Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2007, 22:11
poirot
poirot is offline
Wil jij trouwen? Waarom wel of niet? Wat ga je aantrekken? Hoe word je bruiloft? Weet je al met wie? In een kerk of in vegas? Heb je een max. leeftijd? Kijk je weleens naar bruidsjurken?

Ik wil niet trouwen, dat weet ik nu al. Of iemand moet zo standvastig zijn dat ie mij kan bekeren. Denk t niet eigenlijk.

En jullie dan?

Haha, dit is net een taart.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-02-2007, 22:19
Verwijderd
Trouwen is voor hippies en gristenen.

Ik wil niet trouwen maar wel een trouwjurk en heel veel cadeaus en een taart. Maar geen kerk. En ook geen burgerlijke stand.

Dus dat wordt lastig.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 22:29
suvórov
suvórov is offline
Nee, ik hou niet van dat soort vastigheid, bah.
Oud 26-02-2007, 22:39
hellebel
hellebel is offline
Nou, ik ben verloofd. Ik weet niet wanneer we gaan trouwen maar t wordt niet zo'n big deal, we geven wel een feestje. We gaan op woensdagochtend want dan is het gratis, wat een romantiek.

Ieuw ik zei 'we', wel 3 keer.
Oud 26-02-2007, 22:39
Luna
Luna is offline
ik vind trouwen bullshit maar als ik ooit ga samenwonen geef ik wel een feest waar iedereen zich lam kan zuipen. ook prima toch
Oud 26-02-2007, 22:42
Verwijderd
Op het moment heb ik niet het idee dat ik ooit ga trouwen. Maar laat me eerst maar eens echt volwassen worden enzo, dan zie ik wel verder.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 22:51
Verwijderd
ooit, misschien
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 22:55
Vice
Vice is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 26-02-2007 @ 23:19 :
Trouwen is voor hippies en gristenen.

Ik wil niet trouwen maar wel een trouwjurk en heel veel cadeaus en een taart. Maar geen kerk. En ook geen burgerlijke stand.

Dus dat wordt lastig.
Dan doe je net alsof je gaat trouwen en dan alle hippies en gristenen voor het lapje houden.
Oud 26-02-2007, 23:03
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 26-02-2007 @ 23:55 :
Dan doe je net alsof je gaat trouwen en dan alle hippies en gristenen voor het lapje houden.
Haha, ja, dan zegt de priester zo van 'Neemt u, Masha, Alfred Hitchcock tot uw wettige echtgenoot?' en dan zeg ik.. Nouja, dan zou ik eigenlijk wel 'ja' zeggen maar Hitchcock is dood dus het is een andere naam. Dus dan zeg ik 'HAHA NEE' en dan rennen we giechelend weg met de cadeaus en de taart onder onze armen.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 00:09
Verwijderd
ik vind trouwjurken altijd wel tof enzo maar bruidstaart nooit te vreten maar dat komt omdat ik marsepein goor vind...
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 00:15
June bug
June bug is offline
Ik heb geen flauw idee of ik ooit zou willen trouwen, binnenkort nog niet iig en dat zou ook niet mogelijk zijn want ik zou niet weten met wie. Maargoed, opzich lijkt het me wel romantisch ofzo maar het ligt er ook maar net aan hoe de dude in kwestie er tegenaan kijkt.

Mijn moeder gaat wel over een klein maandje trouwen en dat vind ik supervet en ik heb er erg veel zin in

edit: ohja en bij dat laatste heb ik ook nog een lifestyle-gerelateerde opmerking want uiteraard gingen we shoppen en ik had een dilemma want ik had geen idee wat ik aanwilde maar uiteindelijk vond ik toch iets en dat is wel fijn ofzo. uhhhja.
Oud 27-02-2007, 06:40
Electriq
Electriq is offline
Ik denk niet dat ik wil trouwen tenzij ik het stiekem doe op een of ander tropisch eiland ZONDER FAMILIE want mijn familie is flauw genoeg om allemaal kut-stukjes te gaan doen en als ik ergens een hekel aan heb dan zijn het wel 'stukjes'. En stel je voor dat je zo'n serieuze schoonfamilie krijgt die met een serieuze inslag 'stukjes gaat doen'
en eerst maar aan de man he huhuhuhuhuhuh
Oud 27-02-2007, 07:14
Verwijderd
Ik wil zeker wel trouwen. Mooi pak aan, bruidstaart etc. Lijkt me heerlijk om met de liefde van m'n leven (die voor mij blijkbaar nog moet komen) te trouwen en daarna heerlijk burgerlijk te worden.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 07:22
Broeder
Broeder is offline
Het lijkt me sterk, maar aan de andere kant, ik had ook nooit gedacht een twintiger te worden, en kijk aan : (
Oud 27-02-2007, 08:14
Metal
Metal is offline
ooit
Oud 27-02-2007, 10:16
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ik wil ooit wel trouwen ja ( lol ik typte trouwens) maar ik denk dat dat nog wel een jaar of tien kan duren, ik wil eerst afgestudeerd zijn, ook op hbo.
en als ik trouw dan moet het wel in de zomer want ik ga niet trouwen in de regen en ik wil ook op woensdag want dat is goedkoop en ik weet eigenlijk nog niet wat. eigenlijk kan ik net zo goed niet trouwen want ik wil toch mijn eigen naam houden en verder zal mijn trouwerij door geldgebrek toch nooit een groot feest worden, verwacht ik. maar als ik gevraagd zou worden zou ik wel ja zeggen. maar nu nog effe niet zeg maar.
Oud 27-02-2007, 10:21
ragdoll
ragdoll is offline
nee. een vriend van me wil ook nooit trouwen omdat hij daar niet in gelooft en we hadden het hilarische idee opgevat dan maar voor de grap met elkaar te trouwen op woensdagochtend. Helaas gingen we toen uitzoeken hoe het zat met scheidingsprocedures en dat was dan wel weer erg duur
Oud 27-02-2007, 11:32
suvórov
suvórov is offline
Waarom zou je gaan scheiden dan? Nu je het zegt, die afspraak heb ik ook staan met een vriend.
Oud 27-02-2007, 11:44
Myuki
Myuki is offline
ik ben hardstikke getrouwd en leef nog lang en gelukkig in mijn dagelijkse prinsessenjurk trouwens met mijn prins op witte motor. In de bergen van een land hier ver vandaan.
Oud 27-02-2007, 11:49
DeadNation
DeadNation is offline
Dunno. Het hoeft van mij niet perse, maar als m'n partner t graag zou willen waarom niet? Wel huwelijkse voorwaarden iniedergeval. Niet dat ik een vermogend man ben of ooit ga zijn, maar het kan bij een scheiding enorm lastig zijn als je in gemeenschap van goederen bent getrouwd. Bij bijv. schulden en dat soort shit. Zie die shit van dichtbij en t is nasty.
Oud 27-02-2007, 12:49
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 27-02-2007 @ 01:09 :
ik vind trouwjurken altijd wel tof enzo maar bruidstaart nooit te vreten maar dat komt omdat ik marsepein goor vind...
Wat, zit er marsepein in bruidstaart? Altijd?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 12:50
poirot
poirot is offline
Nee
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 12:51
Bloem
Bloem is offline
Ik kan me nu niet voorstellen dat ik ooit zou gaan trouwen, maar in het kader van je weet maar nooit wil ik graag een rijke man en een trouwjurk van Vera Wang. En hele lekkere taart waar ik na mijn crashdieet van een half jaar om in die jurk te passen eindelijk weer van mag eten.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 13:04
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Wat Paranoide zei, de jurk en de taart staan me wel aan maar verder niet.
Oud 27-02-2007, 13:05
idontcare
idontcare is offline
ik heb geen idee, zo'n dag feest lijkt me wel vet en op huwelijksreis gaan enzo, maar daarna is het toch een beetje over sowieso denk ik niet dat ik 'zeker weet' dat ik voor de rest van mijn leven bij iemand wil blijven. samenwonen vind ik al een eng idee
Oud 27-02-2007, 13:35
innogen
innogen is offline
Weet niet, misschien ooit.
Zo'n te gek gaaf feest waar iedereen zat wordt en beschamende speeches gaat houden lijkt me wel lachen en natuurlijk alle kadootjes en de huwelijksreis naar een of ander ver land. Maar dat komt later allemaal wel, eerst mijn studie afmaken etc.
Oud 27-02-2007, 13:47
Craig Rogen
Craig Rogen is offline
Nee, ik ga niet aan die burgerlijke bende meedeon. wellicht voor het belastingsvoordeel maar meer ook niet
Oud 27-02-2007, 14:24
BendeBen
BendeBen is offline
ik wel. hoort erbij.

ik ben niet bang om burgelijk te zijn
alsof dat per definitie iets verkeerds is en alsof burgelijk zijn betekent dat je getrouwd bent en niets anders
Oud 27-02-2007, 14:27
Crimson
Crimson is offline
we hebben afgesproken dat als we over 10 jaar nog samen zijn, we dan gaan trouwen. mooi streven dacht ik zo
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 14:54
Carn
Carn is offline
ik teken wel een samenwoningscontract en geef daarna een 'knalfuif'
Oud 27-02-2007, 15:15
*oma*
*oma* is offline
Ik wil wel ooit trouwen. Maar niet omdat ik geloof en ook niet in gemeenschap van goederen. Eigenlijk gewoon om het feest en de reis . Ik denk dat ik al weet met wie ik later ga trouwen, hihi.
Oja en om de jurk en ik wil burgerlijk met kinderen. Gezellig toch.
Oud 27-02-2007, 15:25
ragdoll
ragdoll is offline
Citaat:
suvórov schreef op 27-02-2007 @ 12:32 :
Waarom zou je gaan scheiden dan? Nu je het zegt, die afspraak heb ik ook staan met een vriend.
nouja ooit, als in de toekomst een van beiden een partner heeft en een samenwoningscontract aan wil gaan ofzoiets. Dan is het niet zo handig om getrouwd te zijn.
Oud 27-02-2007, 15:27
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 27-02-2007 @ 13:49 :
Wat, zit er marsepein in bruidstaart? Altijd?
nee hoor, wees gerust.
Oud 27-02-2007, 15:43
Jimmy Who?
Jimmy Who? is offline
Mijn ouders zijn nooit getrouwd geweest, en nadat ze twee keer gescheiden zijn van elkaar (dus van het samenwonen) zie ik echt alleen maar voordelen van niet trouwen. Ik ben blij dat ik als 2-jarige en 11-jarige niet dat hele ambtelijke proces van een wettelijke echtscheiding heb hoeven doorstaan. Daarnaast wordt een huwelijk tussen partners van gelijk geslacht bijna nergens buiten Nederland erkend. Ik wil gewoon kinderen die biologisch en wettelijk gezien van mijzelf zijn, dus adoptie is ook geen goed argument om wel te trouwen. Verder koester ik totaal geen anti-burgerlijkheidssentimenten jegens het huwelijk, integendeel zelfs. Ik ben behoorlijk open over het feit dat ik het liefst met mijn man, kinderen en hond of poes in suburbia woon, alleen een officieel huwelijk met bijbehorende wettelijke verplichtingen zit ik niet op te wachten. Ik laat allerlei zaken die door een huwelijk automatisch geregeld worden wel gewoon testamentair vastleggen.

Laatst gewijzigd op 27-02-2007 om 15:46.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 15:50
Jimmy Who?
Jimmy Who? is offline
Overigens vind ik andermans trouwerijen prima te behapstukken. Op voorwaarde dat er een lopend buffet en open bar is.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 15:56
poirot
poirot is offline
Ja, jezelf voor lul zetten op Grease-klassiekers, met veel taart en gratis drank Heerlijk.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 15:58
nivava
nivava is offline
Citaat:
June bug schreef op 27-02-2007 @ 01:15 :
Ik heb geen flauw idee of ik ooit zou willen trouwen, binnenkort nog niet iig en dat zou ook niet mogelijk zijn want ik zou niet weten met wie. Maargoed, opzich lijkt het me wel romantisch ofzo maar het ligt er ook maar net aan hoe de dude in kwestie er tegenaan kijkt.

Mijn moeder gaat wel over een klein maandje trouwen en dat vind ik supervet en ik heb er erg veel zin in

edit: ohja en bij dat laatste heb ik ook nog een lifestyle-gerelateerde opmerking want uiteraard gingen we shoppen en ik had een dilemma want ik had geen idee wat ik aanwilde maar uiteindelijk vond ik toch iets en dat is wel fijn ofzo. uhhhja.
Wat tof dat je moeder gaat trouwen!
cool!
Maar nu ben ik wel erg benieuwd wat je gekocht hebt!
Mijn beste vriendin gaat 13 april trouwen en ik weet mijn god niet wat ik aan moet trekken..hoor er de hele dag bij...
Oud 27-02-2007, 16:02
Verwijderd
Ik wil later wel trouwen ja.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 16:06
Jimmy Who?
Jimmy Who? is offline
Ja, gratis voedsel en drank is het mooiste van bruiloften.
Ik ben in staat om 100 doggy bags mee te nemen naar dat soort feesten, maar misschien is dat toch een klein beetje ongepast
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 16:07
suvórov
suvórov is offline
Als ze je doggy bag niet ingaan, dan wel de dumpster achterom. Jij lijkt me niet bepaald het type om daarin te gaan snuffelen voor je gratis eten.
Oud 27-02-2007, 17:13
drukknoopje
drukknoopje is offline
ik ben ook pas verloofd, maar ik heb nog geen idee hoe onze bruiloft eruit gaat zien. T zal nog wel eventjes duren denk ik. Iig maakt mijn schoonmoeder mn trouwjurk.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 17:45
Verwijderd
ik wil niet trouwen, alleen als ik een vriend krijg die dat heel heel graag wil. ik wil wel het feest, en de taart.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 18:23
Carn
Carn is offline
Citaat:
Jimmy Who? schreef op 27-02-2007 @ 16:50 :
Overigens vind ik andermans trouwerijen prima te behapstukken. Op voorwaarde dat er een lopend buffet en open bar is.
idd, anders is het niet te doen. Ik realiseer me net dat ik een afkeer heb van elk traditioneel feest, kerstmis, huwelijken, bahbah.
Oud 27-02-2007, 18:31
ragdoll
ragdoll is offline
Citaat:
Carn schreef op 27-02-2007 @ 19:23 :
idd, anders is het niet te doen. Ik realiseer me net dat ik een afkeer heb van elk traditioneel feest, kerstmis, huwelijken, bahbah.
zonder alcohol word ik altijd best suicidaal op dat soort dolle partijtjes inderdaad
Oud 27-02-2007, 18:42
Carn
Carn is offline
idd, altijd maar hopen dat een verre oom/tante in beschonken toestand opeens een tof persoon schijnt te zijn, als ze het juk van burgerlijkheid van zich af werpen.
Oud 27-02-2007, 19:20
Verwijderd
Veel mensen die walgen van burgerlijkheid worden Jan Modaal en trouwen met caissières en produceren twee lelijke kinderen met standaard namen en adopteren commisaris rex de tweede uit het asiel.

Ik hoef niet zo nodig te trouwen omdat ik een aantal huwelijken heb zien stranden en financieel gezien kom je er altijd klote uit.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 19:28
Verwijderd
Ik wil heel graag trouwen!
Wanneer? Geen idee, ik wacht tot mn vriend me een keer vraagt

En nee, ik ga hem niet vragen.

Heb al vele mooie jurken gezien
Verder wil ik het toch een beetje traditioneel.. dus gemeentehuis, kerk en dan naar een zaaltje voor een feest.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 20:58
Vice
Vice is offline
Citaat:
CrazyMoon schreef op 27-02-2007 @ 20:28 :
Verder wil ik het toch een beetje traditioneel.. dus gemeentehuis, kerk en dan naar een zaaltje voor een feest.
Dat mensen zoiets vrijwillig willen.
Oud 27-02-2007, 21:40
Darth Lotteke
Darth Lotteke is offline
Een bruiloft zie ik meer als hét excuus om een keer een teringvet feest te geven, helemaal ontworpen om de flauwekul die julie met zn tweetjes bedacht hebben. Met een Elvis, zelfontworpen kleding, paaldanseressen, swerelds slechtste synthesizer feesten-en-partijen band, een belachelijke dresscode en nog een shitload aan insider jokes die niemand snapt behalve jullie zelf.

Het huwelijk dat volgt zegt me overigens helemaal niks; het gaat me puur om het feestje. En ik zou me kapot lachen om het feit dat ik dan kan zeggen "Kijk, dit is mijn man! ".

Waarschijnlijk zou ik het eerder doen om een hele hechte vriendschap met iemand "officieel" te maken dan met een lover ( die komen en gaan).

Laatst gewijzigd op 27-02-2007 om 21:50.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 21:48
P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Citaat:
Jimmy Who? schreef op 27-02-2007 @ 16:50 :
prima te behapstukken.
Je woordenschat doet me soms deugd.

-

Ontopic: Nee. Ik heb ook absoluut niet de drang om mijn geluk te gaan delen op een eventuele trouwdag. Dat vind ik cheesy.
Reageren

Regels voor berichten