Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Wat nu heel erg op opkomt volgens mij is het "pop surrealisme". Vooral voor jongeren is dat erg leuk, omdat het een mix is tussen een ietwat hippere stijl(modern strip/sprookjes achtig) en realistische stijl.
Bijvoorbeeld Zie hier een filmpie met de bekendere Pop Surrealisten: http://www.youtube.com/watch?v=pjXTTUCUkws Andere kunstenaars op dit gebied zijn volgens mij: - Joe Sorren - Jeff Soto - Tim Mccormick - Aaron Jasinski etc etc.... Ik denk serieus ook dat dit de meest invloedrijke kunststroming gaat worden in de toekomst, Het mainstream publiek zal het veel meer aanspreken, omdat het meer raakvlakken heeft met moderne vormgeving op het gebied van TV, Magazines en websites (MTV shizzle) en bovendien veel herkenbaarder is dan die Abstracte Arty Farty stijl die veel kunstenaars de laatste jaren hebben gehanteerd. Een ieder ziet wat wordt uitgebeeld. Maar goed dit is gewoon een amateuristisch voorspellinkje, want heb totaal geen verstand van wat speelt in de kunstwereld.. |
![]() |
||
Citaat:
__________________
can you really choose life?
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
can you really choose life?
|
![]() |
||
Citaat:
les 1: surrealisme in het algemeen en salvador dali, tekenen van een "droom" les 2: magritte, beschouwen van een schilderij en aan de slag met muziekpapier en verf les 3: pop-surrealisme, bekijken van afbeeldingen en een "gek" verhaal schrijven in groepjes van 2, kinderen schrijven een week lang elke rare gebeurtenis op uit hun dromen als inspiratie. les 4: het verhaal omzetten in een stripverhaal. beelden bekijken van pop-art en stripverhalen les 5: afsluitende les. moet ik nog even over nadenken. misschien een algemene beschouwing van alle lessen en gemaakte werken, kinderen lezen hun stripverhaal voor en laten de tekeningen zien aan de klas. bedankt voor de inspiratie mensen!
__________________
can you really choose life?
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
__________________
Pang
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
'Mijn' boek heeft het ook oa over Magritte en dan over het creëren van een fantasiewereld vanuit een alledaags onderwerp (in het boek een schoen). Verder over Dali, hierbij worden foto's uit tijdschriften 'op een onverwachte manier' gecombineerd met tekeningen van de kinderen zelf. Als afsluitende les zou ik eerder kiezen voor een soort van tentoonstelling dan alle kinderen individueel hun stripverhaal voor te laten lezen en hun tekeningen te laten zien...dat duurt enorm lang en je ziet in een kring vaak ook heel weinig van de tekeningen ed. Als je ze in het lokaal of op de hal ophangt kan iedereen er langs lopen en op zijn gemak er naar kijken ed. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar:
http://ict.slo.nl/service/mk05.doc http://ict.slo.nl/praktijk/beeldend/ep02.html http://www.webquests.nl/matrix/wq045/ http://users.poink.be/surrealistischeverleiding/ http://www.cultuurnetwerk.org/PUBLIC.../Kunst4-12.pdf http://www.pixelpad.nl/ckv/scholen/E...college/droom/ |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Heb je geen handleiding over hoe je een lessenserie maakt? Dat je eerst doelen bedenkt en het thema verder uitdiept enzo? Het boek "Effectief lesgeven voor vakdocenten" van Ton Rijkers is daar wel heel handig voor. Dat maakt het waarschijnlijk wel wat gemakkelijker, denk ik... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
__________________
can you really choose life?
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|