Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2004, 20:17
Steleto
Avatar van Steleto
Steleto is offline
Ik heb een beetje een vreemd vraagje:

is het normaal dat een meisje dat vrij jongensachtig speelt, dus in bomen klimt etc, daar regelmatig een stuk of 30 blauwe plekken op haar benen aan overhoudt? Of is dat wel erg veel?

Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 20:19
Verwijderd
Ligt eraan hoe ze speelt (wild, of ze veel valt, enz.) en hoe die blauwe plekken er uit zien, lijkt me... Kan je nav een paar regels iig niet zeggen, denk ik, ik iig niet.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 20:22
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Hmm, nee...

Mijn neefje was toen ie klein was echt een aapje, hij klom over hekken met prikkeldraad heen en maakte saltos vanaf de bank en nog meer leipe shit. Hij had nooit veel blauwe plekken.

Ik heb ook nooit veel blauwe plekken gehad toen ik klein was, meer schaafwonden eigenlijk. Ik heb ook eigenlijk nu ik wat ouder ben nooit meer last van blauwe plekken terwijl ik genoeg sporten doe waarbij je het op zou kunnen lopen. Ik heb al 3 jaar geen blauwe plek gezien.

En Leonoor heeft ook gelijk, het hangt af van wat ze uitspookt en sommige mensen hebben meer aanleg voor blauwe plekken.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 20:23
Verwijderd
Ik was ook zo'n soort van jongensachtig kind en ik had altijd veel blauwe plekken, nog steeds. Ik denk dat het per kind (en volwassene) verschilt hoe snel en waarbij iemand blauwe plekken krijgt. De één (DiGiTracker bv) krijgt ze zelden, de ander (ik bv) heel vaak en heel snel.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 20:28
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
idd ik heb heel snel blauwe plekken soms hoef je me maar een beetje in mn arm ofzo te knijpen of iets te hard vast te pakken en dan heb ik gigantische pijn en word t n blauwe plek terwijl een ander echt denkt joh tuurlijk van zon kneepje... ik heb dat echt heel snel.. denk je dat er een andere reden is voor die blauwe plekken dan? want met zulke dingen moet je wel oppassen voor je een oordeel velt denk ik...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 20:30
Steleto
Avatar van Steleto
Steleto is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-01-2004 @ 21:19:
Ligt eraan hoe ze speelt (wild, of ze veel valt, enz.) en hoe die blauwe plekken er uit zien, lijkt me... Kan je nav een paar regels iig niet zeggen, denk ik, ik iig niet.

niet extreem wild ofzo, maar wel veel buiten. De blauwe plekken hebben een normale vorm en grootte (5 cm doorsnee ofzo)
Ze heeft wel een huidtype dat snel blauwe plekken vertoont..

Maargoed, als het inderdaad zo verschilt per persoon, dan zullen jullie er waarschijnlijk ook weinig over kunnen zeggen.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 20:46
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Je moet goed kijken waar die blauwe plekken zitten. Bijvoorbeeld in knieholtes is niet echt normaal, maar verder is blauwe plekken vrij normaal lijkt me.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 21:31
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 28-01-2004 @ 21:46:
Je moet goed kijken waar die blauwe plekken zitten. Bijvoorbeeld in knieholtes is niet echt normaal, maar verder is blauwe plekken vrij normaal lijkt me.
Blauwe plekken zijn inderdaad vrij normaal, maar een stuk of 30 vind ik eigenlijk wel erg veel Van jongensachtig buitenspelen krijg je volgens mij niet zoveel blauwe plekken: ik was vroeger ook zo en had altijd wel blauwe plekken of open knieën, maar echt nooit zoveel
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 21:47
Gilrups
Avatar van Gilrups
Gilrups is offline
ik zou me er ook wel een beetje vragen bijstellen 30 is idd erg veel.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 07:15
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Ik zat altijd ONDER. Blauwe benen en gekrasde armen. Bomen waren mijn vriendjes

Maar 30 lijkt me een beetje veel, maar goed als ze lekker wild is.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 10:15
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Tsjah moeilijk. Een vriendin van mij had vroeger echt altijd blauwe plekken en haar zusje ook. Zij hadden daar gewoon aanleg voor.
Het kan dat dit meisje er ook gewoon aanleg voor heeft, maar als je iets anders vermoed zou ik het toch in de gaten houden. Je weet maar nooit. Kun je niet eens aan dat meisje vragen hoe ze altijd aan die blauwe plekken komt?
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 11:40
Verwijderd
Als het vooral op haar knieën en scheenbenen zit, dan kan het best door het spelen komen, hoewel 30 dan wel héél veel is.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 12:10
Verwijderd
Ik had dat vroeger ook altijd wel, m'n hele knieën en scheenbenen zaten eronder... áltijd. En vaak m'n armen ook een beetje.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 12:49
Masquerade
Avatar van Masquerade
Masquerade is offline
Het meisje kan ook een ziekte hebben. Klinkt een beetje naar, maar ik wilde het wel even zeggen. Mijn nichtje had een ongeneeslijke ziekte en kreeg daardoor veel blauwe plekken omdat haar bloed niet stolde. Haar moeder werd er soms op aangekeken door vreemden; alsof ze haar kind mishandelde. Lijkt me niet erg leuk.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Masquerade schreef op 29-01-2004 @ 13:49:
Het meisje kan ook een ziekte hebben. Klinkt een beetje naar, maar ik wilde het wel even zeggen. Mijn nichtje had een ongeneeslijke ziekte en kreeg daardoor veel blauwe plekken omdat haar bloed niet stolde. Haar moeder werd er soms op aangekeken door vreemden; alsof ze haar kind mishandelde. Lijkt me niet erg leuk.
Idd, als ze echt makkelijk blauwe plekken krijgt of om niets, dan moet je echt een test laten doen. (Moeder van mijn vriend had dat ook, waren ze te laat bij )
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 14:08
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-01-2004 @ 21:23:
Ik was ook zo'n soort van jongensachtig kind en ik had altijd veel blauwe plekken, nog steeds. Ik denk dat het per kind (en volwassene) verschilt hoe snel en waarbij iemand blauwe plekken krijgt. De één (DiGiTracker bv) krijgt ze zelden, de ander (ik bv) heel vaak en heel snel.
Ik denk ook dat het verschilt per persoon. Mijn kleine nichtje (zoveel kracht heeft ze niet eens) hoeft maar even in mijn arm te knijpen en ik heb al een blauwe plek. Of ik hoef maar met mijn arm of been ergens tegenaan te stoten en ik heb alweer een blauwe plek.
De een krijgt heel snel blauwe plekken en de ander weer niet. Ik weet niet waar het aan ligt.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 14:10
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Ohw en je kan natuurlijk kijken waar de blauwe plekken zijn. Armen en benen zijn vrij normaal denk ik zo. Maar rug enzo lijkt me niet echt normaal, zeker niet als het er veel zijn op die plek.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 14:13
Verwijderd
Citaat:
charmedkiz schreef op 29-01-2004 @ 15:08:
De een krijgt heel snel blauwe plekken en de ander weer niet. Ik weet niet waar het aan ligt.
Volgens mij aan de adertjes die onder de huid lopen, als die dicht onder je huid liggen, breken ze makkelijker -> makkelijker een blauwe plek.
Liggen ze er minder dicht onder, dan breken ze minder makkelijk -> minder makkelijk een blauwe plek.

Iig, dat vertelde m'n vader altijd. Hij zei dat ik zo snel blauwe plekken kreeg, omdat er geen vet tussen zat... En volgens mij klopt het wel dat magere mensen sneller blauwe plekken krijgen dan dikkere of gespierdere mensen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 14:17
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 29-01-2004 @ 15:13:
Iig, dat vertelde m'n vader altijd. Hij zei dat ik zo snel blauwe plekken kreeg, omdat er geen vet tussen zat... En volgens mij klopt het wel dat magere mensen sneller blauwe plekken krijgen dan dikkere of gespierdere mensen.
Dat kan wel kloppen denk ik. Ik ben ook dun.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 14:27
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Een bloeduitstorting, ook wel blauwe plek genoemd, is een veelvoorkomend verschijnsel.
De medische term voor bloeduitstorting is hematoom. Door stoten of vallen ontstaat een onderhuidse bloeding. Dit leidt tot een blauwpaarse vlek die meestal na enkele dagen verkleurt en verdwijnt. Vrouwen en ouderen zijn gevoeliger voor het krijgen van bloeduitstortingen.

Bron
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 14:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Masquerade schreef op 29-01-2004 @ 13:49:
Het meisje kan ook een ziekte hebben. Klinkt een beetje naar, maar ik wilde het wel even zeggen. Mijn nichtje had een ongeneeslijke ziekte en kreeg daardoor veel blauwe plekken omdat haar bloed niet stolde. Haar moeder werd er soms op aangekeken door vreemden; alsof ze haar kind mishandelde. Lijkt me niet erg leuk.
Het kan volgens mij geen hemofilie (bloederziekte) zijn want dat kan alleen voorkomen bij jongens dacht ik maar omdat jouw nichtje ook zoiets had zou het kunnen dat er bij meisjes ook zo'n soort ziekte voorkomt.

Ik ben zelf altijd heel erg snel blauw. Ik hoef me maar ergens tegenaan te stoten en ik ben al blauw, vaak weet ik niet eens hoe het komt dat ik weer een blauwe plek heb.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-01-2004 @ 15:45:
Het kan volgens mij geen hemofilie (bloederziekte) zijn want dat kan alleen voorkomen bij jongens dacht ik maar omdat jouw nichtje ook zoiets had zou het kunnen dat er bij meisjes ook zo'n soort ziekte voorkomt.

Ik ben zelf altijd heel erg snel blauw. Ik hoef me maar ergens tegenaan te stoten en ik ben al blauw, vaak weet ik niet eens hoe het komt dat ik weer een blauwe plek heb.
Volgens mij is er ook een vrouwelijke variant van hemofilie, maar ik weet het niet helemaal zeker...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 15:01
Verwijderd
edit: nouja, was een hoop onzin. Maar uiteindelijk komt er op neer dat een meisje wel hemofilie kan hebben als haar moeder drager is (of zelf ook hemofilie heeft), én haar vader hemofilie heeft.
Een jongen kan het ook al krijgen als zijn moeder drager is of alleen zijn moeder het heeft of als alleen zijn vader het heeft.

Laatst gewijzigd op 29-01-2004 om 15:06.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 15:03
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 29-01-2004 @ 16:01:
wat hemofilie betreft: het is een x-chromosomale afwijking, waarvan het gen dus alleen op het x-chromosoom zit. De mogelijke gendingen die je hiermee dus kunt krijgen als bijvoorbeeld je moeder drager is en je vader gezond, zijn:
HH hh Hh hH als je een meisje bent en
H* h* H* h* als je een jongen bent. (waarbij H gezond is en h niet gezond).
Een meisje heeft dan dus 25 % kans op hemofilie, en een jongen 50 % kans.
*kijkt in boek*
Hmm, hier staat dat vrouwen alleen dragers van hemofilie kunnen zijn..
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 29-01-2004 @ 16:03:
*kijkt in boek*
Hmm, hier staat dat vrouwen alleen dragers van hemofilie kunnen zijn..
Het klopte ook niet wat ik zei . Maar dat een vrouw alleen drager kan zijn, zou pas zo zijn als iemand met hemofilie niet oud genoeg zou worden om kinderen te krijgen (vandaar dat de ziekte van Duchenne, wat ook x-chromosomaal is, wél alleen bij jongens voorkomt; je wordt er niet ouder dan 25 mee en op je 12e kun je al bijna niets meer)
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 15:46
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 29-01-2004 @ 16:08:
Het klopte ook niet wat ik zei . Maar dat een vrouw alleen drager kan zijn, zou pas zo zijn als iemand met hemofilie niet oud genoeg zou worden om kinderen te krijgen (vandaar dat de ziekte van Duchenne, wat ook x-chromosomaal is, wél alleen bij jongens voorkomt; je wordt er niet ouder dan 25 mee en op je 12e kun je al bijna niets meer)
Ah ok
Ik wist iig wel dat vrouwen hemofilie konden hebben, want daar las ik laatst nog iets over... Maar mijn boek zeurt dus... daar staat echt in dat vrouwen hemofilie alleen kunnen doorgeven aan hun zonen, maar het nooit zelf kunnen hebben. 't Is ook wel een oud boek... misschien dat dat het is..
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 29-01-2004 @ 16:46:
Ah ok
Ik wist iig wel dat vrouwen hemofilie konden hebben, want daar las ik laatst nog iets over... Maar mijn boek zeurt dus... daar staat echt in dat vrouwen hemofilie alleen kunnen doorgeven aan hun zonen, maar het nooit zelf kunnen hebben. 't Is ook wel een oud boek... misschien dat dat het is..
zó oud, dat in de tijd dat het werd uitgegeven, iedereen met hemofilie overleed voor zijn/haar 20ste?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 16:38
juno
Avatar van juno
juno is offline
Blauwe plekken op rug en schouders, daar moeten de alarmbellen van gaan rinkelen. Kinderen die mishandeld worden, weren zich af, kruipen in elkaar.
Blauwe plekken aan de binnenkant van dijbenen, hele erge foute boel.

Maar knieen en ellebogen, volkomen normaal. Ik ben ook 15 jaar bepleisterd door het leven gegaan.

Het zijn vaak kinderen die elkaar tegen de schenen schoppen, misschien gepest?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 22:11
Masquerade
Avatar van Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-01-2004 @ 15:45:
Het kan volgens mij geen hemofilie (bloederziekte) zijn want dat kan alleen voorkomen bij jongens dacht ik maar omdat jouw nichtje ook zoiets had zou het kunnen dat er bij meisjes ook zo'n soort ziekte voorkomt.
Mijn nichtje had ook geen hemofilie, maar een aplastische anemie, een zeer zeldzame bloedziekte. Maar daar kan je dus ook veel blauwe plekken van krijgen. Ze zat altijd helemaal onder.

Hemofilie is niet de enige ziekte waar je blauwe plekken van krijgt. Ik hoop uiteraard niet dat het meisje zoiets heeft.. Laat het maar gewoon onvoorzichtigheid zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 22:21
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
ik heb zelf ook altijd heel erg veel blauwe plekken gehad (nu nog steeds eigenlijk wel) maar dat komt gewoon omdat ik zon doos ben die tafels etc niet helemaal goed incalculeert..

hoeft helemaal nix te betekenen volgensmij..
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 12:44
Wave
Wave is offline
Citaat:
ekki schreef op 28-01-2004 @ 21:46:
Je moet goed kijken waar die blauwe plekken zitten. Bijvoorbeeld in knieholtes is niet echt normaal, maar verder is blauwe plekken vrij normaal lijkt me.
Ik had ze juist altijd in me knieholtes, hing opsekop aan van die stangen enzo en dan heen en wier zwiepen en dan was het weer blauw. Verder zat ik ook altijd onder, altijd in bomen klimmen en er mega vaak uitvallen natuurlijk.........of op het dak van het schuurtje klimmen en dan kijken of het pijn deed als je er af sprong
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 16:30
Masquerade
Avatar van Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
Replica schreef op 30-01-2004 @ 11:27:
Er is in elk geval een ziekte waarbij je te weinig bloedplaatjes hebt, die ook bij meisjes voorkomt. Dan stolt je bloed dus nauwelijks en krijg je heel snel blauwe plekken en bloedingen, voor zover ik weet zijn daar geen medicijnen voor maar moet het met rust overgaan. Althans, ik heb verschillende keren bij kindjes in het ziekenhuis gelegen die dat hadden.
Hoe heet die ziekte?
Als je te weinig bloedplaatjes hebt, krijg je meestal bloedtransfusies om de hoeveelheid te verhogen. Dat was zo bij mijn nichtje. Maar ik weet niet of jij het over dezelfde ziekte hebt. Mijn nichtje had een aplastische anemie en was een van de 8 in Nederland die dat had. Patienten met deze ziekte worden ook niet oud.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 18:12
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
Moonshine schreef op 28-01-2004 @ 22:31:
Blauwe plekken zijn inderdaad vrij normaal, maar een stuk of 30 vind ik eigenlijk wel erg veel Van jongensachtig buitenspelen krijg je volgens mij niet zoveel blauwe plekken: ik was vroeger ook zo en had altijd wel blauwe plekken of open knieën, maar echt nooit zoveel
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 10:09
Miss Helena
Avatar van Miss Helena
Miss Helena is offline
Hoeft nix te betekenen hebben, ik had toen ik jonger was ook altijd en overal blauwe plekken.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 11:25
funkypunk
Avatar van funkypunk
funkypunk is offline
maar als het alleen op de benen is, dat lijkt me wat apart....
verder zou je kunnen kijken of het kind ook blauwe plekken heeft in periodes dat ze veel binnen zitten
__________________
nooit meer
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 13:53
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Thuis is er ook nog gedacht geweest dat een meisje die bij ons logeerde mishandeld werd. Toen was het meisje 9 maand oud en ze had een grote blauwe plek op haar rug. Zelfs een dermatologe (goede kennis van ons) die op bezoek kwam, dacht dat het de vorm van een hand was.
Later bleek die vlek aangeboren te zijn, aangezien het kind nu reeds 4 jaar is en nog steeds diezelfde vlek heeft.

Ah ja, het kind is van Chinese afkomst, dus het is wel iets dat daar alleen voorkomt, geloof ik.


Je zegt dus nu eigenlijk dat je je zorgen maakt over de hoeveelheid blauwe plekken. Is het nu nog maar dat het je opvalt? Zijn er altijd zoveel blauwe plekken?
Heeft het kind dan rare gedragingen? Bijvoorbeeld zichzelf beschermen als er voor de 'fun' gevochten wordt of zo?

Ik zou vooral op zo'n zaken letten. En met het kind babbelen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 14:43
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Mijn zusje (toen een jaar of 6/7) speelde ook altijd buiten en zat ALTIJD onder de blauwe plekken. Telkens als ik haar in bad moest doen, schrok ik me rot. Haar benen waren echt één en al blauw.

Het hoeft dus volgens mij niet echt iets te betekenen, hoor. Ik zou inderdaad wel opletten of dat kind verder nog 'rare' dingen heeft/doet.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 16:29
ofwelmir
Avatar van ofwelmir
ofwelmir is offline
hmm dat verschilt, ik was vroeger ook zo, veel klimmen, voetballen enzo, en ik had ook best wat blauwe plekken,
ik heb een vriendin die al ontzettend snel een blauwe plek heeft, en die dan ook goed opvalt, zij heeft ook een heel witte huid.
Beetje moeilijk te zeggen eigenlijk.
__________________
wist je dat niet dan.... ...
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 12:29
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
Ik had vroeger als kleuter ook altijd heel veel last an blauwe plekken, als ik een keer viel had ik er weer een paar bij. Ik heb toen allerlei boed-test enzo gedaan, maar daar kwam allemaal niks uit. Toen hebben mn ouders het maar zo gelaten en het aantal blauwe plekker verminderde ook wel naarmate ik ouder werd (maar dat kan natuurlijk ook komen omdat je dan minder woest speelt).
__________________
your papa never told you about right and wrong
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 09:27
Smell
Smell is offline
Citaat:
Miss Helena schreef op 31-01-2004 @ 11:09:
Hoeft nix te betekenen hebben, ik had toen ik jonger was ook altijd en overal blauwe plekken.
jep ik ook
ik was een en al blauwe plek geloof ik
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 15:29
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Steleto schreef op 28-01-2004 @ 21:17:
Ik heb een beetje een vreemd vraagje:

is het normaal dat een meisje dat vrij jongensachtig speelt, dus in bomen klimt etc, daar regelmatig een stuk of 30 blauwe plekken op haar benen aan overhoudt? Of is dat wel erg veel?

neej, dat had ik vroeger ook

*kijkt* ow, nu nog eig.
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 15:35
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
phensicske schreef op 01-02-2004 @ 14:53:
Je zegt dus nu eigenlijk dat je je zorgen maakt over de hoeveelheid blauwe plekken. Is het nu nog maar dat het je opvalt? Zijn er altijd zoveel blauwe plekken?
Heeft het kind dan rare gedragingen? Bijvoorbeeld zichzelf beschermen als er voor de 'fun' gevochten wordt of zo?

Ik zou vooral op zo'n zaken letten. En met het kind babbelen.
Idd... Ik denk dat het iig goed is om voorzichtig te zijn
met het trekken van conclusies alléén aan de hand van
blauwe plekken, er kunnen zo ontzettend veel oorzaken
daarvoor zijn..
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek [verhaal] Vergeven & Vergeten
Myz
42 09-08-2002 19:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.