Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2007, 18:01
Verwijderd
Hallo.
Ik drink dagelijks een flinke dosis magere melk voor de eiwitten, maar het valt me op dat dat spul sneller bederft dan halfvolle melk! Zo kan een ongeopend pak al bedorven zijn voordat de uiterlijke verkoopdatum is verstreken. Met halfvolle is mij dit nog nooit overkomen en met magere gebeurt het bijna wekelijks en ik vind het eigenlijk een beetje zonde van de liters melk die ik blijf wegspoelen

Mijn koelkast staat constant op 6 graden celsius.

Heeft iemand ook last van dit probleem?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2007, 18:06
Poepkind
Poepkind is offline
dan kan je mischien beter UHT melk kopen die blijft erg lang goed. En zoveel scheelt magere melk niet met gewone, dus dan zou ik dat gewoon drinken.
Oud 13-03-2007, 18:08
Roos
Roos is offline
Als je naar eigen zeggen elke dag een flinke dosis melk drinkt, dan doe je toch niet zolang met een pak?
Je haalt 4 grote glazen uit een pak, dus dan is je pak melk binnen 4 dagen wel op.

Zelf heb ik er geen ervaring mee want ik drink halfvolle melk.

Misschien een idee dus om: of je melk sneller op te drinken, of halve liters te kopen.
Oud 13-03-2007, 18:13
Verwijderd
de houdbaarheidsdatum op magere melk is iig al wél 'korter' dan die van halfvolle, en die van volle is nog weer 'langer'.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2007, 18:27
dead person
dead person is offline
Door de minderheid vet die er in zit, bederft het sneller.
Oud 13-03-2007, 19:01
Verwijderd
Hij is bedorven voordat de datum verstreken is? Dat is wel gek hoor, dat heb ik echt nooit met magere melk... Geen idee waar het aan kan liggen.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2007, 07:20
Iduna
Iduna is offline
Als je met je mond aan het pak zit, bederft het ook sneller, geloof ik. Maar je moet of sneller drinken of kleinere hoeveelheden kopen.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2007, 08:05
VelvetDreams
VelvetDreams is offline
Citaat:
sjek schreef op 13-03-2007 @ 19:01 :
Hallo.
Ik drink dagelijks een flinke dosis magere melk voor de eiwitten, maar het valt me op dat dat spul sneller bederft dan halfvolle melk! Zo kan een ongeopend pak al bedorven zijn voordat de uiterlijke verkoopdatum is verstreken. Met halfvolle is mij dit nog nooit overkomen en met magere gebeurt het bijna wekelijks en ik vind het eigenlijk een beetje zonde van de liters melk die ik blijf wegspoelen

Mijn koelkast staat constant op 6 graden celsius.

Heeft iemand ook last van dit probleem?
Ik weet niet precies wat je er aan kan doen, maar weet wel dat zoveel melk drinken, helemaal niet goed voor je is. Zo krijg je namelijk veel te veel eiwitten binnen, gehoord van de diëtiste die afgelopen week was op mijn stage plek. Één glas melk bij de maaltijd ofja, ontbijt en lunch, is genoeg voor de hele dag. En als je gewoon en afwisselend eet, krijg je al genoeg eiwitten binnen, dus zoveel melk is écht niet nodig!!
Met citaat reageren
Oud 14-03-2007, 09:07
Bloem
Bloem is offline
Als je veel aan bepaalde sporten doet heb je meer eiwitten nodig, bovendien is teveel eiwitten binnen krijgen vrij lastig.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2007, 09:54
Mara
Mara is offline
Citaat:
VelvetDreams schreef op 14-03-2007 @ 09:05 :
Ik weet niet precies wat je er aan kan doen, maar weet wel dat zoveel melk drinken, helemaal niet goed voor je is. Zo krijg je namelijk veel te veel eiwitten binnen, gehoord van de diëtiste die afgelopen week was op mijn stage plek. Één glas melk bij de maaltijd ofja, ontbijt en lunch, is genoeg voor de hele dag. En als je gewoon en afwisselend eet, krijg je al genoeg eiwitten binnen, dus zoveel melk is écht niet nodig!!
Dat is onzin.

Uit een glas melk (200mL) haal je 6.4 gram eiwit.
Dat is evenveel als wanneer ik 2,5 boterham beleg met elk 1 plakje schouderham (à 15 gram). Dit zou dus ook betekenen dat ik vooral niet meer dan 2,5 plakje schouderham extra op een dag mag eten, want dan zou ik ook teveel eiwitten binnenkrijgen. Beetje krom, niet?

Daar komt bij dat 't sowieso erg moeilijk is om teveel eiwit binnen te krijgen, dat wordt gewoon afgebroken namelijk. Het kan wel zorgen voor teveel kcal (omdat je gewoon teveel eet) en als je veel eiwit verbrandt kan je gaan stinken.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2007, 11:21
Verwijderd
Citaat:
VelvetDreams schreef op 14-03-2007 @ 09:05 :
Bodybuilden vereist veel eiwit dus dat gaat voor mij niet op. Eiwit is heilig voor mij
Met citaat reageren
Oud 14-03-2007, 18:23
EggeD
EggeD is offline
gewoon vaker naar de supermarkt ; ) is nog goed voor je body ook
Oud 14-03-2007, 19:35
adon1s
adon1s is offline
Gewoon vaker naar de supermarkt. Vind sowieso een beetje nutteloos om melk als bulkvoer te nemen voor sporten. Melk maakt dik, is mijn ervaring ten minste. Je krijgt een puffy uiterlijk van melk.
Oud 14-03-2007, 20:28
MTpower
MTpower is offline
Koelkast op 4 zetten... misschien helpt het...
Reageren

Regels voor berichten