Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2007, 16:02
blue_ice
blue_ice is offline
Ik zit in vwo 5 in het profiel E&M. Ik weet nog niet wat ik wil gaan studeren, maar wat ik wel zeker weet is dat dat absoluut niets is wat met eco te maken heeft, en sterker nog, niks wat met een maatschappij profiel toegankelijk is. Ik weet eigenlijk zeker dat ik een studie wil gaan doen waar je NG voor nodig hebt.
Ik vroeg me af of iemand iets weet over mogelijkheden tot bijspijkercursussen of over toelating tot een studie terwijl je een paar vakken mist. (bijv. bij een studie biologie). Ik heb trouwens wel bio 1 en 2. Het liefst zou ik namelijk zo snel mogelijk beginnen met inhalen zodat ik volgend jaar meteen met eens tudie kan beginnen.

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-04-2007, 16:24
Verwijderd
Ik zou in ieder geval meteen op je school overleggen wat de mogelijkheden zijn. Bij ons zijn een heel aantal mensen nog in de zesde begonnen met ec1, in de vijfde met du2, geschiedenis etcetera. Overleg dus met je mentor en decaan (of teamleider/conrector/jaarlaagcoördinator, wat voor jou van toepassing is)! Verder kan je in de zomer bijvoorbeeld bij het James Boswell Instituut in Utrecht vakken inhalen. Kijk maar op www.jbi.uu.nl. Je zal vast wel meer van dit soort mogelijkheden hebben. Bij het jbi heb je overigens naast zomercursussen ook semester- en jaarcursussen. Je moet maar even op de site kijken. Maar het handigste lijkt me als je op je school iets kan regelen. Hou in ieder geval wel rekening met veel extra studielast.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 16:26
Verwijderd
Ga daar meteen over praten met je mentor/conrector, en geef ook duidelijk aan dat je er hard voor wil werken om over te kunnen stappen. Maar ja, 5vwo... 't jaar duurt niet lang meer. Ik schat de kans hoog in dat je een jaartje over zal moeten doen als je over wil stappen. Hou dat in je achterhoofd, en vraag je af of je dat er voor over hebt. Maar ga morgen direct even langs bij je mentor/conrector om een gesprek te hebben.

Als je echt professioneel bezig wil in de zomer, dan kan dat volgens mij prima. Maar het ligt wel aan de hoeveelheid vakken die je in moet halen of het mogelijk is dat in zo'n korte tijd te doen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 16:51
Poepkind
Poepkind is offline
Het lijkt me mogelijk om in elk geval nog wib1 te doen, ipv wa2. Dan zou je evt nog sk of nk in moeten halen in de zomer, denk er ook aan dat je via staatsexamens vakken kan halen. Ik denk dat het zeker te bespreken is, zeker als je niet alle 3 de natuurvakken in wilt halen, maar alleen wib1. Want dat helpt je al heel erg op weg.
Reageren

Regels voor berichten