is en ik weet dat hij geneigd is dingen eerst even aan te kijken voor hij opruimt. We zijn nu eenmaal verschillend en dat accepteren we van elkaar.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zou in dat geval me niet zoveel van hem aantrekken, als hij niet "officieel" met je samenwoont en niet bereid is om ook zijn deel van huur enz te betalen, dan hoef jij ook niet bereid te zijn om je aan zijn eisen aan te passen. Het is jouw huis, hij profiteert daarvan, maak hem eens duidelijk hoe jij het ziet en dat hij ook wel wat meer kan doen.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Het is jammer maar mij zegt het eigenlijk niets meer om te koken als hij het gerecht toch steeds aanpast naar zijn behoeftes. Dan laat ik hem liever doen, en dat went eigenlijk wel... |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Zij moet zich prettig voelen, want zij woonde daar eerder en het is haar huis. Als de relatie dit belemmerd ben je niet goed bezig. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
maar ze zegt nu dat dit niet het geval is. zo komt het anders nog steeds over. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Hoe voel je je op relationeel gebied? #103 indigo | 471 | 26-11-2009 08:46 | |
Liefde & Relatie |
Samenwonen/op kamers? Clumsy | 58 | 23-03-2006 13:12 | |
Liefde & Relatie |
ik wil huisje boompje beestje....hij niet... evanescence | 36 | 21-10-2005 09:32 | |
Liefde & Relatie |
Samenwonen miekmuis | 74 | 14-01-2004 16:17 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
EO-jongerendag zus | 110 | 01-07-2003 11:01 | |
Lichaam & Gezondheid |
wc-problemen... NoNameGiven | 16 | 28-10-2002 12:00 |