Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2007, 11:02
Nebel
Nebel is offline
Een aantal dagen geleden zag ik voor het eerst een aantal kleine ronde paarse vlekjes (blauwe plekken in minivorm) op mijn benen. Nu heb ik er een heleboel, ook op mijn rug, buik en armen. Ik heb snel blauwe plekken, maar dat zijn dan gewoon grote, die erg gewoon uitzien of je ergens tegenaan gelopen bent. Deze zijn echt klein en heel donker en hebben allemaal dezelfde vorm. Verder heb ik niet ergens last van behalve dat ik extreem moe ben de laatste tijd (en misselijk maar dat zal daar wel niets mee te maken hebben). Ook heb ik bloedarmoede maar het lijkt me niet dat dat er iets mee te maken heeft.
Weet iemand of het erg is/vanzelf over gaat? Ik heb namelijk geen zin om voor elk wissewasje naar de huisarts te rennen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2007, 11:07
DDM
DDM is offline
Jouw verhaal klinkt echt niet pluis. Ik zou dit niet als een wissewasje willen zien en snel een afspraak maken bij de huisarts. Sterkte!!
Oud 16-02-2007, 11:20
Verwijderd
Dit is iets waarvoor je echt wel naar de huisarts moet. Een spontaan bloeduitstortinkje op z'n tijd kan wel, maar niet zoveel als jij beschrijft. Dus echt gaan!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2007, 15:04
Roos
Roos is offline
Inderdaad even langs de huisarts gaan, want dit is toch niet helemaal de bedoeling.
Succes!
Oud 16-02-2007, 15:06
Verwijderd
hup! naar de dokter, haal je nog net voor het weekend!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2007, 15:20
Nebel
Nebel is offline
Ik zal dan idd maar een afspraak maken (eerst een huisarts zoeken )
Met citaat reageren
Oud 16-02-2007, 21:11
Stefanie
Stefanie is offline
Hoe is het afgelopen?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2007, 22:00
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Klinkt als puntbloedinkjes (petechien, purpura). Deze krijg je meestal als er wat fout zit in je bloedstolling of als je een vaatontsteking hebt.

Beide dus een zaak om mee naar de dokter te gaan, want dat gaat niet zomaar vanzelf over.

maargoed, zover was je toch al, dus ik ben benieuwd waar het dus aan heeft gelegen
Oud 17-02-2007, 09:30
Bart
Bart is offline
Dit heb ik ook gehad, kleine 2 maand geleden. Allerlei bloedtesten laten doen maar niks gevonden behalve kleine afwijking in de bloedstolling. Week later nog een keer laten prikken en toen was de afwijking al lager, de plekjes ook al weg toen.
Uiteindelijk niks bijzonders kunnen vinden dus mocht ik het als incident beschouwen, aldus de internist
Met citaat reageren
Oud 17-02-2007, 20:53
Nebel
Nebel is offline
Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb geen huisarts in nijmegen, maar omdat ik me toch een beetje zorgen maakte heb ik mijn cardioloog gebeld (ik heb een hartafwijking en kan altijd terecht). Hij zei dat het heel goed zou kunnen dat het door mijn medicijnen komt, maar ik ga maandag even bloed laten prikken enzo. Ik laat wel horen wat eruit komt!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 01:15
Verwijderd
ik hoop dat het gewoon lekker niks is, of iets dat zo over gaat. is ook wel waarschijnlijk natuurlijk.
let us know, succes!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 14:14
zonnestoeltje
zonnestoeltje is offline
Citaat:
Zut Alors! schreef op 16-02-2007 @ 23:00 :
Klinkt als puntbloedinkjes (petechien, purpura). Deze krijg je meestal als er wat fout zit in je bloedstolling of als je een vaatontsteking hebt.

Beide dus een zaak om mee naar de dokter te gaan, want dat gaat niet zomaar vanzelf over.

maargoed, zover was je toch al, dus ik ben benieuwd waar het dus aan heeft gelegen
wilde ik ook zeggen
Oud 20-02-2007, 15:48
Nebel
Nebel is offline
Ik heb ondertussen de uitslag van het bloedprikken en het was een afwijking in mn bloedstolling door mijn medicijnen. Verder had ik nog wat tekorten en bloedarmoede was ook nog wat meer .
Als het blijft krijg ik andere medicijnen. Maarja, ik vind het een beetje vaag allemaal.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2007, 16:17
Bloem
Bloem is offline
Wel fijn dat het een duidelijke oorzaak heeft, opzich.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten