![]() |
|
Belgen omarmen Nederlandse boycot
door onze redactie AMSTERDAM - Veel Belgen zijn dolblij met de Telegraaf-oproep tot boycot van onze zuiderburen als ze vanaf 2008 tol van 60 euro gaan vragen voor het gebruik van hun wegen. Ze dromen al weg bij de gedachte dat de Nederlandse caravans volgeladen met aardappels hun snelwegen verstoppen. Tot nu toe kwamen zo'n duizend reacties binnen op de met een knipoog opgeroepen boycot van België. “We kunnen de zomer weer rustig de snelweg op zonder meteen vast te komen zitten achter een lange rij kleine autootjes waarmee jullie je veel te zware caravans door de Ardennen proberen te sleuren”, aldus Bart uit België. En de Telegraafoproep om de zuiderburen in de zomer te passeren via Duitsland: “Doe ons een plezier en rij maar met een grote bocht om ons landje. Geen enkele Belg zal hier een traan om laten!”. Frans uit Arendonkvoegt daaraan toe: “Blijf voorgoed weg. Dan zijn wij van een bende betweterige zeurpieten verlost.” En daar wil een van de reageerders wel behulpzaam zijn: “Nieuwe optie op de TomTom: niet alleen vermijd snelweg, maar nu ook Vermijd België”. Han, uit Beemster: “Gewoon links laten liggen die reserve Hollanders.” Wat de Belgen het meest irriteert is dat de zuinige Nederlanders aanhikken tegen de 60 euro. Zij vinden het “maar” een eenmalig jaarlijksbijdrage waar veel goed mee verricht kan worden. En daar zijn veel Nederlandse weer woedend over. Het gemak waarmee zo'n tol wordt ingevoerd, stemt de “Ollanders” niet vrolijk. Maar we zijn en blijven Nederlanders en hebben dus nagedacht hoe we die Belgen een hak kunnen zetten: R. Slohcsuit Heerlen :“Graaf toch gewoon op verschillende plaatsen tunnels onder België door. Gewoon een kwestie van een paar kilometer stug doorgraven. Wel even een muur op de grens met België zetten, zodat we niet per ongeluk over de grens rijden”. Mark Vermaatuit Zoetermeerstelt voor de net uit de dienst genomen snelle catamaran Discovery van de StenaLinein te zetten: auto inschepen in Hoek van Holland en bij Calais verder rijden.. “Ik kan België missen als kiespijn”. Uit het Nederlandse kamp overheersen toch de wraakgevoelens. Richardmailt: “Dan liever de lucht in”, waarmee hij doelt op de commandant Van Speijk die 1831 tijdens de Belgische opstand afdreef op de Schelde en door Belgen werd besprongen. Hij blies zichzelf op en nam een groot aantal opstandige Antwerpenaren mee. Ook voorstellen om de Nederlandse grens maar te sluiten voor Belgen of ook een vignet in te voeren. “Hier in Zeeland komen veel Belgen duiken, watersporten en drugs kopen. Hun picknickspullen nemen ze van thuis mee. We hebben er alleen maar overlast en afval van”, meldt Johan in Zeeland. Discussie gesloten, we trekken een Belgisch biertje van onze vrienden open! De redactie Bron: www.telegraaf.nl
__________________
Wat heb je aan al je miljoenen Piet, als je piesen moet en je kan het niet!
Laatst gewijzigd op 11-01-2007 om 20:27. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
Wat heb je aan al je miljoenen Piet, als je piesen moet en je kan het niet!
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Toen ik dit las dacht ik ook wel "wow hevige reacties.." |
![]() |
||
Citaat:
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
Nothing is just satire
|
![]() |
||
Citaat:
Vandaar dus ook dat ik de Belgen niet snap, iedereen kan begrijpen dat dit rechtstreeks tegen die regels in gaat, belasting heffen op buitenlands verkeer. Tolheffing op wegen die veel gebruik van buitenlands verkeer hebben of wat een groot project is, dat wordt toegestaan, dus waarom kozen ze niet voor zo'n oplossing? Bij de Liefkenshoektunnel (die ondanks de kraters in het wegdek een betere route vormt dan de tolvrije Kennedytunnel) gebeurd dat al langer, dus wat is precies het probleem van de Belgen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
|
![]() |
||
Citaat:
Die belasting geldt evenzeer op Belgische wagens, alleen krijgen wij het terugbetaald middels een belastingverlaging, maar je kan er zeker van zijn dat algemeen genomen de belastingen met 60 euro zullen toenemen. Al was het maar om de huurgelden van de overheidsgebouwen te kunnen betalen. |
![]() |
||
Citaat:
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Andere landen hebben geen last wat Belgie doet met hun wegen.
__________________
Wat heb je aan al je miljoenen Piet, als je piesen moet en je kan het niet!
|
![]() |
||||||
Verwijderd
|
De reacties hier beginnen anders ook wel de richting uit te gaan van wat in die Telegraaf stond.. Serieus
![]() Even Nederland buiten beschouwing gelaten, is België gewoon een klein landje waar toevallig heel veel vrachtverkeer en personenwagens doorrijdt. Als je gewoon rondrijdt op de autostrade valt dat al op. Die wegen moeten natuurlijk ook betaald worden en kennelijk heeft de Belgische overheid er niet genoeg geld voor, anders waren ze niet 'zo slecht' geweest (tussen aanhalingstekens want ik heb eigenlijk zelf geen problemen met onze wegen..) Het idee dat het onrechtvaardig is dat wij 60 euro moeten betalen om bijvoorbeeld naar Nice te rijden, maar dat "de buitenlanders onze wegen komen verwoesten" leeft al langer dus ik vind het niet vreemd dat er nu ook actie van komt. De manier waarop, is natuurlijk iets anders. Ik denk zelf dat het beter zou zijn om het Europees te regelen, en mensen & vervoerbedrijven dan een extra belasting te laten betalen volgens verbruik. En die belasting moet dan verdeeld worden over landen volgens gebruik van hun wegen. Maar dat is waarschijnlijk vrij onmogelijk, dus nationaal regelen is misschien nog niet eens zo slecht. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Om het cru te zeggen, Belgische wegen zien er niet uit omdát er net zoveel over gereden wordt... Citaat:
En, waarom die oplossing niet wordt gekozen, is omdat België gewoonweg te klein is om maar op bepaalde trajecten tol te heffen. Vlaanderen is één grote stad, je kunt echt niet ertussenin ergens tolhuisjes gaan zetten.. Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Het was een tijdje terug, he? ![]() ![]() Citaat:
Het verschil is dat Fransen zelf ook moeten dokken. Nu is er sprake van discriminatie tussen Belgen en niet-Belgen. Dat is waar Europa ook over valt.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
|
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast, het stuk snelweg tussen Antwerpen en Zeeuws-Vlaanderen is bijvoorbeeld helemaal niet zo druk, maar het ligt al sinds ik me kan herinneren ontzettend slecht. Het lijkt wel alsof je constant over een gehobbeld zandpaadje rijdt en er wordt al jaren totaal niets aan gedaan. Dat je dáár tol voor durft te vragen.. Het is inderdaad best te snappen dat België wil dat er door buitenlanders meebetaald wordt aan hun wegen, maar het minste dat je dan kunt doen is ervoor zorgen dat de wegen ook een beetje fatsoenlijk te berijden zijn. En dat is op de stukken snelweg in België die ik ken niet het geval. Misschien dat het in andere gebieden beter is, maar dat weet ik verder niet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Het scheelde niet zoveel hoor.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat je blijkbaar ook gewoon voor kortere periodes een vignet kunt kopen veranderd natuurlijk de zaak, maar toch |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
|
![]() |
||
Citaat:
En Brugge is toch wel schoon en netjes hoor ![]()
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Drie keer meer verkeersdoden in België Touring test veiligheid Belgische wegen In België vallen in verhouding drie keer meer verkeersdoden dan in Groot-Brittannië, Nederland en Zweden." Eenvoudige ingrepen in de weginfrastructuur kunnen wonderen doen. Dat blijkt uit een studie van Touring. Meten is weten, maar vooralsnog niet in België, betreurt Touring, dat 3.000 van de 150.000 km wegen (met inbegrip van gewestwegen) in ons land met de EuroRap-methode onderzocht. EuroRap meet sinds 2000 de veiligheid van de wegen in 18 landen van Europa. Het is een samenwerkingsverband van zowat 20 automobielclubs. De Europese Unie wil tegen 2010 het aantal verkeersdoden met de helft terugdringen. Dat betekent twintigduizend doden minder. Danny Smagghe van Touring: ,,België kan een voorbeeld nemen aan Frankrijk, dat een fenomenale verbetering kent op het vlak van dodelijke en zware verkeersongevallen dankzij de inzet, de laatste 15 jaar, van zeer ruime middelen en door bijzondere aandacht voor de inrichting van routes.'' Touring spiegelt zich ook aan Groot-Brittannië, Nederland en vooral Zweden. ,,Daar zijn minder kruispunten, omdat ze er zwaar investeren in ronde punten. Bovendien passen ze er met succes een nieuw systeem toe waarbij een afsluiting het tegenliggende verkeer aan het oog onttrekt.'' In ons land ligt het aantal doden in verhouding nog steeds drie keer hoger dan in die drie landen. Touring stelt dat met eenvoudige ingrepen aan de weginfrastructuur het aantal doden zelfs tot één vijfde herleid kan worden: ,,Want op slechte wegen verongelukken zelfs goede chauffeurs''. Tweevakswegen het gevaarlijkst De gevaarlijkste wegen in Vlaanderen - waarbij gevaarlijk overeenkomt met doden plus gewonden gedeeld door de verkeersdichtheid op die wegen - liggen tussen Wetteren en Oudenaarde, tussen Gent en Ronse en tussen Overpelt en Geel. Zuid-Oost-Vlaanderen was ooit een sociaal-economisch achtergesteld gebied en blijft dat kennelijk tot op de dag van vandaag op het vlak van verkeersveiligheid. Op niet gescheiden tweevakswegen vallen tot vier keer meer doden dan op andere wegen. ,,Vooral in landelijke gebieden zijn niet gescheiden tweevakswegen zeer riskant.'' Autosnelwegen zijn duidelijk veiliger, ondanks de hogere snelheden. Dank zij midden- en zijbermen, vangrails en het ontbreken van kruispunten en zwakke weggebruikers.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
|
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat laatste is namelijk verboden volgens de afspraak over vrij verkeer van goederen, waar ook België had beloofd aan mee te doen. Citaat:
Citaat:
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
|
![]() |
|||
Citaat:
Als jij provincie- of gemeentewegen wilt gebruik, dan is dat geen enkel probleem, want zo geraak je alsnog gratis door België. Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Verder is dat niet verboden. Belastingheffing, puur op buitenlandse voertuigen, dat is echter wel verboden. Vrij verkeer van personen heet dat.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Opmerkelijke Sportberichten, deel IV. Verwijderd | 332 | 17-12-2008 11:58 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Belgen vs. Nederlanders Politiker | 64 | 25-01-2007 13:16 | |
Algemene schoolzaken |
vlaanderen scoort hoog voor wiskunde Jasmijn. | 33 | 17-12-2004 17:23 | |
De Kantine |
Slijmtopic: Complimenteer de bovenstaande forummer. Sponstanietje | 500 | 29-10-2004 22:21 | |
De Kantine |
Plaats een foto van je woonplaats die karakteristiek is Verwijderd | 127 | 23-08-2004 22:14 |