Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2007, 10:57
Verwijderd
Ik had met mijn vriend nog niet echt iets afgesproken voor Valentijnsdag, maar ik nam aan dat we elkaar nog wel zouden zien. Ik stuurde hem dus een berichtje, bleek dat hij naar een studiefeest ging met een meisje waarvan hij weet dat ik het niet leuk vind dat hij met haar omgaat.
En hij was niet van plan om het aan mij te vertellen, omdat hij al verwachtte dat ik het niet leuk zou vinden, en hij geen zin had in een discussie.

Zulke dingen gebeuren best vaak, dat hij ergens naartoe gaat, en dat hoor ik dan op het laatste moment, of helemaal niet.

Het ergste vind ik dan nog dat hij zich op dat moment van geen kwaad bewust is, en dat hij het zo omdraait dat het net lijkt of ik me vreselijk aanstel.

Is dat zo, of zit hij verkeerd? (Het lijkt nu net alsof ik er al een probleem van maak dat hij met anderen omgaat, maar het gaat meer om situaties zoals gisteren)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2007, 11:10
tuttebel
tuttebel is offline
ik vind het een beetje fout van je vriend dat hij het verzwijgt..
maar waarom wil je niet dat hij met haar omgaat?

en als je daar niet goed tegenkunt moet je zelf denk ik wat duidelijker zijn tegen hem: hij klinkt mij in de oren als iemand die niet echt dingen plant, maar als iemand m vraagt: 'ga je mee hierheen?' dat ie dat gewoon doet zonder aan andere mensen te denken die ook misschien met hem willen afspreken.
Oud 15-02-2007, 11:10
Verwijderd
Ik vind dat er twee kanten aan zitten. Van de ene kant hoeft jouw vriend je niet alles te vertellen, hij heeft ook nog altijd recht op zijn eigen leven. Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik zou het niet fijn vinden om de hele tijd mijn vriend op de hoogte te houden van wat ik allemaal doe.
Van de andere kant is een zekere mate van eerlijkheid wel belangrijk. Ik vind 'ik had geen zin in een discussie' een kutexcuus. Ik hou dr niet van als mensen discussies of ruzies vermijden.
Imo is het dus: Jij moet je vriend wat vrijheid gunnen (als je eist dat hij je alles vertelt werkt dat waarschijnlijk alleen maar averechts), maar aan de andere kant moet jouw vriend ook niet bang zijn om de discussie aan te gaan en gewoon eerlijk te zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 11:13
Verwijderd
Ik vind dat het op zich geen punt is, behalve dat het stom is van je vriend om niets te zeggen. Dan ga je je namelijk afvragen wat hij nog meer verzwijgt. Aan de andere kant, als jij altijd gaat zeiken als hij iets met die vriendin van hem wil doen, dan zou ik misschien ook wel de neiging hebben haar naam niet te noemen.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Secret Agent schreef op 15-02-2007 @ 12:10 :
Ik vind 'ik had geen zin in een discussie' een kutexcuus. Ik hou dr niet van als mensen discussies of ruzies vermijden.
Imo is het dus: Jij moet je vriend wat vrijheid gunnen (als je eist dat hij je alles vertelt werkt dat waarschijnlijk alleen maar averechts), maar aan de andere kant moet jouw vriend ook niet bang zijn om de discussie aan te gaan en gewoon eerlijk te zijn.
Juist ja.. Vooral dat eerste zinnetje. Kan mijn vriend wel wurgen als hij zoiets zegt.
Ik hecht ook best veel waarde aan eerlijkheid en mijn vriend is ook niet over alles eerlijk tegen me. Kan me wel voorstellen hoe jij je voelt.
Denk dat je gewoon tegen je vriend moet zeggen dat je het hem wel gunt, maar dat je gewoon wilt dat hij eerlijk en open tegen je is. Neem aan dat hij dat ook van jou verlangt.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 11:32
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Het is dus meer het probleem dat jij met hem wil afspreken, maar dat hij op het laatste moment toch iets anders gepland heeft waar jij niet van wist omdat hij het je niet vertelt?
Herkenbaar probleem

Vraag je vriend gewoon wat duidelijker naar jou toe te zijn qua afspraken. Of leg afspraken met je vriend gewoon vast. Of reserveer een dag in de week waarop jullie altijd kunnen. (Bij ons was dat het weekend, die was gereserveerd voor 'ons', in ieder geval een deel ervan. En als iemand dan niet kon is het wel zo prettig om dat ruim van te voren te weten en niet op de vrijdag )
Oud 15-02-2007, 11:45
Gothic
Gothic is offline
Er zitten natuurlijk 2 kanten aan het verhaal. Waarschijnlijk is hij in het verleden wel eerlijk geweest in contact met het meisje, vervolgens reageer je elke keer vervelend, omdat jij het liever niet hebt, dan wordt hij elke keer gestraft voor zijn eerlijkheid en dan kan ik me goed voorstellen dat hij het liever niet verteld.
Je kunt ook anders reageren nu hij dat verteld heeft: "Ow jammer 'vriendje', ik had graag met je afgesproken die avond, ik had er eigenlijk op gerekened, maar sorry, ik had geen duidelijke afspraak gemaakt. Maar iig fijn dat je eerlijk bent. "

Op die manier zal hij volgende keer misschien wel weer eerlijk zijn...
Oud 15-02-2007, 11:47
moschino
moschino is offline
het lijkt er op dat hij vreemd gaat, je moet niet zo met jezelf laten spelen
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 11:49
Verwijderd
Ik vind het sowieso nogal vreemd dat hij op Valentijnsdag met een ánder meisje naar een feest gaat en dat ook nog wou verzwijgen voor zijn vriendin?

Ik word voor minder pissig .

En dan hoef je niet aan Valentijn te doen of niet persé iets af te spreken, maar ik vind het toch een redelijk botte actie van je vriend.

Wat betreft het algemene gedrag, ik herken dat wel met mijn ex. We konden elkaar alleen in het weekend zien omdat we zo gruwelijk ver uit elkaar woonden. En dan was ik me aan het verheugen op het weekend, dat hij vrijdags naar mij zou komen en dan plots mailde hij donderdag dat hij pas zaterdag zou komen, want hij ging naar zijn vrienden.
Voor mij was dat gruwelijk irritant, vooral ook omdat ik vaak genoeg daar zat en dat we dan ook gewoon naar zijn vrienden konden (jamaar, dan was David er niet en Amsterdam was zoo ver ) en dat hij hamerde dat ik positief moest denken, maar hij mijn plannen en ideeën altijd pas een dag op voorhand in de war schopte.

Als jullie afhankelijk zijn van een aantal vaste dagen om bij elkaar te zijn, dan vind ik het behoorlijk lomp van hem dat hij daar geen rekening mee houdt. Jij kunt ook plannen hebben/maken.
Als het meer een kwestie is van dat jullie vrij dicht bij elkaar wonen en elkaar nooit vast zien, dan vind ik dat hij nogal weinig communiceert. Ik vertel graag aan mijn vriend wat ik doe, ook al is dat zonder hem, zo hoor ik ook graag wat hij gaat doen en of dat leuk gaat zijn,...
Voor mij komt dat over als een niet geheel serieus genomen relatie, maar goed, ik verwacht waarschijnlijk ook teveel .
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 12:14
igfy
igfy is offline
Het hangt er natuurlijk ook een beetje van af hoe lang jullie al iets met elkaar hebben. Asl mijn vriend dat zou doen op valentijnsdag zou ik er wel boos om worden, omdat ik er van uit ga dat hij me alles eerlijk vertelt en omdat het toch wel en beetje valentijnsdag is is enzo...

Maar hoe is zijn relatie met het meisje? zijn ze al jaren goede vrienden of is het meer een flirt-achtig iets? Dat maakt ook nog al wat uit. Ik heb zelf wel een aantal mannelijke vrienden en mijn vriend maakt er geen probleem van als ik met hen ergens naar toe ga. Maar als ik iemand net zou kennen en dan op valentijnsdag.... tja, ik geloof niet dat mijn vriend dat leuk zou vinden.
Oud 15-02-2007, 13:46
__
__ is offline
nou volgens mij gaat het al fout in de eerste zin. je had niks afgesproken maar je ging er toch wel vanuit dat je hem nog zou zien. als je niks hebt afgesproken.. waarom ga je er dan toch vanuit? dan is het toch hartstikke normaal dat hij iets anders afspreekt?
en verder, tsja, ik vind het wel echt lullig van hem dat ie het verzwijgt om het gezeik te vermijden. maar goed, ik weet niet hoe dat zit met dat meisje en hem en of jullie al vaker gezeik hebben gehad over haar. mocht dat heel vaak voorkomen, dan snap ik hem op zich wel.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 13:51
Flip!
Flip! is offline
Citaat:
__ schreef op 15-02-2007 @ 14:46 :
nou volgens mij gaat het al fout in de eerste zin. je had niks afgesproken maar je ging er toch wel vanuit dat je hem nog zou zien. als je niks hebt afgesproken.. waarom ga je er dan toch vanuit? dan is het toch hartstikke normaal dat hij iets anders afspreekt?
Hier ben ik het niet echt mee eens. Het was Valentijnsdag, dan is het toch eigelijk vrij logisch dat je iets met je geliefde gaat doen Nouja zo zie ik het iig.
Oud 15-02-2007, 13:55
Orpheus
Orpheus is offline
Citaat:
Flip! schreef op 15-02-2007 @ 14:51 :
Hier ben ik het niet echt mee eens. Het was Valentijnsdag, dan is het toch eigelijk vrij logisch dat je iets met je geliefde gaat doen Nouja zo zie ik het iig.
In dat geval ken ik nog wel een heel aantal 'rare' mensen. Inclusief mezelf.

Vrij logisch?
Oud 15-02-2007, 14:39
__
__ is offline
Citaat:
Flip! schreef op 15-02-2007 @ 14:51 :
ik denk eigenlijk dat jij één van de weinigen bent die daadwerkelijk waarde hecht aan valentijnsdag.
en sowieso, als je 'als stelletje' besloten hebt om iets aan valentijnsdag te doen.. dan spreek je toch iets af? dat hadden zij niet gedaan, dus vind ik het onredelijk als ze het vervolgens kut vindt als hij iets anders gaat doen. hij ziet het waarschijnlijk - net als zovelen - als een gewone, normale, doorsnee woensdagavond.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Stefenootje schreef op 15-02-2007 @ 11:57 :

En hij was niet van plan om het aan mij te vertellen, omdat hij al verwachtte dat ik het niet leuk zou vinden, en hij geen zin had in een discussie.
Dat soort dingen doen jongens wel vaker.. ik vind dat echt laf.
Citaat:

Het ergste vind ik dan nog dat hij zich op dat moment van geen kwaad bewust is, en dat hij het zo omdraait dat het net lijkt of ik me vreselijk aanstel.
Oh dat kan hij bewust of onbewust doen, maar het komt hem in ieder geval goed uit. Zo kan hij lekker verontwaardigd doen en hoeft hij zich alsnog niet te verantwoorden.

Wat Gothic zegt kan werken om zijn eerlijkheid te bevorderen. Zoiets is bij hem wel nodig om te doen, maarja ik weet uit ervaring ook dat dat echt moeilijk is in een situatie waarin je al helemaal kwaad of gestressed bent om wat hij heeft gedaan.

Verder had je vriend volgens mij best kunnen weten dat je graag had gewild dat ie het vantevoren zei. En volgens mij had ie ook kunnen weten dat je wel iets leuks met 'm wilde doen op Valentijnsdag.
Bovendien, een studiefeest op Valentijnsdag heeft meestal toch wel een thema of is speciaal op die dag zo georganiseerd. Het kan hem dus niet ontgaan zijn dat het Valentijn was. Hij had jou ook mee kunnen vragen naar dat feest.

En ik zie hierboven wat reacties dat jij zou "zeiken over die vriendin van hem", maar ik heb het idee dat als jij moeite met dat meisje hebt, dat dat heus niet voor niks zal zijn. Je zal daar wel een goede reden voor hebben. Die actie van hem van gisteren bewijst dat alleen maar.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 15-02-2007 @ 15:52 :

En ik zie hierboven wat reacties dat jij zou "zeiken over die vriendin van hem", maar ik heb het idee dat als jij moeite met dat meisje hebt, dat dat heus niet voor niks zal zijn. Je zal daar wel een goede reden voor hebben. Die actie van hem van gisteren bewijst dat alleen maar.
Nou, om eerlijk te zijn heb ik niet echt een reden om haar niet te mogen, dat geef ik dan wel weer toe. Maar hij heeft heel wat meisjesvrienden, waarvan hij weet dat ik het niet zo leuk vind dat hij met hen omgaat. En vaak hoor ik dan pas achteraf of op het laatste moment dat hij iets gedaan heeft met hun.

Nou ja, ik weet ook wel dat het deels mijn schuld is, omdat ik al te snel ga zeuren. Maar gisteren reageerde hij meteen al heel bot in zijn sms'je: "Ik ga naar een studiefeest, dus ik had sowieso niet gekund, sorry."
Ik snap het gewoon niet van zijn kant dat hij op zo'n dag zoiets gaat doen, terwijl hij heus wel weet dat ik hem wil zien. En dat dan daarom verzwijgt. Dat had ik echt niet achter hem gezocht ofzo. (We hebben trouwens ongeveer 1,5 jaar)
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 17:08
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Stefenootje schreef op 15-02-2007 @ 18:00 :
Nou, om eerlijk te zijn heb ik niet echt een reden om haar niet te mogen, dat geef ik dan wel weer toe. Maar hij heeft heel wat meisjesvrienden, waarvan hij weet dat ik het niet zo leuk vind dat hij met hen omgaat. En vaak hoor ik dan pas achteraf of op het laatste moment dat hij iets gedaan heeft met hun.

Nou ja, ik weet ook wel dat het deels mijn schuld is, omdat ik al te snel ga zeuren. Maar gisteren reageerde hij meteen al heel bot in zijn sms'je: "Ik ga naar een studiefeest, dus ik had sowieso niet gekund, sorry."
Ik snap het gewoon niet van zijn kant dat hij op zo'n dag zoiets gaat doen, terwijl hij heus wel weet dat ik hem wil zien. En dat dan daarom verzwijgt. Dat had ik echt niet achter hem gezocht ofzo. (We hebben trouwens ongeveer 1,5 jaar)
Nee niet alle jongens weten dat. Je moet niet hinten, dingen verwachten. Je moet dingen vragen, als je iets wil, niet denken dat hij het wel weet. Jongens hebben dat niet altijd door en zijn vaak van geen kwaad bewust.
Hij kan niet ruiken wat je wil, dat moet je hem vertellen.

En ik vind dat smsje niet bot overgens. En hij geeft heel duidelijk aan dat jouw gedrag er voor gezorgd heeft dat hij nu dingen verzwijgt...
Oud 15-02-2007, 17:12
Verwijderd
Het lijkt misschien niet bot, maar voor zijn doen is het wel bot.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 17:37
Estar
Estar is offline
Citaat:
Stefenootje schreef op 15-02-2007 @ 18:12 :
Het lijkt misschien niet bot, maar voor zijn doen is het wel bot.
Wat dat betreft stel je je wel aan.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 19:01
Poepkind
Poepkind is offline
Ik vind het best lullig dat hij met een ander meisje naar een valentijn iets gaat! Dat zou ik echt heel erg asociaal vinden, en ik zou sowieso willen dat hij mij had meegevraagd. Nu weet ik niet of dat meisje zn bese vriendin is ofzo, maar je hadden toch ook met zn drieen gekund naar dat feest?
Mijn vriend is wat dat betreft ook heel erg vervelend! Altijd als er iets is waar ik via hem voor word uitgenodigd, beslist hij in mijn plek dat ik niet ga en houdt zn mond tegenover mij. Hierdoor heb al heel veel dingen misgelopen. Ik zeg altijd tegen hem, vraag eerst om mijn mening voor je afwijst! Ik ben er al heel vak boos om geworden, maar hij flikt het iedere keer weer. Nu heeft hij een valentijn activiteit georganiseerd van zijn vereniging, en vast voor mij besloten dat ik geen zin heb Niet aan mij gevraagd, en het resultaat is dat ik nu alleen thuis ben bij hem en zn huisgenoot er met zn vriendin heen is.
Zij hebben een borrel plus tennis shit, en ik zit te staren naar een geel forum.
Die ga ik morgen om kwart voor zes wakker maken, als wraak mischien datie me een volgende wel iets vraagt.
Oud 15-02-2007, 19:35
Verwijderd
Wat een stelletje rare vrienden hebben jullie

(niet om bot te doen, wat het vast is , maar ik ben blij dat mijn vriend meestal niet zo doet.)
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 20:11
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 15-02-2007 @ 20:35 :
Wat een stelletje rare vrienden hebben jullie

(niet om bot te doen, wat het vast is , maar ik ben blij dat mijn vriend meestal niet zo doet.)
je mag je gelukkig prijzen Hij heeft me een kutfilm aangezet op zn pc, Leon. Wel eens gekeken, echt zwaar wasted.
Oud 15-02-2007, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 15-02-2007 @ 21:11 :
je mag je gelukkig prijzen Hij heeft me een kutfilm aangezet op zn pc, Leon. Wel eens gekeken, echt zwaar wasted.
Nouja, dat doet die van mij ook wel eens, rare films kijken
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 22:32
Verwijderd
Ik denk dat je vriend deze situatie heel beladen heeft gemaakt juist doordat hij er over heeft gezwegen. Als hij het had verteld was het misschien ook niet leuk geweest, maar ik kan me voorstellen dat je juist door deze actie achterdochtig wordt.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 22:52
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 15-02-2007 @ 21:11 :
OMG barbaar, dat is echt een geniaal gave film hoor
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2007, 22:59
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 15-02-2007 @ 20:01 :
Altijd als er iets is waar ik via hem voor word uitgenodigd, beslist hij in mijn plek dat ik niet ga en houdt zn mond tegenover mij. Hierdoor heb al heel veel dingen misgelopen. Ik zeg altijd tegen hem, vraag eerst om mijn mening voor je afwijst! Ik ben er al heel vak boos om geworden, maar hij flikt het iedere keer weer.
misschien snap je de hint niet en wil hij je gewoon liever niet meehebben
Met citaat reageren
Oud 16-02-2007, 00:10
bamiPoep
bamiPoep is offline
wat hij doet zijn niet jouw zaken. zoek n eigen leven. als je geen vertrouwen in hem hebt, maak je het uit.
Oud 16-02-2007, 08:33
wushuman
wushuman is offline
Eindelijk een vent die het snapt en gewoon in The Game blijft,
ook tijdens het vriendin hebben. props!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2007, 08:57
Flushpuppie
Flushpuppie is offline
Citaat:
Maar hij heeft heel wat meisjesvrienden, waarvan hij weet dat ik het niet zo leuk vind dat hij met hen omgaat.

....

omdat ik al te snel ga zeuren.

....

En dat dan daarom verzwijgt.
vind je het gek dat ie het verzwijgt. Je geeft hier zelf de reden.

Niet zo moeilijk doen, hij is je vriendje toch? dat betekent, hoeveel vrouwelijke vriendinnen ook, dat hij voor JOU kiest.
Oud 16-02-2007, 09:23
elledc
elledc is offline
Citaat:
Flushpuppie schreef op 16-02-2007 @ 09:57 :
vind je het gek dat ie het verzwijgt. Je geeft hier zelf de reden.

Niet zo moeilijk doen, hij is je vriendje toch? dat betekent, hoeveel vrouwelijke vriendinnen ook, dat hij voor JOU kiest.
Mijns inziens is (gezonde) jaloezie en interesse in wat je partner doet doodnormaal in een relatie. Je weet toch graag wat de ander doet? En je vertelt elkaar toch gewoon alles als je elkaar graag ziet??
De vriend van TS gaat naar een feestje met een ander meisje dan nog op Valentijnsdag... ik zou dan alvast weten hoe laat het is.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2007, 10:02
WolterB
WolterB is offline
Jij moet hem kunnen vertrouwen als hij met andere meisjes op stap gaat. Zoals ik het opmaak uit jouw posts, vind je het niet leuk en maak je dat ook duidelijk kenbaar, terwijl er geen enkele reden is om bezorgd te zijn. Zoals ik het opmaak zou je hem dit zelfs willen ontzeggen als je de mogelijkheid had.

Door deze reactie van jou, gaat je vriend verzwijgen als hij met een ander meisje iets gaat doen, omdat hij deze reactie wil voorkomen.
Hierdoor verdwijnt de communicatie hierover en gaat hij stiekem deze dingen ondernemen, omdat hij anders bang is dat hem dit ontzegd gaat worden, denk ik.

Je moet hem dus kunnen vertrouwen in gezelschap van anderen en dat duidelijk maken aan hem, zodat hij zich niet afgewezen zal voelen als hij dit aan je vertelt een volgende keer.
Oud 16-02-2007, 19:00
Estar
Estar is offline
Nou, ik zal dan wel weer heel anders denken dan jullie, maar als mijn vriend zulke dingen verzwijgt voor me, dan zou ik hem niet vertrouwen.Hij moet me wel met zijn leven blijven betrekken ookal vind ik zoiets niet leuk.

En ik zou zwaar over de zeik zijn als hij valentijnsdag niet met mij doorbrengt.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2007, 22:44
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Stefenootje schreef op 15-02-2007 @ 11:57 :
Ik had met mijn vriend nog niet echt iets afgesproken voor Valentijnsdag, maar ik nam aan dat we elkaar nog wel zouden zien. Ik stuurde hem dus een berichtje, bleek dat hij naar een studiefeest ging met een meisje waarvan hij weet dat ik het niet leuk vind dat hij met haar omgaat.

Zulke dingen gebeuren best vaak, dat hij ergens naartoe gaat, en dat hoor ik dan op het laatste moment, of helemaal niet.

Is dat zo, of zit hij verkeerd? (Het lijkt nu net alsof ik er al een probleem van maak dat hij met anderen omgaat, maar het gaat meer om situaties zoals gisteren)
Het ligt aan je vriend. Hij werkt je argwaan in de hand.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2007, 11:15
igfy
igfy is offline
Ik denk dat de woordkeuze ook heel erg uitmaakt. Als ik naar een feest ga met iemand, raak ik diegene vaak alweer snel kwijt omdat er ook andere mensen ijn die ik ken. Als ik naar een feest zou gaan met een date dan zou ik mijn best doen om die persoon niet uit het oog te verliezen. In zo'n geval ga je echt MET iemand naar het feest. Dus hij had het ook anders kunnen brengen, zeker als het ook nog om iets dergelijks als een valentijnsfeest ging. En jullie hadden er inderdaad ook met z'n drieen heen kunnen gaan...
Oud 17-02-2007, 12:28
Verwijderd
Citaat:
elledc schreef op 16-02-2007 @ 10:23 :
Mijns inziens is (gezonde) jaloezie en interesse in wat je partner doet doodnormaal in een relatie. Je weet toch graag wat de ander doet? En je vertelt elkaar toch gewoon alles als je elkaar graag ziet??
De vriend van TS gaat naar een feestje met een ander meisje dan nog op Valentijnsdag... ik zou dan alvast weten hoe laat het is.
Dat vind ik onzin, ik ga toch ook wel eens met vrienden eten/iets leuks doen en mijn vriendje ook met zijn vriendinnen? Of het nou valentijnsdag is, kijk, dan ligt het er maar net aan of je daar waarde aan hecht of niet. Vriendlief was ook met een vriendin van hem 't café in op valentijnsdag, boeie.

Als een jongen veel vriendinnen heeft (of een meisje veel vrienden) dan heb je als partner twee keuzes - of je accepteert het en beseft dat dat niets met jou te maken heeft, of je blijft erover struikelen en zeiken en dan gaat het vanzelf uit, want je houdt het niet oneindig lang vol om met een heel jaloerse partner samen te leven.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2007, 13:18
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Maarten schreef op 16-02-2007 @ 23:44 :
Het ligt aan je vriend. Hij werkt je argwaan in de hand.
Wat fijn dat een man dit zegt. Mijn ex houdt nog steeds vol dat ik "gewoon" ziekelijk jaloers was, terwijl hij ook toegeeft dat hij verkeerd bezig was met een bepaald meisje. Geen wonder dat ik argwaan kreeg!

@ TS: Oh ik zou hier echt hard over flippen. Bovenstaande ex heeft ook wel eens zoiets gedaan en juist omdat hij erover zwijgt, zou ik boos worden. Ik zou mijn vriend niet meer kunnen vertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2007, 19:40
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Urm schreef op 15-02-2007 @ 23:59 :
misschien snap je de hint niet en wil hij je gewoon liever niet meehebben
Dan kan hij dat toch gewoon zeggen Dan voel ik me iig geen complete wilsonbekwame idioot.
Oud 17-02-2007, 22:38
Kaps
Kaps is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 17-02-2007 @ 20:40 :
Dan kan hij dat toch gewoon zeggen Dan voel ik me iig geen complete wilsonbekwame idioot.
Dan zou het geen hint meer zijn, he...
Oud 21-02-2007, 13:16
Flushpuppie
Flushpuppie is offline
Citaat:
elledc schreef op 16-02-2007 @ 10:23 :

Hoe laat dan? als je valentijnsdag nodig hebt om te weten of je vriendje je nog wel leuk vindt ben je ook ver heen...

Mijn vriendin heeft ook genoeg mannelijke vrienden, daar zitten er ook bij met wie ze gezoend heeft of whatever, daar ga je toch niet moeilijk overdoen? Je kan toch niemand verbieden met mensen van het andere geslacht om te gaan?

en gezonde jaloezie is niet verbieden met iemand om te gaan (en als je het niet leuk vind heb je pech vind ik).
Oud 21-02-2007, 14:35
wushuman
wushuman is offline
Gewoon niet zeiken.
Doorgaans zijn het vrouwen die playen.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 15:56
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Waarschijnlijk omdat je er nogal een drama van maakt. Ik heb ook een aantal goeie vrouwelijke vrienden. Heck, ik train een heel team vrouwen. Ze moet daar maar mee om gaan.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 00:54
Vice
Vice is offline
Citaat:
Misschien moet je dat maar eens accepteren. Je kan niet voor je vriend bepalen wie wel of niet een vriend van hem wordt.
Oud 22-02-2007, 07:41
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 22-02-2007 @ 01:54 :
Misschien moet je dat maar eens accepteren. Je kan niet voor je vriend bepalen wie wel of niet een vriend van hem wordt.
exactly.

je zegt dat je vriend heel wat vriendinnen heeft 'waarvan ie weet dat jij niet graag hebt dat ie met hen omgaat'. Ligt dan het probleem niet volledig bij jou? Want als je bij dit ene meisje (van Valentijn, zogezegd) al 'geen reden hebt' en dat ook gewoon toegeeft, zal je dat bij die andere meiden ook wel niet hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 09:47
Volk
Volk is offline
Je stelt je aan.
1. jullie hadden niks afgesproken
2. je vriend bepaalt zelf met wie hij omgaat
3. tuurlijk houd hij het stil tot het laatste moment als jij er zo'n drama van maakt.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2007, 03:16
DusterBoy
DusterBoy is offline
Citaat:
tuttebel schreef op 15-02-2007 @ 12:10 :
ik vind het een beetje fout van je vriend dat hij het verzwijgt..
maar waarom wil je niet dat hij met haar omgaat?
Misschien ligt het wel aan de manier waarop ze reageert. Als er echt niets aan de hand is en zij vertrouwd dat niet (of laat dat niet blijken), dan snap ik wel dat ie dat liever wil vermijden. Dan is er dus sprake van een vicieuze cirkel omdat zij er dan weer achter komt dat hij het niet verteld heeft.
Oud 03-03-2007, 03:23
DusterBoy
DusterBoy is offline
Citaat:
Nienna* schreef op 17-02-2007 @ 14:18 :
Wat fijn dat een man dit zegt. Mijn ex houdt nog steeds vol dat ik "gewoon" ziekelijk jaloers was, terwijl hij ook toegeeft dat hij verkeerd bezig was met een bepaald meisje. Geen wonder dat ik argwaan kreeg!

@ TS: Oh ik zou hier echt hard over flippen. Bovenstaande ex heeft ook wel eens zoiets gedaan en juist omdat hij erover zwijgt, zou ik boos worden. Ik zou mijn vriend niet meer kunnen vertrouwen.
Is het ooit wel eens in je opgekomen dat ie misschien behoefte had aan iemand anders vanwege jouw continue argwaan? Het is niet fijn om niet vertrouwd te worden in een relatie. Er gaan zoveel relaties kapot aan extreme jaloezie.

Ik zou ook doodsbenauwd worden als ik me elke keer moet verantwoorden tegenover iemand over iets compleet onschuldigs.
Oud 03-03-2007, 03:28
DusterBoy
DusterBoy is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 15-02-2007 @ 15:52 :
Hij had jou ook mee kunnen vragen naar dat feest.
Hij had het ook kunnen laten. Oh, wacht... dat heeft ie ook gedaan

Sorry, ik kon dit niet laten
Oud 03-03-2007, 08:44
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
DusterBoy schreef op 03-03-2007 @ 04:23 :
Is het ooit wel eens in je opgekomen dat ie misschien behoefte had aan iemand anders vanwege jouw continue argwaan? Het is niet fijn om niet vertrouwd te worden in een relatie. Er gaan zoveel relaties kapot aan extreme jaloezie.

Ik zou ook doodsbenauwd worden als ik me elke keer moet verantwoorden tegenover iemand over iets compleet onschuldigs.
De beste remedie tegen ziekelijke jaloezie is inderdaad de vermoedens te gaan bevestigen. Er bestaat natuurlijk niet zoiets als uitmaken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten