Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2002, 23:09
ExcommunicatedAngel
ExcommunicatedAngel is offline
Ik neem aan dat jullie wel weten wat het woord hierboven betekend. ik post hier eigelijk nooit, maar wil jullie graag vertellen waarom eigelijk. sommige mensen hier hebben echt nog geen eigen smaak ontwikkeld, ze ontkennen wie ze echt zijn.
ze verbergen zich achter een poster van nelly, tupac, britney, manson of wie de mensen in hun omgeving dan ook cool vinden.
zeggen dat ze net als deze mensen zijn of willen zijn.
waarom zou je iemand anders willen zijn als je jezelf kan zijn?
WANT BETER DAN JEZELF KAN JE NIET WORDEN!

ik zag dat jullie al een topic over de nieuwe revu hadden geopend, maar ik vind dat daar al teveel op gereageerd is, dus open ik even een nieuwe.

ik vraag me echt af hoe erg sommige mensen zich aan zichzelf kunnen ergeren. als hip hop je smaak is en je wil rapper worden is dat juist goed. maar je kan het ook overdrijven.
je aanpassen is soms ook goed, maar niet als die mensen zich misdragen en je vertellen dat het kopen van een wapen een oplossing is voor je problemen.
met een wapen zullen ze je namelijk helemaal niet zo cool vinden, en eerder bang voor je woorden. en dat lokt agressie uit
en nog iets EEN WAPEN KAN ALTIJD TEGEN JE GEBRUIKT WORDEN!
geen wapen is beter dan één wapen.

maarja, ik hoop dat hier geen slotje op komt, want ik wil nou wel eens weten hoe jullie hierover denken. het verbergen van jezelf dus. dit hoort ook bij lifestyle, want het gaat over je eigen lifestyle faken!

groeten van mij
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-07-2002, 23:11
hieperdepiep
hieperdepiep is offline
blaat, volgens mij ben jij nog meer newbe als ik.
Oud 11-07-2002, 23:15
ExcommunicatedAngel
ik ben een oldbe, die weer eens inlogt sinds 10 jaar geleden.
maar ook toen kwam ik hier niet zo vaak.
veelste veel laden en lezen!
daarom dacht ik laat ik even een nieuwe topic over dit onderwerp openen
en graag deze keer een beetje duidelijkere antwoorden als ja, nee, ok, vind ik ook!

liefs ik dus
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 23:21
hieperdepiep
hieperdepiep is offline
Citaat:
ExcommunicatedAngel schreef:
maar ook toen kwam ik hier niet zo vaak.
veelste veel laden en lezen!
daarom dacht ik laat ik even een nieuwe topic over dit onderwerp openen
en graag deze keer een beetje duidelijkere antwoorden als ja, nee, ok, vind ik ook!

liefs ik dus
Solly, ik ben gewoon vervelend en moe en blabla op de late avond. Ik zal morgen serieus antwoorden. Verheug je er maar vast op
Oud 11-07-2002, 23:23
ExcommunicatedAngel
haha ok *verheug*
hopelijk zijn er nog andere mensen wakker die er wel op kunnen reageren.
liefs moiselle
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 23:31
Verwijderd
'k ben het wel met je eens hoor, maar als mensen ervoor kiezen om zo te zijn, dan hebben ze ZELF ervoor gekozen. Er is nooit iemand geweest die hen dwong om een wiggah te worden oid, en waarom beginnen door ze te dwingen iets anders te zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 23:48
ExcommunicatedAngel
die mensen dwingen zichzelf iemand na te doen, omdat ze niet beter weten.
deze mensen hebben nog veel te leren!
als je je zo wil kleden vind ik dat ok, maar noem nederlanders geen kaaskoppen terwijl je zelf blank bent.
en kom helemaal niet aanzetten met dat gezeik van ik wil zwart zijn. want dat lukt ze toch nooit!
liefs ikkkkuh
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 00:03
Verwijderd
Citaat:
die mensen dwingen zichzelf iemand na te doen, omdat ze niet beter weten.
deze mensen hebben nog veel te leren!
als je je zo wil kleden vind ik dat ok, maar noem nederlanders geen kaaskoppen terwijl je zelf blank bent.
en kom helemaal niet aanzetten met dat gezeik van ik wil zwart zijn. want dat lukt ze toch nooit!
liefs ikkkkuh
Hehehe, vergeet niet dat al die rockstars, rappers e.d. gemaakt zijn om te kopieren door kinderen respectievelijk wij. Het zijn rolmodellen, waarin iemand zich in terug kan vinden, zich in kan identificeren. En als diegene zich daarbij prettig voelt, dan is daar toch niets mis mee?
Okay, je houdt altijd van die mensen over met rare strevingen om zwart te worden ofzo, maar om nou een kruistocht te beginnen om deze mensen te bekeren tot het normalisme is ook absurd. Dat komt met de tijd, geloof me maar als ik zeg dat die jongen over 50 jaar heel anders zal piepen als hij lekker in een bejaardentehuis zit en een brave opa is... of een tuintje op z'n buik heeft...

Laatst gewijzigd op 12-07-2002 om 00:05.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 00:55
ExcommunicatedAngel
ik heb het over de mensen die zich laten leiden door hun idool.
alles doen en alles willen hebben wat hij/zij heeft.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 01:22
Verwijderd
Citaat:
ik heb het over de mensen die zich laten leiden door hun idool.
alles doen en alles willen hebben wat hij/zij heeft.
en ik hier maar denken dat je het over hamburgers had
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 02:01
ExcommunicatedAngel
volgens mij snap je me niet helemaal
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 07:39
J-roen
J-roen is offline
Citaat:

ja.

Citaat:

maarja, ik hoop dat hier geen slotje op komt, want ik wil nou wel eens weten hoe jullie hierover denken. het verbergen van jezelf dus. dit hoort ook bij lifestyle, want het gaat over je eigen lifestyle faken!
Het is volgens mij eerder zo dat 'dat soort' kiddo's nog niet echt weten wie/wat ze zijn, het is meer een soort ontdekkingsfase waar ze wel overheengroeien denk ik.

btw,
hee ninh.
Oud 12-07-2002, 08:37
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
ja toch
Oud 12-07-2002, 08:42
*Morgrist*
*Morgrist* is offline
Dat is bij de meeste mensen in het begin altijd zo, later ontwikkelt zich dat meestal en gaan ze toch hun eigen keuzes maken/eigen smaak ontwikkelen.

Gebeurt dat niet dan kunnen ze daar niet altijd wat aan doen, ze worden weliswaar niet gedwongen, maar ze voelen een soort druk om zich aan te passen omdat ze gewoon heel graag geaccepteerd willen worden. Ik heb dat ook gehad, maar ben er inmiddels overheen... Dat hoeft natuurlijk ook niet altijd, en in zo'n geval zou ik professionele hulp inroepen..
Oud 12-07-2002, 08:51
Juliah
Juliah is offline
Citaat:
je$u$ crust schreef:

ja toch
Ik ben ook al 30 jaar lid. Minstens.

Volgens mij zit hij in de ontkenningsfase van het newbe zijn...

Geen zin om de topic helemaal 100% te lezen, maar zoals de 'kreet' van Loesje: 'wees jezelf, er zijn al zoveel anderen'. laat iedereen gewoon zijn wat ie wil zijn en maak je d'r allemaal niet zo druk om.
Oud 12-07-2002, 10:24
punkyfish
punkyfish is offline
ik vraag me af waarom je je er zo druk om maakt. als die mensen zichzelf zo nodig voor de gek willen houden, laat ze dan toch lekker. ze komen er vanzelf wel achter...
Oud 12-07-2002, 12:00
Blubje
Blubje is offline
pff geen zin om nu zoveel te lezen...ik reageer een andere x wel
Oud 12-07-2002, 12:30
Jerommeke
Jerommeke is offline
nee
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 12:35
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
sommige mensen hier hebben echt nog geen eigen smaak ontwikkeld, ze ontkennen wie ze echt zijn.
Waarom kan Britney Spears geen "smaak" zijn? (even mijn mening erbuiten gelaten ) Al luister je naar meneer Hazes of Jantje Smit; het je eigen smaak. En als iemand zich wil verbergen achter een poppy uiterlijk als dat van Britney Spears dan doet die iemand dat omdat hij of zij (ik denk eerder zij ) dat ZELF wil.

Je kiest er zelf voor wat je doet (behalve als je "onderdrukt" wordt, blabla, ouders, blabla)...

Je hoeft niet apart te zijn om jezelf te zijn.. Ofzo?

Niet echt duidelijk, maar ach..
Oud 12-07-2002, 12:38
beuk
beuk is offline
Citaat:

WANT BETER DAN JEZELF KAN JE NIET WORDEN!
Maar je kunt jezelf wel verbeteren.

Ik snap overigens totaal niet wat je punt nou is en wat de ontkenningsfase hiermee te maken heeft.
Oud 12-07-2002, 12:58
Blubje
Blubje is offline
Citaat:
beuk schreef:

Maar je kunt jezelf wel verbeteren.

Ik snap overigens totaal niet wat je punt nou is en wat de ontkenningsfase hiermee te maken heeft.
idd...
Oud 12-07-2002, 13:00
mood indigow
mood indigow is offline
ik snap er helemaal nix van.. waar gaat dit nou over? je bent niet jezelf als je van rap houd ofzow??

iedereen houd tog van iets anders.. en een ontkenningsfase heb ik nog nooit van gehord.. tenminste niet als het over een lifestijl gaat..

mensen moeten zichzelf ontplooien en mensen veranderen voortdurend.. dus ik vind het nergens op slaan om te zeggen dat ze in een 'ontkenningsfase' zijn..
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 13:03
Roos
Roos is offline
Er zijn inderdaad veel mensen die beroemde artiesten als voorbeeld zien. Een meisje vind Britney geweldig en vind haar een goede smaak hebben, dus zal ze zulke kleding kopen. Dat betekent toch niet dat dat meisje geen smaak heeft? Ze vindt Britney alleen geweldig, dus kopieert ze bepaalde dingen van die look. Misshcien is het leuker als ze zelf dingenm verzint, maar kom aan, zeg nou zelf, iedereen doet inspiratie op door te kijken naar andere mensen, reclames op televisie, de paspoppen in de winkel en modeblaadjes. Dan maakt het mijn inziens niet veel uit dat dat meisje Britney als voorbeeld heeft. Andere mensen schaffen blindelings alles van Ralph Lauren aan, in mijn ogen is dat precies hetzelfde.
En wat heeft de ontkenningsfase er nu eigenlijk mee te maken? Ze ontkennen hun eigen lifestyle? Helemaal niet. Ze nemen alleen dingen over van andere (beroemde) mensen, en combineren die naar hun smaak met hun eigen garderobe, zoals iedereen eigenlijk in een bepaalde mate doet.
Oud 12-07-2002, 13:05
mood indigow
mood indigow is offline
Citaat:
rosi zei: Er zijn inderdaad veel mensen die beroemde artiesten als voorbeeld zien. Een meisje vind Britney geweldig en vind haar een goede smaak hebben, dus zal ze zulke kleding kopen. Dat betekent toch niet dat dat meisje geen smaak heeft? Ze vindt Britney alleen geweldig, dus kopieert ze bepaalde dingen van die look. Misshcien is het leuker als ze zelf dingenm verzint, maar kom aan, zeg nou zelf, iedereen doet inspiratie op door te kijken naar andere mensen, reclames op televisie, de paspoppen in de winkel en modeblaadjes. Dan maakt het mijn inziens niet veel uit dat dat meisje Britney als voorbeeld heeft. Andere mensen schaffen blindelings alles van Ralph Lauren aan, in mijn ogen is dat precies hetzelfde.
idd helemaal meej eenz
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 16:07
Shadow X
Shadow X is offline
Heel veel mensen zijn nep. Ikzelf waarschijnlijk ook...
Heel jammer vind ik dat.
En ook veel mensen die zeggen: "Kijk, ik ben niet nep, ik ben 'true', want ik zie er alternatief uit" zijn wel nep, juist omdat ze zo hard hun best doen het niet te zijn.

En hoe het dan wel moet weet ik niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2002, 18:08
mood indigow
mood indigow is offline
Citaat:
En hoe het dan wel moet weet ik niet.

zijn er regeltjes voor dan?????????
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 18:24
AtHell
AtHell is offline
Nou jij persoon ik heb besloten dat ik ik ben en me niet verschuil achter britney *proest* en achja ik zijn is leuk genoeg

owja wat ik van mij vind *denkt dat te hebben gelezen in de "vraag" van dit topic*

ik ben gewoon lief enzo maar achja de meeste mensen zijn wel lief
Oud 12-07-2002, 18:32
shanli
shanli is offline
Citaat:
rosi schreef:
Er zijn inderdaad veel mensen die beroemde artiesten als voorbeeld zien. Een meisje vind Britney geweldig en vind haar een goede smaak hebben, dus zal ze zulke kleding kopen. Dat betekent toch niet dat dat meisje geen smaak heeft? Ze vindt Britney alleen geweldig, dus kopieert ze bepaalde dingen van die look. Misshcien is het leuker als ze zelf dingenm verzint, maar kom aan, zeg nou zelf, iedereen doet inspiratie op door te kijken naar andere mensen, reclames op televisie, de paspoppen in de winkel en modeblaadjes. Dan maakt het mijn inziens niet veel uit dat dat meisje Britney als voorbeeld heeft. Andere mensen schaffen blindelings alles van Ralph Lauren aan, in mijn ogen is dat precies hetzelfde.
En wat heeft de ontkenningsfase er nu eigenlijk mee te maken? Ze ontkennen hun eigen lifestyle? Helemaal niet. Ze nemen alleen dingen over van andere (beroemde) mensen, en combineren die naar hun smaak met hun eigen garderobe, zoals iedereen eigenlijk in een bepaalde mate doet.
hier ben ik het mee eens
Oud 13-07-2002, 15:35
Gleipnur
Gleipnur is offline
volgens mij bestaat "alleen jezelf zijn" niet, ht is een illusie misschien wel het meest gewenste ideaalbeeld! Want ik geloof niet dat iedereen helemaal individueel anders is, natuurlijk hebben we ons eigen karakter en eigen wensen en uitingen enz..MAAR ik ben er vast van overtuigd dat een persoon eigelijk opgebouwd is uit allemaal kleine stukjes andere persoon, je pikt dingen op uit je omgeving, je vrienden, maar ook de mensen naar wie je opkijkt zoals bepaalde artisten en je "steelt" constant heel je leven door kleine stukje "identiteit" van die mensen, daar is niets mis mee, want uiteindelijk heb je dan toch een eigen vorm want iedereen kiest weer andere deeltjes. En iedereen doet het dus het zal wel normaal zijn. Originaliteit is dood. Dat is gewoon een resultaat van een een al zo ver gevorderde evolutie.
Oud 13-07-2002, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Gleipnur schreef:
volgens mij bestaat "alleen jezelf zijn" niet, ht is een illusie misschien wel het meest gewenste ideaalbeeld! Want ik geloof niet dat iedereen helemaal individueel anders is, natuurlijk hebben we ons eigen karakter en eigen wensen en uitingen enz..MAAR ik ben er vast van overtuigd dat een persoon eigelijk opgebouwd is uit allemaal kleine stukjes andere persoon, je pikt dingen op uit je omgeving, je vrienden, maar ook de mensen naar wie je opkijkt zoals bepaalde artisten en je "steelt" constant heel je leven door kleine stukje "identiteit" van die mensen, daar is niets mis mee, want uiteindelijk heb je dan toch een eigen vorm want iedereen kiest weer andere deeltjes. En iedereen doet het dus het zal wel normaal zijn. Originaliteit is dood. Dat is gewoon een resultaat van een een al zo ver gevorderde evolutie.
je kijkt over iets heen.. al die kleine stukjes identiteit worden uiteindelijk gevormd tot 1 geheel, bij elkaar gehouden door je eigen ideeen.. het is ook zo dat je bijna niets echt letterlijk overneemt, je past het bijna altijd aan tot je persoonlijke voorkeur. en daardoor ontstaat een geheel individuele persoon met een eigen stijl en een eigen smaak.

verder: je hebt wel mensen die alles overnemen van iets of iemand en zich er achter gaan verstoppen, maar die mensen zijn meestal kleine jongetjes en meisjes die simpelweg niet genoeg levenservaring hebben om hun eigen identiteit aan te maken. terwijl ze zich verder ontwikkelen ontwikkelt hun smaak zich ook, er komen nieuwe dingen bij of er gaan dingen af, en wordt dat wat ooit een 'namaak'stijl was omgezet en vervormd naar iets wat wel hun eigen stijl is. een andere zaak is dat als je iets overneemt en het gaat vervormen je een minder origineel iets zal krijgen dan als je datgene bijelkaar raapt uit een hele hoop kleine vervormde stukjes.. MAAR daarbij blijft het wel je eigen stijl.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 21:27
boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
rosi schreef:
grrr ....waarom kunnen sommige mensen altijd precies de goede woorden vinden
Oud 13-07-2002, 23:07
Mr`Mugatu
Mr`Mugatu is offline
Citaat:
als hip hop je smaak is en je wil rapper worden is dat juist goed. maar je kan het ook overdrijven.
je aanpassen is soms ook goed, maar niet als die mensen zich misdragen en je vertellen dat het kopen van een wapen een oplossing is voor je problemen.
met een wapen zullen ze je namelijk helemaal niet zo cool vinden, en eerder bang voor je woorden. en dat lokt agressie uit
en nog iets EEN WAPEN KAN ALTIJD TEGEN JE GEBRUIKT WORDEN!

groeten van mij
LOL! teveel The BOX gekeken lately??
Oud 13-07-2002, 23:26
NiteLove®
NiteLove® is offline
Laten we nou eens eerlijk zijn...elke jeugdcultuur heeft toch z'n helden? Tiental jaar geleden wilde elke jongen Johan Cruyff zijn of Michael Jackson en zo zijn er nog vele andere 'culthelden' te noemen, waarmee jongeren zich willen indentificeren.

Je zegt in je stukje;
Citaat:
"sommige mensen hier hebben echt nog geen eigen smaak ontwikkeld, ze ontkennen wie ze echt zijn.
ze verbergen zich achter een poster van nelly, tupac, britney, manson of wie de mensen in hun omgeving dan ook cool vinden."
Je was zeker vergeten dat het meerendeel van deze forumleden nog tiener is en dat dat nu net de levensfase is waarin mensen gaan ontdekken wie ze zijn. Dat vertaald zich weer in het zoeken naar een idool en het 'bij een groep willen horen'.

Bovendien moet je niet vergeten dat we de afgelopen jaren in een zeer vercommercialiseerde wereld leven. De mensen 'moeten' iemand zijn, en ergens bijhoren...
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 09:43
arrebar
arrebar is offline
ik krijg het haar van mijn favo gitarist, en de look van de gehele band destruction al zonder er iets voor te hoeven doen,
wat is mijn info weer nutteloos vandaag
Oud 14-07-2002, 19:33
Gaia
Gaia is offline
Ik ben mezelf, ik blijf mezelf....wat mensen er ook van vinden!!!!!

Mensen moeten me nemen zoals ik ben en anders zijn ze mijn vriendschap niet waard!

zo,dat is eruit!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Gaia666 schreef:

Mensen moeten me nemen zoals ik ben en anders zijn ze mijn vriendschap niet waard!

zo,dat is eruit!
ik niet, ik ben lekker van plan iemand anders te worden.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 20:44
Everlong
Everlong is offline
Er zit wel wat in je verhaal ja .. daar geef ik je gelijk in
En ik herken mezelf anders ook best wel in, vroeger toen ik een jaar of 13 was en het alternatief eindelijk begreep toen liep ik ook wel met de meute mee en maar stoer doen en alles vinden wat andere alternatievelingen ook vinden
Maar op een gegeven moment krijg je wel zo'n ingeving van ik moet toch eens proberen mezelf te vinden
Dan ga je bewust worden van jezelf en probeer je te experimenteren
Ik bedoel ik heb ook wel vaak aangedacht "waarom draag ik deze kleren? Waarom doe ik zo dom?" en dan ga je je weer eens anders gedragen en misskien bevalt je dat beter ..
Ik denk dat het wel faken is en vooral met je omgeving meegaan
maar je leert er wel zelf van

Ik zie het nu zelf meer als een experiment, dat je al die fases doorloopt en maar met de meute meegaat en dan toch wel uiteindelijk jezelf "je ware ik" vormt

Ik heb genoeg mensen leren kennen die in het begin geprobeerd hebben zich "alternatief" te kleden en zich zo te gedragen
maar het is ze niet gelukt en nu zijn ze "gewoon" normale stijlvolle kleding, maar pakt totaal niet verkeerd uit in de groep

Ik vind dat je het moet zien (DUIDELIJK IK VIND!! DAT MAG = MENING!!) als een experiment, ik kan vrij weinig geloven dat niemand hier ooit eens is meegelopen met de omgeving
Hoe moeilijk het misschien ook te erkennen is het blijft de waarheid
Oud 14-07-2002, 22:40
hieperdepiep
hieperdepiep is offline
Citaat:
Gaia666 schreef:

zo,dat is eruit!
okay
Reageren

Regels voor berichten