Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2004, 09:17
shiningstars
shiningstars is offline
Ik had gisteren en vandaag bloed in mijn onlasting. Ik heb zaterdag rode bieten gegeten, zondag bruine bonen en gisteren chinees...zou dit de oorzaak kunnen zijn? Het is trouwens helderrood bloed.Wat kan het zijn?
Oud 20-07-2004, 09:20
MieX
MieX is offline
Helderrood bloed in je ontlasting duidt waarschijnlijk op een wond(je) in je (dikke) darm, als het nog helder is zit het vrij ver richting "het einde"
Oud 20-07-2004, 09:38
Verwijderd
Zat het er doorheen gemengd of lag het er zo'n beetje op? In het eerste geval heb je ergens een inwendige bloeding, en moet je naar de dokter, in het tweede geval heb je gewoon ergens een wondje in je endeldarm, geneest vanzelf wel weer.
Oud 20-07-2004, 10:06
shiningstars
shiningstars is offline
Ik weet niet of het er alleen op lag op helemaal doorheengemengd zat...Het is pas echt duidelijk te zien als ik doorspoel, doordat er dan water bij komt zeg maar. Mijn ontslating heeft wel een beetje een rode kleur,maar het is niet heel erg duidelijk.
Oud 20-07-2004, 10:10
Verwijderd
Een beetje een rode kleur kan ook door de rode bieten komen trouwens, die bevatten ontzettend veel rode kleurstof
Oud 20-07-2004, 11:06
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 20-07-2004 @ 11:10 :
Een beetje een rode kleur kan ook door de rode bieten komen trouwens, die bevatten ontzettend veel rode kleurstof
Idd, net zoals trouwens rode sauzen van de chinees poep een rode kleur kunnen geven.

Spinazie heeft ook zoiets, maar dan wordt t groen

Maar als je het dus niet zeker weet is het handig om de volgende keer eerst goed te kijken voordat er papier op valt. Ok, t klinkt misschien niet zo fris, maar je wilt toch zeker weten of er niks ernstigs aan de hand is.
Oud 20-07-2004, 16:40
Verwijderd
Da komt door de biet'n mien jong
Oud 20-07-2004, 22:55
Verwijderd
Helder bloed wijst meestal op een wondje in je endeldarm of anus, inderdaad. Heb je ook pijn tijdens het poepen?

Die wondjes kunnen veroorzaakt worden door te hard persen omdat het moeilijk gaat...je kunt daarom producten eten met een laxerende werking, bijvoorbeeld pruimen of kiwi's. Ben je er binnen 2 dagen van af...

Als het poepen niet moeilijk gaat en je geen pijn hebt, lijkt het me raadzaam even langs de dokter te gaan.
Oud 21-07-2004, 08:33
shiningstars
shiningstars is offline
Het klinkt smerig, maar goed ik wil het toch even kwijt. Ik heb het idee dat er nu wat minder bloed bij mijn ontlasting zat dan maandag en gisteren. Volgens mij lag het erop, en het zat maar aan één kant van de drol. Gisteren en vandaag heb ik een beetje last van buikpijn, maar hier heb ik wel vaker last van en misschien heeft het ook wel met stress te maken (als ik druk bezig ben met iets merk ik er weinig van). Het poepen ging vandaag (en gisteren, maandag weet ik niet meer) moeilijk. Ik heb nu een tablet met een laxerende werking genomen. Als het morgen over is, hoef ik me dan geen zorgen te maken?
Oud 21-07-2004, 08:56
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
shiningstars schreef op 21-07-2004 @ 09:33 :
Het klinkt smerig, maar goed ik wil het toch even kwijt. Ik heb het idee dat er nu wat minder bloed bij mijn ontlasting zat dan maandag en gisteren. Volgens mij lag het erop, en het zat maar aan één kant van de drol. Gisteren en vandaag heb ik een beetje last van buikpijn, maar hier heb ik wel vaker last van en misschien heeft het ook wel met stress te maken (als ik druk bezig ben met iets merk ik er weinig van). Het poepen ging vandaag (en gisteren, maandag weet ik niet meer) moeilijk. Ik heb nu een tablet met een laxerende werking genomen. Als het morgen over is, hoef ik me dan geen zorgen te maken?
Misschien dat je gewoon een aambeitje hebt, dat betekent dat je waarschijnlijk veel wit brood hebt gegeten (daar wordt je poep hard van) of dat je gewoon niet voldoende "goed" hebt gegeten Ik heb dat ook wel eens gehad hoor, maar dat gaat vanzelf weer over
Oud 21-07-2004, 08:59
shiningstars
shiningstars is offline
Citaat:
Tsu schreef op 21-07-2004 @ 09:56 :
Misschien dat je gewoon een aambeitje hebt, dat betekent dat je waarschijnlijk veel wit brood hebt gegeten (daar wordt je poep hard van) of dat je gewoon niet voldoende "goed" hebt gegeten Ik heb dat ook wel eens gehad hoor, maar dat gaat vanzelf weer over
Mijn eetpatroon is nogal wisselend (de ene dag eet ik veel snoep, chocola ed, en de andere dag let ik erg op de lijn en eet ik geen "slechte dingen"). Verder ben ik erg gestresst geweest de afgelopen dagen. Misschien dat dit er wat mee te maken heeft?
Oud 21-07-2004, 11:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Probeer anders eens een paar dagen veel vezels te eten (bruin brood, volkoren producten, groente en fruit bevatten veel vezels) zodat je ontlasting wat zachter is. Als je dan een wondje hebt dan krijgt dat de kans om te genezen.
Oud 21-07-2004, 11:33
Verwijderd
Citaat:
shiningstars schreef op 21-07-2004 @ 09:33 :
Let er dan wel even op dat je voldoende drinkt...Want door die pillen schijn je snel uit te drogen.

ALs het poepen beter gaat en gaan pijn meer doet en er geen bloed meer is, dan zou ik me geen zorgen maken... Ik heb het zelf regelmatig en ik ga dan gewoon aan de kiwi's
Oud 21-07-2004, 11:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
bugge schreef op 21-07-2004 @ 12:33 :
Let er dan wel even op dat je voldoende drinkt...Want door die pillen schijn je snel uit te drogen.

ALs het poepen beter gaat en gaan pijn meer doet en er geen bloed meer is, dan zou ik me geen zorgen maken... Ik heb het zelf regelmatig en ik ga dan gewoon aan de kiwi's
Bij mij werkt sinaasappelsap wonderbaarlijk maar ook koffie met melk.
Oud 21-07-2004, 13:11
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
shiningstars schreef op 21-07-2004 @ 09:59 :
Mijn eetpatroon is nogal wisselend (de ene dag eet ik veel snoep, chocola ed, en de andere dag let ik erg op de lijn en eet ik geen "slechte dingen"). Verder ben ik erg gestresst geweest de afgelopen dagen. Misschien dat dit er wat mee te maken heeft?
Nee dat denk ik niet, je moet misschien wat regelmatiger eten en niet persen als je gaat poepen! Daardoor kan er een adertje springen, en dat veroorzaakt bloed in je poep
Oud 21-07-2004, 19:23
Boozle
Boozle is offline
Je hebt de laatste 2 dagen wel rode dingen gegeten. Misschien ligt het daar gewoon aan en dat het daarom rood is.
Oud 21-07-2004, 19:29
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Boozle schreef op 21-07-2004 @ 20:23 :
Je hebt de laatste 2 dagen wel rode dingen gegeten. Misschien ligt het daar gewoon aan en dat het daarom rood is.
Maar van bietjes enzo wordt het eerder paars dan echt rood.
Oud 21-07-2004, 19:48
shiningstars
shiningstars is offline
Ik ben er nu wel achter (na wat beter kijken ) dat het wel bloed is en geen rode kleurstof ofzo. Maar nou zat er geen bloed meer bij hopelijk blijft dat zo, ik vind het eng
Oud 21-07-2004, 20:01
Verwijderd
Citaat:
shiningstars schreef op 21-07-2004 @ 20:48 :
Ik ben er nu wel achter (na wat beter kijken ) dat het wel bloed is en geen rode kleurstof ofzo. Maar nou zat er geen bloed meer bij hopelijk blijft dat zo, ik vind het eng
Goed vezels blijven eten
Oud 22-07-2004, 01:19
Unsterblich
Unsterblich is offline
Ik zou toch even minderen met die harde anale seks. Ik snap wel dat je vader er op staat dat jullie het doen, maar ik mag toch hopen dat hij het beste met je voor heeft en dat het wel even wat minder kan.
Oud 22-07-2004, 16:08
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Unsterblich schreef op 22-07-2004 @ 02:19 :
Ik zou toch even minderen met die harde anale seks. Ik snap wel dat je vader er op staat dat jullie het doen, maar ik mag toch hopen dat hij het beste met je voor heeft en dat het wel even wat minder kan.
waar slaat dit nou weer op
Oud 22-07-2004, 16:19
beesdje
beesdje is offline
ut zijn waarschijnlijk gewoon aambeien hoor!! nix om je druk over te make ga vanzelf wel over
Oud 22-07-2004, 16:29
Verwijderd
Citaat:
beesdje schreef op 22-07-2004 @ 17:19 :
ut zijn waarschijnlijk gewoon aambeien hoor!! nix om je druk over te make ga vanzelf wel over
Aambeien hoeven het helemaal niet te zijn, een simpel geknapt haarvaatje kan net zo goed. (Aambeien zijn overigens trouwens best iets om je druk over te maken, dan eet je blijkbaar niet genoeg vezels..)
Oud 23-07-2004, 07:08
Kabouter
Kabouter is offline
Ik had dat ook gisteren, en had disndag bieten gegeten. Ik denk dat het daar door komt. Weet t wel zeker.
Oud 22-03-2007, 21:43
spits
spits is offline
Ik heb nu al 3 dagen last er van: rood bloed bovenop de ontlasting en in ook er omheen (al maakt het water in de pot het erger dan het lijkt... Heb wel behoorlijk uitgeleeft met mijn vriendin dit weekend...dan toch te ruig geweest?
Oud 22-03-2007, 22:53
Evil creature
Evil creature is offline
Citaat:
spits schreef op 22-03-2007 @ 22:43 :
Ik heb nu al 3 dagen last er van: rood bloed bovenop de ontlasting en in ook er omheen (al maakt het water in de pot het erger dan het lijkt... Heb wel behoorlijk uitgeleeft met mijn vriendin dit weekend...dan toch te ruig geweest?
misschien beter ff een nieuwe topic openen? Als ze zien dat deze van 100 jaar voor Christus is sluiten ze hem toch wel.
Oud 23-03-2007, 18:18
ekki
ekki is offline
Citaat:
Evil creature schreef op 22-03-2007 @ 23:53 :
misschien beter ff een nieuwe topic openen? Als ze zien dat deze van 100 jaar voor Christus is sluiten ze hem toch wel.
idd.
(dat betekent wel dat Christus over 97 jaar wordt geboren?)

Regels voor berichten