Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2007, 16:03
Nilssiej
Nilssiej is offline
Hoi allemaal,

Ik heb mijn MP3-speler gisteren ongeveer een anderhalf uurtje aangehad en vandaag ongeveer een uur en ik heb nou heel erg kramp in mijn oren (nee het is niet van de dopjes, het zit echt in mijn oren). Ik heb hem dan ook nog maar een weekje ofzo. Ook heb ik het idee dat ik iets minder hoor (ik hoor nog steeds goed volgens bijv. de oorcheck, maar het is wel minder dan normaal), en ook zitten mijn oren dicht net als dat je verkouden bent. En nee, ik zet mijn MP3-Speler niet op een schandalig hoog volume van 90%, maar op een bescheiden 10 tot hooguit zo'n 36% (gemiddeld staat hij op 20%) dus niet echt een volume waar je snel doof van wordt. Het is dan ook vanzelfsprekend dat ik hem nu niet in heb. Heeft iemand hier ooit ook wel eens last van gehad of weet iemand hoe dit komt?

Ik wist dat een MP3-speler schadelijk kan zijn voor je gehoor maar dit is toch wel erg heftig?

Apollo
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 16:28
MTpower
MTpower is offline
Ik heb ook altijd suizende oren na mp3-speler gebruik, maar ik zet hem altijd vol open
Oud 06-03-2007, 18:13
Verwijderd
toeval ?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 21:51
Roos
Roos is offline
Misschien zitten die oortjes niet lekker. Ookal denk je zelf dat dat het niet is
Oud 07-03-2007, 14:58
vosje16
vosje16 is offline
Ja, ik krijg ook pijn van sommige oortjes...
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 19:16
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 07-03-2007 @ 15:58 :
Ja, ik krijg ook pijn van sommige oortjes...
Ik ook ja, is niet heel raar geloof ik.
Oud 10-03-2007, 18:19
Toyd
Toyd is offline
misschien kan je beter van die oorwarmers inplaats van oordopjes misschien helpt dat.

GreetZz Toyd
Oud 10-03-2007, 18:23
Angel on Earth
Angel on Earth is offline
.... en er heerst een griepepidemie, heb je niet toevallig last van verkoudheid want dan kan je daar ook ontzettend last van krijgen
Oud 10-03-2007, 22:02
toothfairy
toothfairy is offline
Citaat:
Nilssiej schreef op 06-03-2007 @ 17:03 :
Ik heb mijn MP3-speler gisteren ongeveer een anderhalf uurtje aangehad en vandaag ongeveer een uur en ik heb nou heel erg kramp in mijn oren (nee het is niet van de dopjes, het zit echt in mijn oren).
Wat noem je kramp in je oren?

Ik heb al een paar jaar constant oorsuizen (niet door mp3 maar door festivals neem ik aan) en heb wel soms iets dat je kramp in je oren kan noemen, maar dat heb ik bijna enkel als mensen luid praten of drukke muziek luid staat of zo. Ik kan het eigenlijk niet echt beschrijven maar misschien herken ik het wel als iemand anders het beschrijft.

Ik denk trouwens dat die kramp in je oren niet van je mp3 kan komen als je er 1,5u en 1u op een normaal volume naar hebt geluisterd.
Oud 11-03-2007, 16:32
Ahoewah
Ahoewah is offline
Als je het niet bent gewend zou het kunnen dat je het geluid te hard hebt staan.

Toen ik begon met portable-muziek luisteren (Discman destijds, heb inmiddels een mp3 speler versleten, ben nu een trouwe eigenaresse van de Gmini500 80GB, PMP) zette ik de muziek altijd zachtjes, pas toen ik was gewend aan het apparaat zette ik hem pas hard aan.

Je moet niet het apparaat voluit aanzetten, zo verpest je je oren! Nu vind je dat wel leuk, muziek luisteren, maar als je oud, grijs en moeilijk te been bent praat je er wel anders over. Dan hoor je niks meer, en dat leuk.

Ahoewah
Oud 11-03-2007, 23:41
Vice
Vice is offline
Citaat:
Roos schreef op 06-03-2007 @ 22:51 :
Misschien zitten die oortjes niet lekker. Ookal denk je zelf dat dat het niet is
Inderdaad, gewoon andere oortjes proberen. Of misschien een koptelefoon.
Oud 12-03-2007, 11:25
toothfairy
toothfairy is offline
Hij zegt:
Citaat:
Nilssiej schreef op 06-03-2007 @ 17:03 :
ik heb nou heel erg kramp in mijn oren (nee het is niet van de dopjes, het zit echt in mijn oren).
dus hebben die oortjes er niets mee te maken, toch?
Oud 13-03-2007, 19:07
Nilssiej
Nilssiej is offline
Bedankt voor de reacties. Ik luister nu wat minder naar m'n MP3-Speler (eigenlijk niet langer dan een half uur per dag) en het is dan ook nu verminderd. Fftjes: Verkoudheid is het niet, dan had ik het meteen herkend. Ik voelde het onlangs ook opkomen terwijl mijn MP3-Speler opzat, dus het komt zeker weten door de MP3-Speler, alleen vond ik het toen nog geen reden om het af te zetten. Als ik zou moeten zeggen waar het zit, dan zou ik zeggen dat het Het ongeveer op de plek bij je kiezen zit/zat, dus echt in je oren.

@toothfairy: Dat is Tinnitus, een constante oorsuis in je oren
Met citaat reageren
Oud 16-03-2007, 16:16
19lotte93
19lotte93 is offline
je oren moeten in het begin altijd even wennen aan je oordoppen,, dat had ik in het begin ook maar na een paar keer dragen gaat het over

Regels voor berichten